gorovja / KaravankeKlek / Planina pod Golico - Klek

Planina pod Golico - Klek (čez Rožco)

Izhodišče: Planina pod Golico (980 m)
Cilj: Klek (1753 m)
Ime poti: čez Rožco
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce (lahko tudi Hrušica) in cesti naprej sledimo v smeri Jesenic, tam pa nas oznake za Planino pod Golico usmerijo na vzpenjajočo se cesto (odcep je označen in se nahaja pri zdravstvenem domu na Jesenicah). Razmeroma strma cesta nas kmalu pripelje v omenjeno vas, kjer lahko v mesecu maju, na okoliških travnikih občudujemo cvetenje narcis. Parkiramo na enem od parkirišč ob vznožju smučarskega centra Španov vrh.

S parkirišča nadaljujemo po asfaltirani cesti, ki nas po nekaj minutah hoje pripelje do označenega križišča, kjer nadaljujemo levo navzdol v smeri Rožce (naravnost Golica, desno Španov vrh). Pot nadaljujemo po cesti, ki nas mimo cerkve svetega Križa pripelje do neoznačenega križišča (pri križu), kjer nadaljujemo desno. Pot naprej nas vodi mimo nekaj hiš, nato pa kmalu opazimo smerne table, ki nas usmerijo levo na peš pot.
Pot naprej se vzpne po precej blatnem kolovozu, nato pa preide v strnjen gozd, kjer se nadaljuje po in ob kolovozu. Mestoma slabše vidna pot, ki ves čas poteka skozi gozd, nas višje pripelje do gozdne ceste, katero pa le prečimo. Vzpon nadaljujemo po širokem kolovozu, ki se sprva vzpne ob poseki, nato pa se vrne v gozd.
Kolovoz, ki postaja vse slabši, nas nato hitro pripelje do manjše, običajno močvirnate jase, kjer se le ta konča.
Tu bomo nekoliko v desno opazili že precej obledelo markacijo, ki nas usmeri na za kratek čas slabo vidno in nekoliko bolj strmo peš pot. Že kmalu pa nas pot pripelje na širok greben, kjer se le ta razširi. Vzpon nadaljujemo po omenjenem grebenu, katerega obdaja pašna ograja. Ob pašni ograji pa se vzpenjamo le nekaj 10 korakov, nato pa nas markacije usmerijo levo navzdol.
Sledi zložen prečni spust po poti, ki poteka skozi sprva strnjen smrekov gozd. Pot se nato položi, preči dva zaporedna potočka in nas za tem pripelje do slabše gozdne ceste (cesta iz Plavškega Rovta). Omenjeni cesti, ki deloma poteka skozi gozd, deloma pa čez travnate senožeti (cesta ima nekaj markiranih bližnjic) sledimo vse do Jeseniške planine, s katere se nam odre lep razgled.
S planine nadaljujemo po zmerno strmem travnatem pobočju, čez katerega vodi več manjših stezic. Višje se stezice združijo in ob poti opazimo nekaj obledelih markacij. Po približno 20 minutah vzpona od Jeseniške planine, pot zavije v levo, kjer preide v kratek pas gozda. Sledi nekajminutno prečenje pobočij Kleka, nato pa pot preide iz gozda, kjer preči nekoliko neroden, a v suhem ne težaven prehod preko grape. Od grape, do lovske koče na Rožci, pa sledi le še kratek sprehod po zelo razglednem travnatem pobočju.
Pri lovski koči zapustimo markirano pot in vzpon nadaljujemo po slabše uhojeni stezici, ki nas v nekaj 10 korakih pripelje do mejnega grebena (smer sever). Tu nadaljujemo desno proti vzhodu (levo Hruški vrh) ob mejni črti, po poti, ki se postopoma začne strmeje vzpenjati po z rušjem obdanem pobočju. Pot višje zavije rahlo levo, se položi in nas v nekaj nadaljnjih korakih pripelje na vrh Kleka.
Planina pod Golico - Jeseniška planina 1:30, Jeseniška planina - Rožca 30 minut, Rožca - Klek 20 minut.

Ob poti: Jeseniška planina (1380m), Rožca (1587m)
Planina pod Golico - klek1 Planina pod Golico - klek2 Planina pod Golico - klek3 Planina pod Golico - klek4 Planina pod Golico - klek5 Planina pod Golico - klek6 Planina pod Golico - klek7 Planina pod Golico - klek8 Planina pod Golico - klek9 Planina pod Golico - klek10 Planina pod Golico - klek11 Planina pod Golico - klek12 Planina pod Golico - klek13 Planina pod Golico - klek14 Planina pod Golico - klek15 Planina pod Golico - klek16 Planina pod Golico - klek17 Planina pod Golico - klek18 Planina pod Golico - klek19 Planina pod Golico - klek20 Planina pod Golico - klek21 Planina pod Golico - klek22 Planina pod Golico - klek23 Planina pod Golico - klek24 Planina pod Golico - klek25 Planina pod Golico - klek26 Planina pod Golico - klek27 Planina pod Golico - klek28 Planina pod Golico - klek29 Planina pod Golico - klek30 Planina pod Golico - klek31 Planina pod Golico - klek32 Planina pod Golico - klek33 Planina pod Golico - klek34 Planina pod Golico - klek35 Planina pod Golico - klek36 Planina pod Golico - klek37 Planina pod Golico - klek38 Planina pod Golico - klek39 Planina pod Golico - klek40 Planina pod Golico - klek41 Planina pod Golico - klek42 Planina pod Golico - klek43
Diskusija o izletu Planina pod Golico - Klek (čez Rožco)
Enka
3.3.2011
Zelo lepa pot, primerno razgibana.
22.6.2017

... Do Jeseniške planine je potka zelo luštna in dobro označena. Vračala pa sem se po pozabljeni poti in šla mimo - Lovske koče Muzgovca....