gorovja / Kamniško Savinjske AlpeKržišče (Pokovše) / Planina Jezerca - Kržišče (Pokovše)

Planina Jezerca - Kržišče (Pokovše)

Izhodišče: Planina Jezerca (1410 m)
Cilj: Kržišče (Pokovše) (1658 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Vodice, nato pa z vožnjo nadaljujemo do prvega semaforiziranega križišča v Vodicah, kjer nadaljujemo levo v smeri Cerkelj na Gorenjskem in Brnika. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. V nadaljevanju prispemo do vasi Grad, kjer nas oznake za naselje Ambrož pod Krvavcem usmerijo desno na strmo asfaltno cesto (naravnost spodnja postaja krožno-kabinske žičnice na Krvavec in Štefanja Gora). Ko strmina na strmi cesti nekoliko popusti, bomo prišli do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri naselja Ambrož pod Krvavcem (naravnost naselja Ravne, Apno in Šenturška Gora). Nekoliko naprej se cesta prehodno nekoliko spusti, nato pa se vzpenja preko občasno precej razglednih pobočij. Višje prispemo do Ambroža pod Krvavcem, kjer po levi strani obidemo cerkev sv. Ambroža in turistično kmetijo Pr Ambružarju. Od turistične kmetije naprej cesta preide v gozd ter se skozi njega vzpenja vse do planine Jezerca, kjer je veliko urejeno parkirišče.
b) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Brniku, Komendi in Mengšu. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. V nadaljevanju prispemo do vasi Grad, kjer nas oznake za naselje Ambrož pod Krvavcem usmerijo desno na strmo asfaltno cesto (naravnost spodnja postaja krožno-kabinske žičnice na Krvavec in Štefanja Gora). Ko strmina na strmi cesti nekoliko popusti, bomo prišli do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri naselja Ambrož pod Krvavcem (naravnost naselja Ravne, Apno in Šenturška Gora). Nekoliko naprej se cesta prehodno nekoliko spusti, nato pa se vzpenja preko občasno precej razglednih pobočij. Višje prispemo do Ambroža pod Krvavcem, kjer po levi strani obidemo cerkev sv. Ambroža in turistično kmetijo Pr Ambružarju. Od turistične kmetije naprej cesta preide v gozd ter se skozi njega vzpenja vse do planine Jezerca, kjer je veliko urejeno parkirišče.

Na koncu parkirišča opazimo planinske oznake za Kriško planino, ki nas usmerijo na pešpot, ki se vzpne med obema cestama. Po nekaj minutah strmega vzpona dosežemo kolovoz (do sem lahko tudi po kolovozu) in mu sledimo v levo. Ob lepih razgledih, ki sežejo vse do Julijskih Alp, hitro dosežemo neoznačeno razpotje, kjer zapustimo markirano pot, ki vodi proti Kriški planini in z vzponom nadaljujemo po desnem kolovozu, ki se v nadaljevanju prečno vzpenja. Kolovoz, po katerem se vzpenjamo se kmalu spremeni v pešpot, po kateri dosežemo traso smučarske proge. Vzpon nadaljujemo po slabši stezici, ki se nadaljuje po omenjeni smučarski progi (med obratovanjem smučišča je hoja po smučišču prepovedana), višje pa se vse bolj izgublja, a z orientacijo ni težav, saj ves čas sledimo poti navzgor. Ko višje dosežemo zgornjo postajo vlečnice na Kržišče, smo na predvrhu, s katerega nas do glavnega vrha loči le še nekaj minut lahkotne hoje.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2016 (oktober).

Planina Jezerca - krzisce_pokovse1 Planina Jezerca - krzisce_pokovse2 Planina Jezerca - krzisce_pokovse3 Planina Jezerca - krzisce_pokovse4 Planina Jezerca - krzisce_pokovse5 Planina Jezerca - krzisce_pokovse6 Planina Jezerca - krzisce_pokovse7 Planina Jezerca - krzisce_pokovse8 Planina Jezerca - krzisce_pokovse9 Planina Jezerca - krzisce_pokovse10 Planina Jezerca - krzisce_pokovse11 Planina Jezerca - krzisce_pokovse12 Planina Jezerca - krzisce_pokovse13 Planina Jezerca - krzisce_pokovse14 Planina Jezerca - krzisce_pokovse15 Planina Jezerca - krzisce_pokovse16 Planina Jezerca - krzisce_pokovse17 Planina Jezerca - krzisce_pokovse18 Planina Jezerca - krzisce_pokovse19 Planina Jezerca - krzisce_pokovse20 Planina Jezerca - krzisce_pokovse21 Planina Jezerca - krzisce_pokovse22 Planina Jezerca - krzisce_pokovse23 Planina Jezerca - krzisce_pokovse24 Planina Jezerca - krzisce_pokovse25
Diskusija o izletu Planina Jezerca - Kržišče (Pokovše) ()