Gorovja / Dolomiti / Col di Lana / Passo Campolongo - Col di Lana

Passo Campolongo - Col di Lana

Izhodišče: Passo Campolongo (1860 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino, ki nas pripelje v Italijo. Cesta nas v nadaljevanju vodi mimo krajev Dobbiaco / Toblach in Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini mimo krajev La Vila ter Corvara. Sledi vzpon proti prelazu Passo Campolongo. Nekaj sto metrov pred prelazom bomo na levi strani opazili makadamsko parkirišče na katerem parkiramo. Parkirišče se nahaja za hotelom Laguscei nasproti avtobusne postaje. Ob cesti je tudi spodnja postaja sedežnice. Manjše parkirišče je tudi na desni strani ceste pred avtobusno postajo.
S parkirišča ob hotelu Laguscei se vzpnemo po kolovozu, ki poteka desno pod žičnico in po nekaj deset metrih pridemo do označenega križišča.
Usmerimo se levo na slabši kolovoz, kamor nas usmerijo oznake za »Inzija, Pralongia«. Desno pa vodi kolovoz proti vrhu Cherz. Naša pot nato preči smučišče na levo stran žičnice in kolovoz hitro preide v stezo. Pot nas nato pripelje v gozd in levo navzdol se odcepi pot proti parkirišču Planac in naprej proti kraju Corvara. Mi nadaljujemo naravnost in pot nas hitro iz gozda pripelje na smučišče. Tu se pot za kratek čas strmo vzpne po smučišču nato pa s smučišča zavije v levo in ponovno preide v gozd. V nadaljevanju pot poteka skozi gozd iz katerega pa se nam občasno vseeno odprejo razgledi proti gorski skupini Puez. Takšna pot nas kmalu pripelje do razpotja, kjer se nam z desne priključi še ena malenkost daljša pot od prelaza Passo Campolongo.
Na razpotju nadaljujemo levo in nato skozi gozd prečimo pobočja večinoma proti vzhodu. Pot nas nato iz gozda pripelje na jaso oziroma smučišče kjer je klopca ter še eno razpotje.
Levo navzdol vodi še ena pot proti kraju Corvara, desno vodi pot proti vrhu Cherz, mi pa še naprej nadaljujemo naravnost in sledimo oznakam »Inzija, Pralongia«. Položna pot, ki se občasno tudi rahlo spusti še naprej poteka skozi gozd proti vzhodu. Tu bomo ob poti opazili tudi kar nekaj klopc ter studenčkov. Ko pridemo iz gozda nato sledi le še kratek spust in pot nas pripelje do sedla Passo Incisa, kjer se priključimo makadamski cesti. Tu se na levi strani nahaja tudi lepo urejena koča La Marmotta.
Na označenem križišču pred kočo nadaljujemo naravnost po cesti v smeri Pralongia. Cesta se takoj od koče prične razmeroma strmo vzpenjati proti vzhodu. Tu pot poteka v bližini žičnice in smučišča Incisa. Še naprej nadaljujemo po vzpenjajoči se cesti s katere se nam odpirajo vse lepši razgledi na gorske skupine Marmolada, Sella in Puez.
Levo nekoliko navzdol se nato odcepi pot proti koči Rifugio Punta Trieste, mi pa še naprej nadaljujemo po cesti navzgor. Višje cesta zavije rahlo v levo in nas pripelje do še enega križišča. Levo vodi še ena pot proti omenjeni koči, mi pa nadaljujemo nekoliko v desno in se še naprej vzpenjamo proti vrhu Pralongia na katerem že vidimo zgornjo postajo žičnice. Po razgledni cesti nato nadaljujemo vse do vrha ob katerem se nahaja tudi koča Rifugio Pralongia. Od tu se nam odpre še lepši razgled tudi na gore nad dolino Val Badia ter proti vrhu Setsas.
Z vrha nadaljujemo po široki poti proti vzhodu kamor nas usmerijo oznake za Setsas in Col di Lana. Sprva se pot rahlo spusti in poteka po širokem neizrazitem grebenu. Pot nato še naprej poteka proti vzhodu in se prične rahlo vzpenjati. Ko se približamo pobočjem vrha Stores, pot zavije v levo in nas pripelje na severno stran omenjenega vrha, kjer je tudi označeno razpotje.
Tu zapustimo širšo makadamsko pot in se usmerimo desno navzgor na stezo, ki se vzpne po travnatem pobočju proti vrhu Stores. Po krajšem vzponu že zagledamo križ na vrhu. Pot nato zavije rahlo v levo in po vršnem travnatem pobočju kmalu dosežemo razgleden vrh s križem in klopco.
Z vrha Stores nadaljujemo po širokem travnatem grebenu in se v nadaljevanju kar nekaj časa večinoma rahlo spuščamo proti vzhodu. Kasneje postane greben na desno južno stran nekoliko bolj strm in pot se nato za kratek čas ponovno nekoliko vzpne. Sledi ponovno spust še naprej po levi strani travnatega grebena. Takšna pot nas nato pripelje do sedlca kjer prečimo kolovoz.
S sedla se ponovno pričnemo vzpenjati in ob poti je ponovno nekaj več dreves. Tu se vzpenjamo tudi ob potočku, ki občasno teče tudi po poti, ki je posledično lahko tudi nekoliko blatna. Drevesa v nadaljevanju ponovno postanejo redkejša in ko se nekoliko približamo pobočjem vrha Setsas nas pot pripelje do označenega razpotja.
Levo vodi pot proti vrhu Setsas, mi pa nadaljujemo naravnost po poti št. 23, ki vodi proti sedlu Passo Sief ter vrhu Col di Lana. Pot od razpotja nas nato vodi mimo manjše hišice ter se še naprej rahlo vzpenja po travnatem terenu. Sledi prečenje pobočja posutega s skalami in balvani, nato pa se pot rahlo spusti in teren ponovno postane nekoliko bolj travnat. Kasneje pot zavije v levo in se vzpne proti meliščem pod prepadnimi stenami vrha Setsas. Tu teren ponovno postane bolj skalnat. V nadaljevanju nato pot preči pobočja pod prepadnimi stenami proti jugovzhodu in se občasno tudi rahlo spusti. Takšna pot nas nato pripelje pod pobočja vrha Pico Setsas kjer je tudi nekoliko slabše vidno neoznačeno razpotje. Levo vodi neoznačena pot proti vrhu Pico Setsas, mi pa nadaljujemo naprej proti sedlu Passo Sief. Položna pot nas nato pripelje na južno stran vrha Pico Setsas kjer se nam z vzhodne strani priključi še pot od prelaza Passo Valparola.
Na razpotju nadaljujemo desno ob pašni ograji ter se po travnatem pobočju nekoliko spustimo do sedla Passo Sief.
Na sedlu kjer je razpotje nadaljujemo naravnost po grebenu proti vrhu Monte Sief. Tu bomo ob poti opazili številne vojaške rove in jarke, ki so lepo obnovljeni. Razgledni poti ob vojaških jarkih nato sledimo vse do vrha Monte Sief s katerega se nam odprejo še lepši razgledi tudi proti jugu.
Z vrha nadaljujemo po grebenu proti vzhodu in se spustimo v krater, ki je nastal med prvo svetovno vojno, ko je avstrijska stran zminirala greben z 45.005 kg eksploziva. Iz kraterja se nato s pomočjo jeklenic in nekaj skob ponovno vzpnemo na greben. V nadaljevanju lepo urejena pot poteka večinoma ob južni strani grebena in nekajkrat so nam v pomoč tudi varovala. S poti imamo sicer ves čas lep razgled na gore južno od nas ob poti pa bomo opazili številne ostanke iz časa prve svetovne vojne. Kasneje sledi še nekoliko strmejši vzpon po stopnicah, nato pa bomo kmalu pred seboj zagledali kapelico, ki se nahaja pod vrhom. Do razglednega vrha je od tu le še nekaj metrov vzpona.
zemljevid poti - Col di Lana
Ob poti: Passo Incisa (1938m), Rifugio La Marmotta (1938m), Pralongia (2109m), Stores (2185m), Passo Sief (2209m), Monte Sief (2424m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama