gorovja / KaravankeVajnež / Olipova planina - Vajnež

Olipova planina - Vajnež (čez Hrašensko planino)

Izhodišče: Olipova planina (1320 m)
Cilj: Vajnež (2104 m)
Ime poti: čez Hrašensko planino
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo v smeri Žirovnice in Jesenic. Po nekaj km vožnje, pa bomo prišli do križišča, kjer se v desno odcepi cesta v Žirovnico in Moste (iz smeri Jesenic levo). Le nekaj metrov naprej pa v naslednjem križišču zavijemo levo v Moste (desno Žirovnica). Naprej se peljemo mimo spomenika padlim borcem, kjer se cesta prične dvigati v klanec pod železniško progo. Na vrhu klanca zavijemo desno (pri tabli Vila Karin), mi pa se naprej peljemo proti Završniškem jezeru in Valvasorjevem domu. Cesta se nato položi in nas pripelje do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti Valvasorjevemu domu. Usmerimo se na omenjeno cesto (naravnost koča pri izviru Završnice), ki se začne najprej zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati po občasno precej razriti cesti (najbolj strmi deli so asfaltirani). Višje nas cesta pripelje do nekoliko večjega križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Potoške planine (desno Doslovška planina). Cesta se nato položi in nas nekoliko naprej pripelje na naslednje križišče, kjer se v desno odcepi cesta proti Valvasorjevemu domu, mi pa nadaljujemo po levi spodnji cesti, ki se nato kar nekaj časa nadaljuje brez večjih sprememb višine. Cesta nas nato vodi mimo odcepa poti na Ajdno ter se za tem prične strmeje vzpenjati po občasno precej slabi cesti. Cesta se nato ponovno položi in nas mimo Potoške planine pripelje do studenca Urbas, v bližini katerega je nekaj manjših parkirišč. Mi se peljemo še naprej, cesta pa nas vodi čez nekaj manjših križišč, kjer se vselej držimo tiste, ki je najbolj zvožena. Cesta se nato ponovno strmeje vzpne in nas nekoliko višje pripelje do večjega parkirišča, kjer parkiramo.

S parkirišča nadaljujemo po vse slabši makadamski cesti, ki se postopoma spremeni v širok kolovoz, le ta pa nas mimo korita, oz. banje z vodo pripelje na rob planine Stamare, s katere se nam odpre lep razgled na Julijske Alpe.
S planine nadaljujemo desno mimo pastirske in lovske koče po sprva nekoliko slabše vidni stezici, ki gre višje v gozd in se priključi širši poti, ki pride z drugega dela planine. Naprej pot zavije rahlo desno in se začne strmo vzpenjati. Višje pot preide iz gozda na pobočja poraščena z rušjem in se obrne nekoliko proti levi. Sledi rahel prečni vzpon in pot nas pripelje do Hrašenske planine, kjer opazimo pastirsko kočo.
Tu še preden prečimo pašno ograjo zavijemo desno in se vzpnemo po sprva še lahko sledljivi poti. Po krajšem vzponu čez rušje pa pot preide na rahlo poraščena travnata pobočja, kjer se le ta začne izgubljati (glej možice). Naprej sledimo občasno komaj vidni stezici, ki preči pobočja proti vzhodu. Steza nato spet postane lažje sledljiva in nas pripelje do ovčarske koče na planini pod Belščico.
S planine nadaljujemo v rahlem prečnem vzponu proti bivaku (smer vzhod), ki ga že vidimo pred seboj in ga dosežemo po dobrih 10 minutah nadaljnje hoje.
Le nekoliko levo od bivaka pa bomo opazili slabše vidno stezico, ki se naprej vzpenja proti vzhodu. Naprej se vzpenjamo po omenjeni stezici, ki se prečno vzpenja čez občasno nekoliko bolj strma pobočja. Pot, ki preči dve izrazitejši grapi pa nas višje pripelje na markirano pot, kateri sledimo v desno, a le do mesta, kjer nas oznaka za Vajnež usmeri levo navzgor.
Tu ponovno zapustimo markirano pot, po kateri smo hodili le nekaj metrov in vzpon nadaljujemo po komaj vidni stezici, ki nas po krajšem vzponu pripelje ob rob glavnega grebena Karavank. Tej poti, ki postopoma preide v lažje brezpotje, nato sledimo do razglednega vrha.
V megli je orientacija na celotni poti težavna.
Izhodišče - planina Stamare 15 minut, planina Stamare - Hrašenska planina 45 minut, Hrašenska planina - bivak na Belščici 40 minut, bivak na Belščici - Vajnež 1:10.

Ob poti: Planina Stamare (1400m), Hrašenska planina (1670m), Bivak na Belščici (1750m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Stol
Olipova planina - vajnez1 Olipova planina - vajnez2 Olipova planina - vajnez3 Olipova planina - vajnez4 Olipova planina - vajnez5 Olipova planina - vajnez6 Olipova planina - vajnez7 Olipova planina - vajnez8 Olipova planina - vajnez9 Olipova planina - vajnez10 Olipova planina - vajnez11 Olipova planina - vajnez12 Olipova planina - vajnez13 Olipova planina - vajnez14 Olipova planina - vajnez15 Olipova planina - vajnez16 Olipova planina - vajnez17 Olipova planina - vajnez18 Olipova planina - vajnez19 Olipova planina - vajnez20 Olipova planina - vajnez21 Olipova planina - vajnez22 Olipova planina - vajnez23 Olipova planina - vajnez24 Olipova planina - vajnez25 Olipova planina - vajnez26 Olipova planina - vajnez27 Olipova planina - vajnez28 Olipova planina - vajnez29 Olipova planina - vajnez30 Olipova planina - vajnez31 Olipova planina - vajnez32 Olipova planina - vajnez33 Olipova planina - vajnez34 Olipova planina - vajnez35 Olipova planina - vajnez36 Olipova planina - vajnez37 Olipova planina - vajnez38 Olipova planina - vajnez39 Olipova planina - vajnez40 Olipova planina - vajnez41 Olipova planina - vajnez42 Olipova planina - vajnez43 Olipova planina - vajnez44 Olipova planina - vajnez45 Olipova planina - vajnez46 Olipova planina - vajnez47 Olipova planina - vajnez48 Olipova planina - vajnez49 Olipova planina - vajnez50 Olipova planina - vajnez51 Olipova planina - vajnez52 Olipova planina - vajnez53
Diskusija o izletu Olipova planina - Vajnež (čez Hrašensko planino)
heinz
27.9.2011
Če se želimo na Vajnež povzpeti s tega konca, nam ni potrebno za izhodišče izbrati Olipovo, oz planino Stamare, saj je tako >klobasa< precej večja. Povsem normalna in tudi mnogo bolj pravilna, označena pot na Vajnež vodi izza studenca -vodnega zajetja Urbas (Potoška pl. +5 min), najprej v levo skozi gozd, nato strmo v pobočje proti bivaku na Belščici. O tam dalje po zg opisu.
Parkiramo torej v bližini Urbasa, nato desno v gozd..
heinz
27.9.2011
pot je označena zgolj s tablami (ni markirana)
Jap, drži..lepša, malce daljša itd. Zgornje je bilo mišljeno glede na tvoj komentar o stanju gozdne ceste.