gorovja / Kamniško Savinjske AlpeKrofička / Na Razpotju - Krofička

Na Razpotju - Krofička (Greben Krofičke)

Izhodišče: Na Razpotju (770 m)
Cilj: Krofička (2083 m)
Ime poti: Greben Krofičke
Zahtevnost: zelo zahtevno brezpotje
Zemljevid: Grintovci 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Avtor: medo*

Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali čez Kranjski rak) in naprej proti Logarski dolini. Kmalu za vasjo Solčava pridemo na križišče, kjer se levo odcepi cesta v Logarsko dolino. Zavijemo levo proti Logarski dolini (plačilo cestnine) in se peljemo po cesti do oznak za kočo na Klemenči jami. Parkiramo na parkirišču v bližini penziona Na Razpotju. Pred penzionom je dovoljeno parkiranje le gostom.

S parkirišča se usmerimo na gozdno cesto v smeri Klemenče jame. Po nekaj minutah hoje se levo odcepi široka pot h Klemenči jami. Usmerimo se na to pot, ki se začne vzpenjati. Kar precej strma pot nas kmalu pripelje na strma pobočja, kjer s pomočjo jeklenice prečimo rahlo izpostavljeno grapo. Pot, ki se še naprej vzpenja nas kmalu pripelje do mesta, kjer nam stena zapre pot. Pred seboj zagledamo lepo narejen predor, kjer nam je v pomoč jeklenica. Na drugi strani po široki poti v rahlem vzponu prečimo izpostavljeno polico. Pot naprej gre v gozd in se še naprej vzpenja po strmih pobočjih, ki so v mokrem nevarna za zdrs. Naprej preko mostička prečimo še eno grapo, nato pa nas pot pripelje na manj strm del poti, kjer se nam priključi pot od doma Planincev. Nadaljujemo rahlo navzgor po široki poti, ki nas kmalu pripelje iz gozda. Sledi le še krajši vzpon po travnatem pobočju do koče na Klemenči jami.
Od koče nadaljujemo naravnost v smeri Ojstrice po poti, ki gre po nekaj deset metrih v gozd. Pot, ki se zmerno do strmo vzpenja skozi gozd nas višje pripelje pod skalne pečine, ki pa niso pretirano krušljive. Pot se nato pečinam umakne v desno in nas pripelje do razpotja, kjer nadaljujemo levo v smeri Ojstrice po Kopinškovi poti (desno Škarje). Naprej preidemo iz gozda na razgledna z rušjem in posameznimi macesni porasla pobočja, s katerih se nam odpre lep pogled proti severni steni Ojstrice. Naprej postanemo pozorni saj se kmalu v levo, z markirane poti na Ojstrico odcepi neoznačena lovska pot na Krofičko. Ko opazimo možic (približno 10 minut preden Kopinškova pot preide na drugo stran grebena) se usmerimo levo na slabo vidno stezico, ki nas čez deloma kamnito in deloma travnato pobočje obdano z rušjem in posameznimi drevesi pripelje pod vznožje severozahodnih pečin Krofičke. Naprej se vzpnemo po široki gruščnati grapi, s katere se kmalu ob spominskem obeležju na desno odpre zavarovan in izpostavljen prehod. Sledi kratek zelo strm vzpon, ki ga premagamo s pomočjo jeklenice in pot nas pripelje na sprva ozek in izpostavljen greben. Greben, ki je rahlo porasel z rušjem se nato hitro razširi in nas s pomočjo nekaj varoval pripelje do kamina. S pomočjo jeklenice se povzpnemo po skoraj navpičnem in izpostavljenem kaminu, ki je visok približno 10 m. Strmina nato popusti in pot nas pripelje na sončne travnike (pobočje se imenuje Zadnji travnik), kjer se pot postopoma izgubi. Vzpon nadaljujemo prečno v smeri sever do severovzhod po postopoma vse bolj strmem pobočju. Prehode iščemo poševno navzgor, kjer sledimo gamsjim stečinam ali sledem naših predhodnikov. Če svet postane težje prehoden, se pomikamo bolj proti desni. Na vrh pridemo po grapi desno - torej jugovzhodno - od glavnega vrha, do kamor je le še nekaj metrov.
Sestop začnemo najprej nekaj metrov po isti poti, kjer smo prišli gor. Zahtevni spust poteka po vrhu grebena, potem se držimo desnih pobočij in po strmem svetu ob grebenu iščemo prehode med travami in ruševjem do naslednje škrbine pod vršnim delom Krofičke. Tu se greben izravna in je močno poraščen z ruševjem. Po levem pobočju grebena lahko iščemo prehode med ruševjem, ki se mu ne bomo mogli povsem izogniti ali se spustimo nekaj deset metrov nižje tako da se ruševju izognemo. Tako pridemo do naslednjega vrha v grebenu, Travnika, 2029 m.
Naprej se spuščamo po vrhu grebena in iščemo prehode po skrotju in med ruševjem. (Čez pobočja levo nekaj deset metrov nižje pod grebenom menda poteka tudi v ruševje vsekana stezica, ki so jo najverjetneje nadelali lovci.) Čez nekoliko strmejši svet pridemo do manjšega sedelca. Za nadaljevanje poti sestopimo po travnati grapi na desno, Robanovo stran. Ko se svet odpre, se držimo levo in prečimo travnato pobočje pod zadnjo steno grebena Travnika, ki jo obidemo dokler se ne vrnemo nazaj na sedlo glavnega grebena, 1929 m. Ta je širok in travnat. Če gremo nekaj deset metrov naravnost, pridemo do lepega razgledišča proti Logarski dolini.
Greben Ut je zelo zahteven, saj postaja vedno bolj ožji in zelo izpostavljen na obe strani, varoval ni. Ruševje izgine in pri plezanju se moramo zanesti samo na trden korak na goli skali, zato naj se ga lotijo samo zelo dobro izurjeni. Po isti poti se vrnemo nazaj na sedlo.
Na sedlu se brez posebnih težav spustimo po prehodnem pobočju na Robanovo stran. Svet nas postopoma obrne levo v zanimivo krnico pod previsno steno Ut, kjer je nekoč domoval Robanov pastir. Sedaj (september 2009) njegovo skromno kočico obnavljajo. Krnica je neverjetno slikovita, eden od najbolj zanimivih kotičkov Savinjskih Alp. Od kočice pelje rahlo navzgor dobro vidna pot proti strmim, z macesni poraslim pobočjem. Nato se spuščamo in prečimo strma pobočja nad Robanovim kotom. Najbolj zahtevno je prečenje nad ozko škrbinico, kjer je pot sedaj zasilno varovana z vrvjo. Sledi še vzpon po Vratnem žlebu, kjer se zgoraj na škrbini že odpre pogled na Strelovec. Težav je tu konec, dobro uhojena steza nas pripelje na Movznik, kjer se kmalu priključimo na markirano pot. Tu obrnemo levo, prečimo pobočja Ut do Puklovca in se spustimo na Klemenčo jamo in v Logarsko dolino.

Ob poti: Koča na Klemenči jami (1208m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Matkov kot
Na Razpotju - kroficka1 Na Razpotju - kroficka2 Na Razpotju - kroficka3 Na Razpotju - kroficka4 Na Razpotju - kroficka5 Na Razpotju - kroficka6 Na Razpotju - kroficka7 Na Razpotju - kroficka8 Na Razpotju - kroficka9 Na Razpotju - kroficka10 Na Razpotju - kroficka11 Na Razpotju - kroficka12 Na Razpotju - kroficka13 Na Razpotju - kroficka14 Na Razpotju - kroficka15 Na Razpotju - kroficka16 Na Razpotju - kroficka17 Na Razpotju - kroficka18 Na Razpotju - kroficka19 Na Razpotju - kroficka20 Na Razpotju - kroficka21 Na Razpotju - kroficka22 Na Razpotju - kroficka23 Na Razpotju - kroficka24 Na Razpotju - kroficka25 Na Razpotju - kroficka26 Na Razpotju - kroficka27 Na Razpotju - kroficka28 Na Razpotju - kroficka29 Na Razpotju - kroficka30 Na Razpotju - kroficka31 Na Razpotju - kroficka32 Na Razpotju - kroficka33 Na Razpotju - kroficka34 Na Razpotju - kroficka35 Na Razpotju - kroficka36 Na Razpotju - kroficka37 Na Razpotju - kroficka38 Na Razpotju - kroficka39 Na Razpotju - kroficka40 Na Razpotju - kroficka41 Na Razpotju - kroficka42 Na Razpotju - kroficka43 Na Razpotju - kroficka44 Na Razpotju - kroficka45 Na Razpotju - kroficka46 Na Razpotju - kroficka47 Na Razpotju - kroficka48 Na Razpotju - kroficka49 Na Razpotju - kroficka50 Na Razpotju - kroficka51 Na Razpotju - kroficka52 Na Razpotju - kroficka53 Na Razpotju - kroficka54 Na Razpotju - kroficka55 Na Razpotju - kroficka56 Na Razpotju - kroficka57 Na Razpotju - kroficka58 Na Razpotju - kroficka59 Na Razpotju - kroficka60 Na Razpotju - kroficka61 Na Razpotju - kroficka62 Na Razpotju - kroficka63 Na Razpotju - kroficka64 Na Razpotju - kroficka65 Na Razpotju - kroficka66 Na Razpotju - kroficka67 Na Razpotju - kroficka68 Na Razpotju - kroficka69 Na Razpotju - kroficka70 Na Razpotju - kroficka71 Na Razpotju - kroficka72 Na Razpotju - kroficka73 Na Razpotju - kroficka74 Na Razpotju - kroficka75 Na Razpotju - kroficka76 Na Razpotju - kroficka77 Na Razpotju - kroficka78 Na Razpotju - kroficka79 Na Razpotju - kroficka80 Na Razpotju - kroficka81 Na Razpotju - kroficka82 Na Razpotju - kroficka83 Na Razpotju - kroficka84 Na Razpotju - kroficka85 Na Razpotju - kroficka86 Na Razpotju - kroficka87 Na Razpotju - kroficka88 Na Razpotju - kroficka89 Na Razpotju - kroficka90 Na Razpotju - kroficka91 Na Razpotju - kroficka92 Na Razpotju - kroficka93 Na Razpotju - kroficka94 Na Razpotju - kroficka95 Na Razpotju - kroficka96 Na Razpotju - kroficka97 Na Razpotju - kroficka98 Na Razpotju - kroficka99 Na Razpotju - kroficka100 Na Razpotju - kroficka101 Na Razpotju - kroficka102 Na Razpotju - kroficka103 Na Razpotju - kroficka104 Na Razpotju - kroficka105 Na Razpotju - kroficka106 Na Razpotju - kroficka107 Na Razpotju - kroficka108 Na Razpotju - kroficka109 Na Razpotju - kroficka110 Na Razpotju - kroficka111 Na Razpotju - kroficka112 Na Razpotju - kroficka113 Na Razpotju - kroficka114 Na Razpotju - kroficka115 Na Razpotju - kroficka116 Na Razpotju - kroficka117 Na Razpotju - kroficka118 Na Razpotju - kroficka119 Na Razpotju - kroficka120 Na Razpotju - kroficka121 Na Razpotju - kroficka122 Na Razpotju - kroficka123 Na Razpotju - kroficka124 Na Razpotju - kroficka125 Na Razpotju - kroficka126 Na Razpotju - kroficka127 Na Razpotju - kroficka128 Na Razpotju - kroficka129 Na Razpotju - kroficka130 Na Razpotju - kroficka131 Na Razpotju - kroficka132 Na Razpotju - kroficka133 Na Razpotju - kroficka134 Na Razpotju - kroficka135 Na Razpotju - kroficka136 Na Razpotju - kroficka137 Na Razpotju - kroficka138 Na Razpotju - kroficka139 Na Razpotju - kroficka140 Na Razpotju - kroficka141 Na Razpotju - kroficka142 Na Razpotju - kroficka143 Na Razpotju - kroficka144 Na Razpotju - kroficka145 Na Razpotju - kroficka146 Na Razpotju - kroficka147 Na Razpotju - kroficka148 Na Razpotju - kroficka149 Na Razpotju - kroficka150 Na Razpotju - kroficka151 Na Razpotju - kroficka152 Na Razpotju - kroficka153 Na Razpotju - kroficka154 Na Razpotju - kroficka155 Na Razpotju - kroficka156 Na Razpotju - kroficka157 Na Razpotju - kroficka158 Na Razpotju - kroficka159 Na Razpotju - kroficka160 Na Razpotju - kroficka161 Na Razpotju - kroficka162 Na Razpotju - kroficka163 Na Razpotju - kroficka164 Na Razpotju - kroficka165 Na Razpotju - kroficka166 Na Razpotju - kroficka167 Na Razpotju - kroficka168 Na Razpotju - kroficka169 Na Razpotju - kroficka170 Na Razpotju - kroficka171 Na Razpotju - kroficka172 Na Razpotju - kroficka173 Na Razpotju - kroficka174 Na Razpotju - kroficka175 Na Razpotju - kroficka176 Na Razpotju - kroficka177 Na Razpotju - kroficka178 Na Razpotju - kroficka179 Na Razpotju - kroficka180 Na Razpotju - kroficka181 Na Razpotju - kroficka182 Na Razpotju - kroficka183 Na Razpotju - kroficka184 Na Razpotju - kroficka185 Na Razpotju - kroficka186 Na Razpotju - kroficka187 Na Razpotju - kroficka188 Na Razpotju - kroficka189 Na Razpotju - kroficka190 Na Razpotju - kroficka191
Diskusija o izletu Na Razpotju - Krofička (Greben Krofičke)
medo*
11.10.2009
Pot prehodil 29.9.2009. Od Škrbine do Movznika je zelo zahtevno brezpotje, kjer se steza večkrat izgubi. Nekatere zajle od vstopa v Škrbini so poškodovane. Večkrat je treba poplezati na izpostavljenih mestih. Pot je orientacijsko zahtevna, ponekod zaraščena z ruševjem in hitro se lahko zaide v težavnejši svet. Pot je opisana v vodniku Kamniško Savinjske Alpe (Andrej Stritar), str.160. Sam sem sicer poleg opisanega preplezal še greben Ut, katerega naj se lotijo samo dobro izurjeni, sicer ga je bolje izpustiti in takoj za koncem grebena Travnika zaviti proti krnici pod previsno steno Ut. Med priporočljivo opremo bi dodal tudi daljnogled.
EUGEN
2.11.2009
Včeraj šel od Strelovca do bivaka Ute.
Varovanje pride zelo prav , sploh če je spolzko.Čestitke kateri obnavljajo bivak.
Jany
2.11.2009
Z zanimanjem sem pregledal opis poti in vse fotke, ker sem del te poti (na vrh Krofičke po lovski čez Škrbino) letos že prehodil in vsekakor znam sedaj prav ceniti opisan "podvig". ČESTITKE!

Ocenjujem, da je opisano brezpotje iz vrha do Ut zame prezahtevno, ker sem se že v prvem delu nekajkrat "zahodil" in uspel šele v drugem poskusu.
Še več takih opisov si želim, ker me brezpotja vedno bolj privlačijo.

Vsekakor še enkrat vse čestitke za podvig - "medo*"
medo*
2.11.2009
Tudi meni ni uspelo v prvo. Temu "podvigu" sam pravim, da mi je Krofička dopustila v svoje naročje in mi razkrila del svoje skrivnosti...
Vem tudi, da nekateri niso navdušeni nad tako podrobnim opisom brezpotij... vendar se ne bojim, da bi zaradi tega ratala "gneča", ki bi kalila gorski mir samotnih poti. Če pa slike komu kej pomagajo, je namen dosežen.
geppo
3.11.2009
Smatram, da kljub opisu gneče ne bo! Tisti redki obiskovalci, ki pa tam hodijo pa ohranjajo sledi poti, ki je vidna le iskušenim. Že pogled na oster in dolgi greben odvrne marsikoga!
Behemot
3.7.2011
26.06.2011 sva z ženo opravila kompletno turo, razen vzpona na vrh Ut. Veličastna tura, ki terja kot sem pričakoval kar nekaj smisla za orientacijo. Na tem mestu moram pohvaliti izjemno dober opis poti(Stritarjev opis v 111 izletih se lahko skrije), ki se nahaja na vašem portalu in seveda fotografije, kjer so med drugim natančno poslikane vse ključne orientacijske točke na poti. Na začetku izstopnega kamina sva na odtrgani jeklenici dodala svojo rdečo "šlingo-trak", ker je obstoječa že v tako slabem stanju.
16.8.2013
Zakaj se tej krožni poti reče brezpotje, če pa je na slikah vidna steza.
Če ima kdo namen it tole, bi se priporočal za skupno turo, več pa na ZS. LP
jasminka
16.8.2013
Pozdrav! Mi smo bili u lipnju 2012., po "lovski" poti na vrh Kroficke ( treba dobro paziti kod skretanja sa puta na Ojstricu!!!!), tamo je bilo par sajli (vidi se u kakvom stanju!!), ali dalje nema oznacenog puta do vrha! Od vrha dalje smo isli po grebenu i sami trazili najbolji put ( imali smo opis i slike sa Hribi.),nismo se popeli na vrh Ut! Spust prema Robanovoj kucici jako strm!
Znaci, stvarno je BREZPOTJE, ali prekrasno za proci, iako i dosta naporno ( nama je trebao cijeli dan od Koce na Klemenci jami po cijeloj Kroficki natrag na kocu!). Nadam se da cete uzivati, sretno!! nasmehnasmeh
Slike ( mozda pomognu) su na https://picasaweb.google.com/JSinkov/KrofickaPoGrebenuLovskaPotIBrezpotje?authuser=0&feat=directlink
16.8.2013
V zgornjem delu lovske poti na Krofičko je brezpotje, prav tako greben do pastirskega stanu pod Utami! Drugje je res dobro vidna stezica.
nincokl
6.8.2014
Zanima me če ima kdo kakšne sveže informacije o stanju na tej poti (sneg).Šel bi to soboto.Hvala
9.11.2015
Včeraj 8.11 iz Robanovega kota na Strelovec, nato na greben Ute - Travnik - Krofička. Z vrha sestopil po markirani do razpotja in nazaj na greben pod Strelovcem. Po počitku, malici še sestop v dolino. https://picasaweb.google.com/114400986607884783562/GrebenKroficke8112015
mukica
23.6.2016
Včeraj iz Doma planincev do koče na Klemeniči jami in po lovski poti na Krofičko kjer si privoščimo malce pavze in uživanja v razgledih.Pot nadaljujemo po grebenu proti Travniku in naprej do Ut ...sem pa tja se sicer lepo uhojena pot izgubi, prične se borba z rušjem, ki pa je tukaj še kako dobrodošlo...Na Ute sestopimo mimo Oltarja ,malce počitka in naprej proti Movzniku ter sestop do koče in v dolino...popolna tura , ki terja zbran korak in nekaj veščin v orentaciji in iskanje ugodnih prehodov.
skokec
19.8.2019
Včeraj smo opravili to lepo pot.. Pot se zarašča-ruševje najbolj.. Nihče ne obžaga zato bo vsako leto težje. Spustili smo se pa mimo Plesnikove planine do Plesnika. Te poti pa ne priporočam saj je z izjemo nekaj novejših KM zanemarjena.
jprim
No, ja, hočeš povedati, da je pot nezdrževana. O tem govorim že nekaj časa. Pa nič ne de, se mi fučka ....
Pravi ena pesemvelik nasmehzmedenmežikanjejezikjezik
biba
20.8.2019
Jprim, gre za zelo zahtevno brezpotje in ne za markirano pot! Pričakuješ tudi brezpotja očiščena?
jprim
@ biba
Naj bodo to različna pričakovanja, morda tvoja, morda moja,...
Koliko bistroumnih glav ....zavijanje z očmi
Lp!

20.8.2019
Eni bi kar sekali in rezali po brezpotjih, ne glede na lastnino zemljišča.
Pot pod Rkljevo pečjo pa je ena boljših, ravno prav vzdrževana. SVK pač ne pride v poštev!