gorovja / KaravankeTegoška planina / Matizovec - Tegoška planina

Matizovec - Tegoška planina (graničarska pot)

Izhodišče: Matizovec (915 m)
Cilj: Tegoška planina (1430 m)
Ime poti: graničarska pot

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj in cesti naprej sledimo proti mejnemu prehodu. Glavno cesto zapustimo na mestu, kjer nas oznake za »kamp in Podljubelj« usmerijo desno. Ko zapustimo glavno cesto bomo že po nekaj metrih prišli na križišče, kjer nadaljujemo levo v smeri »Kofce«. Naprej se peljemo skozi vas po rahlo vzpenjajoči se cesti in nato zavijemo desno v smeri »Matizovec in Kofce«. Tej občasno nekoliko bolj ozki cesti, ki je v spodnjem delu asfaltirana, nato sledimo do večjega označenega parkirišča, kakih 150 višinskih metrov pod kmetijo Matizovec.

Z velikega brezplačnega parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti, po kateri v približno 20 minutah prispemo do kmetije Matizovec.
Od Matizovca nadaljujemo po slabši cesti v smeri Doma na Kofcah, mi pa na nekaj zaporednih razpotjih, pazljivo sledimo markacijam. Po nekaj minutah hoje po slabši cesti oz. kolovozu, pa nas markacije usmerijo na strmo pešpot, ki se najprej prečno vzpne proti levi, nato pa preide na gozdnat greben, kjer zavije nekoliko v desno. Naprej se vzpenjamo po strmi planinski poti, ki višje preči kolovoz ter se za njim postopoma položi. Le malo naprej, pa se gozd razredči, markirana pot pa zavije desno v gozd ter se malo višje priključi kolovozu, kateri se prečno vzpenja proti desni. Kolovoz višje zavije v levo, nam pa se z desne priključi še markirana pot s Kala.
Od razpotja naprej se gozd konča, nas pa vse bolj razgledna pot v 5 minutah nadaljnje hoje pripelje do Doma na Kofcah.
Od Doma na Kofcah nadaljujemo desno v smeri planine Šija. Pot sprva v rahlem spustu preči pobočja proti vzhodu, nato pa se priključi širokemu kolovozi, ki nas pripelje iz gozda na planino Ilovico. Pot se naprej začne rahlo vzpenjati in nas po nekaj nadaljnjih minutah lahkotne hoje pripelje do Zavetišča na planini Šija.
Od Zavetišča na planini Šija nadaljujemo po makadamski cesti, le ta pa nas že po nekaj metrih pripelje na označeno razpotje, kjer se rahlo v levo odcepi nemarkirana pot, ki vodi na Kladivo ter stara graničarska pot, ki preči južna pobočja Košute. Nadaljujemo po omenjeni poti, katera se najprej prečno vzpne, nato pa nas pripelje na ravnico, kjer se v levo odcepi neoznačena pot na Veliko Kladivo (odcep je označen, le ta pa se nahaja sredi izravnave). Od mesta, kjer se v levo odcepi pot proti grebenu Košute nadaljujemo naravnost po stezi, ki se prične izgubljati na travnatem terenu. Nekoliko naprej prispemo ob rob gozda, kjer poiščemo nadaljevanje steze. Pot naprej nas hitro pripelje iz gozda in preide na deloma travnata, deloma pa z ruševjem porasla zmerno strma pobočja Košute. Nekaj časa ob lepih razgledih prečimo pobočja proti vzhodu, nato pa prispemo na markirano pot planina Pungrat - Škrbina. Omenjeno markirano pot le prečimo in s hojo nadaljujemo v isti smeri. V nadaljevanju graničarska steza zavije nekoliko v desno, nato pa se na prostranih pašnikih skrajno vzhodnega dela Pungratske planine priključi markirani poti, mi pa nadaljujemo naravnost do bližnje pašne ograje.
Omenjeno ograjo prečimo in stopimo s planine Pungrat na pašnike Tegoške planine. Tu še kratek čas nadaljujemo po markirani poti, nato pa pri izrazitem grabnu zavijemo desno in se spustimo do bližnje gozdne ceste, po kateri se nato v spustu sprehodimo do pastirske koče na Tegoški planini.

Ob poti: Matizovec (1072m), Dom na Kofcah (1488m), Planina Ilovica (1462m), Zavetišče na planini Šija (1528m), Planina Pungrat (1447m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Pungrat, Planina Ilovica, Dom na Kofcah, Zavetišče na planini Šija
Matizovec - tegoska_planina1
Matizovec - tegoska_planina53
Matizovec - tegoska_planina54
Matizovec - tegoska_planina55
Diskusija o izletu Matizovec - Tegoška planina (graničarska pot)