gorovja / Julijske AlpeŠober / Monte Sciober Grande / Mangartska planina - Šober / Monte Sciober Grande

Mangartska planina - Šober / Monte Sciober Grande (čez Dren)

Izhodišče: Mangartska planina (1295 m)
Cilj: Šober / Monte Sciober Grande (1845 m)
Ime poti: čez Dren
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada

S ceste Bovec - MP Predel zapeljemo na cesto v smeri Mangartskega sedla, po njej pa se peljemo do označenega parkirišča pred Mangartsko planino, kjer parkiramo.

Z izhodišča nadaljujemo po levi cesti v smeri Mangartske planine (če nadaljujemo naravnost lahko prispemo na Mangartsko sedlo) ter po krajšem spustu prečimo hudournik, za katerim dosežemo rob Mangartske planine in razpotje.
Z razpotja gremo desno (levo planšarija) ter sledimo markirani poti proti Mangartskem sedlu. Pot naprej nas vodi po starejši opuščeni cesti, ko pa se približamo prodiščem, ki jih opazimo na levi strani, se levo odcepi starejši kolovoz, po katerem nadaljujemo. Pot kmalu zavije še bolj v levo in nas po nekaj korakih pripelje do mesta, kjer običajno stoji možic. Od možica nadaljujemo do prodišča, kjer se pojavi sledljiva, a nemarkirana stezica, ki vodi čez Dren. Sprva se vzpenjamo ob levem robu prodišča, sem ter tja pa gre pot še nekoliko bolj v levo, v pas ruševja ali nizkega gozda. Višje še nekajkrat dosežemo prodišče, nato pa pot preide v bolj travnat svet, kjer postopoma preidemo na desno stran dolinice. Po desni strani dolinice se vzpenjamo do mesta, kjer se steza prehodno izgubi, nadaljevanje vzpona v isti smeri pa nam ustavi ruševje.
Tu gremo prečno proti levi, kjer se steza ponovno pojavi (če nadaljujemo naravnost oz. rahlo desno prispemo do pečin Male Ruše, preko katerih je mogoč pristop na omenjen vrh), po krajšem vzponu pa se položi in preide na jugozahodna pobočja, preko katerih se prečno spustimo do državne meje. Sledi lahkoten vzpon po razglednem grebenu, nato pa se na sedlu Čez stože priključimo markirani poti, ki vodi ob plazu Stože.
S sedla, od koder se nam odpre lep pogled na Šober nadaljujemo naravnost (levo navzdol Mangartska planina po markirani poti), preidemo pa na desno, italijansko stran grebena. Sprva prečimo dokaj strmo in predvsem v mokrem za zdrs nevarno pobočje (strm del lahko obidemo tako, da nadaljujemo po spodnji poti), nato pa se večinoma prečno vzpenjamo pod ostenji Vršiča in stranskega vrha Velikega Grintavca. Prečni vzpon se konča na Vraški škrbini / La Portella, kjer se združimo s potjo iz Rablja / Cave del Predil.
Z Vraške škrbine nadaljujemo desno v smeri bivaka Cinque Punte, pot naprej pa nas vodi po zelo razglednem grebenu vrha Šober, s katerega se nam odpre lep pogled proti Višu, Mangartu, Jalovcu in ostalim okoliškim goram. Pot po grebenu se večinoma rahlo vzpenja, le sem ter tja se prehodno nekoliko spusti. Po približno 30 minutah grebenske hoje dosežemo predvrh Šoberja, s katerega že lepo vidimo možic na bližnjem glavnem vrhu. S predvrha sledi kratek spust, ko pa smo že mimo glavnega vrha, pa nadaljujemo desno na neoznačeno stezico, po kateri se v minuti strme hoje povzpnemo na razgleden vrh (zadnji metri so precej strmi).
Izhodišče - Čez stože - 1:35, Čez stože - Vraška škrbina 0:25, Vraška škrbina - Šober 0:35.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (september).

Ob poti: Čet stože (1731m), Vraška škrbina / La portella (1798m)
Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande1 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande2 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande3 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande4 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande5 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande6 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande7 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande8 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande9 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande10 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande11 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande12 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande13 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande14 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande15 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande16 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande17 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande18 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande19 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande20 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande21 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande22 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande23 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande24 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande25 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande26 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande27 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande28 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande29 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande30 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande31 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande32 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande33 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande34 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande35 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande36 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande37 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande38 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande39 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande40 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande41 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande42 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande43 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande44 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande45 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande46 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande47 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande48 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande49 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande50 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande51 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande52 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande53 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande54 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande55 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande56 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande57 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande58 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande59 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande60 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande61 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande62 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande63 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande64 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande65 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande66 Mangartska planina - sober___monte_sciober_grande67
Diskusija o izletu Mangartska planina - Šober / Monte Sciober Grande (čez Dren)