Lozice - Furlanovo zavetišče pri Abramu

Izhodišče: Lozice (300 m)
Zemljevid: Nanos 1:50.000
 1 osebi je objava všeč
a) Z avtoceste Ljubljana - Koper, se usmerimo na izvoz Razdrto, nato pa z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti Novi Gorici. Za Razdrtim se cesta prične strmeje spuščati, mi pa ji sledimo do križišča, kjer se levo navzdol odcepi za javni promet zaprta cesta proti Lozicam, v desno pa se odcepi cesta k nekdanjemu gradbišču hitre ceste (omenjeno križišče se nahaja blizu oznake ceste 7 km, ob križišču pa so tudi oznake za Nanos). Ker v omenjenem križišču ne smemo zaviti ne levo in ne desno, je bolje, da avto pustimo že nekaj 100 m višje, na enem od več parkirišč ob cesti.
b) S hitre ceste Nova Gorica - Razdrto, se usmerimo na izvoz Vipava, nato pa z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti Razdrtem. Naprej se peljemo skozi Podnanos ter mimo odcepa ceste, ki vodi na Nanos. Od omenjenega križišča, pa glavni cesti sledimo le še 2 km, nato pa prispemo do križišča, kjer se ostro desno in strmo navzdol odcepi za javni promet zaprta cesta proti Lozicam, v levo pa cesta k nekdanjemu gradbišču hitre ceste (omenjeno križišče se nahaja blizu oznake ceste 7 km, ob križišču pa so tudi oznake za Nanos). Ker v omenjenem križišču ne smemo zaviti ne levo in ne desno, je bolje, da avto pustimo že nekaj 100 m nižje, na enem od več parkirišč ob cesti.
Z izhodišča se najprej sprehodimo do v opisu do izhodišča omenjenega križišča, od tam pa nadaljujemo po vzpenjajoči cesti, ob kateri so tudi oznake za Nanos. Cesta se sprva strmo vzpne, nato pa se prehodno položi in nas vodi pod viadukti bližnje hitre ceste. Nekaj 10 m naprej, pa prispemo na neoznačeno križišče, kjer nadaljujemo ostro desno na cesto, katera se povsem približa hitri cesti.
Ko na desni strani zagledamo oddajnike (oddajnikov v megli ne bomo videli), pa na levi strani ceste opazimo oznake za Nanos, ki nas usmerijo levo. Naprej se vzpenjamo skozi pas grmičevja do bližnjega travnika, kjer nas pot hitro pripelje do bližnjega "izvira". Nad izvirom pot zavije levo v nizek gozd, skozi katerega se prične najprej zložno, nato pa zmerno vzpenjati. Višje dosežemo nekoliko širšo pot, katero pa takoj zapustimo, saj nas markacije usmerijo levo na postopoma bolj strmo stezico. Nekaj 10 m višje prečimo še en kolovoz, pot pa, ki postopoma zavije v levo, postane že nekoliko bolj strma. Sledi prečni vzpon proti levi in pot nas pripelje do "loziškega počivala", kjer se nam z leve priključi pot iz Podnanosa (izhodišče Hrašče).
Tu nadaljujemo desno v smeri lovske koče, nas pa razmeroma široka pot, v številnih okljukih vodi čez vse bolj strma pobočja. Razmeroma strma pot, nas občasno vodi čez precej razgledna pobočja, s katerih se nam odpre lep pogled proti Vipavskim brdom. Višje prispemo do nekoliko zahtevnejšega dela, kjer se sicer široka pot prečno vzpne čez kratko izpostavljeno pobočje (predvsem v snegu in ledu je nevarnost zdrsa). Nad izpostavljeno prečnico prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo naravnost na široko pot (levo navzdol Podnanos in Vipava, desno Vojkova koča mimo Strmca). Naprej se zmerno vzpenjamo po široki poti, po kateri v dobrih 10 minutah nadaljnje hoje, prispemo do lovske koče Vojkovo.
Od lovske koče nadaljujemo do bližnje asfaltne ceste ter ji sledimo v desno, do bližnjih Vrat, za katerimi stopimo na jugozahodni del planote nanos. Na drugi strani Vrat se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo le kratek čas, saj nas nato markacije usmerijo levo na markirano pešpot, ki se spusti skozi borov gozdič. Po krajšem spustu se vrnemo na cesto ter ji sledimo v levo. Po cesti hodimo do bližnjega desnega ovinka, na koncu katerega se v levo odcepi markirana pot. Nadaljujemo po kolovozu, ki se prične zlagoma vzpenjati, mi pa po njem hodimo le nekaj 10 m, nato pa na desni strani opazimo slabše viden začetek pešpoti, ki se postopoma prične prečno spuščati proti Šembijski bajti.
Pri omenjeni bajti se vrnemo na cesto, po kateri nadaljujemo pot. Nekoliko višje prispemo na trikotno križišče, kjer se v levo odcepi cesta proti Vipavi, mi pa nadaljujemo rahlo desno, po postopoma nekoliko bolj strmi cesti. Cesta, ki se nadaljuje skozi gozd, se nato dvigne za skoraj 150 višinskih metrov ter nas pripelje na križišče, kjer dosežemo markirano pot Abram - Vojkova koča. Tu nadaljujemo levo, po cesti, ki se prične zlagoma spuščati. Po nekaj minutah stopimo iz gozda, kjer v križišču nadaljujemo desno proti bližnjemu lovskemu domu.
Od lovskega doma, v bližini katerega je veliko parkirišče, še nekaj metrov nadaljujemo po cesti, nato pa nas oznake za kmečki turizem Abram usmerijo levo na ožjo cesto, po kateri se samo še sprehodimo do bližnjega zavetišča.
zemljevid poti - Furlanovo zavetišče pri Abramu
Ob poti: Lovska koča Vojkovo (775m), Vrata (780m), Šembijska bajta (745m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Vojkova koča na Nanosu
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Lozice - Furlanovo zavetišče pri Abramu1
Lozice - Furlanovo zavetišče pri Abramu68
Diskusija o izletu Lozice - Furlanovo zavetišče pri Abramu
marinka6730. 10. 2014
Do Vojkove koče se torej da priti z avtom, potem pa je še 1 ura peš do Furlanovega zavetišča. A je tako? Ne da smo leni, samo šli bi kdaj spotoma z morja.nasmeh
B230. 10. 2014
Ja, do Vojkove koče se da priti z avtom in od tam je do Abrama (Ježa ali tudi Furlanovega zavetišča) dve uri in pol - in še dve uri in pol nazaj do avta... Se pa da do Abrama priti tudi z avtom (cesta je prva polovica asfaltna, druga polovica pa dobra makadamska).Šli bi kdaj spotoma z morja - po žige za SPP. Pa tudi na Sinji vrh, Čaven in Pirnatovo kočo se da priti z avtom, razen na Golake... Tam pa je do žiga na vrhu res ena ura...
marinka6730. 10. 2014
To mi pa daj ni jasno. Od izhodišča Lozice je 2,5 ure do Abrama, pa od Vojkove lovske koče tudi 2,5 ure do Abrama.zmeden
Torej tabla na sliki št.38 ne drži (Abram- 1h)?
mirjam6730. 10. 2014
Marinka67 - tukaj je nekaj narobe razumljeno. Namreč gre za dva objekta, eden je Vojkova koča na Nanosu (to je tam, kjer so TV oddajniki) in od tam je dve uri do Furlanovega zavetišča. Druga pa je Lovska koča Vojkovo, od tu pa je eno uro do zavetišča. Do obeh se da priti z avtom. Če greš na Razdrtem po Rebernicah proti Podnanosu, je malo pred Podnanosom desno odcep za na Nanos. Pot je v celoti asfaltirana in te pripelje do Lovske koče Vojkovo. Če pa se pelješ naprej, prideš na makadam in tam je razcep - naravnost gre pot proti Furlanovem zavetišču (ali proti Abramu, kot je bolj poznano v naših krajih), desno pa pelje pot do Vojkove koče. Vsi odcepi so lepo označeni.
Eh, ja, seveda, mislim eno, pišem drugo. Hvala mirjam67, že razumem. Torej:

Peljemo se do lovske koče Vojkovo in od tam do Abrama je 1 ura hoje.

Na Vojkovi koči na Nanosu smo pa že bili pred dvema letoma, tudi spotoma z morja. Ne zdi se nam namreč pošteno, da bi se po žige SPP pripeljali, vsaj urca hoje mora biti, da velja.velik nasmeh
mirjam6730. 10. 2014
Ja Marinka67, zdaj si pa prav razumela. nasmeh Tisto, glede žigov, se pa čisto strinjam s tabo. Si opazila, da imava nekaj skupnega?
marinka6731. 10. 2014
Leta, leta, kajne?velik nasmeh
mirjam6731. 10. 2014
Očitno sva si obe vpisale letnik v geslo. A da ti povem, to je zelo dober letnik, takih ne delajo več! velik nasmeh
marinka6731. 10. 2014
Točno!mežikanje
eppy3. 11. 2014
Lep jesenski izlet nasmeh Vseeno pa mislim, da je bolj realna ocena, da so za hojo potrebne tri ure. Treba je namreč prehoditi kar dolgo razdaljo, najprej se iz Vipavske doline dvigneš na planoto, od tam je pa še slaba ura hoje (po ravnem oziroma le manjši počasni vzponi) do koče. S fantom sicer nisva šprinterja, sva pa včeraj hodila relativno hitro, brez pavz. Tako, računajte, da lahko traja več, kot je navedeno nasmeh

Pa še nekaj opomb k opisu poti. "Odcep pri oddajniku" je malo slabo viden. Ko hodimo po poti, ki je praktično vzporedna hitri cesti, potrebujemo kakih 10 minut, da zagledamo navedeni oddajnik. Oddajnik se nahaja na sami hitri cesti. Takrat je potrebno pozorno gledati na svojo levo. Napis "Nanos" je na kamnu na tleh, ki je tudi malo zaraščen, tako da je treba paziti. Stezica je ozka in jo je mogoče hitro spregledati. Ko pa gremo mimo "Vrat" je najboljše kar ostati na cesti (širok makadam). Mimo sicer pripelje kak avtom ampak krajšanje po stezi do Šembiške bajte nima prav veliko smisla, ker je pot malo zapuščena (tako so povedali mimoidoči domačini).

Sicer pa lep izlet. Začne se med rujem s pogledi na Vipavsko dolino, krasni so pogledi na nanoško goličavo, pot proti Abramu pa se vije že med smrekami.
marinka6728. 04. 2015
Hvala za nasvete, tura je v celoti uspela! Zagodla nam je megla, pa nič zato, vsega pa res ne moreš imetivelik nasmeh
Matej17. 04. 2016
Pozdrav vsem!

Slučajno sem izvedel za tole planinsko postojanko in ogorčeno opazil fotografijo medveda v kletki. To je verjetno preteklost, a ne? Ve kdo kaj o tem? Zapreti tako žival v tako majhno kletko je namreč tako nehumano, kot če bi oskrbnika tega zavetišča zaprl v shrambo.

Lp Matej
natalia237. 04. 2016
Pozdravljen,ni preteklost,medved je se vedno v tej kletki na nekaj kvadratnih metrih,nekako velja za atrakcijo tega gostisca...
Matej17. 04. 2016
Neverjetno, da nihče ne ukrepa ... No, nekdo bo mežikanje
ajax8. 04. 2016
ne bodo,je že kar veliko let,pridi pogledat v živo,če pa boš kaj pojedel ali spil,pa mislim,da moraš prej rezervirat,vsaj poleti je tako,polno makaronarjev.mežikanje