gorovja / KaravankeVrh Ljubeljščice (Triangel) / Ljubelj - Vrh Ljubeljščice (Triangel)

Ljubelj - Vrh Ljubeljščice (Triangel) (čez Ljubeljščico)

Izhodišče: Ljubelj (1058 m)
Cilj: Vrh Ljubeljščice (Triangel) (1704 m)
Ime poti: čez Ljubeljščico
Zahtevnost: zahtevna neoznačena steza
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj in cesti naprej sledimo do mejnega prehoda. Le nekaj metrov pred mejnim prehodom bomo na desni strani opazili parkirišče, kjer parkiramo.

Na koncu parkirišča opazimo planinske oznake za kočo na Ljubelju, ki nas po nekaj stopnicah pripeljejo do stare ljubeljske ceste. Tej cesti, ki se zmerno vzpenja in je v zimskem času preurejena v sankaško progo sledimo vse do koče na Ljubelju. Le to pa ob mestoma lepih razgledih na Košutico, Veliki vrh in Begunjščico dosežemo po slabi uri hoje.
Od koče nadaljujemo levo v smeri Zelenice in Povne peči (Polna peč). Pot naprej gre mimo koče in se takoj za njo začne vzpenjati. Strmina kmalu popusti in pot nas pripelje na večinoma poraščen greben s katerega se nam občasno odpre nekaj razgleda. Po nadaljnjih nekaj minutah pa že pred seboj zagledamo vrh Polne peči, katerega pa pot obide po njegovi severni strani po strmih pobočjih. Pot, ki vrh skoraj obkroži nas le nekaj korakov pod vrhom pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Ljubeljščice (levo Polna peč 1 minuta, vrh z razgledom na osrednje Karavanke).
Pot, ki poteka po mejnem grebenu se nato začne spuščati in nas po 50 spuščenih višinskih metrih pripelje v rušje. Naprej se pot grebenu umakne nekoliko v desno in preči rahlo izpostavljeno krušljivo grapo. Sledi lahkoten vzpon na enega od številnih vrhov v grebenu Ljubeljščice. Tu na leseni tabli opazimo obledel napis, da se končuje varna pot (manj izkušeni lahko tu izlet zaključijo in se po isti poti vrnejo na izhodišče).
Takoj za tablo se greben zoži in se s poraščenosti spremeni v krušljiv in nekoliko izpostavljen greben (nevarnost zdrsa). Po nekaj korakih spusta po krušljivem grebenu se pot vrne v varen objem rušja, a težav nato še ni konec. Pot, ki se vzpenja in spet spušča preči še nekaj podobnih grap, pri katerih je potrebna nekoliko večja previdnost. Nemarkirana pot pa nas naprej pripelje do napisa na skali. Napis z oznako Zelenica nas usmeri na slovensko stran, kjer nato po levi strani obidemo strme skalnate stolpiče. Pot se nato vrne na greben in nas pripelje do verjetno najtežjega dela poti. S pomočjo jeklenice se spustimo po ozkem, strmem in prepadnem grebenu strmo navzdol (manj izkušenim priporočam komplet za samovarovanje). Po krajšem spustu se greben razširi in pot se ponovno začne vzpenjati. Po nadaljnjih nekaj minutah zmernega vzpona pa pridemo do naslednje table, kjer nas oznaka za Zelenico usmeri levo navzdol. Sledi prečenje melišča, nato pa nam pot zaustavi strm stranski greben. S pomočjo varoval se povzpnemo stopnjo višje, nato pa se še vedno v objemu varoval spustimo na drugo stran omenjenega grebena. Postopoma nekoliko slabše vidna steza, nato zavije nekoliko desno in se po precej zaraščenem pobočju ponovno vzpne na mejni greben. Tu se pot obrne rahlo levo in se po zaraščenem pobočju povzpne na sedlo Čez Pod (sedlo med Vrhom Ljubeljščice in grebenom Na Možeh). Tu se usmerimo ostro levo in se po nadaljnjih nekaj deset korakih povzpnemo na Vrh Ljubeljščice.
Priporočam sestop do Doma na Zelenici in nato po markirani poti nazaj na izhodišče.

Ob poti: Koča na Ljubelju (1370m), Polna peč (1503m), Ljubeljščica (1492m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Dom na Zelenici
Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel1 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel2 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel3 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel4 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel5 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel6 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel7 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel8 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel9 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel10 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel11 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel12 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel13 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel14 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel15 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel16 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel17 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel18 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel19 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel20 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel21 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel22 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel23 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel24 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel25 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel26 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel27 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel28 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel29 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel30 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel31 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel32 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel33 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel34 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel35 Ljubelj - vrh_ljubeljscice_triangel36
Diskusija o izletu Ljubelj - Vrh Ljubeljščice (Triangel) (čez Ljubeljščico)
JusAvgustin
24.2.2014
Včeraj zrili celotno traso od bajte do Triangla. Zaradi ogromnih količin snega so potrebni obvozi na severno stran, ker je prečenje zadnje plaznice preveč tvegano. Od merskih zametov suhega snega pa do škripavca. Do skoka smo šli s krpljami, naprej pa z derezami in cepinom. Fajn dan, glede na to da smo bili sami na celotnem grebenu-spodaj na Zelenici pa res ogromno ljudi.
martinkarpan
22.5.2014
Danes opravil tole pot. Na poti ni bilo žive duše, edino dva sta se mi pridružila na Trianglu. Razen manjšega snežišča je pot kopna. V bližini koče na Ljubelju precej podrtega drevja na poti, verjetno od zadnje vetrovne pošiljke. En klin je razmajan in nekatere zajle bolj ohlapne, sicer pa vredu. Nekatere smerne table so zbrisane, in sicer na slikah 8, 12 in 19. Tudi napisa na 21 nisem zasledil. Sicer pa lepa, razgledna in prepadna pot. Čelada ne bo škodila, SVK pa po moji oceni res ni potreben, čeprav je zgoraj priporočen.
SunBurned
4.7.2014
Danes popoldne sem šel prvič po tej poti, a sem obrnil že pri prvi grapi (slika 17). Meni se je zdela precej bolj kot le "rahlo izpostavljena" krušljiva grapa. Če bi na tistem šodru zdrsnil, se ne bi več ustavil. Podlaga pa je bila tam sploh obupna, pot praktično brez nadelave.
Tako da priporočam res samo izkušenim, jaz bomo pa svoje nemarkirane steze raje treniral na lažjih poteh...
dare29
5.7.2014
SunBurned škoda da si tako hitro obrnil. Pot že nekaj časa ne prečka grape, ampak je speljana levo gor (gledano iz Ljubeljske smeri) na greben.
Prehod preko grape je pa res tobogan do doline.
5.7.2014
Pravilna odločitev. Tudi kratek greben na sliki 20 je zahteven in tudi navpičen del z jeklenico je v sestopu zahteven. Torej, pot za izkušene.
SunBurned
6.7.2014
Dare29, hvala za info, moram priznati, da ko sem zagledal grapo in "pot" po njej, mi je vzelo vso voljo za raziskovanje naokoli. Torej bo treba iti ponovno pogledati.
Še eno opazko sem zadnjič pozabil: od koče na Ljubelju naprej po grebenu je kar hudo zaraščeno z dolgo travo (steza sicer dobro vidna), tako da so dolge hlače obvezne.
irska
7.7.2014
ja, ta zapis izleta bi bilo dobro temeljito prenoviti - res je že zelooo star mežikanje ... čeprav je pot grebenska in z orientacijo ni težav nasmeh
kop32
8.7.2014
Iz smeri Triangl-Ljubelj na začetku
je pri spustu potrebno do prvih jeklenic
malo pogledat pod noge. V sobota bi kmalu
pohodil kačona.
Drugače se mi pot v letnem času ne zdi nič posebnega.
12.8.2014

... Včeraj...divje in samotnonasmehnasmeh
Macesna
6.11.2015
Včeraj prehodila ta greben. Zelo lepo in romantično.nasmeh Je pa potreben previden korak, večkrat se namreč prečka grape in izpostavljena, s peskom posuta mesta, pa tudi spodaj v gozdu so strma pobočja in ozka stezica. Sicer pa zelo lepo.
15.6.2016
Lesene table na sliki št.19 ni več.
75'er
19.6.2016
Tudi sam sem iskal omenjeno tablo, pa je nisem videl.
15.10.2018
Lepa, prav pestra tura. Razgledi so v družbi sončka in jesenskih barv prekrasni. Le megla v skalovju ni prijetna, v gozdnatem delu pa čarobna.nasmeh V domu na Zelenici bo odprto vse vikende do konca leta. Tudi ob praznikih.nasmeh