gorovja / Kamniško Savinjske AlpeSveti Janez in Pavel (Dobrovlje) / Letuš - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje)

Letuš - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje)

Izhodišče: Letuš (337 m)
Cilj: Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje) (862 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Maribor se usmerimo na izvoz Šentrupert, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Mozirja in Logarske doline. Po glavni cesti se peljemo do kraja Letuš, tu pa tik preden glavna cesta preči reko Savinjo zavijemo levo in nato takoj še enkrat levo. Parkiramo nekaj 10 m višje na parkirišču pod cerkvijo oz. ob domu pevskega društva Letuš.

S parkirišča nadaljujemo po cesti, ki se že kmalu konča, mi pa nadaljujemo po markiranem kolovozu, ki preide v gozd. Pot nadaljujemo skozi gozd pri tem pa zaradi številnih razpotij pazljivo sledimo markacijam, da ne zaidemo s prave poti. Sprva dokaj zložna pot, se nato zmerneje vzpne in nas pripelje do kmetije Ujčnik. Tu nadaljujemo desno in nato takoj za hišo levo na pot, ki se vzpne ob pašni ograji. Pot naprej nas vodi skozi gozd, le ta pa se prične nekoliko strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah zmernega vzpona, pa nas pot pripelje na asfaltno cesto, kjer se priključimo poti od Braslovškega jezera.
Cesto le prečimo in vzpon nadaljujemo po lestvi, ki nam pomaga pri strmem vzponu, nato pa vzpon nadaljujemo skozi gozd. Pot naprej nas vodi mimo klopce, za katero smo kmalu ponovno na cesti. Cesti sledimo v levo, mi pa po njej hodimo le nekaj metrov, nato pa nadaljujemo desno na pešpot, katera pa že kmalu ponovno preči cesto. Pot Naprej nas vodi preko krajše, deloma zaraščene jase, s katere se nam odpre pogled na Bezovec. Višje nekaj minut nadaljujemo po cesti, nato pa se po markirani bližnjici vzpnemo do Covnikovega križa.
Tu nadaljujemo desno (naravnost Bezovec 15 minut) ter na manjšem križišču ponovno desno. Pot nadaljujemo po razgledni asfaltni cesti, po kateri v nekaj minutah rahlega spusta prispemo do Doma na Dobrovljah.
Pri domu zapustimo asfaltno cesto ter pot nadaljujemo po makadamski cesti v smeri Črete. Cesta nas hitro pripelje do manjšega zaselka, kjer nadaljujemo desno, nato pa za hišami nadaljujemo po kolovozu v smeri Črete. Dobro označen kolovoz se prične spuščati čez sprva še razgledno pobočje, nato pa preide v pas gozda, kjer tudi preči makadamsko cesto. Sledi rahel vzpon do bližnje kmetije Kokovnik, nato pa se sprehodimo do bližnje kapelice. Pri kapelici gre pot v gozd, nato pa se po kratkem spustu priključi asfaltni cesti. Po cesti se nekaj časa zmerno vzpenjamo, nato pa se nam priključi še pot iz Nazarij in Mozirja. Tu nadaljujemo naravnost ter se po cesti vzpnemo do označenega križišča.
Na križišču nadaljujemo ostro levo v smeri pešpoti na Čreto (naravnost Čreta dostop z avtom). Pot nadaljujemo po gozdni cesti, ki nas ob robu travnika pripelje do naslednjega križišča.
Tudi tokrat nadaljujemo levo (desno Čreta) ter vzpon nadaljujemo za oznakami sv. Janez in Pavel. Cesta, ki se nadaljuje čez zložno travnato pobočje, nas hitro pripelje do kmetije Planinšek, za katero prehodno preide v zelo ozek pas gozda. Gozd se takoj konča, pot pa nas mimo kapelice hitro pripelje do že prej omenjene cerkvice sv. Janeza in Pavla.

Ob poti: Dom na Dobrovljah (745m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Grmada (Dobrovlje) (5 min)
Letuš - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje1
Letuš - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje63
Letuš - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje64
Letuš - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje65
Diskusija o izletu Letuš - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje) ()