Laze - Blegoš

Izhodišče: Laze (850 m)
Cilj: Blegoš (1562 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

Iz Škofje Loke se peljemo proti Gorenji vasi in naprej do Hotavelj, kjer zavijemo desno v smeri vasi Leskovica. Cesta nas kmalu pripelje v vas Kopačnico, za katero se le ta začne strmeje vzpenjati in nas višje pripelje do vasi Leskovica. Od Leskovice nadaljujemo proti SC Cerkno, cesti pa sledimo le še do naslednje vasi Laze, kjer nas oznake za apartma Ribič in Blegoš usmerijo desno proti omenjeni vasi. Parkiramo dobrih 100 m višje, ob športnem igrišču ŠD Gamsi Laze.

Le nekaj metrov pred igriščem opazimo začetek markirane poti, ki vodi na Blegoš. Usmerimo se na omenjeno pot, ki se prične zmerno vzpenjati po širokem kolovozu. Višje se kolovoz zoži, le ta pa preide v strnjen gozd, kjer nas nato po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na neoznačeno razpotje.
Nadaljujemo rahlo desno (rahlo levo Črni vrh po neoznačeni poti) ter vzpon še naprej nadaljujemo po markiranem kolovozu. Nekoliko naprej se kolovoz prehodno položi, nato pa se prične strmo vzpenjati po pobočjih Kovka. Višje se kolovoz spremeni v pešpot, le ta pa nas hitro pripelje iz gozda na travnata pobočja, kjer zavije v desno in se povsem položi. Sledi prečenje večjega travnika, nato pa se pot vrne v gozd, kjer se zložno vzpenja proti desni. Pot naprej nas vodi mimo manjšega studenčka, nato pa se po nekaj minutah nadaljnje hoje skozi gozd, priključi poti iz vasi Leskovica in Volaka. Sledi še kratek prečni vzpon in pot nas pripelje na manjši preval, kjer prehodno stopimo iz gozda.
Na prevalu, kjer je označeno razpotje nadaljujemo desno v smeri koče na Blegošu (levo Črni vrh, naravnost Črni Kal) po slabši cesti, po kateri se v nekaj minutah povzpnemo do Koče na Blegošu.
Od koče na Blegošu nadaljujemo po sprva zložni poti, ki se vzpne čez razgledno travnato pobočje. Pot se kmalu začne strmeje vzpenjati in nas pripelje ob rob gozda, kjer se nato vzpenja po ozkem neporaščenem pasu. Strmina kmalu popusti in pot nas pripelje na razgleden greben Blegoša, po katerem se v nekaj minutah povzpnemo na vrh.

Ob poti: Koča na Blegošu (1391m)
Laze - blegos1 Laze - blegos2 Laze - blegos3 Laze - blegos4 Laze - blegos5 Laze - blegos6 Laze - blegos7 Laze - blegos8 Laze - blegos9 Laze - blegos10 Laze - blegos11 Laze - blegos12 Laze - blegos13 Laze - blegos14 Laze - blegos15 Laze - blegos16 Laze - blegos17 Laze - blegos18 Laze - blegos19 Laze - blegos20 Laze - blegos21 Laze - blegos22 Laze - blegos23 Laze - blegos24 Laze - blegos25 Laze - blegos26 Laze - blegos27 Laze - blegos28 Laze - blegos29 Laze - blegos30 Laze - blegos31 Laze - blegos32 Laze - blegos33 Laze - blegos34 Laze - blegos35 Laze - blegos36 Laze - blegos37
Diskusija o izletu Laze - Blegoš ()