Gorovja / Julijske Alpe / Triglav / Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Kredarico)

Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Kredarico)

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Ime poti: čez Kredarico
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Po novem je parkiranje na koncu ceste prepovedano, zato parkiramo že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 40 minut, primerneje pa je, da za pot izberemo markirano pot, ki se prične že na Rudnem polju.
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Z nekdanjega parkirišča nadaljujemo desno navzgor po kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne kmalu postane zložen in se nekoliko višje spremeni v peš pot. Sledi zmeren vzpon po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ki ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. Naprej pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v rušje in se začne sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona se nam z desne priključi pot z Rudnega polja. Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata z rušjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran.
Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca. Tu se desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi pot z Uskovnice. Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu pa naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas nato pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala. Le tega dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo naravnost v smeri Kredarice (levo Planika, desno Krma) po poti, ki nas že po nekaj korakih pripelje na naslednje razpotje, kjer pa nadaljujemo levo (desno Staničev dom). Pot naprej se prečno vzpenja, pri tem pa preči večje število manjših grap, katerih pa prečenje ni zahtevno. Nekoliko naprej pot s pomočjo varoval preči nekaj tehnično zahtevnih mest. Za tem se nam z desne priključi pot iz doline Krme, le nekaj metrov naprej pa pridemo na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo po desni poti v smeri Kredarice (levo Planika). Sledi vzpon proti domu na Kredarici, katerega pa že lepo vidimo pred seboj. Po pol ure hoje od razpotja za Planiko pridemo do doma na Kredarici, kjer se nam odpre pogled na vrhove na severni strani doline Vrat.
Pri domu se usmerimo proti ledeniku v smeri Triglava. Pot se sprva rahlo spusti nato pa nas v vzponu pripelje do začetka plezalnega dela poti. Dobro zavarovana pot nas s pomočjo klinov in nekaj jeklenic pripelje na greben, kjer se nam priključi pot s Planike. Naprej skoraj neopazno prečimo vrh Malega Triglava. Pot po grebenu je razgledna in mestoma zelo prepadna a je zelo dobro zavarovana. Pot po grebenu se po večini zmerno vzpenja, le zadnji vzpon je bolj strm. Nekaj metrov pod vrhom se levo navzdol odcepi pot k Staničevem zavetišču, mi pa nadaljujemo po grebenu do vrha, kjer že lepo vidimo Aljažev stolp katerega dosežemo v nekaj korakih.
Izhodišče - Konjščica 30 minut, Konjščica - Studorski preval 1:30, Studorski preval - Vodnikov dom 1:00, Vodnikov dom - Kredarica 2:00, Kredarica - Triglav 1:10.
zemljevid poti - Triglav
Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Studorski preval (1892m), Vodnikov dom (1817m), Konjsko sedlo (2020m), Triglavski dom na Kredarici (2515m), Mali Triglav (2725m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Konec ceste na Pokljuki - Triglav1
Konec ceste na Pokljuki - Triglav106
Konec ceste na Pokljuki - Triglav107
Konec ceste na Pokljuki - Triglav108
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Kredarico)
kmelans15. 08. 2014
Živjo!

Midva z možem se 13.9.2014 z Lidlovo odpravo odpravljava prvič in se že full veseliva.

Pogled na objavljene fotografije pa je enostavno fantastičen in že komaj čakam, da se odpravimo tja gor.

Kuštravček
primmy9219. 07. 2015
19.7. se je na poti s Kredarice proti Pokljuki izgubila verižica (matrikula) z imenom T. Dolinšek. Če je imel kdo slučajno toliko sreče, da jo je našel, naj me prosim kontaktira na 040148298. Hvala!
mihab1013. 07. 2020
Pozdravljeni mi lahko kdo prosim pove če je še možno z avtom do parkirišča na koncu ceste na Pokljuki hvala grem v sredo na pot.
enknap23. 08. 2020
22.08.2020 sem nekje na poti (najverjetneje od Vodnika dol) izgubil sončna očala. Če jih je kdo našel naj me prosim kontaktira 030 696 002. Hvala.
Zgembo7. 09. 2020
Evo posnetka cele plezalne poti od Kredarice do Triglava
Mundek14. 09. 2020
Pri sliki 63, je potrebno biti pozoren, da zavijemo ravno proti Kredarici in ne desno proti Staničevemu domu. Tu je včeraj kar nekaj planincev zavilo desno, saj je zelo slabo in nejasno označeno.

t_extreme18. 08. 2021 08:59:58
Pozdravljeni,

Zanima me, če je kdo zadnje čase hodil po tej poti iz Pokljuke - koliko si zaračunajo parkirni prostor ?

Mi gremo za dva dni, in mi je podatek precej pomemben, sploh če je 24h parkiranje možno.

Hvala za vsak odgovor nasmeh.