gorovja / Julijske AlpeJezerski Stog / Konec ceste na Pokljuki - Jezerski Stog

Konec ceste na Pokljuki - Jezerski Stog

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Cilj: Jezerski Stog (2040 m)
Zahtevnost: lahka označena pot, delno zahtevna neoznačena pot
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče). Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do parkirišča na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščica).

S parkirišča nadaljujemo desno navzgor po kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne kmalu postane zložen in se nekoliko višje spremeni v pešpot. Sledi zmeren vzpon po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ki ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. Naprej pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v ruševje in se prične sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona se nam z desne priključi pot z Rudnega polja.
Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce, kjer pot zavije levo (desno Srenjski preval, Blejska koča in Viševnik) in nas po nekaj korakih nadaljnje hoje pripelje v ožje območje TNP-ja.
Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno, na travnata z ruševjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na bohinjsko stran.
Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca, kjer se v desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi pot z Uskovnice.
Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda, nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo rahlo levo v smeri Velega polja (ostro levo Voje, naravnost Vodnikov dom na Velem polju).
Pot naprej se prične prečno spuščati proti desni in nas hitro pripelje na neoznačeno razpotje.
Nadaljujemo po desni markirani poti (levo lovska koča), ki se kmalu položi, nato pa se nadaljuje v prečenju pobočij pod Vodnikovim domom. Po nekaj minutah pot zavije rahlo v levo ter se prične spuščati proti Malemu in Velemu polju. Po krajšem spustu pridemo na manjši preval med Malim poljem na levi in Velim poljem na desni. Tu nadaljujemo levo (desno Velo polje) in pot nadaljujemo po markirani poti, ki se hitro spusti na planino Malo polje. Sledi nekaj minutna hoja po omenjeni planini, nato pa pot zavije rahlo desno in nas pripelje do presihajočega jezera na planini pod Mišelj vrhom. Jezerce obidemo po desni strani (rahlo levo Voje), nato pa se v rahlem vzponu povzpnemo do propadajočih pastirskih stanov na planini pod Mišelj vrhom.
Na planini pod Mišelj vrhom pridemo na razpotje, kjer se v desno odcepi markirana pot na Mišeljski preval, mi pa nadaljujemo naravnost, po prav tako markirani poti, ki se postopoma prične strmeje vzpenjati. Pot višje preči pas macesnovega gozda, nato pa se strmo vzpne čez sprva skalnato in nato še travnato pobočje. Po slabi uri hoje od opuščene planine pod Mišelj vrhom, pa se pot položi, le ta pa nas v nekaj korakih nadaljnje hoje pripelje na Jezerski preval, kjer zapustimo markacije.
S prevala nadaljujemo levo (naravnost navzdol planina Jezerce) ter pot nadaljujemo po sprva zložni poti, ki preči vse bolj strma travnata pobočja proti jugu. Le nekoliko naprej pridemo na razgleden in občasno prepaden greben, pot pa nas hitro pripelje do vršnega pobočja Jezerskega Stoga, kjer se le ta prične strmo vzpenjati po krušljivem pobočju. Tej v zadnjem delu precej strmi in za zdrs nevarni poti, nato sledimo vse do razglednega vrha, le tega pa dosežemo po 5 minutah nadaljnje hoje.
Izhodišče - Planina Konjščica 30 minut, planina Konjščica - Studorski preval 1:30, Studorski preval - planina pod Mišelj vrhom 1:45, planina pod Mišelj vrhom - Jezerski Stog 1:15.

Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Studorski preval (1892m), Velo polje (1680m), Malo polje (1660m), Planina pod Mišelj vrhom (1630m), Jezerski preval (1945m)
Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog1 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog2 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog3 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog4 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog5 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog6 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog7 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog8 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog9 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog10 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog11 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog12 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog13 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog14 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog15 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog16 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog17 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog18 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog19 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog20 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog21 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog22 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog23 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog24 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog25 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog26 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog27 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog28 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog29 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog30 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog31 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog32 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog33 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog34 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog35 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog36 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog37 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog38 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog39 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog40 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog41 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog42 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog43 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog44 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog45 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog46 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog47 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog48 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog49 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog50 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog51 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog52 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog53 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog54 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog55 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog56 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog57 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog58 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog59 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog60 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog61 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog62 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog63 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog64 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog65 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog66 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog67 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog68 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog69 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog70 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog71 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog72 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog73 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog74 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog75 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog76 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog77 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog78 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog79 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog80 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog81 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog82 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog83 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog84 Konec ceste na Pokljuki - jezerski_stog85
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Jezerski Stog ()