Gorovja / Julijske Alpe / Dom Valentina Staniča pod Triglavom / Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom

Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Čas hoje: 6 h
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
 1 osebi je objava všeč
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Po novem je parkiranje na koncu ceste prepovedano, zato parkiramo že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 40 minut, primerneje pa je, da za pot izberemo markirano pot, ki se prične že na Rudnem polju.
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Z nekdanjega parkirišča nadaljujemo desno navzgor po kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne kmalu postane zložen in se nekoliko višje spremeni v peš pot. Sledi zmeren vzpon po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ki ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. Naprej pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v rušje in se začne sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona se nam z desne priključi pot z Rudnega polja. Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata z rušjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran.
Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca. Tu se desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi pot z Uskovnice. Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu pa naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas nato pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala. Le tega dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo v smeri Kredarice in Staničevega doma (levo Planina, desno Krma), mi pa široki poti proti Kredarici sledimo le še nekaj korakov, nato pa nas napis na skali Staničev dom usmeri rahlo desno na lepo sledljivo, a slabše uhojeno stezico. Pot naprej z nekaj krajšimi vzponi in spusti preči pobočja proti desni, pri tem pa preči nekaj grap, ki so lahko v zgodnjem poletju še pod snegom. Pot naprej preči pas rušja, nato pa preide na travnato pobočje preko katerega se prečno vzpne. Pot se za tem položi in le malo naprej preči pot, ki vodi iz Krme preko Kalvarije na Kredarico.
Nadaljujemo v smeri Staničevega doma (napis na skali) ter vzpon nadaljujemo po zmerno strmi poti, ki se vedno bolj približuje meliščem pod Ržjo. Po prijetni poti čez Ržke pode, pa prispemo na že omenjena melišča, preko katerih se pričnemo prečno vzpenjati. Ko prispemo na drugo stran melišča pot zavije rahlo levo ter se prične strmo vzpenjati po razčlenjenem skalovju. Strmina hitro popusti in po nekaj minutah nadaljnje hoje se priključi poti, ki vodi iz Krme.
Nadaljujemo v smeri Staničevega doma ter v nekaj minutah zmernega vzpona prispemo na neizrazit greben, kjer se v desno odcepi markirana pot na Rjavino. Nadaljujemo naravnost ter poti, ki se prične zmerno spuščati, ob pogledih na Triglav, Begunjski vrh, Visoko Vrbanovo špico, sledimo do Doma Valentina Staniča pod Triglavom, le tega pa dosežemo po približno 10 minutah spusta.
zemljevid poti - Dom Valentina Staniča pod Triglavom
Ob poti: Planina Konjščica (1448m), Studorski preval (1892m), Vodnikov dom (1817m), Konjsko sedlo (2020m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Cmir, Visoka Vrbanova špica ( 10 min), Begunjski vrh ( 30 min), Triglavski dom na Kredarici, Rjavina,
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom1
Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom108
Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom109
Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom110
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Dom Valentina Staniča pod Triglavom
anamarija22. 07. 2012
naslednji vikend imam namen naredit neko krožno turo iz konca ceste na pokljuki, prespat v vodnikovem domu, osvojit vrh tosc,potem pa...sem mislila it na tržaško kočo na velem polju pa sem slišala,da ne obstaja več. je možno prit iz vodnikovega doma do doma valentina staniča in tam prespat? je že bil kdo,kakšne izkušnje?
ms5022. 07. 2012
Tržaška koča na Velem polju res ne obstaja, obstaja pa na Doliču
CarpeDiem24722. 07. 2012
Mislim, da se celo koča na Doliču ne imenuje več Tržaška koča, ampak to ni bistveno. velik nasmeh
Pohodnica5622. 07. 2012
@naamarija:
Koča na Doliču obstaja, preverjeno pred dvema tednoma,tudi odprta, imena Tržaška nima več, le koča na Doliču. Pa še fuuuul prijazni so vsi tam gor. Od Vodnikove do Staničeve se seveda pride. Za spanje, je dobro preje povprašat, vikendi so precej zaseden, čeprav te ven ne bodo vrglizavijanje z očmi, spanje bo malce bolj trdo.
velkavrh23. 07. 2012
Z Vodnikovega doma se najhitreje pride do Staničeve koče direktno nad kočo na Bohinjska vratca . Od tam sestopimo v Krmo in gremo proti Planiki. Kmalu pa nas smerokaz usmeri na desno na Staničevo kočo. To je prijetna, neteževna pot, ki nas mimo Rjavine privede do željene koče. Pot je označena. Ponavadi ni nobenega drena.

Nekako enako dolga pa je seveda od Vodnikovega doma proti Planiki. Pod Planiko na desno na Kredarico in od Kredarice na desno prek grebena Rži do Staničeve koče.

Pohodniki se bolj poslužujejo druge variante.