Gorovja / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovje / Orlovo gnezdo (Veli Badin) / Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)

Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)

Izhodišče: Komare doline (297 m)
Zahtevnost: lahka označena pot, zahtevna označena pot
Zemljevid: Slovenska Istra - Čičarija, Brkini in Kras 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada
 1 osebi je objava všeč
Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Črni Kal. Od Črnega Kala z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti morju, mi pa se po njej peljemo le do naslednjega nekoliko večjega križišča, kjer zavijemo levo v smeri MP Sočerga. Po omenjeni cesti se peljemo mimo kraja Kubed do vasi Gračišče, kjer v križišču zavijemo levo v smeri Rakitovca, Movraža in Smokvice. Od Gračišča se peljemo še približno 1 km, nato pa prispemo do manjšega križišča, kjer nadaljujemo desno na stransko asfaltno cesto. Po omenjeni cesti se peljemo še 50 m, nato pa na levi strani opazimo primeren parkirni prostor in ob njem planinske oznake za cerkvico sv. Kvirika.
Opisana je stara pot, ki je v zadnjem delu zaradi gnezdenja redkih vrst ptic že nekaj časa zaprta. Nova pot v zadnjem delu poteka nekoliko bolj levo in tehnično ni zahtevna.
Z izhodišča se usmerimo na gozdno cesto v smeri naravnega mostu, bunkerja in sv. Kvirika. Cesta se najprej zložno vzpenja skozi borov gozdič in grmičevje, nato pa se nekoliko strmeje vzpne in nas nekaj časa vodi čez deloma razgledna pobočja, s katerih se nam odpre lep razgled proti Lačni in Gračišču. Višje nas pot pripelje v bolj raven svet imenovan Vela griža. Tu se pot, oz. cesta povsem položi ter se nato nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti nad vasjo Lukini. Nekoliko naprej po desni strani obidemo še vrh Gradec (413 m), nas pa zložna in občasno tudi precej razgledna pot hitro pripelje do cerkvice sv. Kvirika nad Sočergo.
Od kapele sv. Kvirika nadaljujemo po označeni poti v smeri bunkerja in naravnega mostu. Pot sprva poteka po zložnem deloma travnatem kolovozu, po katerem se v nekaj minutah sprehodimo do bližnjih RTV pretvornikov.
Od pretvornikov se pot prične postopoma spuščati, le ta pa nas vodi deloma čez razgledna pobočja, deloma pa po in ob občasno prepadnem grebenu (pot je ves čas umaknjena od prepadov). Po nekaj minutah prispemo do manjšega razpotja, kjer se v desno odcepi 50 m dolga pot k bližnjemu bunkerju (manjše naravno okno), mi pa nadaljujemo naravnost po poti, ki se z izjemo nekaj krajših vzponov, po večini zložno do zmerno spušča. Nižje prečimo pas gozda, nas pa pot pripelje na rob grebena. Tu se pot še naprej rahlo spušča, pri tem pa preči nekaj rahlo izpostavljenih mest. Pot se nato položi in nas pripelje na prepadno razgledišče Orlovega gnezda.
Z Orlovega gnezda nadaljujemo po zavarovani planinski poti, ki se najprej s pomočjo jeklenice, nato pa še s pomočjo skob, spusti do bližnje grape. Med spustom skozi grapo nam je v pomoč še nekaj varoval, nato pa se pot položi in zavije ostro v levo. Sledi kratko prečenje, nato pa nas pot pripelje do mogočnih spodmolov Velega Badina. Od spodmolov pot nadaljujemo v isti smeri, mi pa le malo naprej opazimo oznake za naravni most, ki nas usmerijo levo. Omenjeni most hitro dosežemo, mi pa nadaljujemo pod lokom ter se nato po neoznačeni, a lepo vidni poti povzpnemo nazaj do Orlovega gnezda.
zemljevid poti - Orlovo gnezdo (Veli Badin)
Ob poti: Sveti Kvirik (408m), Bunker (390m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)1
Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)64
Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)65
Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)66
Diskusija o izletu Komare doline - Orlovo gnezdo (Veli Badin)
starakapa26. 03. 2011
S prijatelji sem bil v četrtek 24.marca na tej poti.Moram reči,da smo bili vsi navdušeni nad traso poti in nad razgledi ter zanimivosti na poti sami.Dobro je,če imaš s seboj Ježkov vodnik po Slovenski Istri. Pot je dobro vzdrževana in lepo markirana.Ne hodi na to pot POLETI,če pa že vzemi s seboj mnogo tekočine in štartaj zelo zgodaj.Naslednji pa na drugo stran in sicer od Hrastovelj do Črnega kala.Naj povem ,da smo se na izhodišče vračali po cesti mimo vasi Movraž in Smokvica.PO poti smo nabirali EKO regrad
zvezdana23. 10. 2011
Zavarovane planinske poti z Orlovega gneza sploh nisva našla in sva nadaljevala po poti, ki je v opisu navedena za vrnitev. Je lahka, se zlagoma spušča, sicer je malce zaraščena, a zlahka sledljiva. Do spodmolov prideš pri Naravnem oknu. Šele nazaj grede sva na Orlovem gnezu opazila zarjavele jeklenice, ki ne vzbujajo preveč zaupanja... Priporočam lažjo pot. V teh dneh te vso pot spremlja žareči ruj...
Lj23. 10. 2011
Tudi naša skupinica je danes ujela nekaj istrskega sončka in ogromne količine ognjeno žarečega ruja. Naredile smo ta velik krog okoli Movraške vale: Komare doline-Vrh križa-Kuk-Veliki Gradež-prečkanje ceste za Sočergo-mimo naravnega mostu-pod spodmoli Ušesa Istre-po kratki ferati na Orlovo gnezdo-Sv. Kvirik-Velika griža-izhodišče, skupaj kakih 7 ur hoje. Tudi nas je zmotila nejasnost oznak, ko prečkaš cesto za Sočergo vidiš tabli za naravni most in spodmole, malo kasneje pa se steza razcepi na dve markirani stezi - in kam zdaj? Šle smo po spodnji, bolj shojeni in prišle k naravnemu mostu in spodmolom ter dalje do plezalne poti na Orlovo gnezdo. Zajla je čisto sigurna, le ena skoba manjka (namenoma?)tako da je malo težav če si kratkih nog. Sicer pa čudovita pokrajina, raj za uživaško vandranje.nasmeh
VanSims20. 11. 2011
Zajle na plezalni poti so rahlo zacvetele sicer še vedno uporabne a zaradi zarjavelosti nevarne če se urežemo. Tudi ena skoba je izruvana. Graja PD-ju ki ureja to feratico.
darh3. 01. 2012
Na novega leta dan smo se do naravnega mosta in spodmolov odpravili po podaljšani krožni poti z izhodiščem v Hrastovljah: Hrastovlje - Zanigrad - Zazid - V. Gradež - Tri učke - naravni most in spodmoli - Sv. Kvirik - Komare doline - Lačna - Hrastovlje. Slabih 8 ur hoje v prijetnem, skorajda pomladnem vremenu. Izčrpnejše poročilo.
korab24. 01. 2014
No, pa bi človek mislil, da opozorila in graje pomagajo PD pri obnovi markacij. važno, da oni poznajo pot.
Dva dni nazaj smo se odpravili na krožno pot. Že na začetku poti ni nobene oznake ne za cerkev sv. kvirka, ne za orlovo gnezdo. Saj so markacije smo si rekli in šli. Pot pripelje do cevke tudi brez oznak. Pri cerkvi je tabla, pri oddajnikih tudi za bunker, nato pa nič več.In če nisi malo iznajdljiv se spustiš proti Mlinom ter nadaljuješ proti Movražu, Smokvici in izhodišču.
Izlet je bil lep, kljub temu, da je bil krajši od načrtovanega. Pokrajina je čudovita. priporočam
franca24. 01. 2014
Na sliki 63 je vidna napisana prošnja, da ne nadaljujemo poti - nadaljevanje pripelje na zavarovano pot in na orlovo gnezdo - ampak nadaljujemo pod naravnim mostom. Bilo bi lepo in prijazno, da bi prošnjo upoštevali.
laik30. 01. 2014
a do spodmolov Velega Badina vodi kakšne lahko pot?......Hvala
*kakšna lahka ....... zavijanje z očmi
SunnyDay20. 02. 2014
Opis bi bilo treba malo popraviti. Steza je namreč speljana nižje dol po pobočju, umaknjena od skalnega previsa, tudi jeklenica in stope so v slabem stanju, hoja pod spodmoli pa zaradi ptic prepovedana.

Ko se spuščaš od cerkve oz. oddajnika navzdol, prideš v gozdiček, ena taka mala dolinica je, tam je tudi škatla z žigom. In modre puščice + markacije kažejo LEVO proti dolini (če se ne motim, je na eni skali tudi ime ene vasi napisano), steza (malo slabše opazna) pa je tudi naravnost - to je stara steza, po kateri hodiš neposredno nad previsom, po mestoma izpostavljenih skalah, steza se vmes malo izgublja ... V gozdičku/dolinici pri škatli z žigom je treba torej slediti puščici oz. poti levo navzdol, pelje zmerno navzdol skozi gozd in ko prideš "na dnu" ven iz gozda na križišče nedaleč od širokega makadama, greš desno in potem samo naravnost še par minut (pot zavije potem rahlo desno), pa prideš do naravnega mostu in spodmolov.

V opisu je opisana stara pot: "Nižje prečimo pas gozda, nas pa pot pripelje na rob grebena. Tu se pot še naprej rahlo spušča, pri tem pa preči nekaj rahlo izpostavljenih mest. Pot se nato položi in nas pripelje na prepadno razgledišče Orlovega gnezda."

In potem naprej omenja še zajlo pa stope, ki verjetno sploh ne bi bile varne za uporabo. Poleg tega gibanje neposredno nad/pod spodmoli seveda moti ptice (redke, ogrožene vrste, nekatere živijo samo tukaj).
SunnyDay20. 02. 2014
Laik, pot do Velega badina je zelo lahka, sploh nova steza nima nobenega izpostavljenega mesta.nasmeh
laik20. 02. 2014
najlepša hvala za pojasnila..malo me je zmedel opis spusta z Orlovega gnezda....
gustavs20. 05. 2014
Pred kratkim smo si ogledali spodmole po popravljeni poti kot jo opisuje SunnyDay.
Bi pa želel dodati sledeči detajl: "...in ko prideš "na dnu" ven iz gozda na križišče nedaleč od širokega makadama, greš desno..." - desno moraš jit po travnati poti, ki se odcepi na jasi - PRED makedamsko cesto. Če greš desno po makedamu prideš do zapornice na meji SLO-HR in ne do spodmolov.
Ta zavoj na jasi v desno ni označen/markiran zato smo ga sprva zgrešili.
Glede na spremnjeno pot in slabo stanje jeklenic (oz. kar je od njih ostalo) bi bilo korektno od urednikov da se opis poti popravi.
Tadej20. 05. 2014
Po objavi uporabnika SunnyDay (20.2.2014) je pri opisu poti navedeno, da je opisana stara pot.