Gorovja / Julijske Alpe / Koča pri Triglavskih jezerih / Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih (čez Komarčo)

Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih (čez Komarčo)

Izhodišče: Koča pri Savici (653 m)
Ime poti: čez Komarčo
Čas hoje: 3 h
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo naravnost po levi (južni) strani jezera v smeri Ukanca in slapa Savice. Tej vse bolj ozki cesti, nato sledimo do velikega parkirišča pri koči Savica. Parkirišče je plačljivo.
S parkirišča se usmerimo desno v smeri Črnega jezera, Koče pri Triglavskih jezerih in Hotela Zlatorog. Pot nas sprva vodi po makadamski cesti, ki preko mostu preči reko Savico. Le malo za mostom, nas oznake za Komarčo usmerijo levo (naravnost Hotel Zlatorog) na sprva še precej široko in razmeroma zložno gozdno pot. Pot pa se že kmalu prične strmeje vzpenjati ter nas nekoliko višje pripelje do mesta, kjer se v levo odcepi pot k izviru Savice, mi pa nadaljujemo desno po vse bolj strmi poti.
Dobro vzdrževana in razmeroma široka planinska pot, pa kmalu preide na zelo strma in za zdrs nevarna pobočja Komarče (velika je tudi nevarnost padajočega kamenja). Pot naprej se strmo vzpenja po večinoma gozdnati steni Komarče, kjer so nam na težjih mestih v pomoč varovala (predvsem jeklenice).
Višje se nam s poti odpre nekaj razgledov proti Bohinju, pot pa nas pripelje do kratkega tehnično zahtevnega mesta, kjer s pomočjo skob in jeklenice prečimo sicer ne tako zelo izpostavljeno grapo. Pot naprej se še nekaj časa strmo vzpenja in nas ob pomoči nekaj varoval pripelje na vrh Komarče, od koder se nam odpre lep razgled na naše izhodišče. Sledi še kratek zmerno strm vzpon, nato pa se pot prične zložno spuščati proti Črnemu jezeru, katerega dosežemo po manj kot 5 minutah nadaljnje hoje.
V bližini jezera je označeno razpotje, kjer se v desno odcepi pot proti planini Viševnik, mi pa nadaljujemo rahlo levo ter pot nadaljujemo po markirani poti, ki po desni strani obide Črno jezero. Na drugi strani jezera se nam z leve priključi še pot od Doma na Komni, mi pa nadaljujemo po razmeroma zložni poti, ki se nadaljuje ob robu Lopučniške doline. Višje se pot prične zmerno vzpenjati ter nas ob robu previsnih pečin, pripelje do manjšega studenčka, ki pa v sušnih obdobjih presahne.
Nadaljujemo po markirani poti, le ta pa v bližini Bele skale zavije ostro v desno ter se strmo vzpne. Sledi nekaj minut strmega vzpona, nato pa se pot položi in nas pripelje na označeno razpotje, kjer se nam z desne priključi pot s planine Blato. Nadaljujemo levo v smeri Koče pri Triglavskih jezerih in pot nadaljujemo po razmeroma zložni poti, po kateri v 10 minutah nadaljnje hoje prispemo do Dvojnega jezera. Markirana pot jezero obide po desni strani in nas še preden pridemo na drugo stran pripelje na razpotje, kjer se v desno odcepi pot proti Štapcam.
Tu nadaljujemo naravnost in v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo do Koče pri Triglavskih jezerih.
Koča pri Savici - Črno jezero 1:30, Črno jezero - Dvojno jezero 1:30.
zemljevid poti - Koča pri Triglavskih jezerih
Ob poti: Črno jezero (1294m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Dom na Komni, Planina Lopučnica, Jezero v Ledvicah (1 h), Rušnata glava ( 45 min), Zeleno jezero (1 h 30 min), Rjavo jezero (1 h 45 min), Zasavska koča na Prehodavcih (2 h), Mala Tičarica (1 h), Velika Tičarica (1 h 20 min), Koča na Doliču (3 h 15 min), Kopica (2 h), Vodnikov Vršac (Vršac nad Zadnjico) (2 h 40 min), Čelo (4 h), Mala Zelnarica, Malo Špičje, Velika Zelnarica, Vrh Hribaric (3 h), Veliko Špičje, Vršaki (Vzhodni vrh) (3 h), Kanjavec (3 h), Triglav (5 h 45 min)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih1
Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih38
Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih39
Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih40
Diskusija o izletu Koča pri Savici - Koča pri Triglavskih jezerih (čez Komarčo)
jamesjoyce3. 09. 2007
Včeraj sem doživel neprijazen odnos uslužbenke kratkih, temnih las v koči na jezerih. Par minut pred 21h sem prišel, vprašal, če je še kaj toplega za jesti, pa me je neprijazno skoraj nadrla, da je kuhinja samo do devetih, kje sem hodil toliko časa (ker sem bil popoldne že
na drinku pred vzponom na V. Špičje), skratka nesramno in žaljivo se je obnašala. Ko sem
ponovil vprašanje, je šla nejevoljno vprašat v kuhinjo in izkazalo se je, da je še. Bilo mi je zelo neprijetno in če prijatelj ne bi bil izčrpan, bi jo poslal nekam in odšel naprej. Pa naj še kdo tole
prebere. V tej koči pa ne vem, če bom še kdaj kaj naročil. Vaše izkušnje?
Gost3. 09. 2007
Težko je sodit na podlagi ene slabe izkušnje; letos sem bila enkrat pri njih in je bilo vse OK.
Ker sem sama pred veliko leti tudi delala v planinski koči, pa lahko razumem "slabo voljo" zaposlenih ob 21-ih: glede na moje izkušnje je bilo zaradi stalne gužve in vsakodnevne preobremenjenosti dostikrat res težko ostati prijazen. Verjamem, da je tudi v tvojem primeru šlo za takle nesrečen slučaj in da to pri njih ni stalna praksa. To je moj subjektiven pogled, ki je zaradi delovnih izkušenj v planinski koči morda bolj razumevajoč.
Ja, saj to zlahka razumem, da ne moreš ostati ves čas nasmejan in razpoložen. Nikjer in nikoli. Ampak ne zdi se mi pa prav, da nekdo svojo slabo voljo sprosti na meni in me ne krivga ne dolžnega sluteč nahruli kot mulca. Pa če se to že zgodi, je na mestu opravičilo, pa se pol zgliha. Tega pa nisva dočakala. Verjamem pa, da je to delo kar težko in ima človek opravka z raznovrstnimi planinskimi posebneži, zahtevneži...
Gost3. 09. 2007
če si izčrpan in utrujen je najboljše da "poješ" njihovo slabo voljo, ker ob tisti uri so samo oni ki ti lahko zelo pomagajo. Kam pa bi se odpravil ob tej uri?
Gost4. 09. 2007
Spoštovani gost pred menoj, mislim, da se hribovski prijatelj ni odpravljal nikamor ob tej uri, ampak je v kočo šele prišel. Da koče niso več to, kar so nekoč bile, na tem forumu že dolgo ugoravljamo. V dobrih starih časih, si čaj vedno dobil, pa tudi kakšno malenkost za pod zob, ne glede na pozno uro. Vsaj takšne so moje izkušnje. Pa so tudi takrat bili oskrbniki utrujeni. Največja "krivda" je v planinskih društvih, ki kočo lepo oddajo v najem in potem se najemniki največkrat obnašajo kot gostinci v dolini. Tisti najemniki, ki se kljub vsemu obnašajo tako kot naj bi bilo v kočah, naj mi oprostijo. Njih nimam v mislih. Čisto drugače se obnašajo tam, kjer za kočo skrbijo oskrbniki in so "na plačilni listi" planinskega društva. Pojdite v kočo na Prehodavcih in boste videli, kaj lahko oskrbnik lepega in dobrega naredi iz planinske koče. Srečno!
Popolnoma se strinjam se predhodnim mnenjem, s tem, da bi pripomnila, da so tudi nekateri najemniki odlični oskrbniki, taki, kot jih starejši pomnimo iz "davnih časov". Zame je primer takega najemnika oziroma oskrbnika sedanji najemnik koče v Krnici, ki je lahko vzor skrbnega in prijaznega oskrbnika.
Pa še pristavim jaz svoj piskerček. 19. 8. sva bila z možem na Grintovcu, seveda vmesni postanek - koča na Kokrskem sedlu, kamor sva prispela malo po 9. uri. Fuj in fej - na mizi še ostanki verjetno večerje in polno zobotrebcev ... komaj sva imela apetit, da sva pospravila malico in že po 10 minutah nadaljevala pot proti vrhu. Ker je bilo ta dan bolj kislo vreme sva se ob povratku vrnila v kočo. Res žalostno, še popoldan ni bil pasulj kuhan, ker ... in kopica izgovorov.
ali obstaja možnost, da bi obiskovalci koč, planinci ocenjevali postrežbo in čistočo, pa seveda prijaznost. Mogoče bi takrat oskrbniki začeli razmišljati drugače. Pa SREČNO!
jamesjoyce5. 09. 2007
S kočo na Kokrškem sedlu smo pred 4 leti imeli slabo izkušnjo z golažem, ki je bil zelenkaste barve, notri pa so plavale nekakšne kožice. Tudi kuhinja je na pogled delovala odbijajoče, nehighienično. Takrat smo po parih grižljajih vse pustili, ker je bilo zares zanič. Je pa res, da nam tistega golaža nato niso zaračunali. Upam, da je sedaj to drugače.
Gost6. 09. 2007
V tej koči smo prespali ,oziroma nismo mogli spati zaradi hrupa ,(ob enih ponoči) ki so ga delali hrvaški državljani.Ples po mizi,vpitje. Nezaslišano.O hrani pa sploh ne bi govoril.Vse en sam biznis.
Gost7. 09. 2007
Kaj vse se zgodi skozi dolga desetletja, pa tako lep spomin sem imela na Kokrško sedalo in gor sem bila večkrat. Škoda, škoda, da se navede iz doline selijo tudi v gore. Srečno!
Gost19. 09. 2007
ZANIMA ME KAKŠNO JE STANJE POTI ČEZ KOMARČO PO TEH NEURJIH,
HVALA TOMAZ
Gost20. 09. 2007
Za kaj gre tukaj?Kokrško sedlo,Komarčo in kočo na sedmerih?Bodite vsaj dosledni in natančni pri branju in poznejših diskisijah.zmeden
dino12. 05. 2008
Včeraj sem obiskal kočo.Čez Komarčo je pot kopna, sneg se začne pri Črnem jezeru.Na izpostavljenih mestih je v pragozdu še več kot 2m snega.Gaz je zdaj narejena in tudi precej trdna.Tu in tam se seveda v odvisnosti od teže:-) predre.Zimske razmere bodo še najmanj do junija.lp
klukapuka20. 06. 2008
a kdo ve kakšno stran v vseh fužinskih gorah če jo kdo ve naj mi tle napiše pa hitr k takoj rabmnasmehjezik
andrej jerina21. 06. 2008
Živjo, klukapuka. Ne vem, če ti bom lahko kaj pomagal z informacijo, ampak vseeno. Prejšnji teden sem napravil turo Vogar - planina Vodični vrh -planina pri Jezeru - planina Viševnik - Pršivec in nazaj po lovski neoznačeni poti na planino Vodični vrh. Pot je popolnoma kopna, lepa, le v megli je mogoče malo težav z orientacijo. LP Andrej
maark21. 11. 2010
Včeraj smo obiskali kočo pri jezerih. Pot čez komrčo je še kopna vendar na nekaterih delih pokrita z veliko listja (možnost zdrsa). Pri črenem jezeru se začne pojavljati prvi sneg, ki pa ga je čedalje več cca 30-40cm. Gazi v snegu še ni bilo, tko da smo imeli to srečo da smo pot utirali prvi. Jezero se razliva tudi na pot tako da je potrebno paziti da ne zabredš v vodo. Let pa še ni tako debel da bi se dalo hoditi po njem (čeprav se to ne sme).Koča je bila zaprta. Pomalcali smo in se vrnili po isti poti supr uvod v zimsko sezono.
lp.
josst6. 02. 2011
Mogoče kdo ve koliko je na poti snega? Hvala in LP
nordkap27. 06. 2016
lp,
zanima me kako je tu s pobiranjem parkirnine.
Ali se plača po urah ali je to enkratni znesek, ali je tam možakar ki poira ali je to avtomatika.
Koliko pa je po novem treba plačati.
Hvala
švedrc27. 06. 2016
Plačati je treba 6 evrov(za cel dan). Avtomata pa nimajo.
lp.
INŽ27. 06. 2016
Midva sva bila včeraj tam,in je parkirnina za avto 3evre.Za ogled slapa Savica je pa na osebo tudi 3evre.
smatjaz27. 06. 2016
na vhodu na parkirišče pobira parkirnino oseba. Če greš v hribe in si dovolj zgoden se temu izogneš, mi smo bili v soboto okoli 6:20 pa še ni bilo nikogar
nordkap28. 06. 2016
lp,

hvala za odgovore, vedno sem zelo zgoden, mogoče se pa izognem, če pa plačam, pač naj bo, sam da vem kako je režim.

koliko je od koče pri triglavskih jezerih do koča na prehodavcih in kakšna je pot.
Hvala
funfunfun28. 06. 2016
zanima me kaksna je kaj vidljivost v gozdu na poti do dvojnega jezera (drugi del poti) med deveto in deseto uro zvecer? na pot se nameravam podati pozno popoldan in v primeru da me ujame tema, bi bilo pametno vedeti kaksne so opcije da zaides s poti, oziroma ali je naglavna lucka dovolj? prvi del cez komarco bo zagotovo opravljen pri polni dnevni svetlobi...hvala!
ajax28. 06. 2016
hahaha
ljubitelj gora28. 06. 2016
Če si v dvomih, da se boš izgubil potem enostavno ne greš tako pozno. Vedno je tako, da se gre zgodaj zjutraj.
Viper28. 06. 2016
Funfunfun, čisto dovolj je naglavna svetilka za to pot. Pot je lepo vidna in lepo spremljaj pot pred sabo in ne boš zašel s poti.
funfunfun28. 06. 2016
Viper hvala za odgovor, vse kar sem želel slišati, lp
Simona928. 06. 2017
Ali kdo ve ce so lahko psi v koci?za eno noc prespat ce je lahko pes?
Hvalanasmeh
bosin29. 06. 2017
Po pravilniku PZS, živalim ni dovoljen vstop v planinsko kočo.
VlastaF9. 09. 2019
S hčerko (10let) bi želela iti gor po poti čez Komarčo, pa me zanima, ali priporočate, da se veže na sajle? Hvala nasmeh
bbugari19. 09. 2019
Priporočam, tudi pa čelado. In samo v primeru suhega vremena.
Spika12316. 07. 2020
Pozdravljeni, ali veste v kakem stanju je trenutno pot čez Komarčo? Hvala.
cofka16. 07. 2020
Pot čez Komarčo je ok.
hribi439. 08. 2023 06:16:22
Dober dan,

je pot čez Komarčo ok?

Hvala in lp
Buha13. 08. 2023 15:34:12
Če je gdo še namenjen v tiste konce, pot čez Komarčo je normalno prehodna, ni nikjer niti malo poškodovana, ali kaj drugo, šel sam v petek gor in včeraj dol čez njo in je pot vse skozi brez posebnosti.Srečno