gorovja / Škofjeloško, Cerkljansko hribovje in JelovicaPartizanski dom na Vodiški planini / Jamnik - Partizanski dom na Vodiški planini

Jamnik - Partizanski dom na Vodiški planini (razgledna pot)

Izhodišče: Jamnik (834 m)
Cilj: Partizanski dom na Vodiški planini (1108 m)
Ime poti: razgledna pot
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

Najprej se zapeljemo v Kropo (do sem z gorenjske avtoceste izvoz Naklo, Podnart, Brezje ali Radovljica), nato pa z vožnjo nadaljujemo po serpentinasti cesti proti Dražgošam, Železnikom in Jamniku. Ko se cesta nekoliko položi, nas hitro pripelje na Jamnik, mi pa ji sledimo še nekoliko naprej do informativne table, ob kateri parkiramo. Če tu ni prostora lahko parkiramo že nekaj 10 m nižje ob cesti.
Do izhodišča lahko pridemo tudi iz smeri Železnikov preko Dražgoš ali iz Kranja skozi Besnico in Podblico.

Z izhodišča nadaljujemo po cesti proti Dražgošam, le ta pa nas hitro pripelje do obračališča za avtobuse. Le malo naprej (pri oznaki ceste 6,5 km) pa opazimo oznake za Vodice, ki nas usmerijo ostro desno na vzpenjajoč in sprva tudi precej razgleden kolovoz. Pot, s katere se nam odpirajo lepi razgledi na najvišje vrhove Kamniško Savinjskih Alp, nato preide v gozd ter se po nekaj minutah nadaljnje hoje priključi poti iz Krope.
Tu nadaljujemo ostro levo (smer Meta, Vodice) ter se po razmeroma novi traktorski vlaki povzpnemo do bližnje gozdne ceste, kateri pa sledimo v desno. Naprej se nekaj časa vzpenjamo po omenjeni cesti, nato pa nas takoj za ostrim levim ovinkom markacije in oznake za Vodice usmerijo desno na vzpenjajoč kolovoz. Kolovoz se postopoma zoži, mi pa mu na razpotjih sledimo v smeri Vodic. Pot se nato položi in nas naprej vodi po planotastem svetu gozdnate Jelovice.
S stare kolovozne poti, pa nas čez čas oznake za Vodice usmerijo desno na lepo sledljivo pešpot, ki se postopoma vzpne na greben Zidane skale. Nekaj časa hodimo ob grebenu, nato pa prispemo do razgledne točke Zidana skala, s katere se nam odpre lep razgled na Karavanke in Kamniško Savinjske Alpe.
Od razgledne točke se pot vrne v gozd, le ta pa se naprej vzpenja ob robu zelo strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočjih. Pot naprej se še nekaj minut vzpenja, nato pa zavije rahlo v desno ter se prične razmeroma strmo spuščati. Med spustom še vedno hodimo ob robu strmih pobočij, ki so nevarna za zdrs, na to pa nas opozarja tudi spominsko obeležje ponesrečenega pohodnika. Pot se nato postopoma položi in nas pripelje do spominskega obeležja NOB, kjer se priključimo širši kolovozni poti.
Tu nadaljujemo desno ter pot nadaljujemo po kolovozu, ki se po nekaj minutah prične strmo spuščati proti Vodiški planini. Po krajšem spustu se pot položi in nas pripelje na omenjeno planino, sredi katere stoji Partizanski dom.

Težavnost:

Pot tehnično ni zahtevna, je pa na več mestih izpostavljena zdrsu. Večja previdnost je potrebna predvsem v mokrem in snegu. Sicer pa se da vsa izpostavljena mesta obiti po levi strani.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planinski dom Goška ravan, Ažmanov rovt, Razpok
Jamnik - partizanski_dom_na_vodiski_planini1
Jamnik - partizanski_dom_na_vodiski_planini53
Jamnik - partizanski_dom_na_vodiski_planini54
Jamnik - partizanski_dom_na_vodiski_planini55
Diskusija o izletu Jamnik - Partizanski dom na Vodiški planini (razgledna pot)
vencelj1
9.2.2011
Lepa tura.
Že znana, večkrat prehojena.
Priporočam!
GregorC
21.10.2012
Ali kdo ve kako je ta dom odprt v jesenskem in zimskem času?
ajda
GregorC, dom je odprt vse dni čez celo leto.
Lp.
GregorC
21.10.2012
Super! Hvala!
ciklama
10.11.2012
Danes sva se tudi midva podala na to pot. Uživala sva v širnem gozdu in neznanski tišininasmeh Pot nama je bila zelo všeč in še se bova vrnila. Naredila sva krožno turo in se vrnila v Kropo, nazaj proti Jamniku pa štopalamežikanje Pri izviru Kroparice je voda bučala v velikih količinah, saj je ravno po deževju. Skratka kljub turobnemu dnevu, lepa tura!
5.10.2013
Obljuba dela dolg, če sva lani rekla, da bova še prišla, sva to storila danes. Pa nisva bila sama, pripeljala sva skupino našega društva in neznansko smo uživali v prijetni hoji. V domu so nas prijazno postregli s čajem, potem pa se tudi njihovim kulinaričnim dobrotam nismo mogli upreti. Ob povratku smo se sprehodili še do cerkve sv. Primoža in Felicijana na Jamniku in dan je bil popoln!
čomolungma
21.5.2016
Vse pohvale postrežbi v domu; obvezno poskusite krožnik mešanih štrukljev. nasmeh
gorska.zvezda
22.5.2016
21.5.2016
Če greste prvič, bodite zelo pozorni, saj na nekaterih ključnih mestih (razcepi in križišča) ni markacij. Morda so posekali drevesa, na katerih so bile včasih? Vsekakor priporočam markacistom, ki pot vzdržujejo, da se še enkrat sprehodijo po poti z očmi tistih, ki gredo tam prvič. Sicer pa je pot čudovita in razgibana.
Ljubljana
23.3.2017
Oznake in markacije - manjkajo. Na razcepih in križiščih je potrebno ugibati: levo, desno ali naravnost?
1.2.2020
Nič več ugibanjanasmeh. Vse je jasno. So morali markacije v tem času obnoviti, pred 10 leti so bile tako slabe in pomanjkljive, da smo morali obrniti. Se je splačalo ponovno na tole pot!