Hotavlje - Vrhovski grič (čez Slajko)

Izhodišče: Hotavlje (409 m)
Cilj: Vrhovski grič (958 m)
Ime poti: čez Slajko
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Iz Železnikov, Kranja ali Medvod se zapeljemo v Škofjo Loko, od tam pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Gorenje vasi v Poljanski dolini in Žirem. Za Gorenjo vasjo, v naselju Hotavlje, pa v križišču za Gostilno Lipan zapustimo glavno cesto proti Žirem in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. Takoj za križiščem parkiramo na primernem mestu ob cesti.
b) Iz Horjula ali Polhovega Gradca se zapeljemo v Lučine, od tam pa se spustimo v Gorenjo vas. V Gorenji vasi nadaljujemo levo proti Žirem, nato pa v Hotavljah v križišču za Gostilno Lipan nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. Takoj za križiščem parkiramo na primernem mestu ob cesti.
c) Z Vrhnike, Logatca ali Spodnje Idrije se zapeljemo v Žiri, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Gorenji vasi in Škofji Loki, mi pa se po glavni cesti peljemo le do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. Takoj za križiščem parkiramo na primernem mestu ob cesti.
d) Najprej se zapeljemo v Cerkno, od tam pa z vožnjo nadaljujemo preko prevala Kladje (Podlanišče) proti Sovodnju. Iz Sovodnja z vožnjo nadaljujemo ob potoku Hobovščica, nato pa v nekoliko večjem križišču nadaljujemo levo v smeri Gorenje vasi (desno Žiri). Po glavni cesti proti Škofji Loki se peljemo do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. Takoj za križiščem parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Z izhodišča, kjer se v bližini nahaja prodajni avtomat kmetije pr Šupc nadaljujemo po cesti proti vasi Leskovica ter v smeri pohodnih poti na Blegoš, Ermanovec in Slajko. Nekaj minut hodimo ob robu ceste, deloma tudi po pločniku, nato pa nas oznake za Ermanovec in Slajko usmerijo levo (naravnost Blegoš), kjer preko mostu prečimo Kopačnico, takoj za mostom pa pri cerkvi sv. Lovrenca nadaljujemo desno ter se postopoma pričnemo vzpenjati. Sprva se vzpenjamo še mimo nekaj hiš, nato pa nas oznake usmerijo ostro levo, kjer nekaj 10 korakov nadaljujemo po kolovozu, na senožeti pa se kolovoz spremeni v stezico, le ta pa zavije nekoliko v desno in nas vodi še mimo ene hiše. Višje prečimo nekaj slabših kolovozov, markacije pa nas skozi pas nekoliko zaraščene poti pripeljejo do asfaltne ceste, katero pa le prečimo. Na drugi strani ceste se najprej strmeje vzpnemo, nato pa nadaljujemo po ožji stezi, ki se nadaljuje po manjši dolinici, kjer tudi poteka trasa električne napeljave. Iz dolinice se kmalu prečno vzpnemo proti desni, kjer dosežemo greben (tu se nam z desne priključi še ena stezica), tu pa se steza obrne v levo. Malo naprej prečimo še en kolovoz, ko zapustimo gozd pa se hitro vzpnemo do asfaltne ceste, kateri sledimo v desno. Asfaltna cesta nas nato vodi mimo klopce, kjer se v desno odcepi pot proti Vrhu Slajke, mi pa po cesti, ki se polkrožno obrne v levo sledimo do bližnje kmetije, od katere nas do Doma na Slajki loči le še minuto hoda.
Od doma se vrnemo do bližnje kmetije, kjer glavne objekte obidemo po zgornji strani ter s potjo nadaljujemo po makadamski cesti, ki se na bližnjem travniku spremeni v kolovoz. Sledi hoja skozi pas gozda, nato pa prispemo na travnata pobočja Špika oz. Vranškovega griča (na zemljevidih se pojavljata obe imeni), katera ob lepih razgledih prečimo. Ko dosežemo slabšo makadamsko cesto se po njej spustimo (desno zasebno zemljišče), ko se cesta položi pa se priključimo širši makadamski cesti, katero dosežemo nad kmetijo Hom.
Nadaljujemo v smeri Ermanovca ter nato kar nekaj časa hodimo po makadamski cesti, ki pozneje postane asfaltna. Sledi še nekaj spusta ob lepih razgledih, nato pa iz manjšega križišča nadaljujemo rahlo desno (rahlo levo se lahko spustimo do cerkve sv. Pavla v Stari Oselici), iz naslednjega križišča pa gremo rahlo levo (rahlo desno kmetija Rotovž).
Sledi lahkoten vzpon in pot nas pripelje do mesta, kjer se markirana pot razcepi.
Nadaljujemo po levi poti, ki zapusti cesto (desno Dom na Ermanovcu, pot, ki obide vrh Ermanovca) in se nadaljuje po kolovozu. Sprva hodimo ob robu senožeti, pot pa se počasi obrača rahlo proti levi. Na razpotjih sledimo markacijam, pot pa kmalu preide v gozd in se vzpne na manjši preval, kjer je označeno razpotje.
Nadaljujemo levo v smeri naselja Trebija (rahlo desno Dom na Ermanovcu, desno Ermanovec) ter s hojo nadaljujemo po zložnem kolovozu, ki nas kmalu pripelje iz gozda na vršno pobočje Vršnikovega griča. Tu zapustimo markirano pot, ki vrh obide nekoliko desno in se sprehodimo do neizrazitega vrha. Na skrajnem severnem delu vrha se nahaja več anten.
Hotavlje - Dom na Slajki 1:15, Dom na Slajki - Vrhovski grič 1:15.
Opis in slike se nanašajo na stanje januarja 2020.

Ob poti: Dom na Slajki (789m)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Hotavlje - vrhovski_gric1
Hotavlje - vrhovski_gric66
Hotavlje - vrhovski_gric67
Hotavlje - vrhovski_gric68
Diskusija o izletu Hotavlje - Vrhovski grič (čez Slajko)