Hotavlje - Dom na Slajki (peš pot)

Izhodišče: Hotavlje (420 m)
Cilj: Dom na Slajki (789 m)
Ime poti: peš pot
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Iz Železnikov, Kranja ali Medvod se zapeljemo v Škofjo Loko, od tam pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Gorenje vasi v Poljanski dolini in Žirem. Za Gorenjo vasjo, v naselju Hotavlje, pa v križišču za Gostilno Lipan zapustimo glavno cesto proti Žirem in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
b) Iz Horjula ali Polhovega Gradca se zapeljemo v Lučine, od tam pa se spustimo v Gorenjo vas. V Gorenji vasi nadaljujemo levo proti Žirem, nato pa v Hotavljah v križišču za Gostilno Lipan nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
c) Z Vrhnike, Logatca ali Spodnje Idrije se zapeljemo v Žiri, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Gorenji vasi in Škofji Loki, mi pa se po glavni cesti peljemo le do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
d) Najprej se zapeljemo v Cerkno, od tam pa z vožnjo nadaljujemo preko prevala Kladje (Podlanišče) proti Sovodnju. Iz Sovodnja z vožnjo nadaljujemo ob potoku Hobovščica, nato pa v nekoliko večjem križišču nadaljujemo levo v smeri Gorenje vasi (desno Žiri). Po glavni cesti proti Škofji Loki se peljemo do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.

Od cerkvice nadaljujemo po levi strani potoka (desni breg) navzgor do mostu. Naprej pa se usmerimo na strmo cesto, ki se vzpenja še naprej po levi strani potoka. Cesta nas po desetih minutah hoje pripelje na križišče, kjer se usmerimo na desno cesto in ji sledimo do večjega travnika na levi strani. Tu se peš pot odcepi levo po travniku navzgor. Sprva se vzpenjamo po travniku naravnost navzgor, nato pa nas stezica pripelje v gozd. Po nekaj minutah hoje po gozdu pridemo na cesto, katero pa samo prečimo. Naprej se stezica nekoliko bolj vzpne in nas pripelje v travnato dolinico, ki jo obdaja gozd. Pot se za tem umika nekoliko desno in nas pripelje na širok poraščen greben. Sledimo mu le nekaj minut, nato pa nas stezica ponovno pripelje v dolinico, ki je sedaj poraščena. Pot naprej preči pobočja proti levi in nas pripelje iz gozda na kolovoz. Kolovoz samo prečimo in se povzpnemo po travniku navzgor. Pot čez travnik nas hitro pripelje na asfaltirano cesto, ki pelje proti Domu na Slajki. Usmerimo se desno navzgor in cesti sledimo do Doma na Slajki.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koča na Ermanovcu (1 h 30 min), Štor (1 h 35 min), Ermanovec (1 h 40 min)
Hotavlje - dom_na_slajki1 Hotavlje - dom_na_slajki2 Hotavlje - dom_na_slajki3 Hotavlje - dom_na_slajki4 Hotavlje - dom_na_slajki5 Hotavlje - dom_na_slajki6 Hotavlje - dom_na_slajki7 Hotavlje - dom_na_slajki8 Hotavlje - dom_na_slajki9
Diskusija o izletu Hotavlje - Dom na Slajki (peš pot)
margu50
3.9.2009
Slajka je lepa v vseh letnih časih.Ker je naš krovni hrib je od nas domačinov dobro obiskan.Tudi kadar človek nima napretek časa na Slajko lahko skoči ob vsakem času.Tako je bilo tudi s menoj v torek 1 septembra.Čudovit pozno poletni dan z krasnimi razgledi,sta mi dan popestrila dva orla.Ker takega še nisem nikoli prej videla, na internetu pa mu je podoben samo planinski orel se sprašujem ali je to mogoče.Bil je par,samec je imel na krilih bele kroge iz katerih sta štrleli "zakrici",fascinanten pogled naživali.L.p.MARGU
dejan100
7.9.2009
Lep nedeljski vzpon z družino. Prijeten in ravno prav dolg, čeprav so otroci malo "tečnarili". Verjetno ni bil njihov dan. Padla je odločitev, da pridemo še enkrat pozimi, ko bo sneg (verjtno po cesti). Lp, Dejan iz Škofje Loke.
Ljubljana
22.5.2016
Opis poti je zelo zastarel. Travniki in doline v opisu so zdaj gozd. Pri vzpenjanju od cerkve po asfaltni poti priporočam pozornost na markacije, ki se pojavijo strmo levo v gozd. Slike 3 v naravi ni več. Lep pozdrav.