Kje se nahaja Končnikov vrh (2109 m)?

Na Peci

Na Raduhi

Na Begunjščici

Na Dleskovški planoti

gorovja / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovjeVojkova koča na Nanosu / Gradišče - Vojkova koča na Nanosu

Gradišče - Vojkova koča na Nanosu (Furlanova pot)

Izhodišče: Gradišče (250 m)
Cilj: Vojkova koča na Nanosu (1240 m)
Ime poti: Furlanova pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Nanos 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Iz Razdrtega se peljemo po hitri cesti oz. avtocesti proti Novi Gorici ali obratno ter se usmerimo na izvoz Vipava. Ko zapeljemo z avtoceste prispemo do stare ceste, kateri sledimo v smeri Vipave. Še preden prispemo v Vipavo, pa se s ceste v desno odcepi cesta, ki vodi proti vasi Gradišče (odcep je označen). V nadaljevanju se vzpenjamo skozi vas, mi pa sledimo oznakam za kamp Tura in Gradiško Turo. Ko se vzpnemo nad vas prispemo do omenjenega kampa ter večjega parkirišča, kjer parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na pot v smeri Gradiške Ture in Abrama. Sprva široka in zložna pot, pa nas hitro pripelje do prvega razpotja, kjer nadaljujemo naravnost (desno sveti Miklavž). Po nadaljnjih nekaj korakih hoje pa nas pot pripelje do melišča, čez katerega se prečno vzpnemo, na z grmičevjem porasla pobočja. Pot naprej se vse strmeje vzpenja in kmalu nas pripelje do naslednjega razpotja, kjer nadaljujemo levo za oznakami »zelo zahtevna zavarovana pot«. Že na začetku zelo zahtevne poti se skoraj navpično vzpnemo po skalnatem pobočju zavarovanem s klini in jeklenico. Pot nato za nekaj korakov postane manj zahtevna, zavije rahlo v levo in se nato ponovno strmo vzpne ob jeklenici desno navzgor. Še nekaj časa se vzpenjamo ob jeklenici in kmalu pridemo do razgledne ploščadi, ki je nekaj korakov s poti na levo stran. Pri ploščadi, od koder je lep razgled na Vipavsko dolino je tudi manjša klopca.
Od ploščadi nadaljujemo desno navzgor in zavarovana pot nas pripelje na izpostavljen ozek greben, ki pa je dobro zavarovan z jeklenico. Pot v nadaljevanju postane postopno manj zahtevna in kmalu pridemo do razpotja, kjer se nam z desne priključi manj zahtevna pot.
Naprej nadaljujemo po poti, ki se občasno še kar strmo vzpne. Malo pod vrhom na skali opazimo zanimiv verz, za katerim po nekaj korakih stopimo na vrh.
Z Gradiške Ture nadaljujemo po markirani poti v smeri Ježa. Pot gre nato v gozd, kjer se razen nekaj začetnih korakov, spušča. Po nekajminutnem zložnem spustu pa pridemo na razpotje, kjer nadaljujemo naravnost proti Abramu (levo Vipava). Pot naprej, nas pelje po prijetnem travniku, katerega obdaja redek gozd. Za travnikom, stopimo na cesto, kjer nadaljujemo desno, ponovno v smeri proti Abramu. Po cesti pa hodimo le kratek čas, do prvega križišča, kjer nadaljujemo ostro levo do hiše, ki jo opazimo na levi strani. Tu zapustimo slabšo cesto in nadaljujemo desno navzgor po markirani poti, ki nas po nekaj korakih pripelje na kolovoz, kateremu sledimo v desno. Nadaljnja pot, pa nas z nekaj krajšimi vzponi in spusti pripelje do naslednje gozdne ceste, katero pa samo prečimo. Sledi zmeren vzpon, sprva čez travnik, nato pa skozi gozd do Furlanovega zavetišča pri Abramu.
Od Furlanovega zavetišča pri Abramu, katerega obidemo po levi strani, nadaljujemo po cesti, po kateri že po nekaj 10 korakih prispemo do lovskega doma, pred katerim je veliko parkirišče.
S parkirišča nadaljujemo po cesti v smeri Vojkove koče in Podnanosa. Zložna cesta pa nas hitro pripelje do manjšega zaselka, kjer nadaljujemo po zgornji levi cesti. Cesta nas naprej vodi ob robu gozda, od koder se nam odpre lep pogled na Dolomite. Le malo naprej cesta preide v strnjen gozd ter nas pripelje na naslednje križišče, kjer pa nadaljujemo naravnost. Skozi gozd hodimo še nekaj minut, nato pa nas cesta pripelje na vse bolj razgledna pobočja. Tu bomo opazili oznake za Vojkovo kočo, ki nas usmerijo levo na markirano, a na dele nekoliko zaraščeno pešpot. Po začetnem vzponu se pot hitro položi in nas pripelje na planotast svet. Nekoliko naprej prečimo kratek pas grmičevja, pot pa se nato še nekaj časa nadaljuje čez prostrane in deloma zaraščene kraške travnike. Sledi kratek vzpon in pot nas pripelje do naslednje ceste, kateri pa sledimo desno navzdol. Po krajšem spustu, pa ponovno zapustimo cesto in vzpon nadaljujemo levo, na markiran kolovoz, po katerem se pričnemo najprej razmeroma strmo, nato pa zložno vzpenjati. Naprej se vzpenjamo ob robu neizrazite dolinice Ječmenovec, pot pa višje preide v gozd, skozi katerega se vzpne na neporaščeno sedlo, severozahodno od Laniškega vrha (1236 m).
S sedla sledi spust do bližnje ceste, katera vodi do Vojkove koče, mi pa jo le prečimo in pot nadaljujemo po markirani planinski poti. Pot kmalu zavije rahlo v levo ter se višje vrne na omenjeno cesto. Zmerno strma pot, s katere se nam občasno odpre nekaj razgleda, se nato izmenično nadaljuje skozi gozd, deloma pa po makadamski cesti. Tej poti, nato sledimo vse do Vojkove koče na Nanosu.
Gradišče - Gradiška tura 1:15, Gradiška tura - Abram 1:15, Abram - Vojkova koča 2:00.

Ob poti: Gradiška Tura (793m), Furlanovo zavetišče pri Abramu (900m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Vojkova koča na Nanosu, Suhi vrh (Nanos)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Gradišče - vojkova_koca_na_nanosu1
Gradišče - vojkova_koca_na_nanosu90
Gradišče - vojkova_koca_na_nanosu91
Gradišče - vojkova_koca_na_nanosu92
Diskusija o izletu Gradišče - Vojkova koča na Nanosu (Furlanova pot)