gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaMengeška koča na Gobavici / Grad Jablje - Mengeška koča na Gobavici

Grad Jablje - Mengeška koča na Gobavici (spodnja pot)

Izhodišče: Grad Jablje (310 m)
Cilj: Mengeška koča na Gobavici (433 m)
Ime poti: spodnja pot
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

a) Najprej se zapeljemo na trzinsko obvoznico (do sem iz rondoja Tomačevo ali Domžal), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kamniku. Tik pred koncem Trzina, pa nas oznake za Jablje usmerijo levo na ožjo lokalno cesto. Omenjeni cesti sledimo do zaselka Jablje, kjer na enem od parkirišč v bližini gradu Jablje tudi parkiramo (v neposredni bližini gradu je parkiranje prepovedano, oz. je dovoljeno le gostom).
b) Iz Kamnika se skozi Mengeš peljemo proti Ljubljani. Takoj, ko pridemo v Trzin zavijemo desno ter z vožnjo nadaljujemo proti zaselku Jablje, kjer nato na primernem mestu ob istoimenskem gradu parkiramo.

Ob parkirišču opazimo oznake za Rašico, ki nas usmerijo na gozdno cesto, le ta pa se prične zložno vzpenjati skozi gozd. Že kmalu se pot razcepi na dva dela, kjer lahko nadaljujemo desno po pešpoti, ali pa naravnost po cesti. Če nadaljujemo po cesti, moramo v naslednjem križišču zaviti desno na kolovoz, le ta pa se višje priključi že prej omenjeni markirani pešpoti. Vzpon nadaljujemo skozi strnjen gozd, skozi katerega se vzpenjamo po starih traktorskih vlakah. Na razpotjih se držimo desnih smeri, nas pa pot, katera se vmes za nekaj minut povsem položi, hitro pripelje do asfaltne ceste, ki vodi iz vasi Loka pri Mengšu proti Dobenemu.
Pri gostilni Ručigaj, kjer dosežemo asfaltno cesto nadaljujemo desno, po cesti pa hodimo do bližnjih planinskih smernih tabel, od koder nadaljujemo navzgor na markirano pot v smeri Rašice in Mengeške koče, po krajšem vzponu pa dosežemo asfaltno cesto, kateri sledimo v levo. Pot naprej nas vodi še mimo nekaj hiš, nato pa nas markacije povedejo desno na kolovoz, kjer prečimo pas gozda. Na razpotju kolovozov nadaljujemo po levem, nato pa hodimo ob robu gozda do označenega razpotja, kjer se usmerimo na desno pot (levo Rašica).
Sledi hoja po cesti, po kateri se večinoma spuščamo, nato pa nas oznake za Mengeško kočo usmerijo levo navzgor na prehodno bolj strm kolovoz. Pot se hitro položi in zavije nekoliko v desno. Po krajšem prečenju dosežemo grebensko pot od Mengeške koče proti Rašici, mi pa ji sledimo desno v smeri Mengeške koče. Sledi hoja po gozdnatem grebenu Srednjega hriba, nato pa prispemo na označeno razpotje, kjer se nam z leve priključi pot iz Kosez, pot proti Gobavici pa se razcepi.
Z razpotja nadaljujemo v smeri spodnje poti na Mengeško kočo (Levo Koseze, rahlo levo grebenska pot na Mengeško kočo), kjer nekaj korakov še hodimo po kolovozu, nato pa nas markacije usmerijo levo na gozdno pot. Sledi hoja z nekaj krajšimi spusti in vzponi, kjer na razpotjih sledimo markacijam. Po nekaj minutah prispemo do naslednjega razpotja, kjer še enkrat izberemo spodnjo pot. V nadaljevanju se povsem približamo makadamski cesti, nas pa markacije povedejo levo, preko krajšega nekoliko zaraščenega dela, nato pa prispemo na naslednje razpotje, kjer se združimo z grebensko potjo.
Nadaljujemo desno, po kolovozu v smeri Mengeške koče, nas pa pot iz gozda popelje na senožet, po kateri hodimo do bližnjega kozolca. Pri kozolcu gremo levo ter se mimo klopce vzpnemo v gozd. Skozi gozd se prehodno strmeje vzpnemo, nato pa preko kratkega razglednega dela, s katerega razgled seže vse do Alp, hitro prispemo do Mengeške koče na Gobavici.

Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici1 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici2 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici3 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici4 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici5 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici6 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici7 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici8 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici9 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici10 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici11 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici12 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici13 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici14 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici15 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici16 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici17 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici18 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici19 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici20 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici21 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici22 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici23 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici24 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici25 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici26 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici27 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici28 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici29 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici30 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici31 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici32 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici33 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici34 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici35 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici36 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici37 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici38 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici39 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici40 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici41 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici42 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici43 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici44 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici45 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici46 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici47 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici48 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici49 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici50 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici51 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici52 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici53 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici54 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici55 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici56 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici57 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici58 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici59 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici60 Grad Jablje - mengeska_koca_na_gobavici61
Diskusija o izletu Grad Jablje - Mengeška koča na Gobavici (spodnja pot)