gorovja / Julijske AlpeJalovec / Flori-Zadnja Trenta - Jalovec

Flori-Zadnja Trenta - Jalovec (čez Jalovško škrbino)

Izhodišče: Flori-Zadnja Trenta (900 m)
Cilj: Jalovec (2645 m)
Ime poti: čez Jalovško škrbino
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 49. serpentine vršiške ceste (v bližini vasi Trenta). Tu se usmerimo na stransko cesto v smeri izvira reke Soče. Cesta nas po krajšem vzponu hitro pripelje do parkirišča pred kočo pri izviru Soče, a mi nadaljujemo levo čez most in cesti naprej sledimo do parkirišča na koncu ceste (ob parkirišču opazimo planinske oznake za Bavški Grintavec, slapove Suhega potoka in Jalovec).

S parkirišča se usmerimo na desno peš pot v smeri Jalovca in zavetišča pod Špičkom (leva pot vodi na Bavški Grintavec). Pot s katere se nam na začetku odpre lep pogled na že omenjeni Bavški Grintavec, hitro preide v strnjen gozd, kjer se začne strmo vzpenjati. Strma pot, ki skoraj ves čas poteka skozi gozd, nas po približno uri in pol hoje pripelje na neoznačeno razpotje, kjer nadaljujemo po desni poti v smeri Jalovca (levo zavetišče pod Špičkom in Jalovec mimo zavetišča). Pot, ki še naprej poteka skozi gozd pa nas višje pripelje na naslednje razpotje, kjer se nam z desne priključi pot z Vršiča. Nadaljujemo naravnost navzgor v smeri Jalovca (levo zavetišče pod Špičkom). Pot, ki se naprej razmeroma strmo vzpenja pa nas kmalu pripelje iz gozda na vse bolj razgledna pobočja. Pot, ki se po večini vzpenja po prisojnih pobočjih, pa višje preide v bolj kamnit svet, kjer tudi pridemo na razpotje. Nadaljujemo levo (naravnost Jalovška škrbina in Tamar) po poti, ki preči pobočja pod Jalovško škrbino v smeri skalnatih pobočij Goličice. Razmeroma lahko pot pa nam nato zaustavi stena Goličice. Pred vstopom v plezalni del poti nas tabla obvesti, da bomo vzpon nadaljevali po zelo zahtevni poti. Pot naprej v rahlem vzponu preči strma in izpostavljena pobočja, nato pa zavije desno in se začne vzpenjati po steni skoraj naravnost navzgor. Med vzponom po steni Goličice pa nam je v pomoč le nekaj skopo odmerjenih varoval. Višje strmina popusti, pot pa nas pripelje na melišče po in ob katerem se nato vzpenjamo. Vse bolj razgledna pot nas nato pripelje do mesta, kjer se nam odpre pogled skozi Jalovški Ozebnik v dolino Tamar. Nadaljujemo po nekoliko manj strmi poti čez pobočja imenovana Jezerca. Naprej sledi kratek spust in pot nas pripelje do mesta, kjer se nam z leve priključi pot od zavetišča pod Špičkom. Pot se nato ponovno strmo vzpne in nas z nekaj malega varoval po mestoma precej izpostavljeni poti pripelje na glavni greben Jalovca. Naprej se vzpenjamo po ozkem in občasno zelo izpostavljenem grebenu, po poti ki nas višje pripelje do mesta, kjer se nam z leve priključi pot od Kotovega sedla. Nadaljujemo naravnost in razgledna grebenska pot nas hitro pripelje na vrh.
Zadnja Trenta - Rutarska Trenta 2:00 Rutarska Trenta - začetek stene 1:30, začetek stene - Jalovec 2:30.

Flori-Zadnja Trenta - jalovec1 Flori-Zadnja Trenta - jalovec2 Flori-Zadnja Trenta - jalovec3 Flori-Zadnja Trenta - jalovec4 Flori-Zadnja Trenta - jalovec5 Flori-Zadnja Trenta - jalovec6 Flori-Zadnja Trenta - jalovec7 Flori-Zadnja Trenta - jalovec8 Flori-Zadnja Trenta - jalovec9 Flori-Zadnja Trenta - jalovec10 Flori-Zadnja Trenta - jalovec11 Flori-Zadnja Trenta - jalovec12 Flori-Zadnja Trenta - jalovec13 Flori-Zadnja Trenta - jalovec14 Flori-Zadnja Trenta - jalovec15 Flori-Zadnja Trenta - jalovec16 Flori-Zadnja Trenta - jalovec17 Flori-Zadnja Trenta - jalovec18 Flori-Zadnja Trenta - jalovec19 Flori-Zadnja Trenta - jalovec20 Flori-Zadnja Trenta - jalovec21 Flori-Zadnja Trenta - jalovec22 Flori-Zadnja Trenta - jalovec23 Flori-Zadnja Trenta - jalovec24 Flori-Zadnja Trenta - jalovec25 Flori-Zadnja Trenta - jalovec26 Flori-Zadnja Trenta - jalovec27 Flori-Zadnja Trenta - jalovec28 Flori-Zadnja Trenta - jalovec29 Flori-Zadnja Trenta - jalovec30 Flori-Zadnja Trenta - jalovec31 Flori-Zadnja Trenta - jalovec32 Flori-Zadnja Trenta - jalovec33 Flori-Zadnja Trenta - jalovec34 Flori-Zadnja Trenta - jalovec35 Flori-Zadnja Trenta - jalovec36 Flori-Zadnja Trenta - jalovec37 Flori-Zadnja Trenta - jalovec38 Flori-Zadnja Trenta - jalovec39 Flori-Zadnja Trenta - jalovec40 Flori-Zadnja Trenta - jalovec41 Flori-Zadnja Trenta - jalovec42 Flori-Zadnja Trenta - jalovec43 Flori-Zadnja Trenta - jalovec44 Flori-Zadnja Trenta - jalovec45 Flori-Zadnja Trenta - jalovec46
Diskusija o izletu Flori-Zadnja Trenta - Jalovec (čez Jalovško škrbino)
matic4
24.7.2010
Pred lovsko kočo zavijemo levo. Po nekaj korakih je razpotje (obledel napis na skali) kjer gremo desno (levo zavetišče pod Špičkom). Po nekaj minutah hoje se nam iz desne priključi pot iz Vršiča. Z vrha lahko sestopimo mimo zavetišča pod Špičkom in napravimo lepo krožno turo. Zelo slikovita pot.
Žiga Šubic
22.7.2011
Super pot, sploh od Špičke naprej je kar adrenalinska velik nasmeh Še posebej čisto pod vrhom. Morda je le čas pri opisu malce pretiran. Jaz sem bil gor v 3 urah, 1,5 ure do razpotja Jalovec-Špička in 1,5 ure do vrha.
irska
14.8.2011
hm, zanimivo, kako malo komentarjev za to pot, le zakaj?! mežikanje ... upam, da mi bo kdo uspel odgovoriti: ali je primerljiva s Frischaufovo na Grintovec?
31.8.2014

...Včeraj smo se vračali po poti čez Jalovško škrbino. Noro, tudi ene same fotke mi ni uspelo narediti. Ves čas posvetiš samo gledanju pod noge, kam jih boš prestavil in kam se boš prijelnasmehvelik nasmeh