gorovja / Julijske AlpeSovna glava / Erjavčeva koča na Vršiču - Sovna glava

Erjavčeva koča na Vršiču - Sovna glava (po stari cesti)

Izhodišče: Erjavčeva koča na Vršiču (1525 m)
Cilj: Sovna glava (1750 m)
Ime poti: po stari cesti
Zemljevid: Kranjska Gora 1:30.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin
Ogledov: 1960

Iz Kranjske Gore se po cesti, ki vodi preko prelaza Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno. Med 22. in 23. serpentino vršiške ceste bomo prišli do parkirišča pod Erjavčevo kočo, kjer parkiramo.

S parkirišča pri Erjavčevi koči nadaljujemo proti jugu v smeri Poštarskega doma na Vršiču. Pot s travnika hitro preide v redek, večinoma macesnov gozd, kjer najprej preči pobočja, nato pa še večjo hudourniško grapo. Za grapo se pot prične vzpenjati, z naše poti pa se kmalu levo navzdol odcepi neoznačena stezica, ki vodi proti Tonkini koči na Vršiču (steza se nižje priključi na staro cesto). Sledi še malo hoje po planinski stezi, nato pa prispemo do stare ceste, katero najprej prečimo po markirani bližnjici, nato pa po njej nadaljujemo vzpon. V nadaljevanju se nam vedno pogosteje odpirajo lepi razgledi na okoliške gore in ostenja. Na eni od serpentin se v smeri naravnost nadaljuje pot proti Prisojniku (pot skozi Prednje Prisojnikovo okno), mi pa nato v še nekaj serpentinah dosežemo izravnavo pred Poštarskim domom na Vršiču. Od tu sledi le še kratek sprehod in pot nas pripelje do Poštarskega doma.
Pri Poštarskem domu na Vršiču stopimo na širšo makadamsko cesto, po kateri se pričnemo lahkotno spuščati proti prelazu Vršič. Ob lepih pogledih na ostenje Prisojnika in Ajdovsko deklico, se cesta počasi obrača v desno, nato pa nas hitro pripelje do označenega razpotja, kjer nadaljujemo levo v smeri Prisojnika in Razorja (rahlo desno oz. še naprej po cesti pa prispemo na prelaz Vršič).
Pot nadaljujemo po dobro uhojeni planinski poti, ki se nekaj časa nadaljuje po zložnem in razglednem grebenu. Po nekaj minutah se pot prične strmeje vzpenjati skozi redkejši pas ruševja, nato pa se položi in nas pripelje tik pod vrh travnate Sovne glave. Tu zapustimo markirano pot ter se po nekaj korakih brezpotja povzpnemo na razgleden in prostran vrh.
Erjavčeva koča na Vršiču - Poštarski dom na Vršiču 30 minut, Poštarski dom na Vršiču - Sovna glava 20 minut.

Ob poti: Poštarski dom na Vršiču (1688m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planja, Prisank / Prisojnik, Razor
Erjavčeva koča na Vršiču - sovna_glava47
Erjavčeva koča na Vršiču - sovna_glava48
Erjavčeva koča na Vršiču - sovna_glava49
Diskusija o izletu Erjavčeva koča na Vršiču - Sovna glava (po stari cesti)
28.2.2015
Kratek, lagoden, a zelo lep izlet. Posebno barvit v jeseni, ko hodimo mimo številnih macesnov. Ko odkriješ to staro pot, ne moreš verjeti, da tako dolgo zanjo sploh nisi vedel in bi jo želel kmalu spet ponoviti. Mogoče se splača razmislit, da jo podaljšaš s tem, da se podaš po tej stari poti na njenem začetku pri Mihovem domu.