gorovja / Julijske AlpeSlemenova špica / Dom v Tamarju - Slemenova špica

Dom v Tamarju - Slemenova špica (mimo Črnih vod)

Izhodišče: Dom v Tamarju (1108 m)
Cilj: Slemenova špica (1911 m)
Ime poti: mimo Črnih vod
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Kranjska Gora 1:30.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada

Iz Kranjske Gore se peljemo proti mejnemu prehodu Rateče, a le do mesta, kjer se (pri vasi Rateče) levo odcepi cesta v Planico in dolino Tamar. Cesta, ki se zmerno vzpne nas kmalu pripelje do velikega parkirišča pri skakalnicah v Planici. Od tu nadaljujemo po makadamski cesti v smeri doma v Tamarju, kateri nato sledimo do parkirišča, ki se nahaja v bližini planinskega doma.
Po novem je cesta v dolino Tamar zaprta. To nam podaljša pot za približno 1 uro.

S parkirišča nadaljujemo do planinskega doma katerega dosežemo v dobri minuti.
Za domom pridemo na razpotje poti, kjer se usmerimo na levo kolovozno pot v smeri Slemenove špice in Črnih vod. Široka pot se sprva komaj znatno vzpenja in nas po dobrih desetih minutah hoje pripelje na prodišča Črnih vod. Markirana pot se nadaljuje po levi strani hudourniških nanosov do neoznačenega razpotja, kjer nadaljujemo naravnost proti grapi, ki jo vidimo pred seboj (levo slap 2 minuti).
Pot nato preide v grapo, kjer je slabše vidna. Na obeh straneh hudournika je slabša stezica a markirana je le leva. Ta del je predvsem v pomladanskem času izpostavljen padajočemu kamenju. Po nekaj minutni hoji po grapi se nam levo navzgor odpre lep prehod čez katerega poteka tudi planinska pot. Pot gre nato za nekaj časa v gozd, kjer se vzpenja do pobočij poraslih z redkim macesnovim gozdom. Pot naprej se vzpenja po zložnih meliščih in deloma prodih, ki nas nekoliko višje pripelje do manjšega studenčka, kjer curlja voda. Sledi nekaj minut strmega vzpona do mesta, kjer stopimo na sedelce Slatnica.
Tu nadaljujemo levo po poti, ki nas v nekaj minutah pripelje do značilnih jezerc na Slemenu. Sledi le še zmeren vzpon po vršnem pobočju do vrha Slemenove špice, ki jo dosežemo v nekaj minutah nadaljnje hoje.

Ob poti: Črne vode (1200m)
Dom v Tamarju - slemenova_spica1 Dom v Tamarju - slemenova_spica2 Dom v Tamarju - slemenova_spica3 Dom v Tamarju - slemenova_spica4 Dom v Tamarju - slemenova_spica5 Dom v Tamarju - slemenova_spica6 Dom v Tamarju - slemenova_spica7 Dom v Tamarju - slemenova_spica8 Dom v Tamarju - slemenova_spica9 Dom v Tamarju - slemenova_spica10 Dom v Tamarju - slemenova_spica11 Dom v Tamarju - slemenova_spica12 Dom v Tamarju - slemenova_spica13 Dom v Tamarju - slemenova_spica14 Dom v Tamarju - slemenova_spica15 Dom v Tamarju - slemenova_spica16 Dom v Tamarju - slemenova_spica17 Dom v Tamarju - slemenova_spica18 Dom v Tamarju - slemenova_spica19 Dom v Tamarju - slemenova_spica20 Dom v Tamarju - slemenova_spica21 Dom v Tamarju - slemenova_spica22 Dom v Tamarju - slemenova_spica23 Dom v Tamarju - slemenova_spica24 Dom v Tamarju - slemenova_spica25 Dom v Tamarju - slemenova_spica26 Dom v Tamarju - slemenova_spica27 Dom v Tamarju - slemenova_spica28
Diskusija o izletu Dom v Tamarju - Slemenova špica (mimo Črnih vod)
kr neki
20.5.2011
Razmere? Sneg? mežikanje
28.8.2012
Tole kar bom napisala, je pač moje mnenje. Pot mimo Črnih vod po grapi (naprej od grape danes nisem šla) sicer ni zares zahtevna, ni pa tudi čisto enostavna. Skale so mokre (pa je zdajle suša na vrhuncu) in tudi kar precej majave, vsaj nekatere. Skratka, potrebno je biti pazljiv, da se kam ne odkotališ. Usodno sicer ne bi bilo, ker ni izpostavljeno, za kaj polomit se da pa hitro zmenit. Če pot primerjam s tisto na Okrešelj (ki je tu gor označena kot zahtevna označena pot!) moram reči, da bi manjšega otroka ali popolnega začetnika prej peljala na Okrešelj kot tule mimo. Še moja psička (srednje velikosti) je imela tu in tam težave in sva se morali kar pregovarjati, da sem jo spravila do naslednjega tolmunčka.

Ne me narobe razumet. Meni je bila pot prekrasna, tudi ta del po grapi (še posebej ta, pravzaprav) - me je tako navdušila, da se bom kaj kmalu odpravila po njej do Slemenove Špice nasmeh. Le za nedeljski izlet družin z majhnimi otroki je ne bi priporočala.
8.9.2012
Danes prehodila celo pot do vrha. Absolutno menim, da bi pot morala dobiti oznako delno zahtevna zaradi grape. Izstop je še bolj zoprn kot sama grapa, povsem posut s peskom in praktično brez zanesljivih oprimkov. Za spust skrajno tečno. Sem že mislila, da sem mogoče jaz tako štorasta, a sem danes opazovala kar nekaj akrobacij pri spustu drugih planincev. No, in konec koncev, tudi na zemljevidih je ta del poti označen črtkano.

Drugače pa lepa in prijetna pot, celo dopoldne v senčki. In dovolj samotna (kar ugotoviš, ko prideš na Sleme in uzreš vso tisto množico ljudi, ki pride z Vršičanasmeh).
Laščan
8.9.2012
V celoti se strinjam z @Enko,glede zahtevnosti poti. Koga lahko zavede v prepričanju, da je to "lahka označena pot". Šel sem po tej poti lani novembra, pa je bilo nekaj težav, tako kot pri izstopu iz grape, kot pozneje pri povratku.
mic
20.7.2013
Ali mi lahko kdo pove ,če so že narejene jeklenice za pomoč pri spustu v grapo.LP
22.7.2013
Danes sem prehodila krožno pot.čez Grlo gor in mimo Črnih vod dol.Pri sestopu v grapi nas je pričakalo kar nekaj metrov snega.Sestop je bil zelo zoprn, ker ni nobenih varoval.Skrajni čas,da se tu naredi jeklenica.Zelo je bilo treba pazit ,da nisi zdrsnil pod gmoto snega, katerega je spodjeda voda.mrk pogled
5Xum
9.8.2014
Danes sem prehodil tole pot navzdol, in me je (tako kot mic lani) presenetila res ogromna količina snega v grapi. Snega je dva do tri metre in prekriva celotno grapo, tako da je spust nujen po snežišču. Snežišče je sicer na debelo zasuto z blatom, tako da ne drsi preveč, ampak vseeno je predvsem spust precej nevaren. Snežišče se na dnu na večini strani konča zelo odsekano, tako da se je ob izhodu potrebno držati desno.
katty
9.8.2015
V petek sem iz Slemenove špice sestopala v smeri Črnih vod. Zgornji del zgledno in super urejen, le markacije počasi bledijo in tudi izginjajo. Med potjo sva poslušali pestro brnenje, a tokrat na srečo ne helikopterja, temveč padanja skalnatih gmot. Podori so trajali v momentih več 10s, očem pa niso bili vidni. Zanimivo, da je bilo v petek precej pestro na tej poti, od starih do mladih nog je tu hodilo. Zadnji del poti, ko nas čaka le še nekaj min do gorskega potočka in hudournika, je pot zaradi močnih nalivov začela izginjati. Ta se je že toliko nadelala, da hodiš že praktično "za nosom" in tistim, ki so bolj nesigurni v "šodru", svetujem, da tu ne sestopajo. Ob napačnem koraku lahko kaj hitro pristaneš v hladnem potočku velik nasmeh. Sem bila pa presenečena, da se tu nahaja še slap, ki me je pravzaprav kar navdušil..pa če tudi le za kako min. Teh nama je na koncu primanjkovalo, saj me je ob 16h čakala služba.
golica
16.10.2015
v nedeljo imamo planiran izlet na Slemenovo špico, bomo še deležni jesensko obarvanih macesnov?
Čakali ugodno vreme,tako,da upam, na pravo jesensko idilo.
Grenaleva
26.10.2015
Pot je trenutno brez posebnosti in brez snega, prav lepa za dol, če greš čez Grlo gor. Pri potoku je res kritičnih le par metrov, nekateri so šli počasi po grušču, jaz pa kar po skali po riti, pa je šlo, sicer se pa pot lepo sleid, markacije so obnovljene.
luy
29.10.2016
Golica,macesni so zlato rumeninasmeh

natalia23
17.11.2016
Pozdravljeni,kaksna je pot zaradi trenutnih razmer proti vrhu.Hvala.Varen korak...
17.8.2017
Je kdo kaj hodil mimo Črnih vod zadnje čase? Kakšno je stanje na vrhu grape?
28.6.2018
V nedeljo povratek po tej poti. Pot slikovita, zelene travnate ravnice in močno zeleni macesni na velikem delu poti. Spodaj v grapi (malo nad slapom Črne vode) pa leži sneg, ki zna biti za marsikoga ovira. Višje v snegu se vidi tudi luknja, ki jo je voda že izpodjedla. Več pa pod trenutnim razmeram, tudi dve sliki snega priloženi.
Na Slemenu pa jezerca brez vode.