gorovja / Julijske AlpeMali Šmohor / Dom v Lepeni - Mali Šmohor

Dom v Lepeni - Mali Šmohor

Izhodišče: Dom v Lepeni (700 m)
Cilj: Mali Šmohor (1939 m)
Zahtevnost smučanja: zahtevno
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada

Med Trento in Bovcem se pri vasi Soča odcepi cesta v Lepeno. Tej cesti, ki je v celoti asfaltirana sledimo do parkirišča pri domu v Lepeni.

Od doma dr. Klementa Juga v Lepeni nadaljujemo po široki markirani poti v smeri Krnskih jezer. Široka in ne preveč strma pot pa se po nekaj minutah hoje razcepi na dva dela. Leva, ki je nekoliko bolj strma je običajna, desna položnejša in nekoliko daljša pa je primerna za majhne otroke in starejše. Obe poti se do zgornje postaje žičnice večinoma vzpenjata skozi gozd in se na poti nekajkrat križata. Od zgornje postaje tovorne žičnice nadaljujemo po isti poti, ki se zložno vzpenja po široki transportni cesti, ki nas hitro pripelje do merjenja višine snega (vsako leto aprila). Od tu naprej se cesta začne spuščati in nas mimo odcepa za Veliko Babo hitro pripelje na naslednje razpotje, kjer zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo navzdol po peš poti, ki nas v nekaj minutah pripelje do doma pri Krnskih jezerih (če nadaljujemo po cesti obidemo planinski dom).
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Krna in Krnskega jezera po zložni poti, kateri se kmalu priključi pot, ki obide planinski dom. Nadaljujemo mimo pastirske koče za katero pridemo na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo levo v smeri Komne in Malega Šmohorja (desno Krn). Široka in zložna pot pa nas po nekaj minutah zložnega vzpona usmeri desno v smeri Malega Šmohorja (naravnost Bogatinsko sedlo in Komna).
Naprej sprva nadaljujemo po manjšem travniku, za katerim nas pot povede v rušje. Po krajšem vzponu skozi rušje nas pot pripelje na staro deloma zaraščeno vojaško mulatjero po kateri se nato vzpenjamo čez vse manj poraščena pobočja. Prijetna in malo obiskana pot ob kateri lahko opazujemo številne ostanke Soške fronte, nas v zmernem vzponu pripelje pod strma ostenja Malega Šmohorja. Tu si je zaradi nevarnosti padajočega kamenja priporočljivo nadeti čelado. Naprej se prečno vzpenjamo čez melišče, na koncu katerega pot zavije levo na travnata pobočja. Ob poti nato ponovno opazimo številne ostanke vojne (rove, lopate in ostalo železje, ki je lepo zloženo). Pot se nato vzpne do vršnega grebena, kjer zavije desno in nas po krajšem vzponu pripelje na vrh.
Lepena - dom pri Krnskih jezerih 2:00, dom pri Krnskih jezerih - Mali Šmohor 2:00.

Ob poti: Dom pri Krnskih jezerih (1385m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Veliki Šmohor (30 min)
Dom v Lepeni - mali_smohor1
Dom v Lepeni - mali_smohor41
Dom v Lepeni - mali_smohor42
Dom v Lepeni - mali_smohor43
Diskusija o izletu Dom v Lepeni - Mali Šmohor ()
darh
13.8.2012
Včeraj smo se po tej poti povzpeli na Mali Šmohor. V nasprotju z gnečo na Krnu smo bili tu povsem sami. Škoda edinole za meglice, ki so se vlekle po vrhovih in so nas prikrajšale za lepše razglede. Podrobneje o naši poti in vtisih pa tule.