gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaTošč / Dom na Govejku - Tošč

Dom na Govejku - Tošč

Izhodišče: Dom na Govejku (734 m)
Cilj: Tošč (1021 m)
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze

Iz Medvod se zapeljemo v vas Sora, od koder z vožnjo nadaljujemo proti vasi Topol (Katarina). Po nekaj km vožnje iz vasi Sora, pridemo do gostilne Legastja, mi pa takoj za njo zavijemo desno na strmo makadamsko cesto v smeri Doma na Govejku. Strmi in pogosto od dežja precej poškodovani cesti, nato sledimo do označenega parkirišča v bližini Doma na Govejku.
Če se nam zdi cesta preslaba, lahko parkiramo že v dolini na primernem mestu ob gostilni Legastja. To nam podaljša pot za približno 45 minut.

S parkirišča se najprej sprehodimo do planinskega doma, nato pa nadaljujemo po markirani pešpoti v smeri Tošča. Še pred znamenjem (križem) zavijemo levo, pot pa nas le nekaj 10 m višje pripelje v strnjen gozd. Pot naprej se hitro položi, nato pa se nadaljuje v prečenju pobočij Gontarske planine (894 m). Nekoliko naprej se v desno odcepi nemarkirana pot na omenjeni vrh, mi pa nadaljujemo po markirani poti, ki nas le nekaj minut pozneje pripelje na glavni greben, kjer pridemo na označeno razpotja.
Nadaljujemo levo v smeri Tošča (desno Gontarska planina 10 minut) in vzpon nadaljujemo po poti, ki se postopoma prične zmerno vzpenjati. Sledi kratek spust čez zaraščeno jaso, nato pa se pot vzpne do razgledišča Na Igalah.
Pot naprej se povsem položi ter po desni strani preči z gozdom poraščen Veliki Babnik (905 m). Takoj za tem, ko prečimo omenjeni vrh, pa se markirana pot prične strmo spuščati proti več kot 50 višinskih metrov nižji gozdni cesti. Ko stopimo na omenjeno cesto, le tej sledimo v levo, mi pa v naslednjih križiščih sledimo tisti cesti, ob kateri opazimo markacije. Po približno 20 minutah hoje po cesti, pa pridemo na lepo označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Tošča (levo navzdol Via Dida, naravnost Grmada in turistična kmetija Gonte in vzpon nadaljujemo po poti, ki se vrne v strnjen gozd. Pot naprej se za kratek čas strmo vzpne, nato pa se položi in se priključi poti od turistične kmetije Gonte. Tu nadaljujemo desno ter občasno kar precej strmi poti, ki poteka po in ob gozdnatem grebenu, sledimo vse do vrha 1021 m visokega Tošča.

Ob poti: Na Igalah (900m), Veliki Babnik (905m)
Dom na Govejku - tosc1 Dom na Govejku - tosc2 Dom na Govejku - tosc3 Dom na Govejku - tosc4 Dom na Govejku - tosc5 Dom na Govejku - tosc6 Dom na Govejku - tosc7 Dom na Govejku - tosc8 Dom na Govejku - tosc9 Dom na Govejku - tosc10 Dom na Govejku - tosc11 Dom na Govejku - tosc12 Dom na Govejku - tosc13 Dom na Govejku - tosc14 Dom na Govejku - tosc15 Dom na Govejku - tosc16 Dom na Govejku - tosc17 Dom na Govejku - tosc18 Dom na Govejku - tosc19 Dom na Govejku - tosc20 Dom na Govejku - tosc21 Dom na Govejku - tosc22 Dom na Govejku - tosc23 Dom na Govejku - tosc24 Dom na Govejku - tosc25 Dom na Govejku - tosc26 Dom na Govejku - tosc27 Dom na Govejku - tosc28 Dom na Govejku - tosc29 Dom na Govejku - tosc30 Dom na Govejku - tosc31 Dom na Govejku - tosc32 Dom na Govejku - tosc33 Dom na Govejku - tosc34 Dom na Govejku - tosc35 Dom na Govejku - tosc36 Dom na Govejku - tosc37 Dom na Govejku - tosc38
Diskusija o izletu Dom na Govejku - Tošč ()