gorovja / Julijske AlpeZavetišče pod Špičkom / Bavšica - Zavetišče pod Špičkom

Bavšica - Zavetišče pod Špičkom

Izhodišče: Bavšica (698 m)
Cilj: Zavetišče pod Špičkom (2064 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): komplet za samovarovanje, čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, komplet za samovarovanje, čelada

S ceste Bovec - Predel se pri trdnjavi Kluže v desno odcepi asfaltirana cesta v dolino Bavšice. Usmerimo se na omenjeno cesto, kateri v zmernem vzponu sledimo do parkirišča v Bavšici (parkirišče se nahaja ob tabli TNP).

S parkirišča se usmerimo na levo slabšo cesto v smeri zavetišča pod Špičkom in planine Bala (desno Bavški Grintavec) ter ji sledimo slabih 5 minut do mesta, kjer nas markacije usmerijo levo na sprva široko peš pot. Pot se kmalu zoži in nas pripelje do manjšega razpotja, kjer nas markacije usmerijo ostro desno, na postopoma vse bolj strmo stezico. Pot se kmalu položi in nas pripelje do opuščene vasice Logje (le nekaj metrov s poti je pitna voda).
Od vasice Logje nadaljujemo po markirani stezi, ki se nadaljuje čez zložno travnato pobočje. Naprej se pot nekoliko strmeje vzpne in preide na deloma kamniti svet (melišča preraščena z visoko travo). Pot se nato ponovno položi in preide v strnjen gozd, kjer se nato nadaljuje vse do opuščene planine Bala.
S planine še naprej nadaljujemo po markirani poti, ki nas nato skozi pas gozda pripelje do zadnjega studenčka ob poti. Le nekaj 10 m za studenčkom opazimo lovsko kočo Bala.
Pri lovski koči nadaljujemo naravnost in se nato še nekaj časa vzpenjamo skozi gozd. Sledi kratek vzpon čez travnato pobočje (Jezerce, 1389 m) ter nato ponovno vzpon skozi gozd. Ko pridemo še zadnjič iz gozda sledi samo še kratek vzpon do neizrazitega sedla Prevala, 1560 m.
S sedla, kjer je tudi slabše vidno razpotje nadaljujemo naravnost po dolini, desno pa se odcepi slabše uhojena pot proti Vrhu Osojnika. Tu se sprva nekaj korakov spustimo in nato nadaljujemo po sprva še zelo položni dolini naprej. V nadaljevanju pot postane bolj strma in se prične vzpenjati proti sedlu Čez Brežice.
Na sedlu nadaljujemo desno kamor nas usmeri napis na skali “Špička”. Sprva se vzpnemo ob jeklenici levo navzgor, nato pa nas pot pripelje na travnato pobočje po katerem se nekaj časa vzpenjamo. Ko pridemo pod ostenja Malega Ozebnika nadaljujemo v desno ter ob jeklenici v rahlem vzponu prečimo prepadna pobočja. Na nekaj mestih je na poti tudi veliko grušča, zato je potrebna še dodatna previdnost. Pot nas nato pripelje do kratkega zelo zahtevnega dela poti. S pomočjo jeklenice in nekaj klinov se navpično vzpnemo, nato pa še nekaj metrov prečimo navpično pobočje v desno. V nadaljevanju se pot vzpne po nekoliko manj strmem, vendar nezavarovanem pobočju in sledi še vzpon po zelo gruščnatem terenu do Škrbine za Gradom.
S škrbine se spustimo po melišču pod stenami vrha Pelc nad Klonicami (2442m). Pot nas nato vodi po razbitem svetu mimo številnih skal in balvanov. V zadnjem delu pot zavije v levo in nas po kratkem spustu pripelje do Zavetišča pod Špičkom.

Ob poti: Logje (840m), Planina Bala (1181m), Lovska koča Bala (1300m), Jezerce (1389m), Prevala (1560m), Čez Brežice (1980m), Škrbina za Gradom (2277m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Veliki Ozebnik, Jalovec
Bavšica - zavetisce_pod_spickom1 Bavšica - zavetisce_pod_spickom2 Bavšica - zavetisce_pod_spickom3 Bavšica - zavetisce_pod_spickom4 Bavšica - zavetisce_pod_spickom5 Bavšica - zavetisce_pod_spickom6 Bavšica - zavetisce_pod_spickom7 Bavšica - zavetisce_pod_spickom8 Bavšica - zavetisce_pod_spickom9 Bavšica - zavetisce_pod_spickom10 Bavšica - zavetisce_pod_spickom11 Bavšica - zavetisce_pod_spickom12 Bavšica - zavetisce_pod_spickom13 Bavšica - zavetisce_pod_spickom14 Bavšica - zavetisce_pod_spickom15 Bavšica - zavetisce_pod_spickom16 Bavšica - zavetisce_pod_spickom17 Bavšica - zavetisce_pod_spickom18 Bavšica - zavetisce_pod_spickom19 Bavšica - zavetisce_pod_spickom20 Bavšica - zavetisce_pod_spickom21 Bavšica - zavetisce_pod_spickom22 Bavšica - zavetisce_pod_spickom23 Bavšica - zavetisce_pod_spickom24 Bavšica - zavetisce_pod_spickom25 Bavšica - zavetisce_pod_spickom26 Bavšica - zavetisce_pod_spickom27 Bavšica - zavetisce_pod_spickom28 Bavšica - zavetisce_pod_spickom29 Bavšica - zavetisce_pod_spickom30 Bavšica - zavetisce_pod_spickom31 Bavšica - zavetisce_pod_spickom32 Bavšica - zavetisce_pod_spickom33 Bavšica - zavetisce_pod_spickom34 Bavšica - zavetisce_pod_spickom35 Bavšica - zavetisce_pod_spickom36 Bavšica - zavetisce_pod_spickom37 Bavšica - zavetisce_pod_spickom38 Bavšica - zavetisce_pod_spickom39 Bavšica - zavetisce_pod_spickom40 Bavšica - zavetisce_pod_spickom41 Bavšica - zavetisce_pod_spickom42 Bavšica - zavetisce_pod_spickom43 Bavšica - zavetisce_pod_spickom44 Bavšica - zavetisce_pod_spickom45 Bavšica - zavetisce_pod_spickom46 Bavšica - zavetisce_pod_spickom47 Bavšica - zavetisce_pod_spickom48 Bavšica - zavetisce_pod_spickom49 Bavšica - zavetisce_pod_spickom50 Bavšica - zavetisce_pod_spickom51 Bavšica - zavetisce_pod_spickom52 Bavšica - zavetisce_pod_spickom53 Bavšica - zavetisce_pod_spickom54 Bavšica - zavetisce_pod_spickom55 Bavšica - zavetisce_pod_spickom56 Bavšica - zavetisce_pod_spickom57 Bavšica - zavetisce_pod_spickom58 Bavšica - zavetisce_pod_spickom59 Bavšica - zavetisce_pod_spickom60 Bavšica - zavetisce_pod_spickom61 Bavšica - zavetisce_pod_spickom62 Bavšica - zavetisce_pod_spickom63 Bavšica - zavetisce_pod_spickom64 Bavšica - zavetisce_pod_spickom65 Bavšica - zavetisce_pod_spickom66 Bavšica - zavetisce_pod_spickom67 Bavšica - zavetisce_pod_spickom68 Bavšica - zavetisce_pod_spickom69 Bavšica - zavetisce_pod_spickom70 Bavšica - zavetisce_pod_spickom71 Bavšica - zavetisce_pod_spickom72
Diskusija o izletu Bavšica - Zavetišče pod Špičkom ()