gorovja / Biokovo in DalmacijaSveti Jurij (Biokovo) / Bast - Sveti Jurij (Biokovo)

Bast - Sveti Jurij (Biokovo) (polkrožna pot po grebenu Biokovega)

Izhodišče: Bast (310 m)
Cilj: Sveti Jurij (Biokovo) (1762 m)
Ime poti: polkrožna pot po grebenu Biokovega
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zemljevid:
Avtor: smatjaz

Z avtoceste A1 Zagreb - Ploče se po tem, ko smo prešli odcepe za Zadar, Šibenik in Split, usmerimo proti Makarski na izhod Zagvozd - Makarska, ter prečkamo tunel Sv.Ilija. Takoj za izhodom iz tunela zavijemo v vasico Bast, ki je tudi naša izhodiščna točka.

Izhodišče je v vasici Bast nad kamnolomom, odkoder se markirana pot usmeri strmo navzgor po markirani poti, kjer strmina skoraj ne popusti. Poleti bo dodatna težava še vročina, največja pa pomanjkanje tekočine, saj v tem prvem delu ni oskrbovane koče ali vira pitne vode. Po cca 4,45 ure prispemo na prvi vrh Ščirovac 1.619 m .
Od tu nadaljujemo po delno zahtevnem (edini malo zahtevni del) grebenu do Sv.Ilije 1.640 m, katerega osvojimo po 1,40 ure. Od tu nadaljujemo mimo oddaljene Lovske koče, pod vrhom Špilje in Motike do neoskrbovane planinske koče PD Makarska - Biokovo na Lokvi 1.467 m, po 3,45 ure.
Spanje v planinski koči.
Informacije za najem koče na linku : http://www.hps.hr/info/planinarske-kuce/planinarska-kuca-slobodan-ravlic/
Drugi dan nas pot vodi po markirani poti pod Čavlenovcem na sv. Jurij / Sv.Jure (1.762 m, kamor prispemo deloma pod vrhom tudi po ozki asfaltni cesti po prehojenih 1,45 ure, kjer se nahaja oddajnik (najvišja točka Biokovega - vrha, ki je drugi po vrsti na Hrvaškem) in cerkvica sv. Jurij / Sv.Jure. Zatem se pot spusti po deloma zahtevni strmini, varovani z vrvjo (cca 150 m). Na koncu strmine prispemo do koče pod Sv. Juro 1.584 m, ob kateri je tudi vodovodna pipa iz katere lahko nalijemo pitno vodo. Od tu nadaljujemo po asfaltni cesti (cca 3,5 km) in prispemo do doma pod Vošcem 1.301 m po približno eni uri, kjer je možnost prve resne obnove zalog. Od tu do vrha Vošca, kjer je oskrbovani planinski dom 1.422 m pa je še 0,30 ure. Od tu pa in pa na vrhu Sv.Jure je razgled, ki ga bomo pomnili do konca življenja. Od Vošca pa se lažja markirana in dobro uhojena pot strmo spušča do Makarske in njene obale do katere potrebujemo 2,40 ure (v čas je všteta tudi že utrujenost od prehojene skoraj 30 km dolge poti).

Ob poti: Ščirovac (1619m), Sv.Ilija (1640m), Lokve (1467m), Sv.Jura (1762m), Vošac (1422m), Makarska (1m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Bast - sveti_jurij_biokovo1
Bast - sveti_jurij_biokovo81
Bast - sveti_jurij_biokovo82
Bast - sveti_jurij_biokovo83
Diskusija o izletu Bast - Sveti Jurij (Biokovo) (polkrožna pot po grebenu Biokovega)