Na Golčaju (690 m) se nahaja cerkev?

Sv. Valentina

Sv. Neže

Sv. Hieronima

Sv. Lucije

gorovja / KaravankeDom na Zelenici /  Ljubelj - Dom na Zelenici

Ljubelj - Dom na Zelenici (čez Ljubeljščico)

Izhodišče: Ljubelj (1058 m)
Cilj: Dom na Zelenici (1536 m)
Ime poti: čez Ljubeljščico
Zahtevnost: zelo zahtevna neoznačena steza
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj in cesti naprej sledimo do mejnega prehoda. Le nekaj metrov pred mejnim prehodom bomo na desni strani opazili parkirišče, kjer parkiramo.

Na koncu parkirišča opazimo planinske oznake za kočo na Ljubelju, ki nas po nekaj stopnicah pripeljejo do stare ljubeljske ceste. Tej cesti, ki se zmerno vzpenja in je v zimskem času preurejena v sankaško progo sledimo vse do koče na Ljubelju. Le to pa ob mestoma lepih razgledih na Košutico, Veliki vrh in Begunjščico dosežemo po slabi uri hoje. Na koncu parkirišča opazimo planinske oznake za Kočo na Ljubelju, ki nas po nekaj stopnicah pripeljejo do stare ljubeljske ceste. Tej cesti, ki se zmerno vzpenja in je v zimskem času preurejena v sankaško progo sledimo vse do Koče na Ljubelju. Le to pa ob mestoma lepih razgledih na Košutico, Veliki vrh in Begunjščico dosežemo po 45 minutah hoje hoje.
Od koče nadaljujemo levo v smeri Zelenice in Povne peči (Polna peč). Pot naprej gre mimo koče in se takoj za njo začne vzpenjati. Strmina kmalu popusti in pot nas pripelje na večinoma poraščen greben, s katerega se nam občasno odpre nekaj razgleda. Po nadaljnjih nekaj minutah pa že pred seboj zagledamo vrh Polne peči, katerega pa pot obide po njegovi severni strani po strmih pobočjih. Pot, ki vrh skoraj obkroži nas le nekaj korakov pod vrhom pripelje na razpotje poti. Tu nadaljujemo levo v smeri Povne peči (Polna peč) po poti, ki nas v nekaj korakih pripelje na razgleden vrh (desno Zelenica).
S Povne peči se vrnemo nekaj 10 korakov nazaj do zadnjega razpotja, nato pa nadaljujemo po grebenu v smeri Zelenice oz. grebena Ljubeljščice. Pot, ki se nadaljuje proti zahodu nas sprva vodi po deloma gozdnatem grebenu, nato pa se prehodno strmo spusti ob robu strmega travnatega pobočja. Ko se pot položi, se greben zoži in po desni strani prečimo izpostavljeno grapo, za katero se hitro vrnemo na greben. Sledi nekaj lahkotnega vzpona, nato pa prispemo do mesta, kjer je (bil) napis konec varne poti, varna pot pa se je končala že pri prečenju prve grape.
Sledi zmeren spust po krušljivem izpostavljenem grebenu, nato pa se pot ponovno prične vzpenjati in v nadaljevanju se večinoma zmerno vzpenja. Pot naprej nas vodi še preko nekaj za zdrs nevarnih prehodov, napis Zelenica pa nas nekoliko naprej prehodno popelje na slovensko stran grebena. Ko se vrnemo na greben, nas pot pripelje do tehnično najzahtevnejšega dela poti, kjer se s pomočjo varoval strmo spustimo (čeprav je ta del tehnično najzahtevnejši, pa so nekateri predhodni nezavarovani prehodi nevarnejši). V nadaljevanju hodimo v zmernem vzponu po zelo razglednem grebenu, nato pa nas oznake za Zelenico - varovana pot usmerijo levo, prečno navzdol, kjer prečimo krajše melišče. Ko se melišče konča se s pomočjo varoval strmo vzpnemo na stranski greben, z njega pa se prav tako ob pomoči varoval spustimo na drugo stran, spust pa ni posebej zahteven. Sledi vzpon, kjer se vrnemo na mejni greben, za tem pa sledi še nekaj vzpona do sedla Čez Pod, kjer gremo levo proti Vrhu Ljubeljščice in katerega po minuti nadaljnje hoje tudi dosežemo.
Z vrha se spustimo proti jugu do sedla, ki loči Vrh Ljubeljščice in Spodnji Plot, nato pa gremo ostro desno (naravnost Spodnji Plot 2 do 3 minute) in se pričnemo spuščati proti Zelenici. Nižje pot zavije rahlo levo in se postopoma položi. Sledi še nekaj lahkotne hoje do planinskega doma, ki ga ob lepem vremenu že nekaj časa vidimo pred seboj.
Ljubelj - Koča na Ljubelju 0:45, Koča na Ljubelju - Povna peč 0:30, Povna peč - Vrh Ljubeljščice 1:15, Vrh Ljubeljščice - Dom na Zelenici 0:20.
Sestopimo po običajni markirani poti nazaj na Ljubelj.

Ob poti: Koča na Ljubelju (1370m), Polna peč (1503m), Ljubeljščica (1492m), Vrh Ljubeljščice (Triangel) (1704m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koča pri izviru Završnice, Roblekov dom na Begunjščici, Celovška koča / Klagenfurter Hutte, Spodnji Plot, Vrh Ljubeljščice (Triangel), Na Možeh, Srednji vrh (nad Završnico), Žleb (Suho ruševje), Srednja peč, Svačica, Zelenjak, Palec, Begunjščica, Prešernova koča na Stolu, Vrtača, Stol
 Ljubelj - dom_na_zelenici1
 Ljubelj - dom_na_zelenici97
 Ljubelj - dom_na_zelenici98
 Ljubelj - dom_na_zelenici99
Diskusija o izletu Ljubelj - Dom na Zelenici (čez Ljubeljščico)
20.8.2008
Včeraj sem se povzpel na Zelenico po zgoraj opisani poti. Ta izlet priporočam vsem, ki imate radi mirne in razgledne poti in ste obenem kos tudi zahtevnejšim delom. Pot je namreč na enem, sicer kratkem mestu zelo izpostavljena in strma. Varovala pa so v dobrem stanju.
svila
7.6.2010
Včeraj prehodila opisano pot v smeri od koče na Ljubelju do Zelenice, a mi je še danes tesno, ko pomislim na nekatera težavna mesta. Pot je vsekakor lepa, razgledi čudoviti, v tem času je toliko planinskega cvetja, da kar strmiš. Napis na tabli, ki označuje konec varne poti, je zbrisan in v skale prideš brez opozorila. Pot je zelo nevarna, če nisi zadosti spreten. Enostavno se nimaš česa oprijeti in kam stopiti, še posebej navzdol gre zelo težko in počasi, potrebna je velika zbranost in previdnost. Če imaš vsaj malo vrtoglavice, pot odsvetujem. Za navedeno razdaljo sva porabila slabe 3 ure. Srečala sva 2 planinca v nasprotni smeri.
samoa
Tudi jaz sem hodila v soboto po tej poti.Pot se mi zdi zadosti varovana, razgled fantastičen, da ne govorim o vseh rožah, ki rastejo ob poti. No tudi gamsi se najdejo.
svila
8.6.2010
Čestitam vsem, ki to prekrasno pot zmorejo brez težav, a hkrati svarim manj izkušene (tudi takšni gremo v gore), ker so nekatera mesta res zelo težavna in nevarna. Da ne govorim o tem, da se zaradi neoznačenosti poti lahko tudi zaplezaš. Tabla o koncu varne poti ne funkcionira, ker je nečitljiva.
Lothar
10.6.2010
Danes sem se odločil za prav to pot.

Bilo je zelo prijetno. Srečal nisem nobenega človeka, le nekaj živali. nasmeh

Kar se tiče nevarnosti: Meni se osebno ni zdelo kaj dosti nevarno. Je pa kar nekaj takih ozkih poti (s prepadom na obeh straneh) na katerih se nimaš kam za prijet. Pa še veter rad prav na takih krajih kar močno zapiha. mežikanje Zato te poti nebi priporočil tistim s slabim ravnotežjem in/ali slabo kondicijo. Ampak saj veste koliko ste sposobni. Če ne gre, greste pa pač nazaj. Naj vas ne bo sram. mežikanje

Za prvi del poti (do konca varne poti) so priporočljive tudi pohodne palice. Za zadnji, bolj zahtevni del pa palice lahko privežeš na nahrbtnik (če ga imaš).

Cela pot od Ljubeljske koče pa vse do Zelenice je, kot že rečeno, nemarkirana, vendar je *zelo* težko zaiti. Sledite samo obmejnim zidakom in ne boste zašli. Če se vam pa že zgodi, da zavijete na napačno pot, greste pa vedno lahko nazaj, saj se vse te *napačne* poti kar hitro spremenijo v travo ali prepad. Če se vam to zgodi, veste, da ste zašli. velik nasmeh
Bojan_A
22.11.2015
Ta pot v zimskih razmerah: http://bojanambrozic.com/2015/11/22/okus-po-zimi-stara-granicarska-pot-med-starim-ljubeljem-in-zelenico/
23.11.2015
Bojan,krasno! Lepe slikce kot vedno.Šel sem že tu v kopnih razmerah,v takih razmerah , ko gaz še ni narejena pa si sploh ne bi drznil.Dol sem zavil pri jeklenicah na koncu poti.