3.serpentina vršiške ceste - Špik (čez Grunt) |
|
| Izhodišče: 3.serpentina vršiške ceste (1000 m) |
| Cilj: Špik (2472 m) |
| Ime poti: čez Grunt |
| Čas hoje: 5 h |
| Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot |
| Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno |
| Višinska razlika: 1472 m |
| Višinska razlika po poti: 1600 m |
| Zemljevid: TNP 1 : 50.000 |
| Priporočena oprema (poletje): čelada |
| Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze |
|
| Ogledov: 21992 |
Ocena:
         10 glasov
|
| Število slik: 31 |
| Število komentarjev: 41 |
|
|
|
|
| Dostop do izhodišča: |
Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 3. serpentine vršiške ceste (v bližini Kranjske Gore). Tu parkiramo na manjšem parkirišču ob cesti (v bližini so planinske table). |
| Opis poti: |
Od 3. serpentine gremo peš po poti v smeri koče v Krnici. Pot se že na samem začetku začne spuščati in nas po krajšem spustu kmalu pripelje do travnika, kjer imamo za nadaljevanje dve možnosti. Lahko gremo rahlo levo in pridemo na gozdno cesto, ki pelje do koče ali pa se držimo bolj desno in gremo po peš poti, ki poteka po robu gozda. V obeh primerih kmalu in brez težav pridemo do koče v Krnici. Od koče se odpravimo proti Špiku v levo smer. Že po nekaj minutah pridemo do hudourniške grape ob kateri se nato vzpenjamo. Markirana pot na Špik po dobri uri hoje od koče v Krnice preči omenjeno grapo in se nato vzpenja po levi strani le te. Višje se pot obrne v levo in se začne prečno vzpenjati čez pobočja, ki so deloma porasla z rušjem. Pot se nato strmo vzpne čez zgornji rob Tarmanove žlefe in za tem zavije desno in preide na severno stran Gamsove špice. Le nekoliko naprej pridemo na neizrazito sedelce, kjer pot zavije v levo in nas po krajšem vzponu pripelje do nekoliko zahtevnejšega dela poti, kjer se s pomočjo varoval povzpnemo proti vrhu Liprtica (Lipnica). Naprej se spustimo nekaj metrov in s pomočjo varoval prečimo strma pobočja pod vrhom Špika. Le nekaj korakov naprej pa se nam priključi pot čez Kačji graben (možnost sestopa). Sledi le še zadnji zelo strm vzpon proti vrhu Špika. Zadnji del poteka po razčlenjenem skalovju, brez varoval zelo strmo navzgor (velika nevarnost padajočega kamenja). Po približno 15 minutah nadaljnje hoje stopimo na mogočen Špik. Izhodišče - Koča v Krnici 45 minut, Koča v Krnici - Špik 4:15. |
 |
| Ob poti:
Koča v Krnici (1113m)
|
| Priporočamo:
panorama,
podobni izleti,
izleti z istim izhodiščem,
izleti z istim ciljem
|
Dodaj v:
facebook
Twitter
myspace
Digg
delicious
reddit
Netlog
|
| Slike: |
|
|
|
| |
|
|
| Diskusija o izletu 3.serpentina vršiške ceste - Špik (čez Grunt) |
|
|
|
Gost 29.7.2006 | če ga pogledaš od spodaj,si misliš,da je praktično nemogoče priti na vrh,ko pa si enkrat gor je to pravljica | |
|
|
|
Gost 16.9.2006 | kaj pravljica,gor so nebesa | |
|
|
|
Gost 17.10.2006 | razgledi prelepi, kar ne bi šel dol | |
|
|
|
majdicst 13.2.2007 | Mislim, da je komplet za samovarovanje za Špik samo dodatna odvečna teža... Za tistih 100 metrov "zajle" ga resnično ne rabiš, če imaš le malo izkušenj. Bolj pomembno je, da imaš s seboj dovolj vode. Na vrhu je pa resnično superca. | |
|
|
|
Gost 6.4.2007 | Špik je res pravljica ko prideš na vrh,pa tudi prej je prekrasen razgled po sosednjih vrhovih.Prekrasna tura, kondicijsko zahtevna potrebno pa je imeti s sabo zadostno količino vode. | |
|
|
|
Gost 31.5.2007 | krasna tura, se strinjam!!
slike so prav take, kot sem jih poslikala tudi sama
edino sestop po kačjem grebenu mi je ostal v malce slabšem spominu... uboga moja kolena... | |
|
|
|
Gost 31.5.2007 | Prav zaradi kolen mislim da je tura v obratni smeri manj "boleča"Preizkušeno.Prekrasen dogedek,lepa tura.     | |
|
|
|
Gost 16.7.2007 | Sestop čez kačji greben je super, pol poti je melišče, preostali del pa lahko skoraj ves pretečeš. Nikar poslušati nasvetov prejšnjih dveh gostov in iti na Špik čez kačji graben, razen če imate afiniteto do grizenja kolen po melišču navzgor. Tura je drugače res super. | |
|
|
|
Gost 8.8.2007 | V suboto grem prvič na Špik. Ali je pot zahtevnejša od tiste ki gre na Prisank po južni strani? Je bolj ispostavljena od tiste ki gre na Prisank po južni strani? | |
|
|
|
Gost 9.8.2007 | Cez Grunt je na nekaj mestih izpostavljena, cez kacji graben pa nekoliko manj. Zadnji vzpon na vrh pa je zelo strm, verjetno bolj kot tista na Prisank. Drugac pa mislim, ce si prisel na Prisank mislim, da bos tudi na Spik. | |
|
|
|
Gost 9.8.2007 | Ali je na izpostavljenih mestih mogoæe uporabljati komplet za samovarovanje (je pot na tih mestih zavarovana (jeklenice))? | |
|
|
|
Gost 9.8.2007 | Ljuba duša, teh "izpostavljenih mest" je nekaj minut in dobrih sto metrov. Ravno dovolj, da se koža malenkostno naježi in se začuti pridih pravega, odmaknjenega gorskega sveta. Vsaj meni se zdi, da so jeklenice in klini sami po sebi dovolj, da odženejo zlovoljne misli in občutke. Drugače je s strmimi, krušljivimi melišči in nezavarovanimi ozkimi potkami. Pot na Špik je, kakor izgleda, prijetna, četudi dolga gorska tura z netežavnim kratkim plezalnim odsekom. V tem primeru je samovarovanje verjetno res zgolj odvečna teža. Veliko lepih gorskih doživetij in previdno, | |
|
|
|
modri 9.8.2007 | Pot je res zanimiva ter lepa. Ampak nekaj me je vseeno zmotilo. To, da neki k...., pravi, da se ne splača vzeti varovalnega kompleta s seboj za nekaj 100m jeklenic je pa največja bedarija. Vedno se splača vzeti s seboj še posebno, če ne poznaš terena. Zaradi takih so potem nesreče, najebajo pa itak vedno samo gorski reševalci, ki delajo zastonj in spravljajo sebe v nevarnost zaradi drugih k....!  | |
|
|
|
Gost 10.8.2007 | Kdo pravi, da se ne splača in potencialno "ne sme" vzeti?  Vsekakor je v primeru negotovosti in neizkušenosti koristno vselej s seboj jemati kompletek. Gosta sem želel zgolj malo opogumiti: da le ne gre za težko plezalno turo z nepristopnimi mesti. Neprimerno več nesreč se zgodi slabo opremljenim nedeljskim izletnikom, ki ob športnih supergih in damski torbici zaupajo pasu, nekaj štrika in - jeklenice in klini pa na težjih mestih zato, da pomagajo. Zatorej brez strahu pred njimi, naši predhodniki so odkrivali pristope brez nadelanih poti in železja. Če potegnem črto, Špik je zahtevna gora, ki ni za vsakogar. Dobro zavarovan del z jeklenicami in klini je verjetno še eno varnejših mest, v kolikor imaš nekaj izkušenj. Nikakor pa to ne pomeni, da za siceršnjega ljubitelja gora samovarovanje ob negotovosti ne bi bilo na mestu. Pa vseeno raje na kakšen lažji vrh za začetek - ta pot je označena kot "zelo zahtevna"! | |
|
|
|
Gost 10.8.2007 | Ja, se strinjam. Počakal bom bolšo prigodo, oziroma manj zahtevno. Zahvaljujem vsima na nasvetima. Ali lahko da kdo kakšen predlog za manj zahtevno atraktivno turu v Julijcim? | |
|
|
|
Gost 12.8.2007 | Pa sej ni tako strašno. Jest sem bil gor ko sem bil star 9 let. | |
|
|
|
majdicst 13.8.2007 | Če sem tisti "neki k..." jaz, potem bi rad tistemu, ki je uporabil to "lepo, kleno izvirno slovensko" besedo sporočil, da gre pri moji pripombi za moje OSEBNO mišljenje, če pa ga je razumel kot napotek drugim, se mu iskreno opravičujem. Pa pustimo raje osebne diskusije.... Strinjam se s tistimi, ki pravijo, da je bolje sestopiti skozi Kačji graben. Sicer se sestop neznansko vleče, a se je vseeno mnogo laže po melišču "dričati" navzdol kot pa riniti navzgor v stilu "dva koraka naprej in tri nazaj". Čeprav sem na koncu v dolini Koritnice rekel, da bom šel naslednjič gor in dol čez Lipnico.... pot ni nič daljša, je pa za moj okus lepša.  | |
|
|
|
Gost 13.8.2007 | Komur je predaleč in pretežko,Šmarna gora bo pravšnja zanj.Saj zato gremo ,ga se malo zmatramo,nadihamo,prešvicamo.Ne pa najlažje ,najkrajše in skoraj brez napora.Bravo devetletnik!Za pogum ,brez jamranja in oh on sploh. | |
|
|
|
Gost 13.8.2007 | Ja sestop s Špika skozi Kačji graben do KORITNICE pa se je moral res neznansko vleči  ??? | |
|
|
|
Gost 14.8.2007 | Ja sestop s Špika skozi Kačji graben do KORITNICE   .....ahmmmmm no ja, saj sem mislil Veliko Pišnico, pa.....    | |
|
|
|
Gost 23.9.2007 | Včeraj sva bila s kolegom na Špiku. Gor sva šla iz koče v Krnici, nazaj pa čez kačji graben.Tura je bila naporna, saj je bilo v vršnem delu kar nekaj snega, ki je malo oteževal sicer zelo lepo turo.Moram pa opozoriti, da je vpisna knjiga na vrhu polna in bi jo bilo potrebno zamenjati z novo.Drugače pa vse super. | |
|
|
|
Gost 5.10.2007 | Težja pot je skozi Kačji graben. Del z jeklenicami iz Krnice ni pretirano zahteven. Iz kačjega grabna je pa pot neprimerna za vzpon in pa spodnji del je na nekaj mestih strm (skalni skoki) in mestoma zavarovan s klini. V mokrem nevarno za zdrs. | |
|
|
|
m3575 24.7.2008 | Pozdravljeni! Zanimajo me razmere za zgoraj opisano pot na Špik... Hvala za odgovore in lep pozdrav. | |
|
|
|
ben 24.7.2008 | Razmere na opisani poti so BP, brez snega, stanje varoval je odlično, tako da kar pot pod noge in srečno. | |
|
|
|
m3575 24.7.2008 | Hvala "ben". lp, Matej | |
|
|
|
andrej mateja 4.8.2008 | Izbirava med špikom in škrlatico. katero turo izbereva? Hvala za pomoč. | |
|
|
|
ben 4.8.2008 | Obe sta lepi, pa vendarle je s te serpentine na Škrlatico kar dolga, še posebej če se moraš čez Kriško steno tudi vračat. Zato je bolje, da jo od tu ubereta na Špik, na Škrlatico pa mogoče iz Vrat, ali pa preko Pogačnikovega doma. Pa srečno. | |
|
|
|
cat enchanter 8.7.2009 | A je pot že kopna? Načrtujem izlet v nedeljo? Lp | |
|
|
|
andrej mateja 24.7.2009 | Malo manj kot leto je minilo, da sva končno prispela na Špik. Vreme je bilo danes idealno. Je pa res bolj zahtevna tura vsaj kar se tiče kondicije. parkirala sva ob glavni cesti pred mostom, šla do koče v Krnici in nato do špika, nazaj sva se vračala čez Kačji greben. Pri sestopu z vrha sva srečala dva planinca, ki sta prišla gor po obratni smeri in sta bila popolnoma izčrpana. Bi se strinjala z njima saj sva se pri sestopu pošteno namatrala-kolena so bolela. Drugače je bila tura zelo prijetna, razgled je fenomenalen. | |
|
|
|
barjus 31.7.2009 | Evo danes opravile turo. Na vrhu sva bili v treh urah in pol na celotni trasi pa srečali enega človeka. Malo te vlečejo za nos vsi vmesni vrhovi, ker se vrha res ne vidi skoraj do konca. Zajle je pa bore malo, ravno toliko da ti naredu skomine Hja kačji greben je pa svoja pot. na začetku se malo posmučaš po čevljih, pol tečeš po melišču pol je mučna pot do doline, ki se res vleše. | |
|
|
|
Parkeljc 9.9.2009 | Včeraj osvojil vrh od koče v Krnici čez Liprtico. Vreme enkratno le vetrovno. Priporočene rokavice in kapa, windstoper in kaj toplega spodaj. Tekočine popil 2 litra. Razgled čudovit. V avgustu prehodil vse omembe vredne vrhove v Karavankah, do Špika imel rešpekt zaradi varoval. V primerjavi z vzponom na Triglav je Špika mala malica! Zadnjih 100 m višinske na senčni legimalo moteč sneg a nič hujšega. Sestop po Kačjem grabnu - fenomenalno. Vsaj 300 m višinske sestopil po melišču v pol ure. Na poti srečali tujce, ki so "umirali" po Kačjem grabnu navzgor. Pot po melišču zasnežena - neuporabna. Kot je zgoraj nekdo napisal "dva koraka gor, tri dol". Pot je označena ODLIČNO v obe smeri. Tudi, če bi mi plačali, v obratni smeri ne bi šel!! Po Kačjem grabnu je res nevarnost zdrsa na senčnih legah tudi popoldan. Zadnje neurje pa je povzročilo pravi URNEBES po grapah, še posebej v dolini. Obe cesti je odneslo, sanacija bo trajala nekaj let (drugje bi šlo morda hitreje). Žal mi je, da nisem Špik osvojil že prej !! | |
|
|
|
ves1982 10.9.2009 | Jaz sem bila tudi 8.9.2009 na Špiku . Parkeljc, mislim, da smo se srečali tik pod vrhom (vi dol, mi gor). Se strinjam z vsem, kar si napisal. Vzpon na Špik je veliko lepši čez Lipnico (prelepi pogledi na sosednje gore, pa tudi pot se polagoma stopnjuje). Sestop skozi Kačji Graben je bil težji od pričakovanj; v mokrem vremenu zna biti precej neprijeten. Vzpon čez Kačji Graben tudi jaz odsvetujem (zelo naporna pot, nerazgledna; ko opraviš z vsemi skalnimi skoki, te čaka še bolj naporno melišče). Zelo lepa tura! | |
|
|
|
Parkeljc 12.9.2009 | Pozdravljena "ves1982 " ! Res je, najbrž si bila tista v svetlo rjavih hlačah in še dva si imela zraven sebe. Ni slabo! Nekje v sredini smo srečali nekaj tujcev, ki so izgledali zares ubogi (vi ste bili takrat verjetno že na vrhu). Na vrhu se je treba malo znajt, saj če dobro pogledaš so iz kamna narejena dva zavetja in če počepneš, je lahko na vrhu prav prijetno. Sicer pa je lahko nevarno le srečevanje tik pod vrhom, saj če nisi pazljiv, mimogrede odkotališ kak kamen navzdol, kjer ga lahko faše nepripravljen planinec. | |
|
|
|
ves1982 12.9.2009 | Ja, točno tako, to sem bila jaz . Tudi mi smo srečali to skupino na poti dol, ravno na vrhu melišča so počivali in počasi sopihali proti vrhu. Vroče je bilo že tudi takrat! Konec julija je ta pot ubijalska ... Lp do naslednjega srečanja! In veliko lepih tur | |
|
|
|
breza 25.9.2009 | Če ste trije planinci iz Logatca ali kdo drug kasneje videli moje pohodne palice, ki sem jih pozabil poleg avta in so bile potem ob robu ceste me prosim kontaktirajte na tel. št. 040 418035! Oliver | |
|
|
|
solja 26.9.2009 | Ali bi mi lahko kdo, prosim, razložil kje se gre na Špik 'čez Grunt'. Mi smo vedno hodili čez Lipnico gor in (običajno) sestopali skozi Kačji graben. Je to morda nova pot? Planinski pozdrav in srečno | |
|
|
|
viharnik 26.9.2009 | Čez Grunt ali pravilneje Gruntovnica je kamnita gorska dolinica,po kateri teče presihajoč potoček.Prehodimo jo od koče v Krnici,kasneje pa pot zavije na leva melišča pod Gamsovo špico 1931m.Gori je nekoč bil le z dratom povit lesen križ.Sedaj so ga pa še neumno preimenovali v Lipno špico. | |
|
|
|
ramses 27.5.2010 | Jst sm sicer že bil na špiku pred enimi 10 leti, ko sem imel 12 let čez kačji greben...zdej bi rad šel spet, pa me zanima kdaj je varno it, da ni snega. Nameravam se odpravit nekje sredi junija, pa me zanima a se takrat že da it gor brez derez in cepina? | |
|
|
|
smidov david 23.6.2011 | Helov v soboto nameravam na Špik s Krnice. Zanima me kako je s snegom na poti, ali se da sneg obiti ali je potrebna zimska oprema? Vsaka informacija bi bila dobrodošla. | |
|
|
|
lukecpukec 27.6.2011 | Učeri sem bil na Špiku...pot s Krnice je popolnoma kopna...medtem ko je potrebno pri poti čez kačji graben prečit eno manjše snežišče. LP | |
|
|
|
planika1 4.10.2011 | Mene pa zmoti, ko nekateri (pri vseh gorah..) ponosno napižejo nekako takole - piše 4 ure, midva sva porabila samo 3h. Zakaj je treba tega, saj je razlika, če gre 1 oseba, 2 ali pa 15 oseb, ki absolutno in logično porabijo še več kot piše.? A so samohvale, ki vas privzdignejo?? | |
|
|
|
|
|