Dobrovlje

zokipoki8. 02. 2019 14:32:30
Dobrovlje so prostrana planota in na njenem severnem delu se na Čreti, nad Črnim grabnom dviguje neizrazit Završki vrh (828m),ki je bil danes moja točka raziskovanja. Iz Nazarij sem se podal proti Črnemu grabnu. Po skoraj šestih kilometrih sem se nekje na sredini grabna usmeril skrajno desno in po delno zahtevnem do zahtevnem brezpotju nadaljeval v smeri Završnika. Po kratkem grizenju kolen sem stopil na bolj raven teren, na zadnji travnik pred Završnikom. Lep prostor z lepim razgledom. Od tam sem šel do razgledališča s klopco in si oddahnil. Odpre se mi pogled na savinjski del KSA. Od klopce do vrha je še kakšnih pet minut. Na vrhu je travnik, ki izgleda kot opuščeno smučišče. Z vrha grem v smeri Kokarij, bolj proti SZ v želji, da najdem prehod med Završkim vrhom in čebelnjakom, ki je lociran na SZ strani pobočja, mimo pelje tudi cesta. Nekaj časa sem hodil po vlaki, ki je bila tako razrita od merjascev, da sem že kar malo cvikal kje bom naletel na kakšnega. Govoril sem naglas. Držal sem se levo in po grebenu prišel nad cesto. Strmo sem se spustil do čebelnjaka. Uspelo je. Naprej sem poiskal staro pot, ki vodi levo v Kokarje ali desno v Žiferje. Moja smer so bile Žiferje. Tukaj sem hodil pred dvajsetimi leti in teren je tako poraščen, da poti proti Žiferjam praktično več ni. Po opuščenih vlakah sem se hitro spuščal. Vmes sem naletel na lesen križ, ki datira v leto 1901. Sestopim v Žiferje in zaokrožim nazaj na izhodišče. Lepo. 16km.
Mimo Kosa. 1
Žiferje. 29
In krog je skoraj sklenjen. 30
andi224. 03. 2019 17:24:43
Nisem odpiral nove teme, me je pa področje bolj spomnilo na Dobrovlje, kot na Menino.
Danes sem prehodil območje prelaz Lipa-Smolnik-Predkovica-Medvedov hrib-Žlajfe-Srobotniška planina (imena prepisana z zemljevida). Vračal sem se čez Pleš-Slopi in mimo Jeseničnika nazaj. Nekaj slik spodaj, zelo odmaknjeni kraji. Izlet bo zanimiv ljubiteljem brezpotij (znak - območje medveda), ki radi opazujejo živa bitja v naravi. Vzame nam dobre tri ure. Lp, Andrej
Pristop na Smolnik po balvanih obraslih z mahom1
Eko preža/bivak na Plešu.8
Od Jeseničnika se utrne ideja za provare na Žlajfe...9
andi221. 04. 2019 20:35:22
Bil je že pozen popoldan, pa sem šel malo razmigat možgane. Mikal me je predel pod Žlajfo na zadnji sliki (24.3.). Pa sem ugotovil, da ne gre za greben, pač pa za več razmetanih skalnih stolpov, ki jih delijo strme grape in ostre prepadne stene. Raziskal sem večino grap in obiskal nekaj razglednih točk. Za vzpone in prečenje v večji meri pa je potrebno več znanja, kot ga imam jaz, in pa varovalna oprema za spust. Zadnja razgledna točka se nadaljuje v zvezni greben do vrha. V grapah in pristopih je potrebna previdnost, saj so nativni prebivalci tukaj verjetno gamsi. Marsikatera stezica je tako sicer uhojena, vendar za človeško stopalo precej nestabilna. Stare veje pa večinoma ostajajo v rokah, ko iščemo oprijem. Divjina med stolpi me je prevzela. Na vrhu sem se prepustil razgledu, nato pa me je mrak in misel na tablo o kosmatincih pregnala nazaj v civilizacijo.
Pogled na divjino ob povratku1
Pogled na stolpe/razgledne točke z vrha Žlajfe2
Na najbolj markantni točki. Kliknil in se umaknil razjarjeni ptici, ki me je pregnala z vrha:)3
Pristopi so gamsji, sestopi so seveda težji.4
zokipoki2. 04. 2020 11:37:15
Na S strani Dobroveljske klobase se med mnogimi vrhovi nahaja 517m visok Juški vrh in ker je praktično moja stalnica, sem se odločil, da ga malo pokažem. Gre za neobljuden in osamljen hrib, ki je za množice nezanimiv, meni pa ponuja obilo lepot. Srečno!
Na zemljevidu 1
Juški vrh 517m2
Pogled ob vznožju, Menina, Kašna, Lepenatka in Rogatec, spodaj Nazarje 3
Frančiškanski samostan v Nazarjah z Goltmi v ozadju 4
Po skriti potki v gozd5
Nato po vlaki navzgor 6
Ob grabnu kjer je nekoč peljala steza med Dobrovljami in dolino 7
Do konca vlake in potem po razbitem svetu proti čistini na desni kjer stopim na travnik8
Juški travnik9
ales502. 04. 2020 11:50:34
zanimiv grad na sliki 21
zokipoki3. 04. 2020 20:59:39
ales50 to je grad Vrbovec na sotočju rek Drete in Savinje v Nazarjah. Nahaja se ob glavni cesti in najlepši je poleti ob bujnem rastju. Lp
Tale fotka je iz spleta nasmeh
andi27. 05. 2020 21:16:43
Veliko dela, zato zvečer po dvakrat na kratko na meni nepoznan del planote. Vtisi - na šestki so nekateri deli že zaraščeni in slabo označeni. Področja so samotna, da prej srečaš žival kot človeka. Mlad srnjak me je zaradi vdora na njegovo področje tako nabevskal kot že dolgo ne kak pes. Tudi glasno opravičilo z moje strani ni zaleglonasmeh Prehojeni krogi so bili logični trenutnemu navdihu, zato samo nekaj slik, ki so ostale v spominu.
Močan izvir/Naglest1
Skalni potep2
Udobno navzdol3
Strmo mimo razgledne točke4
Končki križ5
Srečanje z bikci nekje v pobočjih Šunca6
Od tu lep razgled na savinjsko dolino in Golte7
geppo8. 05. 2020 05:46:50
Dobroveljska planota je precej razprostrana in marskikdo se je že izgubil...pazi sevelik nasmeh
( križ in skrinjico si našelcool )
andi28. 05. 2020 08:37:44
Res je, tudi jaz že vsaj trikrat. Na Dobrovlje se zmeraj odpravim dobro orientacijsko pripravljen, obiskal sem večino neoznačenih in markiranih vrhov/področij, pa imam vseeno občutek, da jo poznam samo površno. Kombinacija vrtač, prostranih gozdov in vlak, hitra menjava skritih travnikov in nizkih gričev. Pa tisti občutek samote, ko ne veš, če boš še kje srečal koga. In pa seveda famozne kmetije s psi tisočerih značajev - Končnik ima npr psičko nevarne pasme, ki pa je zelo lepo vzgojena.
Ja - tudi razgled pod Loško goro sem odkril naključno. Radovednost me je gnala navzdol grede med številnimi potmi preveč v levo strminovelik nasmeh lp
zokipoki13. 05. 2020 17:49:16
andi2 meni je razgled pod Šuncem eden najlepših daleč naokoli. Se splača tja. Prilagam fotko. Lp nasmeh
Prekrasen razgled pod Šuncem na Dobrovljah1
andi214. 05. 2020 06:55:07
Hvala Zoran za sliko! Res je, tale razgled pri klopci je sijajen. Zanimiv mi je bil pas gozda, ki se vriva v dolino in ga spodaj na cestah ne opaziš. Gre dolina potem levo Gornji grad, desno Ljubno (logičnovelik nasmeh). Zadaj pa kulisa... lp
andi214. 05. 2020 21:13:57
Lani sem jih gledal s Smolnika, letos pa srečno ušel dežju in stikal po njih - Štrukljeve peči. Svet gamsov, starih poti in težkih grebenčkov. Naredil še orientacijske kroge po Krašici in komaj ugnal temo. Nekje stopil v gnezdo klopov in jih potem okrog 20 pometal in opral s kožemrk pogled
Izstop iz poraščenega grebenčka. Težak špil (po izbiri II-IV)1
Sosednji razgled in prestopi proti Sv. Joštu2
Ta markanten greben (od zgoraj za gamsom in kasneje po desnih strminah splezal še od spodaj; ostalo zame neprehodno)3
V bližini lokacije partizanske bolnišnice4
Koča na Krašici5
Oddahnem si, ko v mraku zadanem pot še z druge strani6
zokipoki15. 05. 2020 09:40:50
Super andi2! Zdaj vem kako se reče tem pečem. Gre za najbolj zahoden del Dobrovelj. Jeseni, ko bo klopov manj se bom, če bo sreča, podal sem na raziskovanjevelik nasmeh... Greben res izgleda lepo, čeprav kratek, na oko kar težaven.
andi215. 05. 2020 10:15:15
Zelo lep pogled na najbolj markanten del peči! Lepo so dostopne ogledovanju zgoraj in spodaj (oziroma pot teče na sredi povprek). Tale najbolj viden greben spodaj zapirajo visoke skalnate pečine. Za mene smrtnika sem videl sicer neko precej kočljivo možnost po levi, pa zvečer nisem izzival. Desno se gre po strmini lepo ob steni, vendar prehoda v glavni sistem za moje znanje nisem našel. Tako sem izplezal direktno navzgor na razgledno točko. Za brezpotnika pa je zelo lep z gozdom prekrit grebenček desno od slik tvoje perspektive. Zaradi visokih skalnih barier sicer ponovno vstopiš s strani, pa nato višje kmalu prestopiš v samo središče dogajanjanasmeh lp, Andrej
Tvoja slika in približna skica (rumeno - pot, rdeče - moj pristop)1
zokipoki15. 05. 2020 12:57:53
Hvala Andrej velik nasmeh bo treba pogledat, srečno!
andi219. 05. 2020 20:44:41
Danes bolj trmast od vremena in premočen v štiriurnem popoldanskem pranju na visokih obratih. Pogledal sem tri na zemljevidu vrisane prehode na Krašici. Težko rečem, da sem jih zadel (ali da v tej obliki obstajajo), sploh orientacija je težka. Na koncu je bila najboljša ideja v glavi ustvarjena orientacija glede na zemljevid in kombiniranje vlak, gozdarskih stezic in gamsjih potk. Kljub temu čez Malo peč padel v sistem gozdnih vrtač in se srečno izvil z nekaj pridobljenimi izkušnjami iz preteklosti. Ja, Dobrovelj ni za podcenjevati. lp
Končno manj dežuje1
Meglice2
Naprej po stezicah nad pečmi mimo solnic3
Približno po spominu; modro naprej grede, rdeče ob povratku4
zokipoki22. 08. 2020 19:04:21
Danes popoldne smo se z otroci odpravili na prijeten sprehod od prevala Lipa do Sv. Jošta na Dobrovljah. Vso pot nas je hladil prijeten veter, drevesa pa so skrbela, da smo hodili v senci. Srečali nismo nikogar, le prijaznega kuža pri Sv. Joštu, veliko metuljev in ciklam. Pri kontrolni točki je nova vpisna skrinjica. Kar dolgo smo posedeli na klopci ob robu gozda in uživali v razgledu. Prelepi konci. Vrnili smo se po isti poti.
Srečno!
Ena od mnogih12
Štrukljeve peči s ceste13
zokipoki5. 09. 2020 16:46:26
Danes sem prvič vstopil v svet Štrukljevih peči na skrajnem zahodu Dobrovelj nad prevalom Lipa. Strmi prehodi, gamsje stečine, skalni skoki in zaraščen svet ponujajo veliko dobrega raziskovanja in umirijo duha že na prvi korak. Najprej sem se lotil glavnega grebena. Greben sem obšel po levi in na vrh pristopil s SZ smeri. Z vrha sem se spustil naravnost po grebenu in iskal prehode dokler je šlo. Uspelo mi je zlesti čez polovico in potem sestopiti na JZ stran grebena. Še enkrat se obrnem in splezam nazaj na greben, da vidim kako gre. Lepo. Lep prehod na greben, ki do vrha nudi še nekaj lepega plezanja stopnje I do II, večinoma I, cirka 30m. Z vrha se tokrat spustim brezpotno proti severu, v iskanju drugega sektorja peči. Čez zaraščen gozd se dvignem na neizrazit vrh pod katerim je kar nekaj skale. To bo to. Spustim se z vrha pod peči in ogledujem stene v drugem sektorju. Dobra skala in oprimki vabijo. Poiščem si ugodno varianto in jo splezam. Res zanimiv svet. Plezal sem težave I, kakšen skok II, najdeš pa v tem svetu tudi kar težje probleme.
Sestopim v iskanju steze v smeri izhodišča. Malo se izgubim in iščem prehode nazaj gor. Ko se vrnem nazaj na stezo in do glavnega grebena, še enkrat ponovim varianto na greben in nazaj ter tako zaključim obisk tega zanimivega in raznolikega sveta. Lp
Prej zelo zaraščena steza se pokaže1
Lepo poplezavanje24
Gamsje zatočišče 25
Rjava kobilica 26
Štrukljeve peči s ceste Rovt pod Menino - Lipa. Desno glavni greben, levo drugi sektor. 27
Greben Štrukljevih peči 28
andi26. 09. 2020 07:06:58
Bravo Zoran, nadgrajeno raziskovanjemežikanje fine so, ker jih lahko v eni turi večkrat ponoviš gor in dol. Zelo lep prehod si odkril. Bo treba še enkrat do te bukve, pa tudi levo od klopce v naslednji svetnasmeh Lp
geppo6. 09. 2020 08:32:29
Dobrovlje nudijo ogromno možnosti za potepe. Zadnjič sem gobaril nad Žovnekom in sem bil spet presenečen.
Dobrovlje si šparam za pozno jesen, zimo - klopi!!
koliko si jih kaj nabral, klopov seveda, gob vem ta trenutek ni!?