Seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel

Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel

IgorZlodej11. 09. 2012 18:52:54
S Cavalla sestopim do bivaka Ernesto Lomasti, sledi kratek potem pa nazaj gor na pot in pod Veliki Koritnik oz. do vstopa v kratko ferrato Crete Rosse. Pred mano je simpatična avstrijska družina, ta mali je nad plezanjem tako navdušen, da me kar 3 krat pozdravi s hello. Na nekem mestu jih prehitim in grem na planotast vrh. Razgledi so brezskončni. Malo posedim in se razgledujem po znanih gorah naokoli, zatem sestopim po avstrijski zavarovani poti Überlacher steig, prečim Mokrinška smučišča in se mimo vodnega parka povzpnem na Madrizze. Brez štrudla in piva seveda ne gre. Potem pa dol, sprva malo po smučišču, zatem po označeni planinski poti do Baite Winkel in do parkirišča pri kasarni. Bo treba ponoviti, ko orumenijo macesni.
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel bivak z krasno dolino in še bolj krasno gorsko panoramo1
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel lepa gora s čvrsto skalo2
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel 3
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel 4
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel lep sestop po avstrijski strani5
Veliki Koritnik - Creta di Aip - Trogkofel 6
IgorZlodej2. 09. 2015 15:06:09
Lonice - ferr. Crete di Rosse - vrh - Überlacher steig, Rudnig sedlo - sirarska -Lonice. Vse na mestu, na vrhu pa srečava znanca iz Cerknice in @Edino s prijateljico.
v zelenju1
ni Pipanova7
sestop po sirarski poti8
rozka4. 09. 2018 21:02:47
Spomini, spomini, ko se pripeljemo na Lonice...

Glede na izbrano družbo, je bilo kar težko najti vrh, na katerem še vsaj eden od nas ni bilvelik nasmeh...tokarat gremo na drugo stran Lonic, a pogled je cel dan uhajal na prijetne spomine Zermule in Zuc della Guardia...cesta do Lonic odprta, ker pa so gozdarji vseeno delali, so nas hitro spustili naprej in ja, res so mojstri svojega dela, predvsem dela na odsekih te ceste, ki je ponekod še za "bicikel" preozkaeek, hehe

Obvezna jutranja, odlična "latte machiato", sem imela čas, saj so fantje še zajtrkovali, potem pa že v iskanju prave poti. Ma, so tako čvekalijezik, hehhee, da smo rahlo zgrešili, a tudi kaj hitro čvekali po pravi poti. Dan je obetal, sonček, prijetna, zmerna strmina, a da bo turca ponudila toliko zanimivega, ni vedel nihče...vzpeli smo se po zavarovani poti Creta Rossa, sama po "reglcih", čeprav me je pas bolj motilzadrega, kot kaj drugega, saj je bila skala odlična in edina slabost je, da je res kratka grapca za vzpon. Potem prvo presenečenje, vrh Velikega Koritnika je prava ogromna planota, še par korakov in že se je zaslužena malica tresla v trebuhih. Obvezno fotkanje in pošiljanje naših zadovoljnih obrazov, "mami Anki", ki ni mogla zraven, smo jo pa pošteno pogrešalivelik nasmeh, nAto začnemo s sestopom. En sam velik užitek in že je izgledalo prelepo in preveč sprehajalno, se na križišču odločimo za Alta Via Pontebba in ja, ni nas razočarala. Že kmalu, za zelenimi tepihi, se spustimo po zajli v čisto drug, krušljiv, razbit svet, s stolpiči, s katerimi se je narava res potrudila, nato malo gor, malo dol, predvsem pa v premagovanju dveh "Primoževih" poličk, za katere sama kar nisem in nisem našla stopov in je moje poležavanje in objemanje po skali izgledalo res zabavno, predvsem za njihzavijanje z očmi, js pa švicala rahlo zmedenosteek, hehe. Ker pa nam je že prej padel v oči vrh na koncu Via Alte, se seveda povzpnemo še nanj in ime, ma je bilo toliko izpeljank, da bi si ga lažje zapomnili, a moram tudi tokrat malo na karto "pošvinglati"...Zottach Kopfmežikanje, s katerega se po karinjski poti spustimo na sedlo Via Dolce in po sirarski poti nazaj do izhodišča, kjer se prileže ohlajen B vitamin napitek, hehe
Turca imenitna, dan poln neskončnih razgledov, družba za kadarkoli, kdajkoli, res je bilo zabavno in kljub temu, da sem bila tokrat sama v manjšini, je s tako družbo kjerkoli imenitno...in, ja, idrsko-štajerska naveza se je spet izkazala za odličnonasmeh
jutranje razvajanje1
vrh Veliki Koritnik15
utrinek16
idrskidel ekipe:)17
tu lovili ne najbolj fotogeničnega svizca, ki je kljub kilaži bil hitrejši kot mi18
pot19
Karnijska pot27
po sirarski poti do Lonic28
geppo5. 09. 2018 07:57:51
Si imela resnično aktiven dopust ( coffetarica )!

rozka5. 09. 2018 08:00:50
ja, ja, pa še vsega na-pisala nisemjezikvelik nasmeh, hehhe...
bagi21. 06. 2019 13:07:06
Prejšnji vikend smo naredili luštno in predvsem zračno krožno pot preko grebena Koritnika do Monte Cavalla, s povratkom po dolini na izhodišče nasmeh.

Snega je še kar nekaj, a večinoma ne povzroča problemov. Tudi kratko, a strmo snežišče v grebenu Koritnika je v enem tednu verjetno že pobralo.

Cesta do Lonic iz smeri Pontebbe je uradno zaprta zaradi uničenega cestišča na nekaterih mestih in dvomim, da bo letos kaka sanacija na to temo. Težave znajo imeti predvsem nizka in dolga vozila. Varianta je dostop iz Mokrin.

Več o poti v komentarjih fotk ...

Prvi prelom ceste je že nekaj kilometrov iz Studene Basse1
Najhuje je cesta poškodovana 3 km pred prelazom, tam kjer v serpentinah reže strmo pobočje2
Dolga in nizko nasajena vozila znajo imeti probleme3
Presenečenje na Lonicah …. nenapovedan dež. Vedrili smo pol ure in iz avta pobrali vse dežnike.4
Sirarna z gostiščem na prelazu. Parkirišče poleg nje je bilo prazno5
Naša pot je potekala levo v smeri Zottachkopfa in najnižjega dela grebena Koritnika6
Smerokaz za zelo zanimivo jamo Atila v neposredni bližini poti7
Vhod v jamo je bil tokrat še globoko zasnežen8
Vstopna pot poteka v smeri grape med Zottachkopfom in grebenom Koritnika9
Vreme je bilo popolno nasprotje napovedanega. Proti Julijcem je že močno deževalo10
Zermula je bila še v soncu, a ne za dolgo11
Nekoliko višje v grapi nas pozdravijo modro rdeče markacije visokogorske Pontebane12
Na razgledneh vrhu Zottachkopfa z avstrijsko zastavo na robu13
Tja gor gremo14
Čisto zadaj ta zeleni je Hochwipfel, ta skalnati je pravkar obiskani Zottachkopf15
Greben Koritnika postreže z divjo kuliso in lepo speljano, dobro označeno  potjo16
Ob poti17
Na vrhu Koritnika29
Spustili smo se po atraktivni ferati Creta Rossa30
Nekateri detalji so prav zanimivi :)31
Vse je lepo varovano, a kljub temu ni čisto za vsakega. Težavnost je v okviru B, C32
V spodnjem delu ferate, ki je že nekaj let urejen na novo33
Torre Clampill s svojo značilno obliko in atraktivno ferato39
Pogled nazaj na Koritnik40
Dostop na Monte Cavalo poteka po severni strani, kjer je še veliko snega41
Na vrhu. Srečali smo tri Slovence, od tega dva iz Idrije. Enega od njih smo srečali teden poprej na Monte Lavari :)42
Še sem gremo, na Klondike43
Na vrhu, od koder je prelep razgled daleč naokoli44
Povratek je potekal mimo bivaka Lomasti45
Tipičen italijanski bivak, poleti zelo obiskan46
Notranjost bivaka. Izolacija v bivakih tega tipa je azbest med dvema pločevinama47
Tudi globoko pod bivakom je še vse polno snega. Pot se ga na srečo izogiba48
Pogled nazaj na prehojeno pot. Levo od sedla je Koritnik, desno Monte Cavallo49
Povratek. Nad nami se razteza greben Koritnika50
Še mimo planine in krog bo kmalu sklenjen51
Zaključek pri sirarni. Zaradi zapore ceste iz smeri Pontebbe imajo precej manj obiska. Večinoma so motoristi52
GPS sled prehojene poti53
Branee21. 06. 2019 13:18:30
Za vikend se po cesti ni mozno peljat, saj te odslovijo carabinieri, ki cakajo na poti proti prelazu..
matic411. 08. 2019 12:07:19
Bivaka E. Lomasti malo pod sedlom Sella di Aip/Rudnig sattel ni več ,oziroma je razstavljen.
VanSims22. 09. 2020 13:33:54
@Branee: greš pa z druge strani (Paularo). mežikanje

Sicer je cesta uradno še vedno zaprta, vsaj ta vikend s Pontebbanske smeri ni bilo nobenih carabinierjev, zgoraj pa tudi veliko avtomobilov. Prevozna za silo, tako hudo kot na @bagijevih fotkah pa ni več. Vsaj tisti zgornji del je že na novo asfaltiran, ostaja pa en zoprn del nekje v spodnji sredini, kjer je ravno v klancu cesta popolnoma brez asfalta in ful razrita.

Za Veliki Koritnik se gre lahko tudi z avstrijske smeri (iz Tröpolacha na Rudnigalm), od tam je morda (vsaj za Uiberlacha in ferato) še krajši dostop. Cesta na Rudnigalm je makadamska, tudi rahlo 'zahtevna', iz Mokrin pa je kako uro dlje.

VanSims14. 11. 2020 11:33:29
V juniju po ferati Crete Rosse na Veliki Koritnik:

mirank29. 10. 2022 20:41:58
Do Lonic smo se pripeljali čez Paularo in cesta je še vedno tako ozka kot je bila. Macesni nad prelazom se bodo osuli v prvem vetru, zaenkrat pa je še malo za videt. Na vrh smo se povzpeli čez ferato Crete rosse, sestopali pa smo po zahodnem grebenu, kjer slediš rdeče-modrim markacijam. Opozarjam da ta pot ni lih za vsakega; je v glavnem nevarovana in malo hojena. Je treba marsikje kar prijeti za skalo, vendar v takem vremenu je taka pot lahko samo v užitek
jutranji pogled na Zermulo1
redke markacije v tej smeri9
kar nekajkrat gor-dol nato sestop tu dol na spod. stezo10
bagi29. 06. 2023 13:22:10
Na Koritnik sva se vzpela po ferati Crete Rosse, sestopila pa po nezavarovanem običajnem dostopu z oznako 416. V ferati so varovala v dobrem stanju, nikjer tudi nisva naletela na sneg. Tudi po ostalih hribih v okolici je snega bistveno manj kot v naših Julijcih.

Cesta iz Pontebbe do prelaz Cason di Lanza je v solidnem stanju, nekaj prelomov asfalta v spodnjem delu zahteva polžji tempo. Težava je lahko tudi srečevanje na ozki cesti, ker je prometa za vikende kar veliko. Na planini so namreč krepko razširili turistično poudbo in temu primerno je vse naokoli polno pločevine.