Olševa

Janezs10. 05. 2019 19:23:34

Spodnje Sleme- Govca

Začetek poti po razriti cesti, Prva strmina kopna, očiščena, prijetna za hojo. Z višino se prične sneg, seveda, kar se tiče vetroloma, je tako kot smo počistili -odstranili pozimi. ko bo povsem skopnelo, se bo videlo, kako temeljito smo, zmetali veje s poti. Na grebenu, je še veliko snega, tako, da je potrebno kar nekaj fizične moči.Predira se tudi do kolen. Pod Govco se da lepo prečit, ozko iz postavljeno pot. Pogled v mrzli dol, kaže še veliko snega, bo pa potrebno preverit, dejansko stanje.
Odvoz lesa je napravil svoje1
Pri vračanju nazaj11
Hlodovina ?12
Domch10. 06. 2019 17:15:30
V soboto iz križišča na Olševo-preko Lepega in Gladkega vrha na Govco in po enaki poti nazaj. Vreme toplo in sončno na Olševi rahel veter, ki je blažil vročino. Pot je po vetrolomu drugačna. Zahvala in pohvala Janezu in ekipi, ki so opravili težko in zelo koristno delo. Pot je lepo prehodna med številnimi podrtimi drevesi. Les se še pospravlja v ta namen so narejene nove ceste in vlake za dostop. Nova je tudi zajla na kočljivem mestu okrog skale, ki izboljša varnost prehoda na tem mestu. Sneg je v celoti pobralo. Razgledi solidni. Ko pogledaš iz Olševe vidiš vso katastrofo vetroloma nad Koprivno, Lužami, Topica povsem gola, tudi Ojstra lepo razredčena, številni vrhi so ena sama golota brez dreves. Po povratku sem se opravil še na drugo stran v KSA- pogledat še na Raduho.
Ojstrica in Planjava.1
Brana in Turska gora.2
Goli vrhovi od vetroloma.3
Razgled vedno očara.4
Z Govce.5
Sv.Duh.6
Nova pridobitev.7
BaroA9. 07. 2019 13:35:36
Živjo, ali kdo ve kakšna je pot na Govco s Spodnjega Slemena po zadnjih nevihtah?
glorija28. 07. 2019 22:12:40
Tudi mene zanima kako je te dni iz Zadnjega travnika dostopno do izhodišča z avtom?
Janezs29. 07. 2019 14:09:45
Na parkirišču so še velike skladovnice lesa, ki čakajo na prevoz v dolino, Kar se steze tiče na Olševo je lepo prehodna z obeh strani,Kumer-Olševa Sleme. Cesta na izhodišče, če bi jo neurje uničilo, bodo popravili, mislim, da je prevozna, za avto, če ni pa peš pol ure in je stvar opravljena.
pohodnik3821. 09. 2019 23:46:55
V petek 20.9. sem opravil pot na Olševo.Začel sem pri Zg.Ošovniku nikoli še nisem šel po tej poti.Tako me je navdušila da bom še večkrat šel po tej poti vedno ko bom obiskal Olševo.Opisa tukaj ni pa sem ga pripravil jaz na moji strani.Potegnil sem špuro do Odenični hriber-preko Gladki vrh mimo Visoke peči na najvišji vrh Olševe-Govca.Nadaljeval na Obel kamen se spustil do Potočke zijalke in nato do Rogarja ter na izhodišče.Bil je odličen dan sicer neke vročine ni bilo je pa bilo prijetno le rahla sapica vetra,srečal samo enega pohodnika v celem dnevu.

SLIKE in opis poti ter GPS sled za prenos

Lp! Tonenasmeh

Zg Ošovnik-Olševa-Obel kamen-Potočka zijalka

Lp! Tonenasmeh
garmont17. 10. 2019 16:51:48
Danes najprej od Sv.Duha do Vrat in nato strrrrmo po lovski na Obel kamen. Sledilo je prečenje po grebenu do Govce in nato spust do Zg.Ošovnika.
Pot do Vrat je očiščena in ponovno markirana. Vse jeklenice so nove, tako, da je v primerjavi s prejšnjimi tole pravo olajšanje.mežikanje Lovska je zgoraj precej blatna, zato bi bil sestop po tej poti kar neugoden.
Vreme in današnja družba....vse odlično. nasmeh
Očiščena in na novo markirana pot proti Vratom.1
Strma , ampak zelo lepa pot proti Zg.Ošovniku.11
Tole pa so bili današnji razgledi.12
bogi24. 10. 2019 21:05:57
Danes od Sv. Duha mimo Potočke zijalke na Govco. Po krajšem počitku še grem po grebenski na Obel kamen, od koder se spustim mimo Potočke zijalke nazaj na izhodišče. Poti so dobro označene in prehodne.
Vreme za bogove, skratka zelo leponasmeh, skoraj prevroče, tako da je z vodo že šlo bolj na tesnozmeden.
Potočka zijalka4
bo treba vode dolit29
Janezs12. 01. 2020 08:41:06

Spodnje Sleme-Olševa

Začetek poti precej v ledu, ko se prične strmina, dosti kopnine z ledenimi odseki, odvisno od sence. Potem sledi šok, veliko debel in stelje na stezi, (delo gozdarjev) Takoj sem se lotil odstranjevanja ovir, brez pametnega orodja, nisem veliko napravil. "Zrolal" sem nekaj debel s poti. Zmetal steljo s poti, Tako, da sem na Govco prišel z nekaj urno zamudo. Pri sestopu sem poiskal, sekiro, ki je ostala zgubljeno,( Seveda, meni na znanem mestu) pred letom dni ko smo odstranjevali vetrolom, na Olševo. Z njo sem si pomagal, saj je veter tudi v jeseni 2019, podrl nekaj novih smerek. Drugače pa je napoti malo snega, pa zato več ledu.
Janezs13. 01. 2020 19:19:06
Pot iz Slemena je očiščena, koplje se pa nova vlaka, tako, da je treba malo gledat okrog sebe. Ni pa nevarnosti, ker se ne koplje nad stezo.
 Ravno po poti1
 Ni je več2
Simbol3
Janezs22. 01. 2020 21:19:42

SV. JAKOB- OLŠEVA-KUMER.

Lep sončen dopoldan z rahlim vetrom, sva se podala na Govco. Nova vlaka je narejena potrebno bo skopati stezo z nje, da se bo lahko hodilo. Po grebenu se da dobro hodit, sneg je ostal precej trd, steza skoraj v celoti zapihana, ampak vidna. do vrha nekaj ledu. v Mrzli dol na začetku precej snega. Precej snega je tudi v okolici zadnjih travnikov, tam se je nabralo tudi ponovno nekaj podrtega drevja. Prav tako je nekaj ovir proti Kumru, Koplje se tudi podaljšek vlake proti jugo.
Jakob1
Ovire nekaj sva jih odstranila8
  Novi svet9
Janezs27. 01. 2020 18:26:29

Ovire,ki sva jih videla pred dnevi sem danes saniral. Po delu sem se odpravil na Govcu. V mrzlem dolu, je kar nekaj snega, je pa gaz, za ta del poti kar dobro shojena. Po grebenu Olševe, pa ni dosti snega.Sedaj je pot Kumer - Olševa zopet brez ovir.
Takšnih ovir je bilo kar nekaj1
 Tu so bili že večji posegi2
 Sedaj se da hodit3
 Trenutno ni veliko snega4
 Tu ga je dobre pol metra5
Greben tako, tako6
Cesta prevozna za višje avte, Lahko pa te presenetijo polni tovornjaki hlodovine7
Janezs17. 02. 2020 09:29:10
Sleme-Olševa- Kumer

V okviru K-24

Sedaj je pot iz Slemena z novimi vlakami postala, še bolj strma, kot je prej bila. To še bolj občuti pohodnik, K-24, če gre v tej smeri. Gozdarji, še imajo precej krame ob poti, tudi veter jim pridno še dodatno podira drevesa. Iz vlake je slabo skopana steza, ki bi naj povezalo staro stezo nad vlako. (Strojnik na bagru se je slabo potrudil).Ker pa se nenehno sesipa pesek na vlako, bo na tem mesto najbolje napravit, kakšno macesnovo lestev ali stopnice, ko bodo gozdarji končali z svojim delom. Drugače pa polovico poti kopna, višje še nekaj snega-ledu. Tudi po grebenu, se ne da povsod hoditi po kopnem. Pristop na Govco skoraj v celoti kopen. Zimsko, z veliko snega je spust v Mrzli dol. Od Foršnerce naprej pa malo snega. Ponovnega vetroloma proti Kumru ni bilo. Je pa nova cesta zaradi spravila lesa zelo blatna.

Sleme1
Govca2
V Mrzlem dolu3
 V Mrzlem dolu4
Pri Kumru5
Janezs12. 03. 2020 20:31:17
Spodnje Sleme- Olševa

snega je kar nekaj, ki pa prav hitro kopni. Steza je solidno očiščena,( sem nekaj delal danes) Začetek poti, kjer jo obsije sonce je kopna, višje pod snegom. Za gozdarje ne vem, ali bodo še kaj postorili, ali so se vdali v usodo in bodo ostala drevesa pustili, da tam segnijejo. Za zgornjo parcelo vem, da ne bodo kaj delali. Bo pa potrebno, kakšnih 100 metrov, pred koncem nove vlake izkopat stezo in jo priključit na staro stezo, tako bo hoja potekala brez težav, če se odmisli strmina. Lp. J.
Po grebenu3
  Na Govci4
Prečenje, pod Govco5
KarmenT23. 05. 2020 08:59:11
V četrtek, 21.5.2020, od sv. Duha, mimo Potočke zijavke na Govco. Dan bolj oblačen, kot je bila sprva napoved, vendar tudi veliko sonca. Obiska veliko, več avstrijskih pohodnikov. Od jame čudovit pogled na severna ostenja Kamniško Savinjskih Alp. In seveda na Logarsko dolino. Na začetku poti zelo veliko kalužnic, malo naprej avriklji, potem pa tudi encijani.

Prečenje južnega pobočja Olševe je zelo razgledno. Večino časa vidiš tudi izhodišče. Na poti sta dva odseka z novimi jeklenicami, ki se jih preči brez težav. Vrh travnat in razgleden. Vetra komaj da kaj.

Nazaj po isti poti, a pri novi klopci sva se vseeno podala ponovno strmo v hrib do prvega in drugega predvrha ter do Obel kamna. S teh mest razgledi še lepši, saj so bile KS Alpe še veliko bližje.

Zelo, zelo lepi kraji, sicer kar daleč od doma, a jih je vredno obiskati. nasmeh
Na začetku več takšnih rastišč1
Najino izhodišče v soncu9
Proti travnatemu vrhu10
Nekaj metrov pred vrhom11
Na vrhu Olševe - nahrbtnik je od dveh avstrijskih pohodnikov, ki sta sedela pod skalo12
Zanimiv, prostoren in kljub malo slabšemu vremenu, razgleden vrh13
Ko sva poiskala zavetje nekaj metrov pod vrhom na robu rušja, sva jih ugledala - alpske zvončke14
Del z  jeklenico je zelo varen - dobro dene malo na takšen način15
V živo še veliko lepše16
Drugi predvrh17
Obel kamen18
Prvi predvrh - malo sva preskočila predvrhe - tale je bil ob prihodu zaseden, no, ob povratku pa se je ravno sprostil19
Kot na dlani, pa še razgledna tabla te vodi20
Čudovit pogled21
Parkirišče, Strevc in zadaj Olševa :))22
KarmenT23. 05. 2020 09:14:51
Rada bi podpisala še ostale slike, pa ne znam naprej. Prikaže se mi le prvih 5. nasmeh
zokipoki6. 06. 2020 20:55:43
Upal sem, da bo ob koncu tedna vse dobro in da bo tudi vreme zdržalo kot napovedano, da se po sreči odpravim proti Olševi.
Sreča je bila na moji strani in tako sem se parkiral v Solčavi malo pred 6.00. Pogled je uhajal v strmine, čez katere so se dvigale meglice in počasi jasnile pogled. Najprej sem se s kolesom odpravil proti Sv. Duhu v Podolševi. Zrak je bil dober, ni se mi mudilo. V dobri uri in pol parkiram pri Strevcu, pojem rogljiček z marelično marmelado, zalijem z vodo in nadaljujem proti meji. Pot ob meji razmočena vse do vzpona v ključih proti Potočki zijalki. Vse je cmokalo. Na razpotju se odločim za smer Lipševih vrat, ki si jih še nisem ogledal in ker me že nekaj časa vabijo, je verjetno danes bil pravi trenutek za obisk. Nekaj manjših ugank, stopov čez podrta drevesa in kmalu sem bil tam. Pot je dobro prehodna, varovala so ok in vrata so čudovita. Cel kompleks kamnitih skulptur je prava umetnina in takoj sem vedel, da se sem še vrnem. Od vrat sem nadaljeval po nemarkirani poti proti Obel kamnu. Pot je samotna in strma. Po cirka 40min prečim drugo melišče v desno, nakar me steza potegne mimo podrte preže še bolj desno in kmalu za tem izgine. Rekel sem si, da vseeno poskusim poiskati prehod po JZ grebenu. Ko sem stopil na južno stran sem se po strmem travnem žlebu in gamsjih stečinah nekako spravil na greben. Med stolpe se nisem hotel spuščati in ker me je lovila megla je bilo kar adrenalinsko. Držal sem se gredin ter se počasi premikal desno, gor pa dol po težjih prehodih v smeri markirane na Obel kamen in ko sem jo zagledal pod sabo, sem bil vesel. Na pot sem stopil pod stenami pri razpotju, levo Obel kamen, desno Govca. Vsaka šola nekaj stane saj mi je ta odsek pobral kar nekaj energije in je zato skok na vrh bil dobro zasopihan. Na vrhu sončno in ne preveč vetrovno. Ko sem se razgledoval okoli sem opazil stezo, ki bi me, če ne bi zgrešil, pripeljala na vrh. Bo treba ponoviti. Malo sem posedel, pomalical in se odpravil naprej po grebenu proti Govci. Pot je brez posebnosti. Užival sem v razgledih in razgibanem terenu. Na Olševi je lepo, obiska je bilo kar nekaj. Sestopil sem mimo Potočke zijalke do Rogarja, pri Strevcu na pijačo in nazaj v dolino. Med tem so se oblaki spet posedli na vrhove.
Hvaležen. Srečno!
Pri Rogarju33
Toplotni senzorji mu dobro delajo34
garmont6. 06. 2020 22:48:18
Ko kreneš od Lipševih vrat strmo navzgor v smeri Obel kamna, se po cca 20 minutah na manjšem melišču odcepi levo pot na vrh. To je tudi edina orientacijska zanka...