Seznam forumov / Slovenija / Alpinistični vzponi / Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora)

redbull15. 11. 2020 20:30:50
Letošnja jesen je res noro dobra, vremensko mislim. Iz drugega zornega kota pogledano je pa katastrofalna, vemo o čem govorim. Dober teden nazaj sem opravil z grebenom od Jerebičja, Matkove Kope, Krničke Gore in vse do Mrzle Gore. Greben na drugi strani sem si pa že tudi malo ogledoval. Greben Orlovca, Velikega vrha, čez Savinjek, Matkovo Okno, čez 3 stolpe in čez Hudi Prask, Hude dane na Mrzlo Goro. Gre za res dolg greben, a to bom ugotovil , ko bom zares tam. Podatke, slike sem si zbral in kar je najbolj pomembno, da sem se slišal z Dragom. Ima dobro opisano to turo, ki jo je naredil v hitrih osmih urah, seveda pa tukaj še ni dodan sestop in povratek k avtu.
Imel sem dovolj podatkov, da grem pogledati in če mi bo šlo bom do konca prečil. Parking je nasproti kapelice Kristusa Kralja. Ravno se je zdanilo, tako da sem čelko pospravil. Mimo brunarice se odpravim v gozd in kar direktno v strmino na gozdno vlako. Po njej grem do konca, potem pa kar navzgor na bolj ali manj začetek grebena. Na začetku je kar poraščeno, tako da sem se malo prebijal skozi vse te nadležne vaje. Dolgo ni bilo tako, začela se je super stečina. Držal sem se samo grebena in tako ne more biti nič narobe. Pogled v Matkov Kot je res lep, Kmetiji Matek in pri Perku izstopata. Krasno sem napredoval, saj sem hotel na začetku do Velikega vrha priti kar se da hitro. Bom raje kasneje pri prehodih več časa namenil. Že tukaj je bilo kar nekaj vzponov in spustov. Tisti na Veliki Vrh je bil pa kar »pošten«. V dveh urah sem bil tukaj na 1530m visokem vrhu. Razgled je že tukaj lep, kaj šele bo. Sledi spust po kar strmih travah, predvsem vzponov, spustov ne manjka. Do Savinjeka se obvezno držimo grebena, ne na desno, ne na levo ne smemo zaviti. Meni se je pošteno vleklo do 1690m visokega vrha. Od tukaj pa je lep pogled na Rdeči stolp ter za njim neimenovan vrh 1.stolp. Med tema dvema se pa skriva Matkovo okno. Spustim se po borovcih, a se še kr držim grebena. Veliko je bilo podrtih dreves. Nad prvim travnikom nadaljujem kar navzgor in malo pred vrhom Rdečega stolpa prečim v levo, nekako so logični prehodi. Turne pod mano še tudi moram obiskati, a danes ni časa. Vzpenjam se proti oknu in res je lepo. Prehod, stečina do neimenovanega vrha nad oknom niti ni tako poraščena kot sem sprva mislil. Še tistega Jugozahodnega vetra ni bilo nikjer, ko je bil napovedan. Za novembrski čas tole ni bila toplota, ampak kar vročina, ki je se je že malce spogledovala z poletnim časom. Nadel sem si čelado, saj do sem je nekako nisem potreboval. Celotna pot do prvega stolpa je bila opravljena brez težav. Pogledal sem si še enkrat nekaj Dragovih slik med prvim in tretjim stolpom, saj nisem hotel da me kaj brez potrebe preseneti. Popijem pločevinko Cole Zero, ter pojem malo domačega špeha. Spustim se čez zanimive bloke skal v škrbino in že sem z nekaj malega vzpona na drugem stolpu. Spust iz njega je na začetku kot že neštetokrat danes med borovci, a ne za dolgo. Spustim se navzdol in po grapi v levo ven. Tukaj moram povedati, da se je najbolje držati Dragovega opisa, da se preči levo proti macesnu, ki je že viden takoj. Sam sem nadaljeval po grapi navzgor, a je zadnji del kar težaven. Janez (JTrogar) bi lahko kaj več povedal o direktnem vzponu, ki sem ga tudi jaz že malo imel v mislih. Stojim na tretjem stolpu, sestop ni težaven. Med borovci se prebijam proti Hudemu prasku. Vzpon čez Hudi prask sem že ddostikrat opravil, a me tale priključek k Hudim danam ni nikoli zanimal. Šele zdaj vidim kako je kar solidno povezan. Po sestopu v škrbino pa ne grem kot ponavadi , ampak spležem nekaj metrsko III in nadaljujem direkt po grebenu. Težavnosti tukaj ni velike. Latvico si bom dobro zapomnil, saj jo že tri tedne gledam in nikoli se je ne bi naveličal. Za spremembo sem zdaj odšel do konca in se pri ležeči kameli(moje poimenovanje) spustil na markirano pot. Noge sem imel res težke, malo pred tem sem v senci našel fliko snega in tam posedel za 20 min. Včasih to ni bila moja značilnost, zdaj pa je tu in tam kar dobrodošla. Stojim pri križu 2203m in gledam greben na katerem sem bil, neverjetno je dolg. Če se ne bi toliko obiral malo prej bi bil vsekakor prej, tako pa sem prečil vse od O(v)rlovca do Mrzle gore v 7h30. Sestopim na Okrešelj in si nižje pod slapom Rinka preobujem v teniske. Po cesti sem lepo v umirjenem tempu odtekel nazaj na jutranje izhodišče pri kapelici. Višinskega vzpona je nekje med 1700 in 1900m, se je pa nabralo okrog 24 km. V 11h sem opravil z veličastnim krogom. Na tem grebenu ni dovolj samo, da si brezpotni ljubitelj, pomembno je imeti tudi veliko kondicije. Za normalno hojo brez hitenja/«laufanja« pod 10h greben ni možno prečiti, če bi se šli markirane čase bi ta bil zagotovo okrog 12h( če si vzamete primer Kamn.sedlo 3h45 iz KB). To so brezpotja in časi so le relativni. Z morebitnim prevozom od Slapa Rinke do začetka Logarske doline pa privarčujete dodatno hojo. Meni osebno je ta del po cesti hitro minil, saj ob premišljevanju kaj sem danes opravil je čas hitro pretekel. Drago še enkrat hvala
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) začetek(Dragova fotografija pred leti)1
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) že na začetku grebena, lepa stečina3
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) pogled na desno stran4
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 6
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 7
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 8
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 9
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) desna stran, ki je bila pred tednom od blizu spoznana10
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 11
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) pogled z Velikega vrha naprej12
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) spust po travah13
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) lepo se držim stečine, ne gremo ne levo ne desno14
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) to bi lahko obšel tudi levo pod skalo spodaj, a sem se držal grebena(malce težavnejše)15
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) naprej proti Savinjeku16
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 17
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) stojim na 1690m visokem vrhu18
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Matkova Kopa in pod njo lepo vidna potka, ki preči na greben. Od tam pa lahko desno mimo M.zoba19
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Rdeči stolp20
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Matkovem oknu22
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Nekaj minut za tem prelepim mestom stojim na prvem stolpu23
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Čelado na glavo in še malo pregled fotografij, Drago so ti kaj znane?24
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) težko je kaj boljšega od domačega špeha25
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) na 2.stolpu26
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 27
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 28
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) desno v grapo29
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 30
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) kar leve se držimo, proti macesnu31
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) srednja, po grapi32
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) od 3.stolpa po grebenu med borovci dalje33
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) pogled v levo, kjer prideš do prej omenjenega macesna34
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) nadaljna pot35
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) pogled nazaj na spust. Nikoli ga nisem preveč opazoval, ko sem bil čez Hudi Prask, a danes sva bila iz oči v oči. Ni tako hudo36
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 37
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) eno fliko pa sem le našel38
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) pogled nazaj na to veličino39
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 40
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) proti Mrzli Gori41
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 42
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 43
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 44
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) prepovedane zaenkrat, čakamo sneg45
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) sestop46
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) Proti Planjavi, K.Sedlu, Brani47
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) vidni stolpi, desno Savinjek48
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 49
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) 50
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) ohladitev in preobutev51
Kapela Kristusa Kralja v Logarski dolini - Mrzla gora (greben O(v)rlovec, Matkovo okno, Mrzla gora) po cesti na izhodišče, je kar hitro minilo52
jax15. 11. 2020 20:44:54
Svaka čast. Enkrat to moram ...
dprapr15. 11. 2020 21:34:05
Dejan, čestitam, še enkrat.nasmeh
Zame je bila ta tura pred sedmimi leti tudi izziv, predvsem kondicijski. Nehote pa me je zanjo izzval pokojni Prle v svojih opisih, ko je omenjal, da greben v enem kosu še ni bil prehojen in preplezan. Imel sem to prednost, da sem celi greben že prehodil po delih in sem ga poznal. Čeprav sem še pozneje dodajal oziroma odkrival "bližnjice". Tista Janezova, direktno po grebenu, od 2. do 3. stolpa še tudi mene mika. Ampak čas teče za nas stare še hitreje, minute in ure pa še dodaja korona.nasmeh
Ko mi je Dejan po prihodu do Hudega praska poslal MMS, sem bil prav vesel, da je bil tako uspešen že prvič.
Res je, kar omenja. Ko obsediš na vrhu Mrzle gore in gledaš ta greben, kar ne moreš verjeti, da si ga prehodil in preplezal v tistem dnevu. Zame je bil bolj naporen od prečenja grebena Loške stene, čeprav smo tam z Vinkom in z Jovanom potrebovali, kolikor se spominjam, 14 ur, za ta greben pa sem potreboval enako kot Dejan, 11 ur. Dejan, priznaj, da si se večkrat usedel in užival. Saj si moral, če si bil prvič na teh vrhovih. Zase vem samo to, da sem potreboval skoraj ves teden za rehabilitacijo.

Shkaro15. 11. 2020 21:43:09
Oodličan opis ture Dejan! Še enkrat čestitam na prečenju tega veličastnega grebena! nasmeh
Drago, se spomniš, da sem nekoč rekel, da si strokovnjak za grebene? Veste, nisem se motil nasmeh
kitta15. 11. 2020 22:59:44
Čestitke
Jaz sem junija letos za isti krog nameril 2400 višincev in slabih 21 km poti. Res je prelep ta greben...
Oj Drago ko te premami tisti greben med stolpoma, pa le javi, z veseljem se ti pridružimnasmeh
zokipoki15. 11. 2020 23:37:19
Čestitke Dejan za prelepo turo! Verjamem, da ti je po vsem doživetem sprehod po Logarski na koncu bil le pika na i. velik nasmeh
panda16. 11. 2020 07:02:17
čestitke dečko za turo. Očitno si na višku svojih moči in nabit s kondicijo. Lepo je prečitat tvoje podvige. A pazi nase.........nasmeh
UROS116. 11. 2020 07:27:12
Krasno Dejan ! Čestitke ! In tudi odličen opis ture, da o fotkah sploh ne govorim....
bos16. 11. 2020 07:48:28
Dejan, čestitke za prekrasno turo.
lijaneja16. 11. 2020 08:21:20
Kondicijsko ti ni para, zato si obsojen na samohodstvovelik nasmeh
Čestike za podvig, Dejan.
Nehote se mi osveži spomin izpred dobrih dvajset let, ko sem v enem dnevu po gorah obkrožil Bohinjsko jezero (Stara Fužina - Bohinjska Bistrica), ki je seveda veliko manj zahtevna tura.
Filip_Culjak16. 11. 2020 08:23:51
Bravo Dejan nasmeh neverjetna tura, sploh pa dolžina tega grebena :O in tudi ful smisla za orientacijo potrebuješ. Kakšna je težavnost po tvojem osebnem mnenju?
redbull16. 11. 2020 09:21:38
Težavnost bi lahko predstavljala za koga bolj kondicija kot pa težavnost v skali sami med prvim stolpom in Hudimi danami. Več kot II ni, če se lepo držiš proti omenjenemu macesnu pod 3.stolpu. Direktna, katera se ne potrebuje plezati med 2. in 3.stolpom bi pa znala biti III+. Edina 2metrska III je skok iz skrbine Hudega praska na greben in še to lahko po manjsem spustu obides in greš znano normalko v zleb HP.