Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Kje se nahaja Nagnoj (1193 m)?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
Apolonija10. 09. 2019 00:53:30
Zvonček, neznanka na 5 je rumeni skrečnik (Ajuga chamaepitys), raste tudi v Sloveniji.

Je na 4 tale:?

https://www.wildfind.com/pflanzen/spanische-golddistel
všeč
Zvonček10. 09. 2019 10:20:27
Apolonija, HVALA. Na sliki 4 je res Scolymus hispancus. Angleži mu rečejo common golden thistle, kar bi jaz prevedla navadni zlati osat, Nemci pa Spanische Golddistel, torej španski zlati osat, kar bi bilo po moje ustrezneje glede na pridevnik hispanicus. Morda ti veš pravo ime v slovenskem jeziku? In hvala tudi za rumeni skrečnik. Jaz ga nisem še nikoli videla. Lep pozdrav!
všeč
Apolonija10. 09. 2019 18:32:24
To dvoletnico so "poslovenili" kot ŽULJ, torej, španski žuljvelik nasmeh
všeč
zlatica10. 09. 2019 18:34:27
Zvonček, ja kakšne lepe rožce si našla. Šele zdaj zvečer sem pokukala na to stran in vidim presenečenje. Obloglavka, pa cvetoči koprc, pa prekrasen oast, in na koncu skrečnik, ki sem ga tudi jaz junija slikala na morju, pa mi je prav tako Apolonija povedala, kaj je to. Zelo fajn. nasmeh
všeč
Zvonček10. 09. 2019 18:53:28
Kdo bi si mislil, španski žuljvelik nasmeh.!? Sem zasledila, da mu nekje rečejo tudi španska ostriganasmeh. Pa tako lepo bi se slišalo španski zlati osat, kajne? Lp
všeč
Apolonija10. 09. 2019 21:35:01
Ne spada k osatom (Cirsium), ampak v družino radičevke, kjer so; dimek, kozja brada, gadnjak, jajčar, cikorija...(zanje je značilen mleček).
Zvonček, saj mu lahko rečeš španski zlati osat, če ti je všečnasmeh
všeč
darinka410. 09. 2019 21:35:43
Še zadnje planike letos z Zadnjiškega Ozebnika.
1
2
3
(+2)všeč
Apolonija10. 09. 2019 23:46:50
Darinka, kako so lepenasmeh
všeč
Zvonček11. 09. 2019 11:00:29
Apolonija, hvala, ti si pravi zaklad. Naštete radičevke poznamnasmeh, bom poiskala še kakšno. Na osat pa sem pomislila, ker v angl. jeziku thistle in v nemškem distel pomeni osat.
Vsekakor mu bom sama vedno rekla španski zlati osatnasmehnasmeh Lp

In Darinka, res so čudovite.

všeč
Apolonija11. 09. 2019 14:01:32
Saj vem, kako si na to pomislila. Saj, če pogledaš trne, takoj pomisliš na osat. Če pa pogledaš košek, pa osatovim ni nič podoben nasmeh
všeč
velkavrh16. 09. 2019 09:19:03
No za mano je avgust in polovica septembra, ko sem se potepal po zahodnem Balkanu-Madžarska -prek smo se peljali, ko smo šli v Romunijo, Romunija, Srbija z Vojvodino, Hrvaška.Pri poti v Albanijo pa prek pol Italije, ker smo se peljali v Albanijo v Drač iz Barija.Nato smo vandrali po Albaniji. Šli nato domov smo prek Črne Gore, prek dela Bosne in nato ob hrvaški obali proti domu.Rožce Romunije sem že pokazal. Za Albanijo pa je bilo za kaj cvetja že malo prepozno. Ob obali sem pa našel tole.
Ob obali Jonskega morja ob mestu Saranda sem našel stepsko lilijo.1
V naravi jo nisem še nikoli videl-doma imam gojeno .2
Pa še več teh cvetk zelo suhega obrežja.3
4
5
To rastlino sem ob morju že videl.Naredi plodove podobnim malim bučkam.6
7
8
Lučnik.9
Zanimiv je bil ta iglavec pri hotelu, ki ga še nisem nikoli videl.10
Cvetoče juke.Tu rastejo ogromne -tudi več metrov v višino.11
12
Mrežica .13
Ob obali v parkih so celo banane.14
Pa več vrst palm je povsod.ta višja je juka-sedaj cvetijo.15
16
17
In ostalega cvetja.18
Ta okrasna zadeva raste skoraj kot malo drevesce.19
Te okrasne rože še nisem nikoli videl.20
Bodeča zadeva.21
Ob morju rastejo mandarine.22
23
24
Zvončica obmorskih krajev.25
Te drobne modre cvetlice so kar žarele po obrežjih.26
27
Obloglavka.28
29
Možina.30
31
32
Možina.33
Mislim, da neki slak.34
Podobna  kot naša navadna marjetica .35
všeč
zlatica16. 09. 2019 09:25:07
Branko, kot se reče, imel si bogato letino! Naj te spremlja varen korak in energija tudi naprej, da nam boš lahko še razkazoval rožce, ki jih boš srečeval na svojih poteh. lpvelik nasmeh
všeč
Apolonija17. 09. 2019 08:31:28
Brane, pozdravljen.

Pred leti sem bila v Albaniji in tudi sama občudovala to mogočno rastlino z velikimi čebulami v zemlji, ki ji ti praviš stepska lilija, pa v resnici ni. Takrat sem se malo več ukvarjala z njo. Ugotovila sem, da spada v družino Asparagaceae (beluševke), poddružino Scilloideae in v rod Drimia, stepska lilija (Eremurus) pa spada v družino zlatokorenovk (Asphodelaceae). Rastlina se imenuje (ima več sopomenk) Drimia maritima, pogosto ji pravijo Scilla maritima. Sicer pa, Brane, si že videl cveteti stepske lilije tako pozno???
https://en.wikipedia.org/wiki/Drimia_maritima
všeč
Apolonija17. 09. 2019 08:58:55
Na 19 je drevesasti aeonij (Aeonium arboreum var. atropurpureum). Če bom imela čas, bom bolj natančno "pregledala" še ostale rastline.

Letos si res ogromno prehodil, prepotoval in tudi mi, zapečkarji, imamo nekaj od tega, hvala.nasmeh
všeč
Zvonček17. 09. 2019 11:21:34
Redke cvetlice z Raduhe v soboto, alpski bodak in brezstebelna kompava pa sta z Olševe v nedeljo.
Svilničasti svišč seveda ni z vrha Raduhe, kot prve tri cvetlice, ampak z njenega vznožja na planini Grohat. Lp
Braunejev petoprstnik1
abraščevolistni grint2
trebušasta zvončica3
resasti sviščevec4
svilničasti svišč5
brezstebelna kompava6
alpski bodak7
8
(+1)všeč
zlatica17. 09. 2019 12:37:42
Zvonček, od vseh rožic se mi je oko ustavilo na Braunejevem petoprstniku na sliki 1. Spraševala sem se ali je ali ni. Prav presenetljivo, da si pomislila ravno nanj, saj so ti rumeni petoprstniki med seboj včasih zelo težko ločljivi. In tega Braunjevega redko kdo omenja, ali da bi sploh kdo objavljal njegovo fotko. Lahko imaš prav, saj kar nekaj podatkov drži za to. Prvič, da je v Atlasu flore Slovenije ta lokacija navedena kot ena izmed tistih, kjer ga je moč zaslediti. Drugič, da so venčni listi večinoma daljši od čašnih, kar je tukaj videti. Ne morem pa videt iz slike dlakavosti, ki naj bi bila na listih vidna le spodaj in ob robu listov in to redkodlakava. In vsaj pritlični listi naj bi bili pernati, kar iz slike drži. In še to: steblo je v večini primerov enocvetno. Si mogoče ti v živo to pogledala kaj bolj natančno ali kako si prišla do te določitve? Imaš še kaj podrobnejših fotk? Zelo me zanima, kajti nagibljem se k temu, da imaš prav, pa bi rada vedela še za tvoj ključ pri določitvi. Čas rasti naj bi bil julij-avgust, kar pomeni, da se kje lahko pojavalja še zdaj. Lep pozdrav mežikanje
všeč
Apolonija17. 09. 2019 20:36:22
Zlatica, Zvonček, še moje mnenje. Petoprstniki imajo liste razdeljene v lističe, ime namiguje na 5 lističev, čeprav jih imajo nekateri več (7), drugi pa samo 3, tako kot ta Braunejev, o katerem je govora.
Če se osredotočim samo na petoprstnike s tremi lističi, vidim, da eni cvetijo spomladi, eni so beli, tako da za te mesece ostane samo Braunejev, tudi če ni videti dlačic.
Popravita me, prosim.nasmeh
všeč
zlatica17. 09. 2019 21:07:56
Ni kaj, Apolonija, lepo, da tudi ti takih misli, da je Braunejev petoprstnik.
Zvonček, tebi pa čestitke za najdbo in to redko objavo. Lp
všeč
Zvonček17. 09. 2019 22:23:01
Zlatica, žal imam samo to fotografijo Braunejevega petoprstnika. Določila sem ga glede na trojnate liste, rastišče (visokogorski pas) in čas cvetenja tega rumenega petoprstnika. Braunejev cveti od julija do avgusta, kakšen primerek pa se najde tudi kasneje. LP
všeč
Deniss22. 09. 2019 13:34:29
En jesenski modro vijolični venček. Verjetno med zadnjimi letos.Ovekovečil sem jih med potjo, Podvežak-Deska-Vodotočnik-Lučki dedec-Korošica. Lep pozdrav.
1
2
3
4
5
6
7
(+2)všeč
Stran:123...336337338339340...439440441
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Piškotki