Seznam forumov / Slovenija / Julijske Alpe / Ceria Merlone

Ceria Merlone

fjr22. 07. 2018 10:24:54
Dne 19.07.2018 prehodili celotno pot. Začeli na Pecolu končali na Škrbini sprednje špranje. Vrnili smo se na Pecol po cesti. Za celotno pot smo porabili 12 ur. Čudovita pot. Na nekaj mestih bi bilo potrebno obnoviti Oz. Na novo pritrditi jeklenico.
bbugari122. 07. 2018 10:30:57
A je še kaj snega na SZ strani Škrbine prednje špranje, oziroma proti Zajzeri?
fjr22. 07. 2018 12:35:03
Na južni strani Škrbini je še nekaj snega. Koliko se spomnim ko sem pogledal iz Škrbini v dolino snega nisem videl. Lp.
velkavrh22. 07. 2018 12:56:06
Po mojem jih niso obnovili še od lanske sezone.Že lani poleti smo hoteli iti po celotni Ceria-Merlone, vendar smo na ogledni turi to ugotovili in smo tako skupino pohodnikov peljali samo do vrha Špika nad Nosom-do čudovitega bivaka.Lani so imeli na polici cel kup dobrot s cenami in šparovček, kamor si spustil denar, če si kaj vzel-suho sadje , oreščki,energetske tablice
alyas13. 08. 2018 20:46:21
Po zavarovani poti: Ceria Merlone in delu Anite Goitan;
od Špika Hude Police(2.420m) nad Pecolom do Koštrunovih Špic(2.502m) nad Viško planino
oziroma od koče Brazza do koče Corsi in v Jezersko dolino/Rabeljsko jezero
(razmere 12.8.2018)

Imen vseh Špikov in vrhov ter vseh škrbin in špranj v gorskem grebenu med Montažem in Višem (ki sta v splošnem planincem bolje poznana), si verjetno ne boste zapomnili, četudi jih naštevamo z italijanskimi in z našimi imeni, zagotovo pa si boste zapomnili izredno lepo razgledno in drzno speljano visokogorsko pot, ki je ponekod tudi dokaj zračna, na nekaterih delih (zlasti pri vzponih in spustih med policami) tudi z lastnostmi ferate. Pot je sicer označena, vseskozi dobro sledljiva, tudi zaradi precejšnjega obiska, so pa Ita belordeče oznake že precej obledele. Na poti Ceria Merlone povečini hodimo malo pod grebeni oz. številnimi vrhovi gora iz južne strani, po neštetih skoraj vodoravnih policah, pa gor in dol med njimi med 2.200 in 2.500m, ponekod tudi čez sam vrh in zagotovo si boste na tej poti zapomnili idilični bivak Luca na vrhu Špika nad Nosom (2.531m), srečali in videli pa boste tudi veliko kozorogov.
Čeprav pot Ceria Merlone skrene malo pod vrhom Špika Hude police (Cima di Terrarossa, 2420 m), v desno proti vzhodu, smo se vseeno povzpeli tudi nanj, potem sledijo Špik nad Tratico (Cime Gambon, 2405 m), Špik nad Nosom (Foronon del Buinz, 2531 m), Špik nad Špranjo (Modeon del Buinz, 2554 m) in se strmo spusti v škrbino Forca de la Val, kjer se greben Poliških Špikov konča, a mu takoj sledi meni še lepši in tudi zahtevnejši del poti Ceria Merlone - kar vrtoglavo prečenje ozkih polic v južni steni Nižjih vrhov (Cime delle Puartate, 2436 m) in Špice v Planji (Punta Plagnis, 2411 m), do škrbine Krni dol (Forcela del Cregnedul). Na nekaj Špikov, Punto Plagnis in Vrh nad Krnim dolom smo se med prečenjem tudi povzpeli.
Iz Škrbine Prednje Špranje, kjer se pot Ceria Merlone zaključi z zavarovanim spustom (povečini opremljenim z jeklenicami) iz Nižjih vrhov (čez njihovo severno vzhodno stran), pa se iz te strani navzgor začne pot Anite Goitan, tukaj - iz Škrbine Prednje Špranje sledi zelo strm “zelen” vzpon skoraj do predvrha Koštrunovih špic in potem še sorazmerno enostavno na prvi normalno pristopni vrh (s križem) ter za pogumne zelo zahtevno (II-III) na drugi vrh (ni varoval, ni bilo opaziti nobenega klina za spust z vrvjo). Z vrha Koštrunove vojaške trdnjave potem sledi tudi sorazmerno udoben sestop do Mojzesove škrbine oz. Škrbine Zadnje Špranje, kjer se zapusti Anite Goitan in se potem navzdol sestopi na kočo Corsi in naprej v Jezersko dolino/Rabeljsko jezero.
Pot je razmeroma dolga, poleti če sije sonce tudi zelo vroča, zahteva dobro psihofizično kondicijo, od Pecola do Viške planine, ni nikjer vode. Kje tako pot začeti, ali na Pecolu ali na Viški planini, je stvar okusa in odločitve (če se pripeljete iz Bovca ali Trbiža, je logična naša izbira smeri poti, da se vsaj zjutraj z avti ne izgublja časa), vsekakor pa je za tako prečenje grebenskih gora priporočljivo postaviti dva avtomobila (enega na začetek in drugega na konec poti).
Pot in varovala/jeklenice (povečini so tanke in manj debele kot smo navajani pri nas) so v sorazmerno dobrem stanju, z izjemo na enem delu (nekje na južnem delu Nižjih vrhov), kjer sta iz stene iztrgana klina, ki držita zajlo, je pa to mesto spodaj dokaj prepadno in potencialno nevarno za zdrs (na sliki 23 spodaj).
zgodnje jutro na planini Pecol in pogled na Špik Hude police v sredini1
Špik Hude Police na vrhu in pogled na dolg greben proti Višu2
začetek visokogorske zavarovane poti Ceria Merlone in oznake za bivak Luca na Špiku nad Nosom3
pogled na kaninske gore nasproti, kjer se že kvari vreme4
ostanki vojaških objektov avstrijske vojske iz I.svet.vojne13
proti Špiku nad Špranjo (zaradi megle, upamo, da je pravi vrh)14
na vrhu kraljuje kozorog15
nadaljevanje po Ceria Merlone, ... ki mu sledi spust v Škrbino Forza de la Val16
zoprno melišče pri spustu17
na vrhu Špice v Planji25
če tudi garmin tako kaže, smo na pravem vrhu26
proti škrbini Krni Dol27
na škrbini imamo izbiro: ali levo navzdol v Škrbino Prednje Špranje ali naokrog na Viško planino28
... najprej pa še vzpon na vrh nad škrbino Krni Dol29
le kaj neki predstavlja tale papir namesto vpisne knjige 30
začetek poti iz škrbine Krni dol navzdol na Škrbino Prednje Špranje31
značilna lojtrca na začetku spusta pod Nižjimi vrhovi proti Škrbini Prednje Špranje32
Sestop iz Nižjih vrhov na Škrbino Prednje Špranje se konča z meliščem33
pogled čez škrbino proti Zajzeri34
pogled iz škrbine na južno stran, kamor vodita poti na Viško planino in Corsi35
v Škrbini Prednje Špranje se konča Ceria Merlone in navzgor začne Anita Goitan na Koštrun.špice36
prvi del poti Anite Goitan je zelo strm, drugi del pod Koštrunovimi Špicami pa se malo bolj položi37
pogled izpod Koštrunovih špic navzdol na krnico pod Škrbino Prednje Špranje38
pogled izpod Koštrunovih špic nasproti na greben Nižjih vrhov, od kjer se sestopi na Škrbino PŠ39
pod prvim vrhom Koštrunovih špic40
na prvem lažjem vrhu Koštrunovih špic41
pristop na drugi, zahodni vrh Koštrunovih špic ni za vsakogar42
na vrhu drugega, zahodnega vrha Koštrunovih špic43
takle pogled iz bunkerja s Koštrunovih špic so imeli nekoč tudi vojaki44
pogled na Viš in njegove sosede iz Koštrunovih špic45
sestop do Mojzesa na Škrbino Zadnje Špranje, kjer Anita Goitan vodi naprej na Viš46
pod Mojzesom zapustimo pot Anite Goitan in sestopimo navzdol proti Corsiju47
pogled nazaj na kočo Corsi in gore Viške skupine nad njo48
... in po 11 urah hoje prihod na cesto v Jezerski dolini49
zemljevid, Julijske alpe - zahodni del 1:50.00050
peter212. 07. 2019 11:19:42
Včeraj s Pecola po cesti v planino Krni dol. Potem proti Špici v Planji (Cregnedul) kjer se prikljčimo poti Ceira Merlone.
Do Špika nad Nosom nam je vreme služilo, pri spustu so nas bolj ali manj zakrivale megle. Povratek preko Škrbine nad Tratico na pot, ki pelje s Pecola na Špik Hude police, ter spust na Pecol.
Pot in varovala so v redu, naleteli smo na tri manjša snežišča, ki pa se jih da ogniti.
Po Ceire Merlone1
mirank16. 07. 2019 07:50:23
Tudi mi smo našo nedeljsko turo začeli na Pecolu, le zastavili smo jo v obratni smeri. Srečali smo dve punci tik pod Špikom h police in It par malo nad Škrbino nad tratico. Bivak je še vedno v zglednem stanju. Za dodatek smo se povzpeli še na Špik nad špranjo po zahodnem grebenu, kjer je par možicev, nazaj na stezo pa smo sestopili po JV žlebu. Ker je vreme kazalo, da bo zdržalo smo prečenje zaključili na Škrbini predje špranje odkoder si po lepem, dolgem snežišču kot bi mignil na stiku s potjo Corsi-Passo dei scalininasmeh. 15 minut preden smo prispeli na pl zg. Krni dol pa je začelo rahlo deževati in tako do Pecola, do koder smo s pospešenim korakom (kar po cesti ni problem), rabili 45 min.
bbugari116. 07. 2019 08:54:11
Bravo! Foto?
In morda veš kaj je z snegom na drugi, zahodni strani Škrbine prednje špranje?
mirank16. 07. 2019 09:04:21
Foto je tokrat ostal doma, a sem videl z vrha, da je na Zajzerski strani škrbine samo običajna podrtija brez snežišč, tako da opreme za prečenje ne rabiš. Sicer pa je cela pot kopna; tisto, dokaj položno, snežišče leži izven poti prav v dnu in bo še kar nekaj časa.
parenzo12. 09. 2019 17:54:24
Ceria Merlone - gorniški posladek Zahodnih Julijcev. Odlični vremenski pogoji so za povrh dodali še jagodo. Uživaško poplezavanje po izborni skali in hoja po izredno lepo speljanih prehodih grebena. Planina Pecol, Škrbina sprednje špranje, Špiki, planina Pecol. Popolna klobasa.
Sonce že razganja jutranjo meglo.1
Če zapade sneg, so na voljo polne jasli.8
turbo23. 08. 2020 11:16:49
petek, 21.8.202

Pravljično popotovanje prek Poliških Špikov sem pričel na Pecolu, se mimo planine Krni dol povzpel do Škrbine prednje Špranje in od tam nadaljeval po zavarovani poti "Ceria-Merlone" do razpotja pod Špikom Hude Police. Prekrasen dan v družbi kozorogov obeh spolov in njih mladičev in množice ljudi od bivaka do koče. Pot sama brez posebnosti, varovala o.k. Dan kot se šika nasmeh

jan7123. 08. 2020 12:06:14
Krasna tura in opis!
julya23. 08. 2020 12:14:33
Res je ena najlepših v vseh Julijcih!
julya8. 07. 2021 13:55:21
A je zadnje čase mogoče kdo s Špika Hude police ali z Montaža kaj videl, kako je s snegom od Škrbine nad Tratico proti Špiku nad Nosom?zmeden
jaz8. 07. 2021 14:15:46
Takole je izgledal pred dvema dnevoma. Lp!
mirank8. 07. 2021 14:37:26
Po običajno sneženi zimi je na zah strani Špika nad nosom v začetku julija ponavadi še kakšno snežišče. Predvidevam, da ga je letos še več, je pa res da tam kakšnih hudih ovir glih ne predstavlja-to morate oceniti sami.
julya8. 07. 2021 20:27:49
Nič konkretnega, vseeno hvala za trud. Srečno!
haridautovic12. 09. 2021 11:07:42
11.9.2021/Cerie Merlone je ferrata v osrčju zahodnih Julijcev vpeta med Višem in Montažem,sama ferata peteka po grebenu s številnimi spusti in vzponi po vrtoglavimi poličkami, zračnimi grebeni, melišči in travnatimi pobočji. Veličasten je pogled na Julijske Alpe.Najino krožno pot sva začela na planini Pecol /malga Montasio mimo mlekarne Larica do Casera Cregnedul di Sopra.Tukaj se usmeriva na pot 625 pod pobočje Cregnedul Cime do Passo degli Scalini,na sedlu se nam odprejo velečasni pogledi na skupino Viš,malo za tem se usmeriva levo na pot CAI n.626 ki naju pripelje do škrbine prednje špranje/ Lavinal dell'Orso.Tukaj se začenja dolga spektakularna pravljična pot Ceria Merlone.Po zavarovani poti z nepopisnimi doživetji,navdušenju in hvaležnostji do vsega kar se dotakneva, se povzpneva do bivaka Luca Vuerich-2531mnv.Med neštetimi kozorogi in skoraj pravljičnimi razgledi najino pot po Ceria Merlone zaključiva pod Cima di terrarossa,sledi samo še spust v dolino do izhodišča . Zaključek je tak da je pot tako dolga,lepa,polna adrenalina in pravljičnih slik da bi lahko celo roman spisal,,in še bi kaj pozabil,,za to je tud tolk slik,,pa uživajte,,
izhodišče na pl.pecol-malga Montasio1
mimo mlekarne Larisa/na desni od Črnelskih špic do Visokega kanina2
s poti so spektakularni pogledi na Julijce3
sedlo Scalini/in razgledi da padeš dol..od Črnelskih špic ,lope.prestreljenika do visokega Kanina4
proti škrbini prednja špranja ,začetna pot Cerie5
na vzhodni steni Cima de la Puartate se vse začenja,najina dolga skoraj nestvarna misija polna pričakovanj..6
neizmerna uživancija,polna borša dobrot7
kjer naju še sonček poboža8
Naša dva najlepša se nam skoz postavljata9
paša za oči10
in sledi nadaljevanje polno prijetnih presenečenj11
,,And don’t die full of regret**Eden znanih,meni neljubih bi rekel ..Uživajte dokler še lahko,,,12
pot speljana po vrtoglavih previsih,prepadnih poličk,nešteto spustov in vzponov13
greš naprej,,pričakuješ še več,,dobiš pa največ..14
in tudi dobiš,ogromno radovednih občudovalcev,prijaznih domačinov15
si v svetu ki ti je domač,moraš ga spoštovati,upoštevati sodelovati in ga LJubiti16