Veliki Lemež

vagabund27. 06. 2010 01:15:45
Na praznični dan 25.06. sva se s prijateljem podala od koče pri Krnskih jezerih do planine Duplje in dalje mimo Krnskega jezera do planine Na polju.Tam sva mimo lovske koče zavila v grapo Čez potoče kjer sva na desnem bregu poiskala stezico in se vzpela na sedlo Čez potoče.Na sedlu sva pravokotno desno zavila v strmino kjer je steza komaj sledljiva v nekoliko višji travi.Sledil je vzpon na Vogel in po spustu z njega naprej po ozkem grebenu do zadnjega vzpona.Na zadnji predvrh nas stopinje vodijo v levo po precej strmih in izpostavljenih travah.Ko je to za nami nas čaka le še 10 minut vzpona po širšem slemenu na prostoren vrh.Razgledi z Velikega Lemeža so izredni in pritrdil bi ,kar je rekla gospa ,ki je prišla z možem na vrh malo za nama. Tura za sladokusce.Med potjo so še vidni ostanki I.svetovne vojne in tudi kakšen del vojaške opreme se najde.
Veliki Lemež levo Čez potoče desno Lemež1
Veliki Lemež Čez potoče2
Veliki Lemež sedlo Čez potoče3
Veliki Lemež smer pristopa4
Veliki Lemež tu gre stezica strmo navzgor desno ob robu in kasneje zavije desno5
Veliki Lemež ostanki I.svetovne vojne6
Veliki Lemež ptič - morda orel20
Veliki Lemež pogled proti Triglavu21
IgorZlodej2. 07. 2010 17:22:13
Ker sem Lemežu želel dodati pravo vrednost vzpona, sem se na pot odpravil iz Lepene mimo Hosnerja in Pretnerja, kjer sem poiskal stezico in pozneje stezo, ki me je pripeljala do opuščene planine Zagreben, kjer stoji lovska koča. Orientacija je rahlo zahtevna, vendar bo tisti, ki bo šel mimo vikenda Lepena 20a, mimo spomenika iz 1. svetovne vojne in se ne bo do konca držal oznak "poti miru" brez težav prišel do lovske koče. Za kočo je potrebno poiskati nadaljevanje, jaz sem stezico hitro našel, ker pa ni peljala v mojo smer, sem jo kmalu zapustil in se napotil proti vznožju sedla Čez Potoče, ki je bilo že od daleč vidno. Bilo je kar dolgo prečenje po brezpotju, tam kjer je ležal sneg je šlo veliko lažje. Tudi gor na sedlo je stezica slabo vidna, vendar jo je še možno slediti. S sedla Čez Potoče sem zavil na grebensko stezico,dvakrat se je potrebno nekoliko spustiti, kakih posebnih težav pa ni bilo. Z vrha sem sestopil do odloma, zatem pa desno ob odlomu (potres 1998) dol proti jezeru. Strme trave, ki so v mokrem lahko precej nevarne. Nižje sem spet poiskal stezico in še nižje mulatjero, ki pa je žal že precej uničena, vseeno pa je spust po njej lahkoten saj je večinoma porasla s travo. Pri jezeru sem nisem ustavljal oz. le toliko, da sem dolge hlače zamenjal za kratke. Dom pri KJ je sameval, na hitro sem se odžejal in razmišljal kako je bilo včasih lepo pokramljati z Brankom, Angelom, Cvetom, Tonijem, sedaj pa nimaš s kom spregovoriti. Po poti v dolino sem jih nekaj prehitel in nekaj srečal, ki so se šele vzpenjali. Sledilo je še slabe pol urce od DKJ do avtomobila.
tja gor se bom podal1
sestop ob podoru14
KJ15
DOCTOR2. 07. 2010 18:51:20
.. začetek ob oz za (belo)hišo na desni ?

[img>http://file.si/pthumbs/large/59179/Lepena.JPG[/img>
turbo3. 07. 2010 11:16:52
Iz glavne ceste Bovec-Vršič zaviješ v dolino Lepene. Par km po cesti, ko desno malce nižje zagledaš betonski most (asfaltiran). Zapelješ desno dol in pred mostom parkiraš. Peš čez most in takoj levo, malce v breg do hiš (eno povsem nova). Za zadnjo hišo desno najdeš nekak kolovoz s kamnito "ograjo", zložene skale v nizek zid, tam greš vodoravno levo v smeri proti koncu doline. Nato samo slediš temu kolovozu, višje stezi. Ko se pot začne dvigati, prideš še do ene zgradbe (zidane), od tam se dvigaš prvo gor nad bajto, nato levo. Prekoračiš tudi strugo hudournika. In tako dalje do Zagrebena. Od tam dalje sem hodil za nosom, malo steza, malo stečina, je pa sedlo Čez Potoče vseskozi vidno, tako da orientacija ni problem. Igor je lepo napisal, orientacija je rahlo zahtevna. Ampak samo do kolibe na pl. Zagreben, dalje pa ne. Koliba ni lovska koča !, lovska je malce višje desno. Lep je potem sestop mimo Krnskih jezer do doma Klementa Juga, ampak od tam do avta se pa vleče in vleče (po asfaltu).
IgorZlodej5. 07. 2010 20:59:53
Točno tam sem parkiral Bojan, kot si napisal. Dodal bi še, da od DKJ ni potrebno ves čas po asfaltni cesti, ampak se gre pri prvem mostu na levo (domačija pokojnega Lepenškega župana), potem pa se je treba držati makadamske gozdne ceste in slediti oznakam na količkih za smer k Klinu (ob poti sem se sladkal z jagodami), vmes si lahko ogledate še Šunikov vodni gaj, ki je sicer na Lepenjci in s potokom Šumik nima nobene zveze. Seveda pa je še bolje dobiti prevoz, ampak potem ne bo nič z ogledom prekrasnih tolmunov.
felix4. 07. 2011 13:36:37
V soboto smo se odpravili iz Lepene do Krnskega jezera. Pot smo nadaljevali mimo jezera in za velikim balvanom poiskali stezico, ki nas je pripeljala nad Planino na polju. Od tam smo nadaljevali desno navzgor po pobočju Lemeža do navpične stene, od koder sta po opisih za vzpon na Lemež dve varianti. Mi smo izbrali smer v desno proti velikemu podoru, ki se vidi že od vznožja Lemeža. Po strmem pobočju in visoki travi smo se s težavo vzpenjali do melišča, ki smo ga prečili. Vendar nam zelo strma gladka plošča in razrahljane skale niso dopuščale vzpona na tem delu, zato smo prečili v levo in se po strmem travnatem pobočju povzpeli na greben. Od tu na vrh ni bilo problemov, razen da je potrebno paziti na vsak korak, zaradi trave in strmih pobočij. Vračali smo se preko Vršiča na prelaz Čez Potoče in potem preko Planine na polju do koče pri Krnskih jezerih. Zelo lepi razgledi, vendar vzpona, ki smo ga izbrali mi ne priporočam, boljša je varianta Čez Potoče in po grbenu na vrh.
Krnsko jezero1
Spomin in opomin11
Pogled na prehojeno pot12
rozka16. 10. 2011 19:23:38
Sem ga že nekaj časa imela nagledanega in je bilo samo vprašanje dneva...iz Lepene mimo Krnskega jezera do planine na Polju, kjer zavijem desno na ozko neoznačeno, a lepo sledljivo stezico vse do sedla Čez Potoče. Tu stezica zavije desno v strme trave, kjer se malo lovim, a ko pridem na greben ni več težav. Neprijetne so le strme trave pri obeh spustih, vsaj meni. Kmalu sem na vrhu Velikega Lemeža, nagrajena s čudovitimi razgledi daleč naokoli. Sestop je bil predviden po isti, kar bi bilo najbolje, a me je nekaj vleklo v levo in sem šla, itaq in potem je bilo pač treba stvar speljati do konca-do dolinemežikanje...pred vzponom na Vogel sem zavila kar levo na trave, z izgovorom, da grem samo preveriti, če je prehod in če je "užiten", potem pa sem kar šla in šla in bila že tako nizko, da nazaj gor pa ne več, no, pa saj je šlo, a te strme trave, pa skale, pa nimaš se kje prijeti, uhhh, nič kaj prijetno, a sem se pridrsala naravnost na stezico, staro mulatjero ter pri jezeru imela zaslužen postanek. Od tu naprej pa pravi sprehod do avta v Lepeni. Pot zanimiva, kljub nemarkiranosti je lepo sledljiva, priporočam pa vzpon in sestop čez Potoče...razgledi fantastični, pa še veter je bil danes dokaj prizanesljiv na vrhunasmeh
jutranja Lepena1
utrinek28
od sedla Čez Potoče do Velikega Lemeža iz Lepene29
ales5016. 10. 2011 19:39:36
vojne nikoli niso bile lepe,je pa potekala soška fronta po teh grebenih,žal je opomin na to povsod kamorkoli se ozreš na poti,je pa lepa okolica in vrhovi okoli,nasmeh
lynx19. 06. 2012 19:16:41
V nedeljo gor, seveda nikogar nikjer blizu, le en lovec je prišel naproti še pri jezeru. En iz naše skupine je šel čez Čez Potoče, dva pa direktno gor po ostanku mulatjere in potem do podora in lepšega prehoda na levo. Če ne bi rinila na rdeči pomolček, bi gor lahko prišla brez pomoči rok, ampak popestritev ne škodi. mežikanje
Dol pa iz sedla do dna krnice in prečenje proti Na brinju (posrečeno ime), kjer se počasi začne dobro ohranjena zaraščena steza proti dolini, ki se nižje združi s tisto iz planine Zagreben.
mirank16. 09. 2012 21:26:16
Lynx, prav dosti jih ni šlo za tabo gor vsaj po stezici bi sodil tako.
Gor sem jo ubral čez Potoče, ves čas po strugi potočka, do izvira v zamočvirjeni krnici tik pod sedlom. Komaj sledljiva stezica proti vrhu s sedla poteka v glavnem ves čas po JV pobočju, le pri podoru za kratko preide na SZ pobočje. Za sestop sem jo ne glede na priporočila predhodnikov ubral po svoje. Pri ostankih zloženih zidov eno škrbino pred prevalom Potoče sem jo ubral levo (mislim da je to vidno na 9 sliki Vagabunda) po jasno vidnem strelskem jarku, ki po cca 100m spusta pripelje v hudo nametano grapo polno velikih balvanov. Tam se jarek pretvori v tu in tam popolnoma ohranjeno stopnišče zloženo iz kamnov, levo in desno so vidna zaklonišča in podobni frontni objekti. Na velikem balvanu spodaj kjer je več ostankov večjih objektov je vklesan velik napis (26.LIR; 1.in 3. četa MG). Nižje spodaj preide vse skupaj v travnata pobočja in pot se pretvori v dobro prehodno a malo shojeno mulatiero ki pripelje na prodišča na južnem koncu Krnskega jezera. Zanimiva tura, nisem srečal žive duše do jezera; od tam naprej brez komentarja.
voluhar24. 09. 2012 17:10:02
funnyboy13. 08. 2013 09:18:37
Tudi naši so iskali Zagreben, a ga niso našli. Pa kdaj drugič
peter223. 05. 2014 08:16:40
Včeraj z Lepene na Lemež.
Sneg se prične nekaj metrov pred zgornjo postajo žičnice. Meter, ki kaže višino snežne odeje kaže 60 cm. Sneg je potem po vsej poti do planine Duplje. Le ta je povsem kopna, tam sva v nekaj minutah srečala štiri kače, ki so se grele na soncu cool
Od Krnskega jezera naprej je povsod sneg.
Na poti, ki gre ob jezeru je 20 metrski pas kamenja in skal, ki je zasul pot. Prehod čez je sicer možen, ker je pod skalami še sneg se bo stanje še kaj spremenilo! Proti Lemežu sva šla kar malo po svoje (nisva šla povsem do sedla Čez Potoče).
Greben proti Lemežu je večinoma kopen, zasnežene so le vsa sedla med posameznimi vrhovi na grebenu.
Na vrhu je bilo kar naenkrat oblačno zmeden, tako da prav posebnih razgledov ni bilo, se je pa kmalu pričelo jasniti, ko sva se že vračala proti sedlu Čez Potoče nasmeh
Spust na planino Na Polju, kjer je še veliko snega in nato nazaj v dolino.
Do Krnskega jezera zimska oprem ni potrebna, za višje ležeče cilje, sploh za večje strmine pa vsekakor.
Če se bojite kač, potem bodite na pl. Duplje malo bolj pazljivi mežikanje
Lemež1
Podor skal na pot ob Krnskem jezeru2
Podor skal na pot ob Krnskem jezeru3
tulipan3. 09. 2014 19:54:59
Iz Lepene proti sedlu čez Potoče je lep začetek tudi z drugega parkirišča, preko obeh mostov, po markacijah za Zagreben
Približno 50 m pred spomenikom nadaljujemo pa naravnost po mulateri, ki premore tudi kakšen možic.Nad gozdno mejo zavijemo desno, do grebena, ki nas pripelje v zatrep pod sedlom. Ta pot je precej krajša, kot opisane mimo lovske koče.

50 m pred tem spomenikom nadaljujemo naravnost3
blakar24. 09. 2015 07:04:09
Kakšna pa je pot, ki se zacne pred jezerom?
Janez Seliškar11. 11. 2015 12:19:26
Na vzhodni strani jezera ni nobene poti.
Na vrh v območju JV grebena, po sestopu z Debeljaka. Strmo, strmo, poplezavanje najprej po strmih travah, potem po razbitih skalah in skrotju do vzhodnega predvrha. Preko nekaj vmesnih vrhov na vrh. Sestop proti zahodu do skalnega podora in potem ob podoru do jezera.
Vzhodni greben1
Na začetku grebena2
Iskanje prehodov v strmih travah3
Po skalah in skrotju na vzhodni predvrh4
Preko nekaj vmesnih predvrhov na vrh5
bagi11. 11. 2015 18:33:44
V teh " brezpotjih " Lemeža je bilo včasih mnogo poti nasmeh. Vojaških seveda. Granata na fotki je bila najdena ravno tam. Pa ne ena, cela skladovnica njih. Kje ??? Pod tistim kupom skal na sliki velik nasmeh. Skrbno smo jih zagrebli nazaj.
ljubitelj gora15. 11. 2015 20:54:21
Avto pustim v Lepeni, Strojc in se odpravim v smeri Zagrebena (so smerokazi, oznake na drevesu, skalah, rdeča črta in črna). Ko pridem do spomenika se vrnem za minuto nazaj do razpotja in grem po mulatjeri (V Sleču) naprej navzgor. Ko pridem do melišča se povzpnem do sedla Čez Potoče od tam po grebenu na Veliki Lemež. Sestopim ob desnem podoru in še nižje zavijem na desno, kjer sestopim po potki do pl.Na polju. Nato še do Krnskega jezera in nazaj v Lepeno ter po cesti do izhodišča.