Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju

velkavrh26. 10. 2018 06:24:34
Letos kar večkrat naletim pisanje o novi športni ferati v Bohinju.Pa sva se s kolegom odločila , da jo greva pogledat.Kolega je že bolj izkušen plezalec kar zahtevnih športnih ferat,pri meni pa A,B,in C še gre . Pri D pa se mi neha.To je zelo zahtevna športna ferata v izpostavljnem stebru v predelu Pršivca , ki se imenuje Voket-po domače Vokt, če sem prav obveščen.Športne ferate so dejanske namenjene plezanju in ne toliko dostopu do vrha gore.No torej zapeljala sva se v Bohinj. Pred Bohinjsko Bistrico je pa obvestilo o zapori ceste za Ukanc in se je treba peljati skozi sotesko mimo Srednje vasi. No pa smo kar kmalu pri jezeru v Ukancu. V zatrepu, kjer je tista lepa travca pa nas tabla usmeri na plazališče Voket.Od stezice , ki pelje okoli jezera se kar hitro odcepi potka v levo v pobočje . Slediti moramo rdečim pikam, ki niso prav pogoste. Med tem listjem se potka kar skrije.Sedaj v jeseni je višje potka dobra vidna, ker je rastje že posušeno.Do jeklenic rabimo mislim ,da več kot pol ure.Jeklenice se nam kar naenkrat pokažejo.Opremila sva se in začelo se je vzpenjanje po jeklenicah. Res so jeklenice pritrjeno na skale kar s svedrovci, kar je malo zoprno -stalno se nam zatika.Po prvih metrim jeklenic pa že kar strmi vzpon-po moji laični oceni bo že kar C. Ne vem če je spodnji , sredni ali zgornji-C pa vsekakor. Za noge ni prave opora, tako , da se moraš kar povleči.Nato nekaj raztežajev jeklenic gre.Kar naenkrat pa smo pri strmem vzponu-D ,kjer pa se je moje plezanje končalo. Probal sem se povleči gor, pa nekako ni šlo.Imela sva s sabo tudi vrvi, vendar sva ocenila ,da bo vlečenje soplezalca gor prezahtevno in sva to namero opustila. Jaz sem sem previdno pri teh prvih jeklenicah sestopil in ga šel čakat k jezeru. Ocena mojega kolega je, da je ta ferata težja kot tista za na Češko kočo in Spodnji Plot-leva .Rekel je , da se je kar pošteno namučil, da je prišel do vrha. Tega strmega vzpona D je še kar nekaj. Na vrhu je našel skrinjico za vpise .Žal ni pokrova in je knjiga mokra. Rekel je,da je vpisov malo-samo kakšen na dan.Nato pa je sledil spust po desni strani, ki pa tudi ni prav lahek.Spust se zaključuje po tistem melišču , ki ga vidimo na levi strani pogorja Pršivca nad gozdom.
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju V Ukancu, vozilo sva pustila pri zaprtem hotelu Zlatorog.1
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Škratek.2
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Začetek poti.3
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju 4
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Tu je puščica na drevesu, drugače so samo rdeče pike, tudi višje po skalah.5
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Prek melišča, ki je viden od jezera na desni strani pogorja Pršivec.6
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Malo pred jeklenicami.7
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Večer pri jezeru.15
Ferata Ožarjeni kamen v Bohinju Tu na levi po tistem melišču se pride dol.16
KJ26. 10. 2018 11:18:16
Z zgoraj opisanim se ne strinjam v celoti. Težavnost pri vstopu ter v srednjem delu dosega kvečjemu oceno B. Ferata 'preplezana' spomladi, ko je bila še 'sveža' in vsekakor ni težja od Češke koče oz leve smeri Spodnji Plot. Še najbolj 'smotan' del je tisti vršnji predno prideš do grebena ter nato sam spust po strmem pobočju in travi ob pomoči vrvi do melišča.
Večji del poti SVK ni bil potreben.

Avtorju članka - ne obupat, kakšno lažjo feratko za trening potem pa ponovno poizkusi - se splača malo pomatrati, ker je razgled fantastičen, na koncu pa itak ugotoviš, da sta samo dva ali trije deli, kjer je potrebno malo trme in sigurnosti v noge/roke pa si čez. mežikanje
John26. 10. 2018 11:26:20
Se strinjam s KJ, ta ferata definitvno ni zahtevnejša od ferate Češka koča. Sicer ne poznam vseh športnih ferat v SLO ampak tiste, ki poznam, ne vem, če so primernejše za trening. Mogoče ferata Hvadnik.
Velja pa dejstvo, da je za športne ferate potrebno kar nekaj moči v rokah oz. v osnovi toliko, da si sposeben držati svojo telesno težo v kombinaciji z nekaj vzdržljivosti, ki jo nekateri kompenzirajo s trmo nasmeh Sam osebno se raje fizično dobro pripravim.
velkavrh26. 10. 2018 17:16:23
Zapisal sem, da jo nisem preplezal in tako sam ne morem podati pravilne ocene. Preplezal sem s pomočjo alpinista ferato za na Češko.Spodnjega Plota tudi ne, sem kmalu sestopil kot tokrat. Seveda grem takoj pogledat kako novo športno ferato , ko se pojavi kak zapis. Med prvimi sem preplezal Hvadnik, Grančišče in še kako.Te dve so bolj šolske -vem.Drugače sem pa že preplezal v slovenskih gorah vse varovane poti, ki pa niso športne ferate, pa tudi v Italiji in Avstriji.

Če pregledaš vse zapise o Ožarjenem kamnu ugotoviš , da se zapisi o težavnost precej razlikujejo. Recimo naš gorski tekač jo ocenjuje kot lahko, nekdo drug-ne bom imenoval , tako kot jo je ocenil moj kolega.Bilo bi lepo , če bi jo res pravi strokovnjak za ocenjevanje ocenil celo in na pano narisal tako kot je recimo narejeno v Grančišču in še kje.
panda26. 10. 2018 17:58:26
Velkavrh: ne se sekirat. Sam sem pred leti prelezel ferato Hoher Dachstein, pa mi sedaj niti na misel več ne pride, da bi jo ponovil. Enkrat pride čas, ko z leti več ne moreš ponoviti "izivov" iz mladosti. Si pa zato izbereš drugačne cilje (vse je v glavi). nasmeh
2emeREI26. 10. 2018 21:18:49
KJ ne govori neumnosti da se ne rabi SVK
blazek3327. 10. 2018 18:18:43
Omenjena ferata gre čez celo pobočje Uketa,do vrha pobočja na višini cca 1450m.n.m. na pot ki gre na Pršivec in 10 minut od ceste.
VanSims27. 10. 2018 20:51:15
Tudi jaz bi opozoril @KJ naj ne spravlja ljudi v nevarnost. Kdor je sam tako brezbrižen, da ga na taki ferati ne uporablja (pa čeprav je res samo B - pa je kolikor berem o njej gotovo več) naj ne zavaja še drugih v morebitno nesrečo.

V Italiji imajo komplete na feratah, ki so že samo reda B ali celo A/B, vsi povrsti. In to 'šlampasti' in 'nonšalantni' Italijani!

Aja, tam ni kolektivnega plačila stroškov reševanja in poznejših posledic morebitne tovrstne nesreče oz. lahko zavarovalnica povračilo le-teh zaradi neupoštevanja varnostnih mer in zavestne malomarnosti zavrne!
dprapr28. 10. 2018 06:50:48
VanSims, kolektivno plačilo stroškov je pri nas marsikje. Napiši še kaj o tem.
Sicer pa mi, prosim, navedi primere reševanja v "ferratah", ki so se zgodili v Sloveniji zaradi neuporabe SVK. Da bomo videli, koliko je bilo tega.
VanSims28. 10. 2018 09:08:15
>>>kolektivno plačilo stroškov je pri nas marsikje.

Na žalost!

Sicer pa vem za dva primera v Gonžarci, kjer zaradi neuporabe SVK res NI BILO reševanja. So samo še mrliški ogledniki prišli!

don kihott29. 10. 2018 09:48:28
Jeklenica na tej ferati je vpeta kar v svedrovce??zavijanje z očmi...Po slikah sodeč težavnost ne presega ocene (C)...Še vedno sm mnenja,da sta v Sloveniji le dve ferati kjer se ocene ferate skladajo z prvotno avtorsko oceno izdelovalca le te...In to sta (Gonžarjeva peč in Spodnji plot)...
janez.novak29. 10. 2018 11:52:13
Tudi jaz mislim, da sta Gonžarjeva peč in Spodnji plot najtežji. Na Gonžarici sem prvič naletel na gumijaste amortizerje (podobni so tudi na najtežjih delih Julie na Visoki Kanin).
Gumijasti amortizerji, podobni kot na Gonžarici so na ferati Julia na Visoki Kanin.1
Bojan_A29. 10. 2018 15:58:29
Po mojem mnenju je ferata težavnosti C z enim mestom C/D: https://bojanambrozic.com/2018/05/12/ferata-v-bohinju/
VanSims11. 11. 2018 21:26:15
Ste se toliko preklali, da je bilo treba iti danes pogledat. mežikanje

Dvema kratkima, kak meter dolgima deloma, kjer se moraš krepkeje potegniti gor, bi jaz kar dal D. Kake dvem trem delom bi še dal C/D, ostalo pa potem res ni težje od C. Če torej zanemarimo tista kratka D-ja (kar se ponavadi pri tako kratkih detajlih naredi) je potem ocena C/D.

Začetek je takoj razanten, potem se malo umiri in le redko doseže C, tik pred tehnično lahkim zaključnim grebenom pa ferata še bolj pokaže zobe kot na začetku.

In tako zabavnega spusta s ferate pa še ne. Že spust po vrvi in jeklenici je kar cool potem pa še veselo po melišču, ki @BojanA pa res ni zoprno. mežikanje Če pravilno izbereš ruto, se po njem lahko veselo pridrsaš skoraj do pristopne poti. mežikanje
blazek3312. 11. 2018 20:28:06
Ta težji del je v zgornji polovici,previsna diagonalna prečnica,so pa potem z logistiko težave,če greš do vrha.
janezs7314. 11. 2018 08:44:44
blazek33, a lahko opises nadaljevanje do vrha (do 1400m?).. zgleda, da vecina obstane na polovici.. torej kako od gozda, kjer se ljudje obrnejo v dolino, naprej?
janezs7318. 11. 2018 10:39:58
Vceraj sva s kolegom raziskala tole ferato do vrha. Potrebno je pohvaliti zamisel in trasiranje, izvedba pa šepa v detajlih. Samo pritrjevanje jeklenice ni problematično, tudi ne njen majhen premer. Tudi na ekstremno majhne rdeče pike (3cm!) in skoraj mikroskopske puščice (5 cm) se navadiš. Večji varnostni problem so tisti tanki kovinski deli, kjer so želeli jeklenico dvigniti. A najbolj od vsega je moteča bohinjska "šparovnost" - v drugem delu so namreč namesto nove jeklenice uporabili staro zašmirano jeklenico, očitno je ostala od neke tovorne žičnice ali kaj podobnega. Potem imaš celo turo (s kompliciranim povratkom!) ves čas roke od šmira, in to neodvisno od tega, ali si uporabljal rokavice ali ne... Groza!

Če torej spregledamo naštete moteče detajle, je tale tura fenomenalna. Od jezera do vrha Pršivca je skoraj 1250 m, od tega je višinskih metrov po športni ferati (nikjer seveda ni klinov in skob) verjetno več kot 450 m, ki jih obogatite še z dodatnimi 300 m pravih gorniških prehodov (razi, police, strm gozd in druge oblike raznega pečevja). Rdeče pike so ali tako majhne, da jih vidiš, šele ko si pri njih, ali pa jih ni, tako da uživaš v lastnem odkrivanju prehodov...

Težavnost spodnjega dela je večinoma B, razen delov, ki sem jih označil na skici - tam so ocene v spodnjem delu okoli C, morda en detajl C/D.
Težavnost prehoda je morda tu in tam I, če si zelo neroden pa I/II.
Težavnost zgornjega dela je na začetku C (med travami seveda A/B), prvi previs zagotovo D, prehod do najtežjega dela A/B, potem pa raz C, prehod po navpični (morda rahlo previsni) plošči v levo vsaj D, takoj za njim pa previs D/E. Za njim še zajeda C, od nje polica pod previsnim delom stene A/B, nato strme travnate vesine A/B do izhoda v obliki poševne grede v desno pod zgornjim delom stene.

V gozdu se od izstopa držite desno (levo je podrto drevje), ko se gozd poleže pridete na pot Vogar-Pršivec. Tam sta dve komplicirani možnosti povratka: Vogar - Stara Fužina - ob jezeru do avta; ali čez Pršivec (ali direktno) do pl.Viševnik, od nje dol do Črnega jezera in čez Komarčo do Savice in nazaj do avta.

Vse skupaj naredi tale Ožarjeni kamen izjemno turo. Višina velikih poti, npr. Hanzove poti na Prisojnik; težavnost nekaterih detajlov v spodnjem delu primerljiva s težjo športno ferato Grančišče , v zgornjem delu pa z najtežjimi deli ferate v Železni kapli. Pogledi na jezero fantastični. Težave poleti so zagotovo kače, spomladi je zgoraj še sneg; jeseni pa je tole fenomenalna tura.
skica celotne ferate Ožarjeni kamen1
začetek prehoda od oznake Spust do 2. dela2
na kamnu na desni tipičen primer majhne rdeče puščice, pike so ponavadi velikosti širine te puščice3
začetek 2. dela... temna jeklenica gre kar naravnost navzgor... od daleč je ne vidiš, ker je od šmira4
prehod po navpični plošči v levo, tik pod najtežjimi delom .. slikano nazaj5
konec težjega dela in začetek prehoda po polici za robom v desno do grede, ki predstavlja izstop iz ferate6
strme travnate vesine proti gozdnati gredi7
tudi izstop po gredi je večinoma opremljen z jeklenico8
peter218. 11. 2018 11:34:52
Na celotnem južnem pobočju Pršivca je, razen pozimi, zelo veliko klopov.
janezs7318. 11. 2018 18:46:18
še dobro torej, da je bila zima pred vrati velik nasmeh
Bojan_A18. 11. 2018 18:52:06
Nisem vedel, da je še drugi del ferate višje gor.
janezs7318. 11. 2018 20:00:15
tudi jaz ne, dokler nisem prebral posta na tem forumu (blazek33)

sicer je pa res zgornji del bistveno tezji