Seznam forumov / Italija / Dolomiti / Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines

Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines

palček plezalček24. 09. 2020 16:08:38
L'Ciaval/Sas dla Crusc in Piza dales Diesc

Lepo vreme je treba izkoristiti, zato sem se odločila, da se ne bom povzpela samo na dva vrhova od trenutno zelo reklamirane četverice (https://www.4peaks.it/en/), ampak ju bom tudi obkrožila.
Od Cerkvice La Crusc se napotim čez sisteme melišč in nato navzgor proti sedlu Ju dla Crusc, kjer se pot ostro obrne v nasprotno stran (do sedla grem proti J, z njega proti S). Če sem prej hodila pod mogočnimi vertikalnimi zidovi, sem od tu na nasprotno stran podov uzrla čudovito goro z enkratno ploščo. Ko se na prijetno hladen jesenski dan v trenutku stopiš kot sladoled na močnem poletnem soncu, je to znak ljubezni na prvi pogled. Če ima ob pogledu na Sas dles Nü (slika 7) še kdo podobne občutke, je tu nekaj smeri (https://www.rifugiofanes.com/en/climbing-dolomites.htm). Seveda sem bila vsa zadovoljna, da me je pot vodila v smeri proti omenjeni lepotici.
Najprej sem se povzpela na Piz di Zuber, prvi neizrazit vrh ob poti. V nadaljevanju sem se s poti odcepila še pod vrhom L'Ciaval/Sas dla Crusc in se po nekaj deset višincih znašla pod velikim križem. Spustila sem se prosto po Prešernu in nadaljevala do pod vršne glave vrha Piza dales Diesc. Tu sem nataknila čelado in v nekaj minutah z vrha zrla v nenavadno puščo kraških podov, zapeljivi Sas dles Nü in druge vršace. Ko sem za hrbtom zaslišala glasove, je bil čas za sestop. Počasi in z užitkom sem se vrnila do Ju dla Crusc in jo ubrala po poti CAI 7, ki se priključi CAI 13 malo nad kočama Fanes in Lavarella. Malo za razpotjem sem si privoščila daljši počitek, med katerim sem zastrigla z ušesi ob spoznanju, da se bom do sedelca sv. Antona morala povzpeti za več kot 300 m; sestopiš jih že 900, potem pa nazaj v klanec ne deluje najbolj vzpodbudno. Mimoidoče sem povprašala po časovnici od tu do jutranjega izhodišča, kjer naj bi ujela gondolo (Žičnici Crusc vozita od 27.6 do 27.9 med 8.30 in 17.15). Nejeverno so zmajevali z glavo, zato sem hočeš-nočeš morala bistveno pospešiti korak. Na sedlu se mi je nasmehnilo ob pogledu na peske, po katerih je treba sestopiti. Prestavila sem v še višjo prestavo in brez slabe vesti do ubogih čevljev, ki se jim ob teku po melišču slabo piše, drvela proti dolini. Čeprav sem šla, kolikor so me noge nosile, poti ni bilo videti ne konca in ne kraja. Slednjič sem le dospela do razcepa s potjo CAI 15B, kjer na tablici piše 1h 50min do cerkvice. Hmm, časa imam malo več kot uro. Začela se je prava bitka s časom. Za piko na i je poskrbela pot sama, ki se je zopet začela dvigati in kot taka vztrajala vse do žičnice, na katero sem sedla 2 minuti pred uradnim zaključkom obratovanja. Bilo je več sreče kot pameti in toliko volje, da naredim krog, ter se v Badio pripeljem z gondolo, da sploh nisem čutila, da se je na notranji strani gležna pojavila velika rdeča podpludba, ki je svojo bolečo naravo razkrila naslednje jutro, ko je bilo namesto v hribe treba po trgovinah v upanju, da bom našla želene nizke čevlje.
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Nad cerkvico La Crusc/S. Croce1
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Prečno po razbrazdanih meleh - V ozadju Marmolada in Piz Boe2
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Svet se postavi malo bolj pokonci3
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Nato zopet po policah s krasnimi razgledi proti J in Z4
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines V divjem svetu je iznajdljivost odkrila krasne prehode 5
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Do Ju dla Crusc - sedlo na višini 2612 m - je na nekaterih odsekih jeklenica6
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Ko pogledaš na drugo stran se moraš zaljubiti v Sas dles Nü7
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Krasni svet kraških podov8
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines L'Ciaval/Sas dla Crusc9
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Na vrhu prvega od 4-ih vrhov (trije tritisočaki in eden, ki mu manjka do magične meje 97 m)10
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Piza dales Diesc z L'Ciaval-a11
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Zanimiva pokrajina12
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Na vrh se je treba povzpeti po zelo kratki ferati13
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Še malo...14
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Na vrhu drugega od četverice nad San Cassianom15
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Po poti CAI 7 proti Lech Vert16
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Pogled na L'Ciaval in Piza dales Diesc z J17
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Col Bechei Dessora nad jezerci in kočama Fanes in Lavarella18
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Col Bechei s sedla Ju de Sant Antone19
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines Z istega sedla na drugo stran20
Sas dla Crusc, Piza dales Diesc, Lavarela in Conturines 21
bagi24. 09. 2020 18:10:50
He, he Palček, očitno smo bili skoraj istočasno v tem gorovju kontrastov nasmeh. Midva sva bila tam 19. Septembra po malo drugačni varianti, vtisi so enaki.

Lp ... Emil
palček plezalček24. 09. 2020 18:17:23
Sem vaju od daleč videla v La Villi nasmeh Lp tudi v vajine konce.
bagi24. 09. 2020 18:26:09
Uauu Palček, res je nasmeh. Tam sva bila nekaj dni zapored v prijetni restavraciji s tapasi in dobro kavo, edino na tej turi sva v La Villo prišla tudi z nahrbtniki. Drugič prisedi, vabljena že vnaprej.
palček plezalček24. 09. 2020 18:31:57
Hvala.
palček plezalček24. 09. 2020 19:45:10
Conturines in Lavarela

Conturines me je glodal že od lani, zato je moral priti na vrsto.
Začela sem pri Capani Alpini (Parkirišče stane 5 EUR/dan. Če opravljate pot 4-ih vrhov/4 peaks in tu sestopite, lahko naročite taksi. Velike table s taksi številkami so pri parkirišču in ob koči.). Pot do razgledišča Col de Locia me ni pretirano pritegnila in tudi ljudi je bilo za moj okus preveč, čeravno se jih je na celotnem odseku dalo prešteti na prste obeh rok. Pri razgledišču se je svet uravnal. Od tod gre pot celo malce navzdol, tišino pa para le žuborenje potočka. Ko sem zavila proti Büsc da Stlü je postajala okolica vse bolj in bolj privlačna. Jezerce Conturines je ponavadi moč uzreti zgolj v zgodnjem poletju in tudi tokratno jesen je bilo videli le suho jezersko dno. Konec krnice je s svojim amfiteatralnim zaključkom prav umetniško navdahnjen.
V času jamskega medveda, katerega prebivališče so leta 1987 odkrili na drugi, tj. J strani Conturines, na višini 2800 m, je bila tudi ta krnica poraščena. Pred 50000 do 35000 leti, ko je bilo obdobje otoplitve, je bila gozdna meja cca. 600 m višje kot danes in tam rastoči cimprini in macesni so dajali kosmatincem, ki so jih poimenovali Ursus Ladinus, zavetje in hrano. Danes je ogled jame mogoč ob spremstvu vodnika. V njej niso našli zgolj kosti medvedov v vseh starostnih obdobjih, ampak tudi kapnike. Jama Conturines je najvišja tako bogata jama v alpskem svetu. V San Cassianu je medvedu posvečen tudi majhen muzej (https://www.museumladin.it/en/the-museum-ursus.asp).
Nad krnico sem zavila levo in se najprej podala na Conturines. Vršna glava je opremljena z jeklenicami in nekaj lestvami. Po povratku sem zagrizla še v strmo skrotje na Lavarelo (zapisi imena so različni: La Varela, La Varella, Lavarela in Lavarella), jo po grebenu mahnila na lažje dostopen glavni vrh, nato pa še na nižjega. Do slednjega je treba čez nekaj metrov izpostavljene poti. Res je, da je izpostavljeni del zelo kratek, a vseeno zadosti neugoden, da se večina odloči zgolj za glavni vrh (10 metrov vrvi v nahrbtniku bi najbrž marsikomu pomagalo, da bi se odločil skočiti še nanj). Sestopila sem proti sedlu Medesc, kjer pot ni zavarovana. Mnogokje na spletu je opisana kot zelo zahtevna, zato jo tisti, ki se zanjo odločijo povečini opravijo v vzponu. Ko sem sestopila do sedla Medesc, je sledil samo še sestop po meliščnati poti do prvega ruševja in nato med macesni do Rüdiferie oz. do glavne ceste med San Cassianom in La Villo.

PS: Če se slučajno kdo odloči opraviti podobna vzpona, naj omenim, da se je pri prvem nabralo več višincev, kot če bi vse štiri vrhove opravili naenkrat.
Uravnava pred Ju dal' Ega 1
SZ stran Piz Taibun-a2
Lech de Conturines ni imelo vode3
Prvi pogledi na vršno glavo Conturines4
Čudovit amfiteatralen svet5
Skulpture6
Na vrh vodi zavarovana pot7
Na vrhovih si lahko luknjaš kartico, ki jo je moč kupiti tudi na postaji žičnice La Crusc8
Ne poznam pomena lokostrelca na vrhu. Za pojasnitev bom hvaležna.9
In že je konec peskov21
Začenja se svet rastlinja22
Dr.ejči26. 09. 2020 07:27:30
Lepo...za hitre in lahke velik nasmeh
bagi2. 10. 2020 14:59:30
Podnaslov ... od doma do doma

Večerni preblisk ... nad najinim stanovanjem se bohoti mogočno gorovje Fanesi, zakaj jutri ne bi šla tja? Brez avta, peš od vrat do vrat. To sva že počela, vedno ima poseben šarm. Prec sva bila za nasmeh. Da bo tura dolga sva vedela, da bo tako zanimiva pa ne.

Zjutraj sta nahrbtnika od veselja kar sama skočila na ramena, še vrata zakleneva in sva šla. V sosednji ulici poiščeva prve oznake poti in se zložno dvigujeva nad San Cassiano. Slediva oznakam za sedlo Forcella de Medesc, kjer se dolina prelomi v visokogorje. Sama sva, nikjer nikogar. Tudi zato so jesenski Dolomiti zakon velik nasmeh.

Od sedla naprej pa kot bi prišla v drug svet. Pred nama se odprejo široka področja položnih vzpetin, prav nič visokogorsko ne izgleda vse skupaj. Fanesi so res gorovje kontrastov. Zunanjost je tipično dolomitska, znotraj so bolj pohlevni. Nadaljujeva levo v smeri vrhov Le Ciaval in Piza dales Diesc, najina današnja cilja. Prvi je netežaven skoraj tritisočak, drugi bolj zahteven tritisočak. Pot do njiju je en sam užitek, pokrajina nekaj posebnega.

Na najvišji vrh Piza dales Diesc, oziroma Cima Dieci vodi kratka in sladka ferata Zehner. Tukaj je vse trojezično ... ladinsko, nemško in italijansko. Na vrhu je ogromen križ in pa direkten pogled na prav posebno goro. To je Piza dales Nü, monolit, ki ga tudi z veliko domišljije težko uvrstiš v to pokrajino.

Ker sva delala krog, sva se vračala po ferati Kreuzkofel. Ta hitro pokaže, da so tu vendarle Dolomiti. Tehnično nezahtevna postreže z obiljem poličk in ozkih prehodov. Pripeljala naju je do koče Santa Croce z imenitnimi sosedi. Ta ambient s kočo, cerkvico in mogočno kuliso v ozadju ne pozabiš kar tako.

Spust v dolino je potekal po lepih poteh. Tukaj turizem pišejo z veliko začetnico. Sestopila sva v La Villo, kjer sta doma odličen kapučin in še boljši pir. Tudi brezplačne tapase sva dobila poleg, verjetno sva se komu po dolgi hoji zasmilila v dno duše nasmeh. Domov sva se vrnila po lepo urejeni kolesarki in krog je bil zaključen. Več v fotozgodbi ...

Oprtava nahrbtnika, zakleneva in greva. Avto ima prost dan1
Sva že doma46
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 27 km in 1900 višincev47
bagi5. 10. 2021 11:21:24
Pogorje Fanes nad Alto Badio ima poseben čar. Tu so vršaci večinoma na njegovem obrobju, sredica pa je umirjena, rahlo valovita in polna geoloških posebnosti. Tudi nekaj koč se najde tod okoli. Vse je prepredeno z lepimi potmi tako za turiste, kot tudi za bolj ambiciozne projekte. Na vrhove nad 3000 m se prileze brez posebnega truda, izkušnje pa so vseeno potrebne.

Ta predel sva raziskovala že lansko leto, letos je sledilo nadaljevanje. Naredila sva krožno varianto z začetkom na njegovem vzhodnem delu in pri tem obiskala tritisočake Piz dles Conturines, Lavarelo de Fora in Lavarelo. S slednjega vrha sva se po ozki in izpostavljeni stezici spustila v osrednji del Fanesov, nadaljevala vse do koče Rif. Lavarella in se od nje po drugi poti vračala proti izhodišču. Naneslo je 27 km in 2000 višincev. Celotno pot je težko opisati, zato več v fotozgodbi ...

Koordinate izhodišča ( Capanna Alpina ) : 46.559655, 11.980352
Parkirava pri Capanni Alpini in se odpraviva po poti 111
Takega opozorila v gorah res še nisem srečal :)2
Letnico 2020 srečujeva vsepovsod, najbrž zaradi obilice časa v Covid dobi3
Sva že čez prelom, ki ločuje dolino od visokogorja in nadaljujeva po L´Gran Pian4
Prvo sonce pozdravlja vrhove na katere se odpravljava5
Tu so doma prav posebno poštrihane krave. 42
Počasi se najin krog obrača. Tokratna oznaka poti je 1143
Planina Gran Fanes. Je zaprtega tipa in ne sprejema pohodnikov44
Spomin na prvo vojno. Na bližnjih Pizes de Furcia Rossa je namreč potekala frontna linija45
Potoček sredi planote, izvir je le nekaj deset metrov stran46
Po tej dolini srečava največ ljudi do sedaj. Pot je lahka in za vse sorte pohodnikov47
Tukaj zašpiliva klobaso. Krožna pot je zaključena, ostane nama samo še repek :)48
Pogled nazaj. Hodila sva po levi strani, desno sva delala že pred leti49
Spuščava se proti izhodišču. Vse je prekomerno varovano, predvsem zaradi turistov50
Takole to izgleda, avtocesta z ograjo :)51
Povratek na izhodišče52
Zaključek pri Capanni Alpina. Poleg je veliko plačljivo parkirišče53
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 27 km in 2000 višincev54
turbo8. 08. 2022 13:14:51
sreda, 27.7.2022

Piz de Lavarela, Lavarela de Fora, Piz dles Does Forceles in Piz dles Conturines

V ne najlepšem vremenu na teh štirih vrheh. Krasen potep, obilo samote in miru, prijaznih kravic... In okrnjenih razgledov. Od Capanne Alpina do prelaza Ju'dal Ega, od tam do jezerca Lech de Conturines, nadaljevanje na glavni in manj glavni vrh Lavarel, zatem na Piz dles Does Forceles, ker je bil pač tam, tik nad potjo, in za grande finale še Conturines. Povratek po taisti poti, z izjemo sestopa izpod Conturinesa do jezerca, tam sem se podričal po melišču in nižje udel bližnjico. Na Ju'dal Ega je posijalo sončece, bližje koči sem bil, bolj je bilo vroče. Tudi kravice so trpele zaradi vročine, ena je kar zalegla od vsega hudega... Z izjemo vremena špica potep, ni da ni, repriza z dodatkom morda sledi še to jesen velik nasmeh

drago406. 09. 2022 16:44:13
2.9.2022 Sas dla Crusc 2907m
skupina PD Šmarje - pod Matejinim vodstvom je preživela čudovit dan.
turbo29. 09. 2022 16:13:24
ponedeljek, 19.9.2022 Sas dla Crusc

Tura je bila opravljena v slogu "hitro je hitro prehitro" in "počasi se daleč pride". Sedežnica, gondola, peš. Gor grede nisem stopil v cerkev s prošnjo, da bo šlo vse kot po maslu, nazaj grede pač, za zahvalo, da se mi je ves čas ture imenitno dogajalo. Pa še svečko sem prižgal, to redno počnem v gorah ali vasicah, ki so mi izhodišče. Pot je uvrščena med ferrate, a kaj prida težav na njej ne najdeš, tudi sam jih nisem. Polica, včasih z nekaj zraka pod nogami, nekaj zavarovanih mest, kjer recimo stopiš poličko višje, nekaj skob in nekakšna lojtrica. Do sedelca Ju dla Crusc v senci ogromnega ostenja, od tam dalje pa čudovito panoramsko popotovanje nad velikanskim platojem, nekako ogromnemu amfiteatru podobnem, obkroženem s krasnimi vršaci. Do sedelca sem imel nekaj malega snega in ledu samo tu pa tam, ni vredno omembe, naprej do vrha pa skoraj zvezno snežno odejo, od nekaj milimetrov do maksimalno dveh prstov v višino. Ves čas ture je bilo precej hladno, tudi severni veter je bil dokaj krepak, od sedelca do vrha je sončece malce pripomoglo k prijetnejšemu počutju. Gneče približno za prste dveh rok, tam nekje, torej precej samotno za dolomitski vršac. Med počitkom na vrhu sem se spogledoval z obema vrhoma Lavarel, ki sem ju obiskal konec julija, in z nekaj vršaci v drugi smeri, s katerimi sem se imel namen spoznati v naslednjih dneh. Za začetek, kot prvi potep od načrtovanih štirih, prav spodobno in prijetno. nasmeh

bagi5. 10. 2022 10:14:34
Sas dla Crusc ( Kreuzkofel ) in Piza dles Diesc ( Zehnerspitze )

To sva že počela in zdaj sva ponovila nasmeh. V čudoviti svet Fanesov sva odšla direktno od doma. Le vrata sva zaklenila, si oprtala nahrbtnike in vzela pot pod noge. Razlog je bil napovedano poslabšanje vremena in možnost kombinacije različno dolgih poti. Na koncu sva naredila vse po spisku in še vreme je odlično sodelovalo z nama velik nasmeh.

Čez strmo ostenje pogorja sva se povzpela preko njegove šibke točke na sedlu Forcella de Medesc. Do tu sva sledila prijetno pot z oznako 12. Ta je v vrhnjem delu pod sedlom potegnjena levo tik pod stenami in po novem dobro označena. Pred leti sva jo očitno zgrešila in se mukotrpno vzpenjala po eni od preostalih dveh shojenih variant.

Od sedla naprej pa vse po starem. Svet se popolnoma spremeni in komaj verjameš, da si v istem pogorju. Tega sva se že navadila in Fanesi so nama vsako leto bolj všeč. Od sedla sva zavila levo na pot 12B, ki sva jo sledila do naslednjega sedla … Ju dla Crusc, tudi Kreuzkofelscharte po nemško. Tu se priključi vzpon od cerkvice Santa Croce, proti kateri se bova kasneje vračala. Nadaljevala sva po poti 7B in se zaradi še vedno dobrega vremena odločila za obisk najvišjega v grebenu, tritisočaka Piza dles Diesc. Nanj vodi kratka in sladka ferate, razgledi z vrha pa višini primerni nasmeh. Tukaj izstopata predvsem res ogromen križ in pogled na bližnjo goro-monolit Piza dales Nü, tudi Neunerspitze imenovano.

V sestopu sva obiskala še veliko bolj obljudeni Sas dla Crusc in obpotni Piz Züber. V dolino sva se vračala po zanimivi ferati Kreuzkofel. Njena težavnost je relativno majhna in se suče v okviru A/B kategorije, ima pa nekaj nevarovanih in izpostavljenih prehodov nad prepadnimi stenami. Vreme je še vedno sodelovalo, zato sva si vzela čas za pavzo pri koči Rif. Santa Croce. Ta je bila nekdaj zavetišče za romarje in je v lasti iste družine že nekaj generacij. Od koče sva najin sestop nadaljevala po romarski poti z oznako 15 in v suhem vremenu zadovoljna prispela domov. Dan je obljubljal bore malo, dobila pa sva ogromno nasmeh. Več v fotozgodbi …
Dnevi so vedno krajši. Niti nisva tako zgodnja, a je še vedno mrak1
Hodiva po poti z oznako 12. Ta vodi proti sedlu Forcella de Medesc2
Sonce pozdravlja vršace skupine Sella, midva pa sva žal na senčni strani3
Mraz je, zato navlečeva nase zimska oblačila4
Forcella de Medesc se že vidi. Zgleda blizu, a je še precej daleč5
Stolpi nad nama se pridno nastavljajo soncu- Malo sva jim fouš :)6
Sva že čez rob. Piz de Lavarella je začuda že v oblakih. Tole vreme ne kaže preveč dobro …7
Tudi drugod se pojajo meglice. Sonce le stežka prodira skozi temne oblake8
Kar bo pa bo. Če bo vreme držalo greva proti vrhu, drugače sestopiva na Kreuzkofelscharte9
Nadaljujeva …10
Glej no glej ... zagledava tisto, kar sva po tihem in na glas oba želela - nebeško modrino :)11
Noge od veselja kar same od sebe pospešijo. Greva na najvišjega :)12
Sva že blizu. Juhuhu … stolp je tudi v soncu :)13
Tudi njegov sosed Neunerspitze se je za trenutek prikazal iz megle14
Že lezeva po ferati …15
Jeklenice so napete, skala odlična, midva kar skakljava od veselja :)16
Kar prehitro je konec feratarskih užitkov …17
Gora monolit še iz vrha. Sas dles Nü, Cima Nove, Neunerspitze … vse je isto18
Piza dales Diesc. Na tem vrhu je eden največjih križev, kar sva jih kadarkoli videla19
Sestopava po isti poti, ker druge niti ni20
Vreme je v popolnem nasprotju z napovedjo, zato obiščeva še Sas dla Crusc21
Njegovo drugo ime je Le Ciaval. Vrhovi v teh krajih imajo običajno imena v treh jezikih22
Križ pod vrhom je manjši kot na bližnjem sosedu, a še vedno velik23
Na vrhu. V ozadju megla že zakriva najin prejšnji vrh. Ravno pravi čas sva bila na njem24
Neverjetna pokrajina Fanesov. Fotke žal ne morejo prikazati dejanskega  videza v živo25
Obiščeva še obpotni vrh Piz Züber. Tik pod njem poteka  ferata, po kateri bova sestopala26
Njen začetek je kar takoj na sedlu Ju dla Crusc27
Sva že skoraj doma. Niti kaplja naju ni dosegla, imela pa sva čudovit dan :)39
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 22 km in 1700 višincev40
Trobec29. 08. 2023 22:46:58
Prejšnji vikend v teh koncih s PD Vitanje. No, uradno PD Vitanje in PD Slivnica, dejansko smo pa bili baje iz 5 društev cool Sončni dnevi, vročinski val, "roštiljada" na soncu in lepi razgledi.

Ker smo spali v dolini, skupina pa ni majhna, se tokrat "prišlepamo" z žičnico. Nadaljevanje na sedlo Ju dla Crusc in naprej na Ciavala in "Deseterca". Sestop pa v drugo stran, čes škrbino Medesc.

pohodnik33329. 08. 2023 23:28:52
Tura z sobote 19.8.2023.

Piza dales Diesc(3023m):

Vzpon z Badie, možna je žičnica od 1400m do okol 2000m ter do koče(Heiligkreuz). Naprej je dokaj kratka ferrata Ferata dla Crusc - Heiligkreuzkofelsteig. Zahtevnost je tam A-B, nič posebej. Na 2611m je tabla ter pol greš naprej severno prot Le Ciaval (2907m). Jz nism bil gor, ampak pomoj lahko-zahtevno. Naprej pa prot Piza dales Diesc(3023m) lahka pot do zahtevna. Težje je le na koncu, zadnjih 30m do vrha. Uradno je B, sam pomoj je kr B-C kratek odsek.

Od teh 4 tritisočakov mi je bil ta najlepši. Greben se dviga, na eni strani odrezan prepaden, na drugi pa bolj položno.

Piz de Lavarela(3055m):

Iz severne strani naprej do sedla
Forcella de Medesc(2533m) ter pol naprej gor. Iz te smeri ne gre tolk ljudi. Večinoma pridejo z vzhodne. Enih par odsekov je mal bolj izpostavljenih, če se prav spomnem, nič posebej.Nekega železja ni tle.Zahtevno- zelo zahtevno.

Lavarela de Fora(3034m):

Zelo blizu prej omenjenem tritisočaku proti zahodu. Mal je težji, vsj izpostavljeno je ter ni varovano tistih 30 - 50m po vrhu, izkušenemu gorniku to ne predstavlja problema.

Piz dles Cunturines(3064m):

Od omenjenih vrhov je prot jugu, JV. Ta je še najtežji od markiranih na te 4 tritisočake. Tam B-C rang nekje, ni čisto kratka, ni pa dolga.

Skratka dokaj lahki 4 tritisočaki, blizu skupaj ter dostopni.