Seznam forumov / Italija / Dolomiti / Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini*

Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini*

bagi4. 10. 2019 10:42:25
Dolomitski imenitneži nama ne pomenijo kaj dosti, z veseljem pa iščeva skrite bisere. Ti niso na spisku želja množic, marsikdo niti ne ve za njih. Eden od njih je gorniška pot *Dolomiti senza confini*, ki na široko obkroži Sextence.

Začrtana pot nama je bila osnovna ideja, ki sva jo popestrila še z obiski bližnjih vrhov. Po označenih in neoznačenih poteh sva odkrivala neverjeto divje, samotne predele tega gorstva, spet drugje množično obiskana področja. Velikokrat sva se čudila noriji iz prve vojne in se hkrati zavedala, da marsikatere poti brez nje sploh ne bi bilo.

Za celoten najin krog sva porabila pet dni, ki sva jih sproti prilagajala vremenski situaciji. Zato tudi nisva rezervirala koč, prostor za dva pa se je vedno našel nasmeh. Pod črto je naneslo 88 km in 8300 višincev. V gorniško malho sva nabrala toliko vtisov, da jih je nemogoče na kratko opisati. Nekaj glavnih značilnosti je opisanih v fotozgodbi, podrobnosti so dosegljive preko mojih kontaktov. Skratka ... z užitkom prehojeno, z nasmehom do ušeš velik nasmeh.

Koordinate izhodišča ( Passo Monte Croce ) : 46.656451, 12.420084

Dan kasneje sva raziskovala še Cadine, ki spadajo v isto gorstvo … KLIK

Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Rdeča nit najine poti po Sextencih - tematska * Dolomiti Senza Confini *1
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Prelaz *Passo Mt. Croce* in začetek najine poti. Odpravila sva se proti Berti Hutte2
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Razgled od stare opuščene koče Rif. O Sala, nekdaj vojaški objekt iz prve vojne3
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Berti Hutte, italijansko Rif. Antonio Berti. Strežejo odličen kapučin :)4
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Takoj za kočo je odcep za ferato Rogeli, a do nje je še daleč5
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Do vstopa v ferato je potrebno predelati še melišča na desni strani fotke6
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Vstop je nedvoumno označen  :)7
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Ferata Rogeli je C/D kategorije in varovalni komplet kar prav pride8
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Prav dosti obiska nima, le sem ter tja sva srečala nekaj gornikov9
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Smer je dobro označena in varovana, zahteva pa vso pozornost10
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Prehodi so večinoma naravni, kje to ni možno, se ferata požene v skalovje11
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Najina smer, koča Rif. Carducci12
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Tudi sestop iz ferate ni od muh. Poteka po zelo strmih stenah13
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Sentiero Gabriella. Ni ravno ferata, je pa Izjemno izpotavljena, slabo varovana in dolga pot. Težavnost A/B14
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Okolje je divje, divje in še enkat divje ...15
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pogled na poličke, po katerih poteka pot. Vse skupaj je podobno Debelakovi pod Kanjavcem, le mnogo daljše16
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Gabriella te preseneti za vsakim vogalom17
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Včasih se je potrebno skloniti ...18
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* ... včasih opreti na redka varovala19
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Ambient ...20
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* ... in spet na zajlah. Te so samo tam, kjer so nujno potrebne 21
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Neverjetno divje okolje ...22
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Eden od sestopov ...23
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Meglice so še povečale resnobnost divjih sten24
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Rif. Carducci, kjer sva prespala prvo noč. Nisva rezervirala, dodelili so nama zimsko sobo25
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Jutro drugega dne in nadaljevala sva po obnovljeni poti Severino Casara, oziroma Sentiero de Toni26
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Jutra so najlepša :)27
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Do vstopa v smer je nekaj malega, prijetnega ogrevanja28
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Nato se začne. Pot ni ravno enostavna, težka pa tudi ne :) Težavnost je B/C29
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Nekaj pretegovanja v uvodnem delu ...30
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Še nekaj počepov  ...31
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* In prišla sva v osrčje velikanov32
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Brez te brvi bi bil prehod soteske precej težji33
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pogled nazaj. Po teh policah poteka pot34
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Tukaj se zaveš svoje majhnosti ...35
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Klasični bivak De Toni na sedlu De Agnel36
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Zaprto :) Šele ko sva prehodila vso pot Severino Casara sva to ugotovila. Opozorilo je samo na tej strani37
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Vojaška pot Kriegssteig. Čudovita izkušnja :) Težavnost je A/B38
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Mala koča Rif. Pian di Cengia. Brez rezervacije je tu težka z nočitvjo39
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pot 101 na Monte Paterno. Nič posebnega do sedla pod vrhom40
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Tri Cime. Videla sva jih z različnih zornih kotov in od marsikje jih ne prepoznaš41
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Kolončkanje na Monte Paterno. Rahlo težja, desna varianta vzpona težavnosti B/C je bila prazna :)42
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Na vrhu43
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pogled z vrha na Rif. Locatelli in Torre di Toblin44
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Sestop z vrha Monte Paterna do sedla, kjer se cepijo poti. Izbrala sva Passportensteig proti koči Rif. Lavaredo45
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Vojaška pot je izsekana v mogočna ostenja46
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Passportensteig. Težavnost je A/B47
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Eden od znamenitih pogledov na Cime je ravno s te poti48
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Spala sva v koči Rif. Auronzo, kjer sva dobila zadnji dve postelji :) Z nama so bili v sobi Grki s kovčki49
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Juto tretjega dne in znamenita pot mimo Cim proti koči Localelli50
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Ni potrebno komentirati :)51
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Rif. Locatelli, oziroma Drei Zinne Hutte s Torre di Toblin v ozadju52
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Nadaljevala sva proti ferati. Dostop nanjo poteka po levi strani, sestop z vrha po desni53
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pogled nazaj na same imenitneže :)54
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Še dve očesci, ki mežikata v jutranjem soncu55
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Torre di Toblin, razgledni stolp, s katerega je soldateska nadzirala okolico56
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Vzpon poteka po težji ferati, kjer strme odseke premagujejo lestve57
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Obilica zraka pod nogami ni prevelika težava in kmalu sva v vršnem delu. Težavnost je B/C58
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Vrh, spust poteka po netežavni Feldkurat Hosp Steig. Težavnost je A/B59
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Po najini navadi sva obiskala še okolišnje vrhove, tokrat Lastron dei Scarperi60
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Turističnih *gornikov* je prec zmanjkalo, ostala sva sama61
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Smer je vidna in občasno označena z rdečimi pikami62
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Okolje postane prvinsko, prehodi so logični in shojeni63
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Na vrhu, 2957 m visoko64
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Povratek do koče Rif. Locatelli. To je zagotovo ena od najbolj obleganih koč v Dolomitih65
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Z veliko sreče sva dobila prosto mizo in prijazno osebje je hitro potešilo najine želje :)66
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Odpravila sva se še na tretji dostop na Monte Paterno in sicer na Sentiero de Luca/Innerkofler. Težavnost je A/B67
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Kmalu se začnejo predori in čelka postane nepogrešljivi del opreme68
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Neverjetno, kaj vse so počeli med prvo vojno69
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Strmina ne popušča in jeklenica služi predvsem za vlečenje po stopnicah navzgor70
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Spet na sedlu Gams Scharte, kjer sva bila že dan prej. Vrh sva tokrat izpustila71
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Pogled nazaj na Monte Paterno in pot, ki se vije po policah72
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Promenada73
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Spet vojaška pot, kot že tolikokrat poprej74
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Zavila sva še na prijazen vrh Punta Fiscalina75
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Proti vrhu76
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Sicer prijazen vrh ima na severni strani nekaj sto metrov odsekano, prepadno steno77
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Cima Una, nedostopna običajnim šodrovcem78
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Spet pri koči Rif. Pian di Cengia. Cene imajo kar visoke, tokrat sva nadaljevala brez postanka79
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Ob poti proti koči Rif. Comici, bolj znani kot Zsigmondy Hutte80
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Lovila sva zadnje sonce ...81
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* ... in prišla do koče tik preden je zašlo za mogočneži82
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Sven in Simon, gorniška prijatelja, s katerima sva se srečevala že vse od prvega dne83
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Jutro četrtega dne in novi izzivi. Za začetek sva izbrala tri tisočak Monte Popero84
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Dostop na ta vrh zaznamujejo melišča, melišča in še enkrat melišča. Snežišča niso bila ovira85
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Na vrhu. Razen izjemne višine vse skupaj ni preveč navdušujoče86
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Spust iz Monte Popera po smeri pristopa in nadaljevanje po znameniti Strada degli Alpini87
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Kaj kmalu prideva do izjemno strmih pobočij in poti, iztrgane gori s pomočjo razstreliva88
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Ta del je izjemno atraktiven in kar ne moreš se načuditi noriji tistih časov89
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Potek poti pod ostenji La Mitrie in Torre Undici.  Neverjetno, izpostavljeno90
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Od prelaza Forcell Undici sva se začela spuščati proti dolini91
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Najin cilj je bila koča Rif. Prati di Croda Rossa, oziroma Rotwandweisen Hutte92
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Koča je bolj gostišče s prenočišči, v sredah zaprto. Zaželjena je rezervacija93
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Jutro petega dne in pogled na Rif. Locatelli daleč zgoraj94
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Odpravila sva se na Croda Rossa di Sesto ( Rotwand ) po poti Rotwand  Kletersteig ( A/B )95
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* V bistvu je vse skupaj spet vojaška pot, ki vodi mimo številnih ostankov tistih časov96
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* V vršnem delu. Opazovalnice so vsepovsod97
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Na vrhu Sextener Rotwanda. Ni čisto enostavno, težko pa spet ne98
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Nadaljevala sva naprej v smeri ferate Zandonella99
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Na začetku ni bilo še nič posebnega. Nekaj pretegovanja in nič več100
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Od tega vojaškega gnezda se vse skupaj malce zakomplicira :)101
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Nekaj sto metrov spusta je kar strmih in izpostavljenih102
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Oznaka ferate je samo spodaj, zgoraj je ni103
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Po strmih, zbitih meliščih sva se spustila v dolino Vallon Popera104
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Še nekaj strojničnih in topovskih gnezd ...105
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* ... malce nebeške osvežitve za vzorec ...106
Sextenski Dolomiti - pot *Dolomiti senza confini* Zaključek čudovitega prečenja Sextencev107
bagi20. 07. 2023 13:56:01
Izkoristila sva lepo vreme in se za nekaj dni podala v Dolomite. Za začetek sva ponovila del poti izpred nekaj let v enem od najlepših kotičkov Sextencev. Malo so naju skrbele snežne razmere glede na Triglavsko pogorje teden poprej, vendar je bila skrb popolnoma odveč nasmeh. Dolomiti imajo do 3000 m izjemno malo snega, videti ga je le v večnih ozebnikih. Koče so polne, obiska veliko, cene več kot normalne. Kako sva tokrat hodila pa je opisano v fotozgodbi …

Koordinate brezplačnega parkirišča ( blizu Lago d'Antorno ): 46.5909308N, 12.2632556E
Od doma se odpeljeva sredi noči in  parkirava ob jezercu Lago d'Antorno. Pretegneva noge in se odpraviva na pot1
Kmalu naletiva na na dolgo vrsto čakajočih pred mitnico za  Rif. Auronzo. Tu zavijeva levo na pot 1082
Pri Malgi Rinbianco z značilno obliko heksagona zavijeva na krasno Grohmannnovo pot z oznako 105A3
Ta naju čez čas pripelje v veličasten svet Dolomitov :) Po poti 105 nadaljujeva mimo planine Malga Langalm4
Pogled seveda kradejo svetovno znane Tre Cime, ki pa niso edini biserii tod okoli5
Tudi pogorje Monte Paterna ne zaostaja kaj dosti, le videz je precej drugačen6
Najprej se odpraviva na Torre Toblin, mogočen stolp, ki kraljuje nad okolico7
Ja, tja gor bo treba …8
Ferata delle Scallete s poreklom iz prve vojne9
Po dolgi vožnji se odlično obnese nekaj konkretnega raztegovanja :)10
Ravno prav, sledi namreč nekaj zabeljenih navpičnic11
Simpatični domačinki naju spustita naprej. Govorita nerazumljiv dialekt, na srečo tudi angleško :)12
Ni za baročno zaobljene :). Vse kar imam obešeno na sebi se zatika v skale13
Takole je na izstopu iz tesni videti najožji del ferate14
Sledi popolno nasprotje, izpostavljene lestve nad prepadom15
Varovala so odlična, zraka pod nogami ogromno16
Pot še enkrat zavije med skale, tudi vrh se že sluti ...17
Torre di Toblin, dobrih 2600 m visok osamelec z odličnim razgledom18
Pogled na nadaljevanje  najine smeri proti Monte Paternu19
Spustiva se po ferati Feldkurat-Hosp. Sestop po lestvah ni priporočljiv zaradi množice vzpenjajočih20
Nedaleč stran se postavlja imeniten vrh Lastron dei Scarperi, ki za vzpon zahteva nekaj več izkušenj21
Rif. Antonio Locatelli na najbolj eminentni lokaciji. Veliko točeno pivo je 6 €, enako kot piksna teden prej na Staničevi22
Zanimiva kaznovalna politika (desno spodaj). Pri obilici turistov ima zagotovo učinek :)23
Kot bi nekdo narisal sliko :)24
Predpriprave na ferato De Luca Innerkofler. Ni preveč zahtevna, zato je na njej običajno polno ljudi25
Vse skupaj se prične z rovi skozi skalne gmote. Vojakom so nudili zavetje in olajšali dostop na goro26
Razgled iz rova na bližnje vršace27
Nekaj odprtih odsekov je kratkih, vhodi pa močno utrjeni28
Stopnice so izjemno strme in brez jeklenic bi bila kar težka. Da ni prehudo, s stropa kaplja vodno hlajenje :)29
Ferata poteka po strmi zajedi in tako je vse do sedla Forcella del Camoscio30
V zgornjem delu ima dve varianti. Zunanja je novejša in je namenjena srečevanju31
Vršni del pa je čista klasika, kar pomeni polno ljudi različnih izkušenj in s tem povezani zastoji32
Monte Paterno, 2744 m visok vrh33
Razgledi so višini primerno čudoviti. Na sredini desno je pravkar obiskani osamelec Torre Toblin34
Po sestopni ferati se spustiva nazaj do sedla Forcella del Camoscio35
Tam izbereva skrajno desno pot 101B - Passportensteig. V začetnem delu je potrebna dodatna pazljivost36
Nato vodi po čudovitih policah, ki so jih vojaki vklesali v goro37
Skozi predor se premakneva na drugo stran gore, nato se spustiva v še en, tokrat izjemno nizek predor38
Zaključek na drugi strani predora. Po njem bi šel najlažje po kolenih, vendar je poln vode :)39
Pot Passportensteig ima izjemen pogled na Tre Cime. Nekatere najbolj znane fotke so nastale ravno na tej poti40
Pogled nazaj. Od tam sva prišla 41
Pogled nazaj na Rif. Auronzo in obilje Crod v ozadju47
Sentiero Alberto  Bonacossa z oznako 117, izjemno lepa in divja pot48
Cadini.  Med te špice greva :)49
Pot je ozka in prepadna, vendar nikjer nimava občutka pretirane izpostavljenosti50
Ravnokar sva šla pod temi roglji :)51
Vse ni čisto enostavno. Tukaj se je potrebno spustiti krepko navzdol52
Po skalah teče voda in vse je mokro. Prav vesela sva, da nisva tukaj ob kakšni zmrzali53
Težji del je za nama, čakajo naju novi izzivi :)54
Smerokazi ob križišču poti. Sledi strm vzpon po poti 117 do koče Rif. Fonda-Savio55
Ura je že pozno popoldne in na najino srečo vzpon poteka v senčnem delu doline56
Rif. Fonda-Savio, koča kot iz pravljice :) Tu so doma plezalci, ki se preizkušajo v teh stenah 57
Mnogo tabel, mnogo poti. Najina je 115, po kateri se spustiva do izhodišča58
Še pogled nazaj na čudovito okolje in prijazno kočo v objemu gora. Počasi zaključujeva dan59