Seznam forumov / Italija / Dolomiti / Tofana di rozes

Tofana di rozes

miranm8. 08. 2019 10:55:03
Pozdravljeni,
Zanima me stanje poti na omenjeni ferati - Via ferrata Lipella (sneg, jeklenice,..).
Lp,
Mirannasmeh
mirank8. 08. 2019 20:22:42
O kakšnem snegu neki? Jeklenice, kjer so, so čisto v redu, če ti vzpenjanje po feratah ni tuje potem ti je vse jasno. Sama pot ne spada med zahtevnejše, je pa kar dolga, sestop pa via normale je več kot pol krajši od vzpona.
mirank8. 08. 2019 21:13:02
Še nekaj; za prihajajoče dni z visokimi temperaturami je to prava izbira. Da se izogneš glavnemu navalu svetujem start od Dibone vsaj ob 7h, tako tisti sprehod do vstopa v Casteleto pod j steno opraviš v soncu, potem si v kaverni in lep čas na zah steni v senci. Računaj cca 7h za celo turo; lahko se tudi raztegne, saj se z vrha kar ne da dolmežikanje
miranm9. 08. 2019 07:12:08
Hvala za informacije.nasmeh
Trobec26. 08. 2019 18:02:33
Ni čisto aktualno, pot se verjetno vseeno ni spremenila nasmeh Predvidevam pa, da ni več tistega snežišča, ki sem ga omenil v zapisu.

rok.si27. 08. 2019 21:30:03
14.8., ko sem jaz tam hodil, je snežišče še bilo in zjutraj trdo kot beton, se ga je pa dalo spodaj obhoditi, kar sva tudi storila.
Sva pa imela podoben vtis o poti kot ti - prvi del do Tre Dita čez police je bil super, čudoviti razgledi in razgibana ter napeta pot. Zgornji del pa je bil občutno zahtevnejši in precej vertikalen, bolj z ravnilom potegnjen kot pa po naravnih prehodih, prejšnjo noč je deževalo, tako da mokra skala ni ravno olajšala poti.
Sva se kar razveselila konca jeklenic in toplega sončka na rami, kjer se senčna Via Lipella priključi normalki.
Branee28. 08. 2019 07:05:45
Če si se na odcepu vrnil (levo, namesto po gruščtnati polici desno) si velik del plezarije izpustil, ravno najbolj zanimivega. Pa tudi via lipela se nadaljuje od tam, gor
rok.si28. 08. 2019 08:21:57
Ne, jaz sem mislil konec Via Lipella na cca 3000 metrih, ko se prikaže vršna piramida. Odcep je pri Tre Dita - levo koča, desno polica. Sva šla naprej po polici nasmeh
fjr25. 07. 2020 18:12:06
Zdravo. Ali mogoče kdo ve, če je Lipella že prehodna brez zimske opreme. In pa seveda vrh Tofane?
AlesSLO25. 07. 2020 19:28:10
Zdravo. Tukaj imaš vse informacije: https://www.guidedolomiti.com/en/ferrata-open-closed/
fjr27. 07. 2020 08:08:21
Hvala Ales.
haridautovic2. 08. 2020 11:29:47
28.7.2020/Tofana di Rozes/3225nv/
Pri sestopu z Preber/Preberspitza sva razmišljala,kam pa zdaj??in se je porodila ideja,,,Dolomiti,,,vse drugo je itak samo igra.Ker se v Dolomitih vse prične pri jezeru Misurina,sva se za kratko ustavila pri jezeru in nadaljevala proti Cortini d'Ampezzo.Za izhodišče sva izbrala Rifugio Dibona,vendar sva po pomoti prispela na Pie Tofana(4sedežnica)pod Tofano di mezzo,nič za to sva si rekla in ubrala po kolesarski poti št.405 do ceste ki pelje proti Rifugio Dibona na pot 403 do koče,zapravila sva eno uro pa kaj,važn da je vreme prekrasno,in MI2 dobre volje....
prispela sva pred večerom 1
koča na 2600mnv — v/na Rifugio Giussani 2600 m.8
pogled od koče na najin cilj — v/na Tofana di Rozes.9
zdaj gre za res10
pot poteka po skalnih poličkam ,snežiščih,vlažnih skalah,skratka zahteva veliko previdnosti11
manjše ne problematično snežišče12
sva že na grebenu,kje se priključi pot po ferati 13
pri pogledu proti vrhu na veliko snežišče naju je pošteno zaskrbelo14
 to je že bolj zahtevno snežišče,sva riskirala/večina je tu obrnila15
tukaj pred snežiščem srečava še mlad par iz Slovenije, rekla sta da ne bosta riskirala in obrnila nazaj kakor tudi drugih 70% planincev,ni upalo naprej,,pošteno je priznati,,če ne gre,pač ne gre,,16
prilezla sva na vrh,srečala en par Italijanov,,potem sva celo uro vrh imela samo za se,neverjetno,vreme prekrasno,sama si ne bi mogla želeti lepše,, — v/na Tofana di Rozes.17
z vrha,spodaj delajo novo smučišče pod Cinque Torri18
Pogled na Tofano di mezzo in Punta aglio19
fantazija/polna mi duša20
samo MI2 in Tofana21
celo uro sva Tofano imela samo zase22
Levo Punta penia-Marmolada-desno Piz boe,spodaj Lagazuoi in sass di stria in Passo di Falzarego23
počasi nazaj proti koči24
bivša koče ki jo je podor uničil-Rifugio Cantore25
proti dolini26
lepa mulatjera.skoraj cesta27
pogled od koče Rifugio Dibona na Tofano28
tukaj sva šla proti koči rifugio duca d'aosta-pot 405-Kolesarska29
mimo koče nad smučiščem in pod žičnico na Tofano di Mezzo,spust do pie tofana,do izhodišča30
spodaj Cortina dAmpezzo desno v ozadju Monte Antelao poznan kot kralj Dolomitov je z 3264 metri najvišji vrh v vzhodnih Dolomitih31
tukaj sva štartala-Pie tofana — v/na Baita Piè Tofana.32
tukaj sva tudi zaključila33
Janezs17. 09. 2020 10:42:47

S hojo pričneva pri Dibona, po poti 403 po lepi mulatjeri, do koče Giussani. Naprej je pot bolj zahtevna, veliko drobirja in označena z redkimi modrimi oznakami. Pomagajo možici. proti vrhu še postane precej strmo.Vrneva se po isti poti.
bagi26. 09. 2020 16:19:57
Topla jesen je bila kot naročena za lepo turo na kateri so višje temperature precej pomembne. Za cilj sva izbrala Tofano de Rozes, smer Lipella, izhodišče Dibona.

Ferata, kjer je od tehnike v pomoč samo jeklenica, smer, v kateri je v pomoč nešteto naravnih pomagal. Speljana je levo, desno po policah, poplezavanje po naravnih prehodih omogoča uživaško napredovanje proti cilju. Adrenalin raste, navdušenje tudi, duša gruli velik nasmeh. Varuješ se lahko na vseh zahtevnejših mestih, a ferata absolutno ni za vsakogar. V mrzlih jutrih rada pokaže svoje zobe. Nemalo mokrih odsekov se spremeni v ledeno past, jeklenice in stopi zaledenijo. Najtežji detalj v gornjem delu je večinoma moker in drsen že po naravi, led dvigne težavnost se za stopnjo višje. Previdno torej in z ustrezno opremo.

Midva sva zaradi nenavadno visokih temperatur imela srečo nasmeh. Od obilja vode naju je namočil samo slapič, ledu ni bilo nikjer. Feratarske rokavice sva zaradi vode večkrat preventivno snela, mokre niso bogve kaj. Razen dveh hitrih domačinov sva imela celotno ferato samo zase. Neverjetno zmeden. Nekaj ledu je bilo samo na meliščih tik pod vrhom. Več v fotozgodbi ...

S Tofane sva sestopila po normalki do izjemno lepe koče Giussani. Povsod je polno drobnih detaljev, ki kažejo na skrbne roke. Kako tudi ne, kočo že več desetletij upravlja ista družina. Cene so za te kraje nizke. Polpenzion s člansko izkaznico pride le 45 €, v bližnjih privatnih kočah seže do 75 €. Tudi sestop s sedla so odlično uredili. Kjer je bila nekoč steza čez melišča, je sedaj prava *avtocesta*. Obisk Goske je sedaj primeren za vsakogar.

Za zaključek ... odlična, brezhibno vzdrževana ferata na lep tritisočak, a ji moraš biti dorasel zaradi izpostavljenosti in dolžine.

Koordinate izhodišča ( parkirišče pri Diboni ): 46.532784, 12.070132

Prvi jutranji smerokaz za Lipello ... pot 4421
Presenečenje ... nikjer nikogar, čeprav je bilo pri Diboni kar nekaj avtomobilov2
Sonce je vsak dan vstajalo kasneje, jesen prihaja na velika vrata3
Sem gor bo treba25
Konec poličke, zdaj gre še malo bolj zares26
Brezhibne jeklenice so v pomoč pri varovanju, drugih tehničnih pripomočkov ni27
Le dva hitra Italijana sta odbrzela mimo naju, vse ostalo sva imela samo zase :)28
Oprimkov je miljavžnt, skala odlična29
Še zaključek pri Rifugio Dibona53
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 12 km in 1400 višincev54
Nejc78726. 09. 2020 19:46:56
Super! Dokumentarno, lepe fotke, veliko informacij.
Čestitke za turo in srečno.
bagi26. 09. 2023 12:31:01
Koča Rif. Dibona - ferata Lipella - Tofana di Rozes - koča Rif. Giussani - izhodišče

Za ponoven obisk Lipelle sva se odločila ob vzponu po Tomaselli-ju prejšni dan. Obe ferati potekata na severni strani in hitro sva ugotovila, da so visoke temperature idealne tudi za obisk Tofane. Lipella je namreč senčna, resna, za povrh marsikje mokra in zaradi odsotnosti ledu sva želela te razmere izkoristiti.

Ferato sem podrobno opisal že v prejšnjem prispevku, zato tokrat le o trenutnem stanju. Vsa varovala so v odličnem stanju, pot je dobro označena, v začetnem delu so rdeči kvadratki celo obnovljeni. Smer večinoma poteka iz police na polico, vsakič v malo višje nadstropje. Pri tem so marsikje dvomljiva nadaljevanja, navidezno uhojene potke. Tokrat so bila na vseh takih dvomljivkah postavljene kamnite prepreke. Preko njih se ne sme nadaljevati, ampak je potrebno poiskati markacije v bližini.

Tudi na mokrih delih ferate sva imela srečo. Daljše obdobje toplega vremena je osušilo potočke in nisva bila deležna kakšne posebne osvežitve. Ledu ni bilo za pričakovati, zato tudi nisva imela nič od opreme za take razmere. Tokrat je bilo tudi prvič, da sva bila nadvse zadovoljna s senčno stranjo ferate. Ta naju je uspešno skrivala pred soncem skoraj do vrha in nisva imela čisto nič proti velik nasmeh.

Na vrhu nič posebno novega. Tokrat sva imela krasno vreme z enkratnimi razgledi in niti ni bilo preveč ljudi. So pa iz smeri koče Rif. Giussani prihajale množice in tu sva se po eni od številnih potk spustila tudi midva. Koča je bila polna, zato sva nadaljevala kar naprej proti Diboni.

Še nekaj o cesti do koče … makadamski del je svoje vrste rodeo, kjer se zagotovo ne splača hiteti nasmeh. Cesta je prevozna za vse običajne tipe avtomobilov, za višje bivalnike pa je na začetku postavljena rampa.
Novo jutro, nov lep dan, nova pot. Poklicala naju je  Tofana di Rozes ...1
Po poti 442 greva v smeri Lipelle. Vreme ne more biti boljše, temperature so idealne2
Tofana si je že nadela svoje najlepše barve3
Tople barve jutranjega sonca dosežejo tudi naju4
Še zadnji smerokaz naju usmeri navzgor pod steno5
Sva na začetku izjemno zanimivega vzpona na Tofano. Za uvod se povzpneva na vojaške položaje6
Nadaljujeva po dolgem, strmem in zavitem predoru. Kovinske stopnice so do izstopa, čelka samoumevna7
Ob zaključku se predor racepi in tukaj zavijeva desno8
Pot je v globoki senci, na nasprotni strani pa žarijo  stolpi Pize  Fanes9
Še uradni naziv smeri10
Ferata je temačna in skrivnostna, lahko tudi izjemno zahtevna. Takoj začutiš mogočno okolje11
Uvodni del ni kaj posebnega, varovala so dobra12
Hitro sva kako nadstropje višje. Celotna ferata poteka na enak način, s police na višjo polico13
So pa te police lahko dolge in tudi krepko izpostavljene14
Skala je večinoma dobra, morda zaradi severne strani pogorja, morda zaradi manj obiska15
Jeklenice naju vsakič znova povabijo v višje nadstropje :)16
Tudi mokrih, tako skala kot jeklenica. Ta del je v zmrzali posebej nevaren25
Kmalu sva ven iz mokrega območja, ki je bilo tokrat prizanesljivo z nama :)26
Sledi še nekaj poličk in potegov … 27
Nato pa prideva do točke *Tre dita*. Levo je odcep za kočo Rif. Guissani, desno proti vrhu28
Greva desno, brez pomisleka. Levo bi šla v primeru poslabšanja vremena ali poškodbe29
Po Lipelli je pot na vrh veliko bolj zahtevna30
Marsikje se je potrebno krepko potegniti31
Stene so se postavile pokonci in nekako se bo treba preriniti čez32
Tudi pot postaja vedno ožja …33
Na koncu pa je zmanjka34
Naprej gre takole …35
Eden težjih detaljev v vršnem delu ferate. Skala je mokra od istega potočka kot spodaj36
Čevlji na tem delu spodrsavajo, zato je pomembno že naprej predvideti dobre stope37
Bravo, uspelo je :)38
Takoj ko prideva čez prelom se ferata Lipella zaključi39
Sledi šodranje …40
Nadaljujeva po eni od mnogih stezic. Nekatere so bolj, nekatere manj uporabne41
Sva že na vrhu in sploh nas ni veliko42
Pogled proti Lagoroziju in Pizam43
Pogled proti Tofani di Mezzo in Tofani di Dentro. Nekaj malega se že spogledujemo :)44
Normalka, po kateri bova sestopila. Spodaj se vijejo procesije45
Tudi v sestopu je nešteto poti in potk. Glavna je označena z modrimi packami, a jo hitro izgubiš46