Seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero)

Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero)

IgorZlodej7. 03. 2011 20:31:02
Izhodišče Forni Avoltri, parkirišče tik pod polnilnico rujne Karnijske kapljice (Goccia di Carnia). Ob prihodu se mi dvakrat milo stori. Prvič snega je bore malo in drugič na tla mi pade pločevinka radlerja in začne veselo škropiti naokoli. Bo kar bo si rečem in grem nekaj metrov dol, ter preko mostu (Rio Degano). Na drugi strani nadenem smuči in oddrsam po označeni poti 141 ob potoku Bordaglia navzgor. Snega je z višino vse več, narejena je gaz od krpljarjev, opazim tudi eno staro smučino. Kmalu pridem do križišča poti in zavijem v levo na pot 142 proti spodnji planini Bordaglia, kamor tudi vodi gaz. Sem na soncu, gozd je vse bolj redek in pred mano se pojavi planina. Malo postojim se razgledam, ima tudi zimsko zavetišče Filipo, vendar ni dostopno, ker je zameteno, lopate pa nisem našel. Nadaljujem na kratko skozi gozd po označeni stezi, sneg je pomrznjen, sledi pa ni več. Kmalu sem na zgornji planini, ki je kot zgleda že več let opuščena, razgledi sijajni, tudi na, za nekatere nedostopne Siere. Od planine se rahlo spustim navzdol in gladko prečim jezero (Lago di Bordaglia), sledi vzpon skozi nekakšno krnico, malo se pomudim pri fotkanju v iveje odetih macesnov, se povzpnem na neko neizrazito sedlo, ter na koto 2112 m. Vidi se veliko, od Peralbe do Cogliansa, pred mano pa mogoča Monte Volaia. Vetra skoraj, nič, sneg po južni strani rahlo odpuščen, zato kar odsmučam, prečim v levo v Avstrijo proti sedlu Giromondo, se povzpnem na nek sončni hrbet, malo posedim, nato pa odsmučam ob potoku Volaia vse do spodnje opuščene planine Obmladet. Sneg je bil večinoma trd, ponekod rahlo odpuščen, vmes tudi trda kloža.
Pod spodnjo planino Ombladet ponovno nadenem pse in grem do opuščene planine, kjer na zidovih najdem markacije. Sneg je uležan pršič od 20, višje do 50 cm. Nekako sledim letni markirani poti, pomagam pa si tako, da sledim požaganim vejam ob poti. Višje pridem do zgornje planine Ombladet, ki je očitno tudi že več let opuščena, nadaljujem po široki krnici navzgor. Razgledi sijajni, same znane in že obiskane gore vsenaokoli, špure nobene, nedotaknjena belina povsod naokoli. Na sedlu se pokaže še Monte Crostis, ki bi tudi lahko bil današnji cilj, ampak sem želel več. Zavijem v levo navzgor, kamor vodi tudi letna pot na Monte Volaio, kjer sem pred leti že bil. Pod neko skalo končam vzpon, posedim, se razgledam, nato pa odsmučam. Do sedla rahlo odpuščen sneg, nižje samo še pršič in rahla kloža. Pri spodnji planini grem do ceste, tudi tam je stara gaz krpljarjev in vsaj enega smučarja. Cesta se rahlo vzpenja, kar je edina napaka celotne veličastne ture, vendar je vzpon kratek in nato sledi le še spust po cesti do potoka Degano, v spodnjem delu je treba rahlo paziti, ker je snega na cesti malo. Do avta ni šlo, saj je bilo treba prečkati most, sledil je še kratek vzpon gor do ceste. Ni bilo slabo, zato sigurno še kdaj ponovim.
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) v bližini parkiram1
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) lep razgled, ko pridem iz gozda2
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) pri spodnji planini Bordaglia, ki na srečo še živi3
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) planina ima stražni stolp in...4
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) pršičasta pobočja na drugi strani doline so me povabila že tukaj pri kapelici6
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) na večini teh gora sem že bil7
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) mogočna Monte Volaia8
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) jezero Bordaglia (Lago di Bordaglia) seveda po snegom9
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) pogled dol na jezero10
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) očitno je bilo včeraj tukaj megleno11
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) utrinek12
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) utrinek13
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) utrinek14
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) pogled na prehojeno pot15
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) tja gor pojdem16
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) na koti 2112, zadaj ošiljen vrh Crete di Bordaglia17
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) na pobočju sem pustil sled vzpona in spusta18
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) z vrha sem odsmučal direktno v Avstrijo19
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) in naprej ob potoku Volaia proti dolini20
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) po lepi smuki, spet pse na smuči pod spodnjo planino Ombladet21
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) prostranstva pršiča ob zgornji planini22
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) dolini pa kar ni videti konca23
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) že visoko nad pršičasto dolino, zadaj mogočna Monte Avanza in beli hrbet Peralbe24
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) s škrbine se pokaže Monte Crostis in desno Zoncolan25
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) spredaj Cima Ombladet, zadaj Monte Cimon, Creta Forata, Siere26
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) smuka je bila krasna27
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) nora uživancija28
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) ki se počasi končuje29
Lago di Bordaglia in kota 2112 in Forc. Ombladet pod Črnim kamnom (Sasso Nero) tukaj je krog s podaljškom sklenjen30
IgorZlodej21. 06. 2011 19:23:09
Vedno me zanima kako neko območje zgleda v kopnem ali obratno, zato sem se ponovno odpravil v te konce. Včeraj sem ponovil pot do sedla Giramondo, potem pa sem se po poti št. 403 pod južno steno Crete di Bordaglia vrnil proti zahodu in tam na zahodni strani poiskal "pot" bolj uhojeno brezpotje proti vrhu Crete di Bordaglia. Smer je označena z možici. Sprva je šlo po melišču in travah, zatem po krušljivem skrotju, tu in tam se je bilo treba malo prijeti, slaba I. Na vrhu strelske jarki, kot običajno po teh gorah. Sestopim nazaj do markirane poti 403, se povzpnem na Quota Pascoli in sestopim do jezera Pera, ter se povzpnem na sedlo Sissanis ter nadaljujem po grebenu do M. Navagiust, nekakšno orlovo gnezdo z utrdbami iz I. vojne. Z vrha se vračam v smeri sedla Sissanis, potem pa zavijem v levo in preko opuščenih zgornje in spodnje planine Sissanis do križišča poti dolina Fleons polnilnica Karnijske kapljice. Tako lepo zaokrožim turo, ki jo bom opravil spet v jeseni. Po poznem kosilu v Granvilli se s kolesom zapeljem - sprehodim še na sedlo Digola med Terzo Media in Terzo Piccola. Cesta ima kar konkretne vzpone. Za TK navdušence predlagam spust s sedla Digola v Camopolongo in povratek v Granvillo-Sappado.
spodnja planina Bordaglia, levo M. Vas, zadaj krasne Siere1
orlovo gnezdo na vrhu17
po dolini Sissanis navzdol18
IgorZlodej13. 10. 2015 10:18:00
Pa je po štirih letih le prišla ta jesen mežikanje.

Parkirišče pri polnilnici, potem pa čez potok, most je podrt od kdo ve kdaj, ter po cesti na spodnjo planino Bordaglia. Kratek postanek in naprej do zgornje planine in do jezera. Kako uro sva bila tam, pa ne sama, saj so fotografi izkoristili lep dan, celo z dronom so preletavali jezero in okolico.

Nadalevala sva do sedla Giramondo, se povzpela na Creto di Boraglia po znanih prehodih in se potem mimo jezerca Pera povzpela na sedlo Sissanis in po dolini preko opuščenih planin na izhodišče.
improviziran prehod čez potok Degano1
spodnja planina Sissanis16
na izhodišče17
Stoick4. 07. 2016 23:56:59
Po jesenskih še poletni utrinki, od sobote.

Most je podrt od lanskega poletja, se je preveč otrok nagnetlo nanj (za skupinsko fotko?) in je popustil, je bilo nekaj poškodovanih, tako da se na štartu naredi manjši ovinek.
Do izhodišča je iz Kranjske Gore 1h 38 min , planinskih koč ni, obiska pa bi bilo presenetljivo malo, če ne bi naš avtobus imel tako velikega vpliva na statistiko.
Turo smo končali optimalno, ob začetku plohe nasmeh

Še nekaj slik:
Jezero z mrtvo žabo4
Sabina Grahek11. 10. 2020 21:28:08
Večkrat sem slišala govoriti o lepoti jezera Bordaglia in tako sva se včeraj v spremstvu najine psičke Dore le odločila, da obiščeva te kraje. Naredila sva krožno. Pustila avto pri polnilnici mineralne vode Goccia di Carnia, šla do kamnoloma, tam prečkala potok ( nižje dol je pot zaprta, ker ni mostu za prečenje), nekaj časa hodila navzdol ob potoku, za tem pa sva krenila levo navzgor po prijetni poti, ki se vije skozi gozd. Ko sva prišla na spodnjo planino Bordaglia, sva srečala dve večji skupini ljudi. Kmalu sva ugotovila, da nekatere poznamo, saj so bili člani goriškega planinskega društva CAI. Pridružili smo se jim do zgornje planine. Oni so potem zavili direktno proti vrhu Navagiustu, mi pa smo se spustili do jezera in občudovali ta gorski biser. Pot sva nadaljevala do sedla Girammondo, mimo jezerca Pera do sedla Sissanis, za tem po jesensko obarvani dolini navzdol do doline Fleons in tam popila malo sveže Karnijske kapljice. Tod je vidna tudi zanimiva soteska, ki jo je ustvaril potok Degano med hriboma Navagiust in Navastolt. Kmalu za tem smo bili na izhodiščni točki. Za celotno turo si je treba vzeti pet uric. Odlična naložba v vseh letnih časih.
Jezero Bordaglia 1
Midva sva šla do  tega mostu, ki se nahaja blizu kamnoloma in se potem spustila navzdol ob potoku do razpotja. 2
V bližini spodnje doline Bordaglia3
Hrib Volaia pred nama. 4
Spodnja dolina..........kar veliko se nas je danes odločilo za to  turo. 5
Zanimivost ob poti. 6
Kapelica posvečena duhovniku in pedagogu Janezu Bosku. 7
Izžareva dobrota iz tega obraza. Treba pa je bilo pobrisati  malo pajčevin.....8
Proti zgornji dolini Bordaglia. 9
Deroča voda potoka Degana v bližini korita.29
Goccia di Carnia - naravna mineralna voda. Tu je zastonj in vedno  sveža.  30
turbo13. 10. 2020 19:42:47
Sabina, Navagiust bi bil tudi za Doro. Že res, da je travnat greben mestoma ozek in vršno pobočje strmo, a je zagotovo primerno za pasje tačke nasmeh
Sabina Grahek30. 10. 2020 20:50:18
Turbo, pomeni, da se bomo vrnili in se povzpeli še na Navagiust. Il monte giusto per Dora! nasmeh
Sabina Grahek25. 07. 2021 21:23:43
Pa smo ponovili to turo še v poletnem času. Ko sva dospela v Forni Avoltri, sva zavila desno v kraj Pierabech in se peljala do polnilnice mineralne vode Goccia di Carnia. Parkirišče ni bilo tako polno kot je v jesenskem času. Veliko avtomobilov je bilo parkiranih že na začetku, zaradi tega sem smatrala, da so popravili mostiček preko potoka Degano (prav sem imela: zelo elementaren, a prehoden - trije hlodi speti skupaj). Ob povratku sva se ga tudi poslužila.
Naredila sva namreč krožno pot v naslednjem vrstnem redu: po dolini Fleons do sedla Sissanis, na vrh gore Navagiust, nazaj do jezera Pera, po poti pod južno steno Crete di Bordaglia sva dospela v Avstrijo do sedla Giramondo, tod sva obrnila in se spustila do idiličnega jezera Bordaglia. Spremljala naju je psička Dora, ki se je tukaj lahko malo razživela in uživala v iskanju ribic. Po dolgem postanku smo zaključili krožno pot tako, da smo se spustili do spodnje planine Bordaglia ter ob istoimenskem potoku. Malo pred sotočjem s potokom Degano je potok Bordaglia izklesal majhno sotesko - mene vedno znova očara. Na splošno pa je celotna krožna pot zelo prijetna in raznolika. V tem obdobju je tudi polno raznovrstnega cvetja. nasmeh
Po kamnolomu smo nadaljevali pot levo po dolini Fleons.  1
Ta voda bo kmalu v steklenicah Goccia di Carnia.2
Tu pa se lahko kar direktno odžejaš s Karnijsko kapljico. 3
Tokrat odprta privatna koča na planini Sissanis, a noter ni bilo nobenega. 4
Še vedno planina Sissanis5
Macesni so se morali prilagoditi. 6
Pred sedlom je tu pa tam še kakšna zaplata snega, kjer se je Dora malo ofrišala. 7
Na sedlu zavijemo proti gori Navagiust. 8
Sedlo Giramondo. 16
Smo že v Avstriji. 17
Potem pa povratek k jezeru Bordaglia. 18
Nazaj povratek od zgornje planote Bordaglia do spodnje planine Bordaglia, ob istoimenskem potoku ter soteski. 21
To je pa ta nov mostiček. 23
Ko prečkaš mostiček, greš po stezi navzgor in dospeš na cesto. 24
turbo1. 07. 2023 17:18:58
Creta di Bordaglia (24.6.2023)

Cjanâl di Guart, kot se furlansko reče Val Deganu, sam začetek te doline, ki se konča pri Villa Santini, kjer se istoimenska rečica izlije v Tilment, je eno mojih zelo ljubih izhodišč za potepanja po karnijskih vršacih. Običajno začnem pod polnilnico mineralne vode, saj sestop opravim mimo jezera in planin Bordaglia, tudi danes tako, ko sem se odpravil na že osmi vršac nad dolino. Mimo kamnoloma marmorja navzgor do razpotja in tam desno proti sedlu Sella Sissanis. Do tam sem moral mimo spodnje in zgornje planine Sissanis, spodaj stoji lično obnovljena casera, zgoraj so samo še ruševine. Na sedlu je precej pihalo, zato sem se samo razgledal in mimo jezerca Pera nadaljeval proti Creti di Bordaglia. Pod vrhom postanek na neizrazitem sedelcu Passo di Val d'Inferno, kjer me je napis na tabli seznanil z dogodki, ki so se zgodili konec maja davnega leta tisočdevetstopetnajstega. Tod sem zapustil markirano pot in prek melišča nadaljeval navkreber, po skrotastem svetu so pri razvedu pomagali možici. Nad jezercem Pera je bilo precej hladno, saj je vel močan severni veter, kratki rokavi so bili kmalu premalo. Do vrha me je čakalo eno zahtevnejše mesto, tam sem dal palici v eno roko in si z drugo pomagal navkreber, dvakrat, trikrat sem se povlekel navzgor in že sem bil na vršnem pobočju. Sem ter tja prek razbitega sveta, okoli vojaškega rova in že sem bil na vrhu. Možic, knjižica oziroma nekaj listov in svinčnik v kozarcu ajvarja, simboličen križ iz stare bodeče žice. In samota, da bi jo rezal, če bi jo lahko, in razgledi, ki so segli vse do obzorja, v katerokoli smer neba si se ozrl. Nebesa na zemlji in božansko počutje. La vita è meravigliosa e punto! Pogled na Cimo Ombladeet, Monte Volaio, Navagiust, Monte Fleons, Creto Verde, Campanile Letter in Monte Chiadin, vse stare znance, sedaj še Creta di Bordaglia, kot da bi bil tod doma in z balkona kukal po okolici. Sestop je bil hiter, po melišču sem se podričal in že sem bil na markirani poti. Nadaljeval sem proti Passo Giramondo in nekaj prej zavil navzdol proti jezeru, sam Giromondo si že vrsto let obetam pozimi na turnih smučeh. Nekaj nižje sem srečal par z Reiem, Jack Russllom, že zjutraj sva se pocrkljala in sedaj se me je spomnil. Krasno doživetje, res lep spomin. Pred casero na zgornji planini Bordaglia sem se spustil do jezera, tam malce posedel in se spominjal minulih potepov, žal je bil gladina zaradi vetra razburkana in sem bil prikrajšan za odsev gora na njej. Še zadnji gor do casere, potem pa samo še dol. Pri kapelici na spodnji planini še zadnjih par minut za spomine in želje, potem pozdrav možem, ki so delali tam, še eno srečanje s psom, ki ni bil David Bowie, čeravno je imel očka različnih barv, umivanje v mrzlem Deganu in že je bilo konec še enega čudovitega potepa. Več kot čudovitega. Dan sem zaključil s pizzo v Rigolatu, že nekajkrat sem se ustavil tam in bil vedno zadovoljen, tudi danes tako. S hrano, prijazno postrežbo in tudi ceno. nasmeh

2061alessio3. 07. 2023 09:16:26
Bojan hvala za komentar ,vse komentarje, lepo jih je brati nasmeh