Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Kokrska Kočna / Suhadolnik - Kokrska Kočna (čez Grdi graben)

Suhadolnik - Kokrska Kočna (čez Grdi graben)

Izhodišče: Suhadolnik (901 m)
Ime poti: čez Grdi graben
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjkse Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega, a le do vasi Kokra. V omenjeni vasi bomo le nekaj metrov preden cesta preči most čez reko Kokro, opazili cesto, ki pelje proti Suhadolniku. Odcep ceste se nahaja, ko smo na desni strani reke (levi breg), oznaka ceste pa je približno 7 km. Tej cesti nato sledimo do parkirišča, ki se nahaja približno 300 m pred kmetijo Suhadolnik.
Na začetku parkirišča opazimo planinske smerne table, ki nas usmerijo na cesto, po kateri v manj kot 5 minutah hoje prispemo do manjšega križišča ob kmetiji Suhadolnik. Tu nadaljujemo po desni cesti, mi pa ji sledimo še približno 5 minut, oz. do mesta, kjer nas markacije povedejo na vzpenjajoč kolovoz. Naprej se kratek čas vzpenjamo po kolovozu, nato pa nas markacije usmerijo desno na pešpot, ki se zmerno vzpenja skozi gozd. Višje se vrnemo na kolovoz, le ta pa nas le nekaj metrov naprej pripelje do gozdne ceste, kateri nato sledimo do njenega konca (do sem potrebujemo približno pol ure).
Na koncu ceste pa se markirana pot razcepi na dva dela. Nadaljujemo po levi poti (desno nekoliko lažja "Stara pot"), ki se naprej vzpenja po zložnem kolovozu. Nekoliko naprej nas markacije usmerijo rahlo desno na hudourniške nanose peska, pot pa se na drugi strani nadaljuje skozi gozd, kjer se prične vse strmeje vzpenjati. Višje pridemo do manjše votline, pot pa za njo postane tehnično zahtevna. S pomočjo jeklenice se vzpnemo stopnjo višje, pot pa se nato nadaljuje po strmem pobočju, kjer nam je občasno v pomoč kakšen klin. Višje pot zavije v desno, se prečno vzpne čez strma in predvsem v mokrem za zdrs nevarna pobočja ter nas nato pripelje do odlično zavarovanega prehoda. S pomočjo lesenih stopnic oz. lestve ter pomoči jeklenice, se vzpnemo po strmem pobočju, ki bi bilo brez omenjenih varoval zelo nevarno. Višje nam je v pomoč še nekaj klinov, pot pa se za tem položi ter preči kratko izpostavljeno pobočje, kjer nam je v pomoč zasilna ograja. Le nekoliko naprej pridemo do naslednje lestve, ob kateri pa ni jeklenice, a prehod ni posebej zahteven. Sledi kratek spust v manjšo grapo in jo za tem tudi prečimo. Na drugi strani grape se strmo vzpnemo (v pomoč nam je nekaj skob), nato pa se pot počasi položi in nas v nekaj 10 korakih nadaljnje hoje pripelje do mesta, kjer se priključi nekoliko lažji "Stari poti".
Sledi kratek prečni vzpon in pot nas pripelje do večje ravnice, kjer je nekoč stala "stara koča". Čez visoke trave se sprehodimo na drugo stran ravnice, kjer prispemo na označeno razpotje. Na razpotju se usmerimo levo za oznakami Dolci in Kokrška Kočna. Pot se nato prične strmo vzpenjati po slabše shojeni stezi čez travnato pobočje. Kmalu zavijemo rahlo v levo in prečimo strma izpostavljena pobočja. Pot se nato prične rahlo spuščati in preči Grdi graben. Ponovno se pričnemo vzpenjati po strmem pobočju nato pa nas pot pripelje na položna travnata pobočja (Srednji Dolci). Z desne se nam priključi pot od Kokrskega sedla, nekaj metrov pozneje pa smo ponovno na razpotju. Usmerimo se levo proti bivaku in Kokrski Kočni, desno pa pelje pot proti Dolški škrbini in nato naprej proti Jezerski Kočni ali Grintovcu. Pot nato preči melišče v levo in se vzpne čez kratko grapo.
Malo nad grapo se levo odcepi neoznačena pot proti Bivaku pod Kočno katerega lahko že vidimo in je z markirane poti oddaljen samo nekaj minut hoje. Nadaljujemo po markirani poti desno navzgor in kmalu se pričnemo vzpenjati po melišču. V zgornjem delu melišča zavije pot v levo in nas pripelje v nekoliko zahtevnejši skalnat del poti. Tu ponovno zavijemo rahlo v desno in se z lažjim plezanjem vzpenjamo po pobočju. Pot na tem delu sicer ni zavarovana, vendar je v skali dovolj oprimkov, tako da vzpon ne povzroča večjih težav. V zadnjem delu proti vrhu postane pot še nekoliko bolj strma in v pomoč nam je tudi nekaj jeklenic.
zemljevid poti - Kokrska Kočna
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Jezerska Kočna
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Suhadolnik - Kokrska Kočna1
Suhadolnik - Kokrska Kočna72
Suhadolnik - Kokrska Kočna73
Suhadolnik - Kokrska Kočna74
Diskusija o izletu Suhadolnik - Kokrska Kočna (čez Grdi graben)
NEIC00815. 08. 2008
Pot je malo uporabljana. V mokrem je nevarnost zdrsa na travnatih izpostavljenih delih poti.nasmeh
fpetel118. 07. 2009
Ali lahko daste primerjavo med dano potjo in nadaljevanjem do Jezerske Kočne s potjo iz Ravenske kočne po Kremžarjevi poti. Hvala!
velkavrh19. 07. 2009
Po Kremžarjevi poti se pohodniki na Kočne največkrat odločijo iti,ker je nekoliko krajša in najbolj pogost dostop.Kot je znano se z Jezerskega gre na Češko kočo,kjer odlično postrežejo in od tam po Kremžarjevi poti na obe Kočni.Če pa se odločimo iti do Kočen prek Grdega grabna, moramo že v Kokri zaviti k kmetiji Suhadolnik,tu se pusti vozilo in nato prek Grdega grabna do čudovitega bivaka na Kočne.Če hočemo priti do kake koče moramo nazaj grede pri bivaku zaviti na Ovčji čer na Kokrško sedlo k Cojzovi koči.Ta tura je daljša kot s Češke koče,je pa mojem mnenju veliko lepša,vendar malo obiskana.Zahtevnost je nekako enaka.meni osebno je veliko ljubša.Velja preveriti!
fpetel119. 07. 2009
Hvala za informacije. Varianto od Češke koče poznam, sem pa ljubitelj manj obiskanih (tudi neoznačenih) poti in v naslednjih dneh prav gotovo prehodim to pot.
grahlck10. 08. 2009
Ali so na tej poti nevarna snežišča?
muša10. 08. 2009
24.7. sem šel iz Jezerskega na Češko kočo in potem na Jezersko in Kokrsko Kočno, pol pa se spustil na Dolce, nadaljeval na Kokrsko sedlo in sestopil v Kamniško Bistrico. Sestop s Kokrske Kočne je zelo neugoden, zelo veliko grušča, potrebna skrajna previdnost, zaradi možnega zdrsa. srečno
nata2410. 08. 2009
NIkjer po poti ni več snega.Lp
zlatorog25. 08. 2009
Ena najboljših tur!
EUGEN16. 03. 2010
Na vrhu v knjigi je zapisano ,da to ni Kokrska Kočna.Kako je pravo ime tega vrha?
lepenatka16. 03. 2010
Kokrška Kočna je sigurno prva soseda Jezerske. POvezani sta z zavarovano potjo.
Pot po stari Suhadolni povi poti je en del slabše varovana in krušljiva, prav bi prišel še kak dodatni klin.....vsaj pred nekaj leti je bilo tako.Zadnji del, zavarovan vzpon, je pa super.
Kdor ima rad melišča,kar veselo,ko bo čas za to.
Gorazd G16. 03. 2010
>Kokrška Kočna je sigurno prva soseda Jezerske. Povezani sta z zavarovano potjo.

Jezerjani se s tem ne strinjajo. O poimenovanju Jezerske in Kokrske Kočne sem nekaj napisal v tej objavi in naknadnem komentarju:

lepenatka19. 03. 2010
Hvala za literaturo, GorazdG.
Mislim, da bI morali upoštevati izročilo poznavanje domačinov.
Čimveč lepih potepanj želimnasmeh
G
kolpa9. 07. 2011
V razmerah kot so bile 8.7.2011 zjutraj, megla in močan veter, se je praktično nemogoče v zgornjem delu melišča orientirati saj ni nobenih markiranih oznak oziroma markacij ali pa so povsem zbledele. Pri vstopu v skalo pa so markacije obnovljene in nas varno pripeljejo na vrh. Na pritožbo v Cojzovi koči mi je bilo povedano, da imajo ta del poti v "rokah" markanti PD Kranj. Enako naj bi bilo tudi z upravljanjem Bivaka v Kočni, ki je ostal po zadnjem zapadlem snegu brez pločevinaste strehe. Mislim, da bi bilo potrebno v dobro in varnost planincev obe navedeni zadevi urediti. Hvala.
mihaj4. 10. 2014
Pozdravljeni! Danes smo se povzpeli na Kokrško Kočno. Travne vesine so kar zoprne in potrebno je biti zbran. Od bivaka naprej smo hodili v megli in orientacija je težavna. Na vrhu si je nekdo prilastil žig. Varovala na grebenu med obema Kočnama so na nekaj mestih načeta, a se vseeno da priti čez brez težav. Od jezerske koče pa do Škrbine so markacije dosti boljše. Lep gorniški pozdrav.
soncyka7. 11. 2015
Zdravo. Že nekaj časa je minilo odkar sem bila nazadnje tukaj gor, pa se imam namen jutri odpraviti. Ker je gore že pobelil sneg pa me zanima, če je kdo v zadnjem času bil gor in bi mi izdal, kakšne so kaj razmere glede snega. Iz južne smeri iz doline je namreč videti kopna. Vseeno pa je bolje iz prve roke.

Hvala in Lp
Lisica8. 07. 2018
Danes naredila vzpon na Kokrsko Kocno iz smeri Cojzove koce mimo bivaka, nadaljevala na Jezersko kocno in spust na Dolce ter nazaj cez Grdi graben.
Najbolj zoprn del poti je bil vzpon na K Kocno in sicer v zlebu nad meliscem nekje od slike 65 naprej. Grusca ogromno, varoval nobenih, res ves cas plezas in isces oprimke in stope v skali in se izogibas gruscu, pa se prav kratek ni ta del. Obenem si dejansko na zelo izpostavljenem terenu. Skratka meni je bil ta del cista jeb@ mrk pogled
Nazaj pa cez tako opevani Grdi graben. Ne vem zakaj nobenemu ni vsec jaz sem naravnost uzivala v njem. Malo dol, malo gor, pa spet dol pa gor, in sem cakala kje je tisti grozni del...pa ga ni in ni bilo. Grdi graben bi jaz z veseljem ponovila. mežikanje
coffee8. 07. 2018
Lisica, v mokrem/zgodaj zjutraj je graben prav tako čista jeb@. Ker če te tam ubriše, se ne ustaviš na mokrih strmih travnatih pobočjih. (c;
Lisica8. 07. 2018
Uff to si pa zal lahko predstavljam. velik nasmeh Isto bi rekla za zgornjo pot na Cojzovo koco, ki gre nekaj casa vzporedno (Ovcji cer).
dprapr8. 07. 2018
Tista pot od bivaka gor na Kokrško Kočno je v kopnem primerna samo za sestop. Ni ničesar na j!nasmeh
Lisica12. 07. 2018
@dprapr Me veseli, da je pri tebi tako. Vsak ima svoje mnenje.
V Sidartinem vodniku Brezpotja je tale pot opisana kot sestop in piše, da je to 'ena najbolj sitnih poti v Grintovcih', strma in krušljiva do melišč.
J.P.10. 07. 2020
Izjemno lepa in razgibana pot, tudi manj obiskana: Suhadolnik-Kokrska kočna-Jezerska K.-Grintovec-Suhadolnik. Pot čez Taško je ta trenutek zaprta. Posebej varno hodite čez travnat del saj je možnost zdrsa tam precej velika. Lp
erikaleon26. 08. 2020
Suhadolnik-Kokrska kočna-Jezerska K.-Grintovec-Suhadolnik. Danes prehodil omenjeno pot.Na začetku spregledal odcep in šel po cesti zaradi teme.Višje pa taval po hudourniku čez Taško.Sledil nekim zbledelim markacijam.Ne hodite čez hudournik temveč se držite desne strani.Pot je lepa razen zgornjega melišča pod Kokrško Kočno kjer brez palic ne vem kako bi šlo.Dva klina proti vrhu pa sta izruvana tako da je treba biti previden.Lp
M E S A2. 06. 2022 22:08:56
Danes na poti ni bilo posebnosti. Snega pa skoraj ni vec. Varovala, ki so, so v vecjem delu v zadovoljivem stanju. Zlasti v zgornjem delu bi bilo treba obnovit markacije. Melisce na poti navzgor zahteva veliko energije - palice pridejo zelo prav.