Gorovja / Karavanke / Kordeževa glava (Peca) / Jakobe - Kordeževa glava (Peca) (plezalna pot)

Jakobe - Kordeževa glava (Peca) (plezalna pot)

Izhodišče: Jakobe (1410 m)
Ime poti: plezalna pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: A/B
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
a) Zapeljemo se v Črno na Koroškem, nato pa sledimo oznakam za Koprivno in Podpeco. Nekaj časa se še peljemo ob reki Meži, nato pa gremo iz križišča desno v smeri Podpece, Doma na Peci in Koče na Pikovem. V Podpeci se asfalt konča, mi pa sledimo oznakam za Dom na Peci. Višje, na prevalu Vrh šteng, se nam z desne priključi še cesta iz Mežice, mi pa še naprej sledimo oznakam za Dom na Peci, ponekod opazimo tudi oznake "avtocesta". Z vožnjo nadaljujemo po makadamski cesti, v zadnjem križišču pa sledimo oznakam za parkirišče. Omenjeni cesti sledimo do njenega konca, kjer parkiramo na parkirišču Jakobe.
b) Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali iz Kamnika čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak)), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V vasi Solčava zapustimo glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem. V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavijemo desno proti Črni na Koroškem. Cesta, ki se v nadaljevanju v glavnem prečno vzpenja, pa nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. S prelaza se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo v smeri Črne na Koroškem. Ko se po nekaj kilometrih spustimo v dolino, na križišču zavijemo desno proti Črni na Koroškem (levo Koprivna). Po glavni cesti se spuščamo proti Črni na Koroškem, nas pa cesta najprej vodi mimo odcepa v dolino Tople, nekoliko nižje pa še do odcepa ceste proti Podpeci, Koči na Pikovem in Domu na Peci. Nadaljujemo po omenjeni cesti, ki nas hitro pripelje v Podpeco. V Podpeci se asfalt konča, mi pa sledimo oznakam za Dom na Peci. Višje, na prevalu Vrh šteng, se nam z desne priključi še cesta iz Mežice, mi pa še naprej sledimo oznakam za Dom na Peci, ponekod opazimo tudi oznake "avtocesta". Z vožnjo nadaljujemo po makadamski cesti, v zadnjem križišču pa sledimo oznakam za parkirišče. Omenjeni cesti sledimo do njenega konca, kjer parkiramo na parkirišču Jakobe.
c) Zapeljemo se v Mežico, kjer sledimo oznakam za Peco. V nadaljevanju se peljemo proti MP Mežica, še pred mejnim prehodom pa zavijemo levo na cesto v smeri Pece. Višje, na prevalu Vrh šteng, se nam z leve priključi še cesta iz Podpece, mi pa sledimo oznakam za Dom na Peci, ponekod opazimo tudi oznake "avtocesta". Z vožnjo nadaljujemo po makadamski cesti, v zadnjem križišču pa sledimo oznakam za parkirišče. Omenjeni cesti sledimo do njenega konca, kjer parkiramo na parkirišču Jakobe.
S parkirišča nadaljujemo za oznakami Dom na Peci ter pot nadaljujemo po kolovozu desno navzgor. Po krajšem vzponu pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo desno ter se še naprej vzpenjamo po kolovozu. Kolovoz nato postopno postane manj strm in ga kmalu tudi zapustimo. Markacije nas namreč usmerijo levo na peš pot, po kateri se nato nekaj časa vzpenjamo skozi gozd. Pot skozi gozd nas nato ponovno pripelje na ožji kolovoz, kjer nadaljujemo desno ter v približno 5 minutah nadaljnje hoje dosežemo Dom na Peci.
Od doma nadaljujemo za oznakami za vrh Pece. Sprva v vzponu prečimo pobočja pod Malo Peco, nato pa nas pot pripelje iz gozda na travnat greben, kjer se nam odpre lep razgled na Kamniško Savinjske Alpe. Pot naprej se vzpne po travniku navzgor in nas pripelje do razpotja.
Usmerimo se levo za oznakami »Zelo zahtevna pot« (desno lažja pot). Od razpotja pot nato preči pobočja proti severozahodu in nas kmalu pripelje do prvih varoval. V nadaljevanju pot zavije v desno ter se zelo strmo vzpne ob varovalih navzgor. Sledi kratko nekoliko izpostavljeno prečenje ter nato še nekaj strmih vzponov ob jeklenici. Zahteven del poti se kmalu konča in sledi kratek vzpon skozi pobočje poraščeno z ruševjem. Iz ruševja nas pot pripelje na travnato pobočje, kjer pridemo kmalu do razpotja poti, kjer se nam z desne priključi lažja pot.
Nadaljujemo levo in sledi le še zadnji vzpon na vrh Pece po nezahtevnem pobočju.
zemljevid poti - Kordeževa glava (Peca)
Ob poti: Dom na Peci (1665m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Končnikov vrh, Bistriška špica/Feistritzer Spitze
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Jakobe - Kordeževa glava (Peca)1
Jakobe - Kordeževa glava (Peca)54
Jakobe - Kordeževa glava (Peca)55
Jakobe - Kordeževa glava (Peca)56
Diskusija o izletu Jakobe - Kordeževa glava (Peca) (plezalna pot)
Prikaži starejša sporočila
sebasu9. 07. 2012
Hvala za odgovor.
enigma19. 07. 2012
Za vse, ki greste na Peco, svetujem da se peljeto skozi Mežico do hotela, za hotelom zavijete desno (Avstrija 3 km), in se peljete
dokler vas znak za Peco ne usmeri levo, sprva
asfalt (2 km) in še 12 km makadama do parkinga (vmes imate še dva križišča, ki jim
sledite z oznako Peca, cesta je zadnje 3 km slaba), plezalna pot je "zelo" lahka (brez varovalnega pasu 100%). Vsi, ki si želite malo bolj zahtevno plezalno pot, npr. Češka koča via Kranjska koča skozi Žrelo.
Enka26. 07. 2012
Zanima me, ali je na tej poti kakšno mesto, kjer bi bilo potrebno otroka navezati, ali pa na vseh težjih mestih zadostuje samovarovanje (kar obvlada)?
neph26. 07. 2012
Moje mnenje je, da dodatno varovanje ni potrebno, vkolikor otrok obvlada tako rokovanje s samovarovalnim kompletom, kot tudi hojo po tovrstnih poteh.
Enka27. 07. 2012
Hvala, neph. Me skrbi, da ni kakšnih zračnih mest brez varoval, samo to. Na slikah najdem eno, ki pa ne izgleda problematično. Ampak ponavadi so na slikah le varovana mesta, taka "presenečenja" pa ne zadrega.
Pohodnica5627. 07. 2012
Danes na Peci, škoda, da nisem vedela za ta odcep, sem se kar malce "lovila" po Črni. Imelo me je, da bi šla po plezalni, vendar samazmedeneek. Sem rajši ubrala lahkotnejšo hojo, vendar je bilo precej vroče. Cesta do parkirišča se res vleče, vendar je v dobrem stanj, a nekaterih mestih precej ozka, srečanje malce oteženo, vendar se da. Tudi v koči izredno prijazni oskrbniki. Krasen izlet, le zaradi meglic razgled malce slabši.
NEIC00811. 08. 2012
Hm hmP Zakaj je ta pot klasificirana kot zelo zahtevna?? Zelo razočaran,kajti današnji pohod po ''zelo zahtevni smeri'' popolno razočaranje. pot bi kvečjemu ocenil kot zahtevo, edino kar je ''zelo zahtevno'', pa je vožnja do parkirišča in nazaj domov.velik nasmeh
Janezs11. 08. 2012

No ce se jaz odpravim na Peco, potem gledam, da vec hodim, kot se vozim, visje se ne peljem,kot so mesta Golob, ce se pripeljem cez Reht.Potem Mihev ali se nizje ,ce grem iz smeri Crna. Ostane mi se spodnja postaja kabinske zicnice v Avstriji.Ta smer pride pogosteje v postev v zimskem casu s turnimi smucmi.Ponavadi pa iz grabna pod Kumru, da se po poti kaj postorim.Ni pa malo smeri, ki sem jih prehodil, Mihev, Peca, Kumer . Malo poklepetal in nazaj na Peco in navzdol do Avta.
Domch13. 08. 2012
Pot ima zasluženo oznako zelo zahtevno, ker se je ne da prehoditi z rokami v žepu. Poleg tega ima vsaj dva dela, kjer bi bilo brez pomagal in varoval zelo, zelo težko napredovati. Je pa res, da je ena najbolj vzorno varovanih in med lažjim plezalnih poti pri nas. Pot si lahko popestriš, da avto pustiš kje v dolini (Mežica, Topla) in prihraniš živce za slabo cesto in pridobiš še več hoje do vstopa v plezalni del. Potem je tudi celoten vzpon veliko bolj cenjen in tudi plezalna pot postane bolj zanimiva. Kdor pa hoče še več adrenalina pa naj se poda na Peco iz Najbrža.
majdicst16. 08. 2012
Včeraj gor po tej poti. Strinjam se s komentarji, da je oznaka zahtevnosti kar pravšnja. V primerjavi z zavarovano plezalno potjo na Raduho je nekaj odsekov na tej poti morda nekoliko bolj strmih, je pa zavarovani del občutno krajši. Varovala so v brezhibnem stanju, nameščena so tam kjer jih potrebuješ, tako da bi lahko rekel, da gre za resnično vzorno varovano pot.
Komentarji o zahtevnosti posameznih poti so pač stvar vsakega posameznika in njegove/njene pripravljenosti. Tisto, kar je nekaterim zelo zahtevno, se zdi drugim popolnoma enostavno. Težko pa se je postaviti v vlogo povprečnega obiskovalca gora, katerega znanju in izkušnjam so namenjene te ocene, sploh če jih imaš sam občutno več.
Cesta do parkirišča je kar slaba, vendar normalno prevozna (ob povečani pozornosti) s povprečnim osebnim avtom.
resar21. 09. 2012
Za 25 letnico poroke sva z ženo oprevila dva vzpona.na Peco in na Uršljo Goro.
Na Peco je pot dobro označena,razen,jame kralja Matjaža.
En smerokaz je pri koči na Peci,potem je še eden po 5 min.hoje ,potem se pa pride na razpotje in ne veš več kam.Nobene table več!Tako, da votline nisva našla,prav tako tudi priletna planica iz Maribora ne,kot sta mi na vrhu povedala.
dprapr1. 09. 2012
"Uspejo potrpežljivi in vztrajni, drugi pa ne." Leung Čie Lau

Prav gotovo sta bila zelo blizu votline. Morda pa se kralj Matjaž ni pustil motiti pri spanju.
Čestitam in še lepih naslednjih 25 let želim!

Ksi24. 09. 2012
Jučerašnja Peca i to ovom stazom moja je prva prava i željno očekivana staza osigurana sajlom na stijenu.Oduševljena sam odabirom !! Sve što treba odlično je osigurano i svladava se bez problema, a pogled iza sebe i osjećaj gdje se nalazim bilo je uspješno svladavanje straha u mojoj glavi. Sve ostalo na Peci također je za svaku pohvalu, od obilježenosti puteva do ljubaznosti domara u Domu na Peci.
Molim vas s puno iskustva da mi predložite slične puteve, znači da ne naiđem na situaciju gdje je neosigurano teško i opasno mjesto....za početak mežikanje
Hvala i sretno svima !!!
marinka673. 08. 2013
Danes je bila v Domu skupina Koroških Slovencev, precej glasna,prednjačila sta dva starejša gospoda. Ko so se vračali na parkirišče, seveda precej glasno, je na čistini pod domom eden teh gospodov vzel iz žepa vrečko in nabiral rožice, žal nisem mogla gotoviti, katere, nekaj roza je bilo, morda tavžentroža? Imel je tega sigurno pol vrečke. Ko sem šla mimo, sem naglas rekla; To se pa ne dela!
In odgovor: To se pa dela! Saj vidiš, da delam!
Tudi gospa, ki je šla za mano, se je zgražala, pa se ni pustil motiti.

Sploh ne vem, kaj naj si mislim!
Slavomir15. 08. 2013
Lep prazničen dan po včerajšnjem dežju jezik. Na Peco sva se s prijateljico odpravili po plezalni poti velik nasmeh. Njej prva taka pot, meni druga (pred tem sem bil po plezalni poti na Raduhi). Prav lepa, tu in tam zračna pot, a povsod z ustreznimi varovali cool.

Na vrhu ob 11 uri, pred nami dobrih 30 vpisov v knjigi nasmeh. Vreme okrog 15 stopinj, malce vetra in občasni oblaki. Povratek po klasični poti ob kar gostem prometu proti vrhu zavijanje z očmi.
Sini15. 06. 2014
Danes prvič na Peci. Plezalna pot je lepa, a kratka. Zanimivo, da presežeš mejo 20000 metrov, pa je okoli tebe vse zeleno. Čisto drugače kot v KSA. Lep izlet.
...
Zgembo29. 09. 2014
Marko831. 02. 2015
Js ne vem kk se vam lubi vozit po cesti do konca.zmeden Pa ja peš prej pridem gor iz Podpece
zico1020. 04. 2015
Je bil kdo zadnje dni gori? Kako je stanje po plezalni poti? So zajle vidne al so pod snegom?
duki6415. 06. 2015
VČERAJ PO TEJ POTI GOR IN PO LAŽJI DOL.UREJENA IN VAROVANA SUPER TAKO KOT MORA BIT,TUDI VREME JE BILO ODLIČNO.
Saš196724. 07. 2016
Včeraj z družino po tej poti, ki je res odlično varovana, primerna za začetnike v zelo zahtevnih poteh.Škoda samo ker je kar kratka.Razgledi z vrha fantastični.
vshine1. 08. 2016
Cesta do izhodišča iz smeri Črne ima trenutno obvoz in je tudi kar malo razrita. Za tiste, ki prihajate iz Jezerskega predlagam mejni prehod Mežica-Reht, nato pa je čez par km (še pred Mežico) desni odcep za Peco. Cesta je sprva asfaltna, nova, nato pa urejen makadam. Pa še bližje je, kot pa iz Črne, kjer sem se kar malo lovila.
Drugače pa tura super,razgibana, plezalna smer odlična z lepimi razgledi.
primozg29. 05. 2017
Cesta do Jakob normalno prevozna, jeklenice OK. Več na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/05/27/soncna-peca-po-zavarovani/
Ksandarela13. 06. 2017
Zdravo veseljaki velik nasmeh
V soboto zvečer smo se direktno iz Uršlje gore odpravili čez Jakobe do Doma na Peci, kjer smo prespali - cesta do Jakob je res normalno prevozna, vendar se kar vleče in morda za tiste, ki še nismo bili tam, izgleda kot da gremo čisto do vrha - vendar kar pogumno, cesta se sigurno konča po ca. 20 minut vožnje po makadamu, tam parkiraš in greš na izi še pol urce do Doma mežikanje
Sobe za spat so zelo udobne in prenovljene, mi smo bili v sobi Škratje in smo se prav tako navihano tudi počutili hehe jezik
V nedeljo zjutraj smo se odpravili po plezalni poti na vrh, občutek je bil, kot da plezamo po bradi Kralja Matjaža hihi nasmeh Je pa pot res čudovita, razgledna in navdušeni so bili tudi tisti škratje v naši skupini, ki še nikoli niso plezali. Pot je res dobro markirana in odlično varovana, tako da ne sme biti strahu pred plezanjem (razen morda za tiste vrtoglave). Samovarovalni komplet po mojem mnenju ni potreben, razen če se odločiš za sestop po isti poti! Čelada je priporočljiva!
Na koncu plezalne poti smo prispeli na čudovito prostrano jaso z razgledom na vrh, tam se tudi priključi lahka označena pot - po kateri smo tudi sestopili.
Skratka, super pot za začetnike in tiste, ki bi se radi malo preizkusili in ravno prav prešvicali mežikanje
Lep planinski pozdrav in varen korak! velik nasmeh
jprim15. 06. 2017
Glede samovarovanja se odloči vsak po svoji odločitvi in seveda na osnovi izkušenj, sama sem tudi sestopila po tej poti, pa brez samovarovanja. Ko sem bila prvič na tej poti, sem ga imela seveda s sabo. Tako da svetujem, da se začetniki ravnajo po priporočilih opisa posameznih poti.
Lp!

dmesaric12. 08. 2017
Cesta danes normalno prevozna. Normalna hoja od koče do vrha 1h 10 min. Po lažji poti navzdol 40 min.
Hribovc825. 07. 2018
Zanimiva pot nasmehnasmeh
Nekaj utrinkov 2018

Hribovc825. 07. 2018
Zanimiva pot nasmehnasmeh
Nekaj utrinkov 2018

Vitaja23. 07. 2018
Evo, @trdi in ostali, pa mi je uspelo. Brez problema. nasmeh Smo šli v soboto, vreme super, malce dežja, ko smo bili na koči nazaj grede, potem pa spet krasno. Pot je super in res dobro varovana. Hvala za priporočilo! Avgusta pa na Triglav, se že veselim!cool
Bobby_jay24. 07. 2018
To pot sem danes opravil,kot prvo zavarovano pot v moji "kratki" planinski karierinasmeh!Moram reci,da je pot super fajn,dobro varovana in popolnoma primerna za zacetnike!Res pripocam vsem,ki zelite zaceti "plezat" na gore!lp
PUHIPUHI7. 08. 2018
Pozdravljeni. Ali ima kdo sveže informacije o prevoznosti ceste do omenjenega izhodišča?
devill8. 08. 2018
Cesta normalno prevozna z vsakim avtomobilom.
lencka23. 06. 2019
Pozdravček,
je mogoče šel kdo v kratkem po tej poti...me zanima, v kakšnem stanju je cesta in varovala
Tolminc23. 06. 2019
@lencka, bil pred tednom dni, cesta normalno prevozna, kar se pa varoval tiče, pa mislim, da ni posebnosti glede nato, da je kar nekaj pohodnikov prišlo na vrh po tej poti. Srečno in varen koraknasmehnasmeh
lencka23. 06. 2019
Hvala za info Tolminc nasmeh potem pa jo v kratkem mahnemo proti koroški...
pa srečno in varno tudi tebinasmeh
robbrt21. 08. 2019
Včeraj sem se na Peco povzpel po omenjeni poti. Plezalni del je kratek, ampak na določenih delih precej zračen, tako da se ga je treba lotiti z veliko zbranosti in pazljivosti. Najtežji in najbolj zoprn del je spust po prvem skoku. Pot si zasluži naziv zelo zahtevna, je pa zelo dobro varovana mežikanje tistim, ki ne marate preveč pogleda v globino bi priporočil SVK, lahko se poti lotite z nekom, ki je izkušen in vam bo takoj lažje. Drugače pa je pot izjemno lepa in dober uvod v težje plezalne poti.

Lep planinski pozdrav nasmeh

Robbrt
J.P.13. 10. 2019
Pot do parkirisca je normalno prevozna. Plezalni del je krasna vaja za tiste, ki so npr. sele zaceli hoditi po takih poteh. Super priloznost tudi, da se zajle dotikamo cim manj. Lp
Hribolazec8118. 06. 2021 17:47:19
Je dom na Peci za vikende ze odprt?
Hribolazec8119. 06. 2021 13:48:58
Sem bil danes, dom je odprt, vse pohvale gospodarju za prijazost in hitro postrežbo
jetaMatej26. 09. 2021 20:00:44
Bil danes na tej poti. Morem povedat, da sem prvič sploh bil na kateri plezalni poti. In sem si za prvo izbral to pot. Če bi vedel v življenju ne bi šel brez samovarovalnega pasu,vsaj prvič ne. Da pa še otoka vzameš zraven brez varovala pa moreš bit totalno zmešan. Pa izkušen gor dol, ker ena napaka pa se hitro kaj zgodi in si celo življenje očitaš. Ena dva sta šla z otrokoma gor, okrog pet let stara, brez varovala po tej poti. Je rekel, da če bi se kaj zgodilo, da bi otrok tak na njega padel, ker je šel pred njim. Pa saj to moreš bit ftrgan. Moral sem to povedat, ker ko bereš komentarje imaš občutek, da lahko prideš gor brez ene noge in roke. Pa ni tak, pamet v roke ali pa sem samo jaz malo preveč "posran". Pa brez zamere.
Berstuk2. 11. 2021 20:58:29
Se strinjam s predhodnikom. Ta vikend smo srečali tri družine z otroci, vsi brez varovanja. Eni so se po prvem skoku celo obrnili, ker so ugotovili, da to ne bo zanje. Celo na tem delu (dol po prvem skoku) nekateri pustijo otroka naprej-super, dokler se ne zgodi...
Z otroci na tovrstne poti vsaj s čelado!, močno priporočljivo s pasom in samovarovanjem, jaz imam ponavadi pri sebi še 20 metrsko vrv (seveda je treba vedeti, kaj z njo početi, drugače je vse BV).
Po vračanju z vrha po tej poti srečal par s Kranja (v dvoranskih copatih), pred zadnjim delom je punco grabila panika, imela je čisto spraskane roke.
Na srečo sem imel zraven gurtne in par matičark, da sem jo pomagal tipu zvleči čez zadnji del.
Peca ima kar nekaj izpostavljenih delov, ki niso primerni za vsakega. Pamet v roke. Pot ni nikakršna "učna pot v ferate", kot je rekel njen fant.
jprim11. 11. 2021 12:20:16
Ja, tako se je začelo v naših gorah. Vedno več pohodnikov, vedno več mladine, ki komaj čaka, da lahko objavi fotko na facebooku.
Brez izkušenj in prave opreme se spravljajo na kar zahtevne poti, brez pomisleka na kakšno nezgodo. Letos sva opazila na posameznih planinskih turah, da sva pogosto najstarejša pohodnika.
Oskrbniki v planinskih kočah komentirajo,da pravih planincev (beri starejših s planinsko kulturo) skoraj več ni.
LP!
jax11. 11. 2021 13:21:36
To, da se hribolazniška scena pomlajuje, nas lahko samo veseli. Imam dovolj stikov s planinskimi društvi, da dobro vem, da so se v zadnjih letih stalno pritoževali, da podmladka sploh ni več. Če se je to spremenilo, je to samo dobro.
jprim11. 11. 2021 16:49:33
Jax
Sama nisem komentirala, da ni v redu, če je podmladek v hribih, ampak o njihovi neodgovornosti in kulturi.
Lp!
12a3bc31. 05. 2022 14:41:48
Pozdravljeni, ali je pot že kopna? zmeden
garmont31. 05. 2022 15:52:08
Je. Že kar nekaj časa.
CarpeDiem2476. 11. 2022 22:00:14
Včeraj iz kraja Jakobe po plezalni na vrh Pece in po lahki mimo Votline KM nazaj na Jakobe.

Idealna jesenska tura, priporočam za naslednje dni!
Andrejaš.23. 05. 2023 10:20:16
Pozdravljeni,

ali je pot že kopna?

Hvala
Janezs24. 05. 2023 06:34:45

Nič ni kdo napisal. Pogled z Olševe, na Peco, je zelo bel. Tako, da sklepam, da je še dosti snega.
Za dejansko stanje, pa bi bilo potrebno, iti pogledat, LP.