Seznam forumov / Slovenija / Polhograjsko hribovje in Ljubljana / Jakobova pot - Višarska smer

Jakobova pot - Višarska smer

Majdag27. 05. 2019 22:53:31

Od Bleda do Krnice, pa grem spet po Jakobovi poti. Rada naredim še komu veselje in z menoj gre Blanka. Pomlad je in vse je zeleno in prehojena pot je vsakič drugačna. Vreme za vikend je držalo, še sonce je sijalo in potepanje je bilo krasno.nasmeh

- Blejski grad v zelenju je čudovit1
-  Cerkev Marijinega vnebovzetja na otočku2
- Poglejska cerkev na Poljšici3
- Najlepši jez - Krnica4
bagi11. 04. 2023 12:05:23
Letos še nisva naredila kakšne bolj konkretne ture, zato so naju že pošteno srbeli podplati velik nasmeh. Tudi potovalna nahrbtnika sta žalostno samevala v kotu in čakala na boljše čase. In so prišli nasmeh. V obdobju kislega vremena se je pokazalo sončno okno in to naj bi trajalo vsaj nekaj dni. Na hitro sva izbrala cilj in uredila vse potrebno za odhod. Smer ... Svete Višarje po Jakobovi poti.

Za prvi dan sva izbrala pot od Ljubljanskega gradu do Sv. Duha pri Škofji Loki. Pot ima v začetku več variant, najbolj naporen del čez Polhograjce do Puštala pa je skupen. Skupno je tudi nadaljevanje do Sv. Duha, kjer sva rezervirala večerjo in prenočišče v Hiši kruha. Tudi naslednji dan je dolg, zato se splača prenočiti na tej lokaciji. Nekaj več podatkov sledi v fototozgodbi ...
Za dobro jutro se najprej povzpneva na Grajski grič, nato pa se spustiva v stari del mesta1
Uradni začetek poti je pri Jakobovi cerkvi na Levstikovem trgu2
Marsikje sledijo dodatni vzponi čez padle velikane11
Temu se pridružujejo še spusti po svežih vlakah. Ni kaj, pestra pot :)12
Pri Slavkovem domu je kup oznak, da bo ja ziher :)13
Tudi v nadaljevanju je podobno. Odcepov je veliko, a pravo smer  je težko zgrešiti14
Še ena od Jakobovih cerkva na poti. Ta je na Petelincu15
Pri njej se nahaja tudi skrinjica z žigom Jakobove poti16
Tam gor greva …17
Sonce prijetno greje, pot je odlična18
Oznake Jakobove poti ... rumene puščice, školje, smerne table in še kaj bi se našlo19
Vsepovsod prisoten vdeonadzor, tudi na najbolj nesmiselnih mestih. Tu se ni ravno obnesel :)20
Še ena cerkev  Sv. Jakoba. Ta je nad Topolom21
Cerkev stoji na hribu in je odličen razglednik. Temi primeren je tudi obisk22
Po kratkem počitku se spuščava po nasprotni strani v smeri Tehovca23
Pomlad se že krepko prebuja, drevje pa ni še kaj dosti olistano24
V Tehovcu naju pozdravi prav poseben Triglav :)25
Vaška cerkev Sv. Florijana, zavetnika gasilcev26
Takoj za domačijo na koncu vasi zavijeva levo navzdol27
V tem delu je več gozdnih vlak in smer ni vedno dobro razvidna28
Sledi spust na glavno cesto za Trnovec in vzpon mimo Osolnika proti Mrtancovi planini29
Senčna pobočja nad Puštalom žarijo v barvi žafrana30
Osrednja zvezda panorame … Škofjeloški grad31
Sva kar korajžna, greva direktno čez Hudičevo brv :)32
Pod nama buči Poljanska Sora33
Mestni trg z Jakobovo cerkvijo v ozadju34
Zapustiva Škofjo Loko in po obronkih nad glavno prometnico doseževa naselje Sv. Duh35
Tu naju čaka večerja in prenočišče v Uršulinskem samostanu. Priporočam, večkrat preizkušeno36
Glavni portal. Zaključujeva prvi dan poti37
Samostanski del kompleksa, objekt za obiskovalce je takoj pri vhodu38
Hiša kruha. Še pozvoniva in prijazno sva povabljena v notranjost39
Dan se poslavlja, nasvidenje jutri …40
GPS sled - dan 1. Naneslo je 35 km in 1500 višincev41
bagi12. 04. 2023 10:44:54
Drugi dan naju je čakala pot od Sv. Duha vse do Bleda. Dolga etapa, zato sva se odpravila že s prvo svetlobo. Tako zgodaj so naju pozdravljali samo ptiči s svojim pomladnim žvrgolenjem, nato dolgo nikjer nikogar. Dobre markacije so naju vodile proti Crngrobu in Planici, nato pa mimo Sv. Jošta čez greben v Besnico. V Podnartu sva privezala duši, na Brezju pofirbcala v baziliko in se ob Bohinjki usmerila proti Ribnem in še naprej proti Bledu do prenočišča. Dolg dan, poln lepih razgledov in pogledov nasmeh. Več v fotozgodbi …
Navsezgodaj naju pozdravljajo samo ptiči, ki se glasno veselijo pomladi1
Kmalu naju pričaka prva smerna tablica. Mraz je in hitro se odpraviva naprej2
Malo večji smerokaz naju obrne v pravo smer. Zaspano urejava misli3
Jupi, Crngrob se že koplje v soncu :). Tudi midva hitro prideva do svoje porcije toplote4
Lepo napredujeva. Sonce nama je dalo nov zagon in dan je takoj lepši :)5
Vsak jih niti ne pozna, so pa vsekakor zanimivi35
Osrednji del stare Radovljice, Linhartov trg36
Spustiva se mimo železniške postaje v smeri Lancovega37
Pot naju vodi po levi strani Save Bohinjke. Tu je polno hiš starega načina gradnje38
Po nekaj kilometrih prečiva reko in se usmeriva proti Ribnem39
Kaj dosti turistov še ni videti, od teh je večina Madžarov45
GPS sled - dan 2. Naneslo je 39 km in 1300 višincev46
bagi13. 04. 2023 11:24:54
Tretji dan sva zastavila pot pod noge od Bleda do Kranjske Gore. Jutro se je začelo z obilnim zajtrkom, nato pa sva s počasnim ogrevanjem drobila proti cerkvi Sv. Martina nasmeh. Pod Blejskim gradom sva nadaljevala do železniške postaje, se dvignila pod gozdni rob vse do Poljščice in še malo naprej do Zgornjih Gorij. Tam sva se spustila v dolino Radovne in jo prečila vse do odcepa za Mojstrano. Sledil je obvezen postanek v piceriji Kot, nato pa nenaporen sprehod do Martuljka po levem robu Dolinke. Še skok na nasprotno stran Save in po lepi gozdni stezi sva dosegla Kranjsko Goro. Ta je začuda še vedno zimsko okrašena. Več v fotozgodbi …
Jutro novega dne. Pri cerkvi Sv. Martina se priključiva na Jakobovo pot1
Postaja Bled-Jezero nad Zako7
Jakobova pot v nadaljevanju vodi po obronkih tik nad vasmi8
Nudi lep razgled daleč naokoli. Pot je gozdnata in prijetno senčna9
Na bolj obljudeno območje pride pri Poljšici in se nadaljuje po asfaltu do Zgornjih Gorij10
Prometa ni, to je bolj vaška scena :)11
Zgornje Gorje in cerkev Sv. Jurija12
Zunaj potekajo gradbena dela, notranjost pa je lepo urejena13
Takoj za trgovino se spustiva globoko v dolino Radovne, točneje v Grabče14
Rezervni deli za tiste, ki imajo na dolgi poti težave z opremo :)15
Sledi nekaj malega makadama vse do mosta v Krnici16
Od tu naprej je po dolini Radovne že nekaj časa položen asfalt17
Za hojo ni prav hvaležen, praši se pa tudi ne :). Turistov ni kaj dosti, zato je prometa malo18
Še vedno delujoča hidroelektrarna Gorje iz leta 190619
Ostanki fužine in železolivarne ob reki Radovni. Kompleks je deloval vse do leta 190120
Greva naprej, kilometer za kilometrom. Že davno jih ne štejeva več21
Smolejeva domačija, ki so jo Nemci požgali leta 1944. Umrlo je 24 domačinov22
Pri tej domačiji zavijeva desno na vzporedno makadamsko pot23
Umetno jezero Kreda. Tu so kopali kredo do leta 1985, nato je voda počasi zalila jamo24
Gogalova domačija z znamenito, okoli 400 let staro lipo25
Pri domačiji Psnak počasi zaključujeva prečenja Radovne in kmalu za njo zavijeva proti Mojstrani26
Sledi strm vzpon do Kosmačevega prevala in od tu naprej se samo še spuščava27
Pri teniških igrišč zavijeva levo in se mimo ferate spustiva na Pot kurirčkov ob Triglavski Bistrici28
Kmalu prečiva reko in preideva na glavno povezavo v Mojstrana - Vrata29
Zaslužen počitek v pizeriji Kot z ogromnimi picami in več kot solidnimi cenami :)30
Po obilnem prenajedanju poiščeva bližnji odcep v levo31
Na srečo je pot ravninske sorte, da se preobilje hrane poleže :)32
Poteka po levem bregu Save. Nekateri deli struge imajo na novo nasute brežine33
Največjo zaslugo imajo verjetno tile težkokategorniki34
Pot ob Savi je vsakič bolj uhojena, v tem letnem času tudi brez podrasti35
Zato pa se je presenetljivo našlo nekaj belih ostankov tete zime :)36
Na sončnih legah ni sledu o kakšnem snegu. Kmalu se bova priključila kolesarki37
Novo urejeni železniški most. Dela so zaključili pred kratkim38
Prazna kolesarka. Mraz je pregnal tudi najbolj zagnane39
Pri hotelu Špik zapustiva kolesarko, prečiva most in nadaljujeva po desnem bregu Save40
Pot je označena in urejena, stalno pa poteka v bližini reke41
V Kranjsko Goro prideva v Bezjah, sledi še prečenje glavne ceste in že sva v vasi42
Dan se poslavlja, poiskati morava le še prenočišče43
Tukaj se ne bova ustavila, je čisto predrago44
GPS sled - dan 3. Naneslo je 38 km in 700 višincev45
bagi14. 04. 2023 10:42:48
Napočil je četrti dan najinega popotovanja, tokrat od Kranjske Gore do Svetih Višarij. Spet sva zgodaj vstala, saj sva se morala še isti dan vrniti domov. Na pot sva se podala skozi lepo osvetljen stari del vasi, nato pa v jutranji zarji zakorakala na kolesarko. Ta je tudi edina smiselna povezava do Trbiža. Je nezgrešljiva in kdor tu zaide je resnično umetnik svoje sorte nasmeh. Tudi v Italiji se občasno najdejo oznake naše Jakobove poti.

Ta se v gornjem delu Trbiža priključi italijanskemu Camino Celeste. Tudi to je romarska pot, le da je začetek v Ogleju, zaključek pa kje drugje kot na Višarjih. In tam sva zaključila tudi midva, ne prvič in skoraj gotovo ne zadnjič. Sva pa vedno znova vesela in hvaležna, ko nama to uspe nasmeh. Nič ni samoumevno, vsaka pot je zgodba zase. Še objem sreče in nasvidenje prihodnjič ...
Kranjska gora je še vedno okrašena kot sredi zime1
Vendar pomlad je tu in ljubezen je v zraku, ups ... na drevesu :)24
Proti vrhu se pozna ohladitev zadnjih dni25
Smučišče je še vedno urejeno, so pa ponekod že vidna rebra26
Kogar zanima Camino Celeste naj si prebere knjigo Naceta Novaka ... Nebeška pot27
Turistična vasica ima vsekakor svoj čar, za mene predvsem pozimi28
panda14. 04. 2023 11:30:24
čestitke obema nasmeh
bagi14. 04. 2023 15:51:16
Hvala lepa @Panda, sva že pogrešala malo daljše poti nasmeh.
marchy15. 04. 2023 17:48:45
Iskrene čestitke obema za prehojeno pot ter vse ostale, ki sta jih skupaj prehodila, obenem pa še zahvala, ker te utrinke z vajinih potepanj delita z nami. 🙂
mukica16. 04. 2023 08:04:36
Bravo vi2,kako lepo je spremljati in brati vajine ture,pohode in dogodivščine...sta navdih nasmeh
KarmenT16. 04. 2023 16:31:51
Čestitam za prehojeno pot in odličen zapis! Morda še zapis kako sta se vrnila nazaj do izhodišča? Srečno na vajinih nadaljnjih poteh. nasmeh
ejti16. 04. 2023 20:46:16
Mateja in Emil, vedno z užitkom berem vajine reportaže.
bagi17. 04. 2023 08:07:00
Hvala vsem skupaj za lepe besede nasmeh. Meni so objave najinih dogodivščin neke vrste prijetna prisila, da sploh uredim fotke in napišem zgodbo. Za vas in tudi za naju. Že sedaj včasih bereva lastne prispevke, objavljene leta nazaj. Marsikateri spomin se namreč izgubi v množici podobnih velik nasmeh.
mosovnik17. 04. 2023 12:11:47
@bagi:vidva sta itak carja in krivca,hi,hi,nasmeh, da sem l.2019 prekolesaril Camino (francosko pot)in l.2022 še prehodil. Zeeeelooo rad spremljam vajine dogodivščine in se nadejam, da kaj od tega, tudi kljub mojim letom,ponovim. Vse dobro vama želim !!!
2061alessio17. 04. 2023 18:14:51
hej vi dva ,glih sem mislil kam ste se potepala zadnje case, welcome back in hvala za reportažo, hvala tudi za sliko št.23 ker vidim da nekdo je izpostavil drog z tablami ker sem takrat namestil, bom moral ga dati na pravo mesto pred kolesarske etape "giro d'italia" ker bo potekal na Višarije, ker pot 612A bo na korist za pešake ker bodo prišli gledati etapo ; kakor se sliši pri nami naokoli bo za tisti dan gondola na Višarije na razpolago samo za prvih 3.000 rezervirani ljudi mrk pogledin potem samo za organizacijsko ekipo tako da vsi ostali bodo morali iti gor peš po romarski ali iz mrzle doline po poti 612A .
Spelcarocket11. 11. 2023 10:34:38
Lepe reči je treba deliti. Jesensko romanje v toplem in sončnem vremenu sem po petih dneh zaključila v lepi zimski idili. Nebo mi je prizaneslo tudi zadnji dan,ko je le malo rosilo, da ne bi bilo preveč kičasto. Zelo malo ljudi na celi poti, na zadnjem vzponu na Sv.Višarje pa prav nobenega. Čudovita pot po polhograjskih hribčkih pa preko Jošta v dolino ob deroči Savi do Brezij in nepoznani stezi do Radovljice nato vzdihovanje v molčečem a lepem Bledu. Pot iz Krnice po dolini Radovne je bila posebna izkušnja. Lepota in razsežnost narave, ki se je letos izrazila na drugačen način. Videti silovitost vode kako pušča sledi me je pustila ponižno tiho in spremljala še naslednje dni.Potka skozi gozd v Zelencih je neprehodna,ker tja iztekajo vodo iz ne več tako poplavljenih Rateč. Lepa kolesarska pot, samotna ta čas. Primerna za meditacijo. Sonce skozi oblake pronica, vršaci mežikajo in kaj kmalu mah nadomesti mehka snežna belina. Kalvarija na vrh je res češnjica za zadnji dan.
Veselje in hvaležnost...to je to.
toplo je, novembra v kratkih rokavih1
nikjer nikogar le lastni odmev15
prvič sem tu in vsekakor ne zadnjič16
ejti11. 11. 2023 13:00:20
Zelo lepo. Kako si pa razdelila etape in kje si prenočevala?
Spelcarocket11. 11. 2023 14:44:55
Hvala nasmeh
1.dan Lj-sv.Duh (nočitev pri uršulinkah)
2.dan sv.Duh-Lesce (hostel)
3.dan Lesce-Mojstrana (Veranda)
4.dan Mojstrana-Kranjska Gora (dan za pohajkovanje in počitek nasmeh)
Seveda je bilo vmes nekaj 'ovinkov' (skok na Jošta in obisk Martuljškega slapa) a sem podredila pot, da sem prišla do postelje pred koncem dnevne svetlobe saj so dnevi krajši..
bagi11. 11. 2023 14:59:15
Čestitke tudi z moje strani nasmeh. Ta pot je vsakič malo drugačna, čeprav je trasa načeloma vedno enaka. Tvoja je bila zaradi marsičesa prav posebna velik nasmeh.
MatejaP14. 11. 2023 15:01:02
Sem se večkrat spomnila na tebe in se spraševala, kako ti grevelik nasmeh.
Dobro izkoriščeni zadnji jesenski dnevivelik nasmeh

Srečno in veliko užitkov še naprej.
Spelcarocket18. 11. 2023 07:28:23
Oo hvala in enako🙂 so vajina popotovanja navdih😉