Golte

geppo7. 07. 2014 17:09:24
Zjutraj pogledam skozi okno proti Goltem, pograbim rukzak in na mopeda. Treba je iskoristiti lep dan, pred napovedanim nevihtam.
V pol ure sem pri Janezu, ki je takoj za akcijo. Ko se pripeljava do "parkirišč", ki jih uporabljamo za pohode se zaplete. Parkirava zraven kupa hlodovine ( Janez ugotovi, da je to sveže). Kako prav je imel... Kmalu srečava poln tovornjak hlodovine ( pa menda ja ne bo tam razlagal? ), že slišiva glasno trobljenje. Janez nazaj in avto prestavi višje. Pade ideja za Belo peč ( to so stene nad ovinkom, ko se cesta vzpenja proti Alpskim vrtom ). Spotoma srečava kolesarko Toniko, ki se že spušča v dolino. Povabiva jo zraven, na žalost se ji mudi v dolino.
Nameniva se očistiti in pregledati "pot" nad pečinami.
"Pot" je v precej slabem stanju, zaradi posledic zimskega žleda. Dolgo verejtno tu nihče ni hodil? Sproti čistiva in se hitro vzpenjava. Kmalu sva pri lovski koči, kjer malo počijeva in naprej proti Medvednjaku. Od tam proti Žlajfarju, še malo vzpona in pogled proti Starim stanom. Se razgledava, spustiva se nižje in pregledava rastišča arnike. Na sončni legi bo odcvetela na senčnih pa šele odpira cvetove.
Potem proti Istejam, Boskovcu in kmalu sva pri bivaku. Malo počitka, z jadralnem letalom in pilotom se spogledujemo na blizu...
Od tu do koče na osvežitev. Obiska malo...
Od koče do Mesarske lope in tu navzdol po divjem maloobiskanem svetu do ceste in prevoza.
Levo pod meglico je Bela peč1
Pogled nazaj, kjer je nastala zgornja fotografija ( pred cck. 14 dnevi )2
Drevo in pogled skozi njega3
Jezero pri Treh plotih4
geppo26. 10. 2014 17:29:19
Meglen dopoldan iskoristim za sprehod po sončnih strminah Golt. S sabo vzamem hčer in ji pokažem nekaj detaljev, njej nepoznanih ...
( tam pa tam še zaplate pomrznjenega snega in z ledom prekrita jezerca, mlake ... )
V dolini megleno morje1
Pobožava netopirja v Mesarski lopi2
V bivaku dober Teranov liker. zelooo sladek ( mislim, da ga bo kmalu zmanjkalo..)3
Pred bivakom4
Led5
Ki se  vda pod težo:))6
Obesiva ga nazaj v steno, ko ga pocrlkljava..7
otiv26. 10. 2014 17:55:25
@geppo, zanimiv sprehod z odličnim napitkom. nasmeh Posnetek 3 je zame eden lepših, ki sem jih videl, odlično. nasmeh
JTrogar29. 10. 2014 23:14:03
Kolega me je že nekaj časa vabil, da si skupaj ogledava eno votlino in okno v Tirskih pečeh. Seveda pa sva kot vedno pot podaljšala in v čudovitem vremenu je bilo kaj videti. Kaj, pa naj povedo slike.velik nasmeh
pod Alpskim vrtom1
razgled z Bele peči48
geppo20. 11. 2014 16:33:45
Golte 20.11.2012
Lep, sončen, dopoldanski sprehod. Spodaj, seveda megla. Trobentice in telohi že razvijajo cvetje in en lep pušeljc lisičk smo opazili med potjo. KSA so lepo pobeljene in zimska oprema je ( nad cck. 1600 n.m.v ) postala obvezen pripomoček.
Mi smo bili na toplem soncu in suhih travah. Sicer, na vrhu Medvednjaka zemlja na površju zmrznjena, v senčnih legah pa ostanki zadnjega sneženja. Milan in Janez sta mi najprej pokazala novo varianto čez skale do Javorce. En del je precej zahteven in sem raje po »medium«cool varianti vzporedno plezal. Ko sem se malo ogrel, sem prvič tudi opravil spust z desnega »pomola« Javorce. Začetni del, izpostavljen zavijanje z očmi in dokaj zahteven, potem se pa užene..gor je lažje.
Nadaljevanje je sledilo čez z Belo peč na Medvednjak in »fotošuting« umetnega jezera. Vmes smo se dogovorili za nedeljsko potepanje po Tirskih pečinah in Golteh. Pripravljamo ga za kolege in kolegice, ki bi radi spoznali del Golt, ki je tako na očeh, hkrati pa precej skrit…..coolcool
bo pa "medium" varianta.velik nasmehvelik nasmeh
Skala se kmalu prične1
Precej izpostavljen del3
Desni pomol Javorce8
JTrogar20. 11. 2014 19:32:01
Dolina danes bolj ali manj v megli, mi pa smo uživali v sončku med pohajkovanjem po lepih Golteh. Naužili smo se čudovitih razgledov in si vsaj za kratek čas napolnili baterije.nasmeh
na začetku še nepoimenovane nove poti na Javorco1
Milan v dveh dimenzijah21
utrinek z KSA23
stankoju21. 11. 2014 13:52:07
Žalmrk pogled v nedeljo že zmenjeni za drugo turonasmeh tak da se ne moremo pridružit, upam da še bo kdaj drugič priložnostzadrega, so pa Golte prav zanimive sem del tega že izkusil in sem bil navdušennasmehmežikanje, lepo uživajte velik nasmehpa se kdaj drugič zmenimo za kaj skupnega po Golteh ali kje drugjevelik nasmeh.
geppo21. 11. 2014 16:05:44
Seveda, naslednje leto ponovitev za vse tiste, ki se letos ne boste mogli udeležitivelik nasmehvelik nasmeh
geppo23. 11. 2014 16:32:22
Pozno novemberski nedeljski dopoldan - GOLTE
Ta dopoldan je bil namenjen prikazu dela Golt in Tirskih peči. Kolegom in kolegicam smo pokazali kje se potepamo, če slučajno nismo kje višje. Spodaj megla, zgoraj kratki rokavi, sonce in seveda obilica dobre volje, smeha.
Plezalni del je si je udeleženec izbral ( medium/hard ) in nobenih težav ni bilo. Večji del smo pa tako itak vsi plezali skupno. Začetek je bil v predelu Javorce, potem smo se premaknili zahodni del Golt ( Tirske ). Obiskali podzemno jamo in nadaljevali proti Medvedjaku. Pri Žlajfarju se osvežili in pojedli sladico, ki smo jo dobili "gratis".
Sledil je spust do Alpskega vrta. Plezanje po grebenih. Pokazali »Mesarsko lopo« ( netopirček od zadnjič, še veselo drema zimsko spanje ). Po 6 urah se spustili do avtomobilov in nazaj v megleno in hladno dolino… hvala gorski kolegi in kolegice za lep dopoldan!cool
Proti skalni konici1
V votlini13
Pogled proti KSA14
JTrogar23. 11. 2014 17:41:33
S tako veselo družbo preživet dopoldan na pravljičnih Golteh človeka ne more pustiti ravnodušnega.nasmeh Tudi z moje strani hvala vsem za prijetno druženje. Bilo je res cool.
začetek vspona čez Požganijo na vrh Javorce 1
v Vottnci14
Pred Vottnco15
pravljica s KSA16
Deska, Dleskoška planota, Veliki Vrh, Velika Zelenica, Planjava, Lučka Baba, Ojstrica, Molička peč, Polske device, Krofička, Križevnik17
Tirske peči18
utrinek pod Mesarsko lopo35
še malo pa bomo na cilju36
pika23. 11. 2014 19:23:39
Juhuhu za takšen dan, pa še kdaj nasmeh.
ejti23. 11. 2014 23:13:23
Dan za dušo, telesca so se pa tudi razmigala nasmeh. Zelo sem uživala.
dprapr24. 11. 2014 10:41:42
Vedno bolj me mika, da enkrat obiščem te strmali, ko gledam vaše plezalne posnetke!nasmeh
Jany24. 11. 2014 11:32:00
Tudi mene mika, res je videti lepo. A so te poti oz. brezpotja kje opisana?
geppo24. 11. 2014 17:31:33
Drago, večkrat sem te že povabil...
pa še vedno si dobrodošelvelik nasmeh
JTrogar24. 11. 2014 23:41:26
Jany, ena je opisana tule: http://www.hribi.net/izlet/planinska_ravna_javorca_golte_pot_ob_mozicih_janezova_pot/3/2287/4718
Ostale pa mogoče opišem kdaj v prihodnosti.nasmeh Na sliki pa že danes nekaj teh poti.nasmeh
Lp in varen korak izpod lepih Golte, Janez

poti pod Okencem(alpskim vrtom)1
poti pod Javorco2
Jany25. 11. 2014 11:01:37
Zelo dober, meni všečen in dovolj jasen opis. Hvala.
Vesel bi bil, če dodaš še kaj, ker lepih slik ti verjetno ne manjka.
Bbrina27. 01. 2015 07:14:01
Pot po Golteh v razmerah-malo snega in spihano: kar nekako sva našla sneg za smuči...in bilo je prav prijetno za popoldanske urice, po službi.
na vrhu bova zavila levo1
proti Istejam2
tudi led pride prav3
pogled proti Komnu in Peci4
geppo28. 01. 2015 17:05:20
Golte 28.1.2015
Sinoči pokličem Janeza, če je še v domači oskrbi žene Marije? V posteljo ga je sicer pred kratkem položila viroza, ki pospešeno razsaja.
Nekaj jamra, da komaj še kaj sposoben naporov in da še pošteno čuti posledice. Pa se zmenimo, da bolj počasi in umirjeno. Bo že zmogel sprehod po »domačem dvorišču«.velik nasmeh
Zjutraj se z Milanom oglasiva pri njem in skupaj krenemo proti Goltem. Izhodišče izbereta bolj neobičajno kot po navadi. Nad Šmiheljem desno in proti Goltniku, dokler je avto še vlekel po sneženi cesti. Parkiramo in proti Javorci, ki je naš prvi cilj. Na prvi razgledni točki naletimo na dve planinki iz Velenja in seveda ju povabimo s sabo. Malo plezanja po skalnih grebenih in kaj kmalu smo pod razgledno točko. Presenečeni ju popeljemo do bivaka in jima ponudimo okrepčilo. Izbira je precej bogata…cool
Skupaj nadaljujemo po naši varianti do Mozirske koče in malo so zmedene ko pridemo do nje. Izgubile so orientacijo. Zato nas pa za uslugo povabijo na okrepčilo v kočocool. Skupaj posedimo kratek čas in mi trije ga kaj kmalu mahnemo po svoje. Avtomobil imamo parkiran v čisto drugem koncuzavijanje z očmi. Janez dobi zagon in z Milanom ga še komaj dohitevava. Nekaj časa hodimo en za drugem, kot bi se na smrt skregali ( cck. 50m en za drugem ). Palice zapiknem v tla le še vsakih nekaj metrov…jezen
Pri Istejah se spustimo na Smrekovško stan in po gozdnih vlakah. Kje smo potem hodili bolj vesta onadva, ker ta skrajni SV del Golt bolj slabo poznam. V glavnem smo bolj hodili po sledeh jelenov, ki so puščali sledi velikih parkljev v snegu.nasmeh…Po 2 urah neprekinjenega, precej hudega tempa ( kaj mu je pomagala domača oskrba..velik nasmeh )se naju Janez usmili s deset minutno pavzo.Po pavzi potrebujemo do avtomobila cck. 30minut precej zopet navitega tempa.
Snega med potjo je 5 do 15cm. Podlaga pod novozapadlim snegom je bila skoraj povsod ledena, kar nam pa ni povzročalo posebnih težav. Do vikenda bo pa po napovedih že zopet vse drugače…
( hodili od 8:45 do 14 ure - vmes že skoraj tekli, če je teren dopuščal..velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh)
Proti Istejam od Alpskega vrta1
Od bivaka proti M. koči2
Smrekovško pogorje s Peco v ozadju5
Večidel poti  samo sledi živali6
JTrogar28. 01. 2015 20:38:01
Ja, imeli smo se luštno danes na Golteh. Lepo vreme, dobra družbamežikanje, kaj sploh bi še hoteli več.
Bbrina smo koristili vajine špure od včeraj.velik nasmeh