Matkova kopa

dprapr5. 06. 2018 21:33:04
Lepo si z višine poslikal Škaf.nasmeh
Upam, da ne čisti kdo stezice na lastno pobudo, ampak lastnik.
Že v zgornjem delu sem lani opazil, da je nekdo "ščipal" veje borovcev. Brez potrebe!
alyas18. 08. 2018 16:36:19
Matkov kot – Matkova krnica – Krničko sedlo (na greben čez lusko) - Krnička gora (sestop po grapi mimo votline) – navzgor na Krničko sedlo – nazaj dol na Matkovo krnico – Matkova kopa (gor in dol po osrednji grapi pod njo) – Matkov kot (razmere 16.8.2018)

Če se le da, običajno rad delam krožne planinske ture, no tule sta sicer dve krajši ponovitvi obvezni, pa vendar vse pohvale Viliju, ki je v tem divjem, neokrnjenem in težko dostopnem svetu nad Matkovim kotom, izbiral »lepe« potke in take, da se nam ni bilo potrebno bojevati z ruševjem.
Več o razmerah na poti in o čudovitem svetu nad Matkovim kotom s komentarji pod slikami, sicer pa na kratko opisano takole: na začetku poti v Matkovem kotu je na gozdnih poteh še vedno obilica podrtih dreves, tako da otežujejo dostop in orientacijo do lovske steze, ko ste enkrat na njej, navzgor do Matkove krnice ni večjih problemov, od tam čez melišče bolj ali manj po levem robu in pod steno na Krničko sedlo, krajši zahtevnejši del čez lusko na greben zahteva malo več previdnosti zaradi majavih in krušljivih skal, višje si pomagamo z ruševjem, nekje iz polovice grebena prečni spust v grapo ob ruševju, ki pripelje navzgor iz avstrijske strani, potem pa na vrh malo po levi in bolj po desni strani grape (tu in tam je na skalah nekaj rdečih pik), a itak je smer do vrha razvidna. Iz Krničke gore se na začetku spustimo malo bolj levo, ker nam je v pomoč ruševje, nato pa v grapo in mimo votline navzdol proti krnici v Belsko Kočno, a ne predaleč, ker je treba nazaj na Krničko sedlo, tudi tu gor je grapa šodrosta in krušljiva.
Prva ponovitev na poti je melišče navzdol iz Krničkega sedla v Matkovo krnico, tam pri starih lesenih ostankih stanu si privoščimo počitek in malico. Že pod krnico, še bolj pa od krnice proti Matkovi kopi je pot na široko očiščena ruševje in vejevja, verjetno zaradi lovskega turizma, zaradi planincev gotovo ne. Po taki udobni poti nato nadaljujemo proti vzhodu, prečimo še kaki dve skalni grapi in pridemo do tiste z možicljem ob poti (možicljev je na tem koncu zelo malo ali skoraj nič, ampak ta je iz te smeri ključen za nadaljevanje na Matkovo Kopo), od tu pa je treba skoraj navpično navzgor. Grapa navzgor je kar široka, ruševnato zaraščena, a tudi šodrasta (če gre skupina, nevarnost proženja kamnov), do sedelca pod Matkovo Kopo sicer malo vijuga sem in tja, a je dobro sledljiva. Iz sedelca se na vrh povzpnemo iz leve (v smeri navzgor), to je bolj iz avstrijske strani, pod samim vrhom pa je nekaj krajših zračnih in malo bolj zahtevnih mest. Matkova Kopa ima pravzaprav tri združene vrhove,ki so malo razklani med sabo; čeprav je nižja od 2000 m pa so iz nje na vse strani čudoviti razgledi.
Druga ponovitev krajšega odseka poti, sledi sestop iz Matkove Kope po isti grapi navzdol, nato pa se spodaj spet priključimo na udobno očiščeno pot in nadaljujemo proti vzhodu do naslednje grape, kjer si je za sestop v Matkov kot dobro zapomniti markantni skalni storžek na desni strani poti. Sledi nekaj strmih spustov brez težav, a s povečano previdnostjo po travah in čez redek gozd, vse do skalnega skoka s pleteno aluminij žico, ki se uporablja za elektriko. Ta je sicer na več delih že na pol pretrgana, a človeško težo še drži, če ji ne zaupate – potem je nujno s seboj imeti 30 m vrvi. Ko prečimo to grapo, težave popustijo, a steza čez gozd navzdol se tudi še kar vleče, na koncu nam hojo olajšajo gozdne ceste. Po slabih 8 urah sestopimo v suho hudourniško strugo v Matkov kot nasproti lovske koče, ja, zelo hitro smo nazaj … Vili ima dolg in hiter korak.
čeprav zgodaj zjutraj, pa je sonce že obsijalo gore nad Matkovim kotom1
po hudourniški strugi - z rožico za na pot2
od Rdečega turna (kot pravijo domačini) levo do Matkove kope in Jevševca desno3
Matkov škaf je še bel4
mimo lovske koče v Matkovem kotu5
za Matkov škaf in Mrzlo goro čez Latvico levo, naša pot pa najprej zavije v desno 6
začetek ovirajo in motijo podrta drevesa7
ko v gozdu ujamemo pravo lovsko stezo je lažje8
pogled na Rdeči turn/levo /popravljeno!/ in Matkovo okno/desno na nasprotnem grebenu9
prečimo nekaj grap10
še en kratek zahtevnejši del plezanja na greben16
nadaljevanje ob ruševju je lažje17
na grebenu predvrha Krničke gore18
desno iz grebena prečni sestop v grapo, ki pripelje gor iz avstrijske strani iz zatrepe Belske Kočne19
vzpon navzgor po grapi med predvrhom in Krničko goro20
pogled iz melišča na dobro vidno in široko očiščeno pot proti Matkovi kopi30
... res je skoraj avtocesta, nenavadno za te hribe in konce31
prečimo preko prve večje grape32
tukaj ob tej manjši grapi, kjer stoji možic, je najlažje iti navzgor na greben od Matkove kope33
... takole strmo je, pogled nazaj navzdol34
zadnji stm del pod sedelcem na grebenu35
na manjšem zelenem sedelcu na grebenu pod Matkovo kopo, po avstrijski strani iz severa na vrh36
zadnji plezalni del pod vrhom Matkove kope37
pri sestopu je ruševje v nadaljevanju v veliko pomoč44
nasproti tega skalnega storžka na desni zavijemo iz lovske prečnice navzdol45
pot navzdol čez strme trave in redek gozd46
ko smo nad lovsko kočo v dolini, pridemo na naši poti do nerodnega skoka navzdol47
če ne zaupaš dotrajani aluminasti žici, je treba imeti s seboj vrv48
od pol sedmih zjutraj do ...56
Vili ima dolg in hiter korak57
lijaneja18. 08. 2018 16:44:19
Po moje bo tista natrgana alu žica tam, dokler ne bo za nekoga usodna.
dprapr18. 08. 2018 17:44:53
Zanimivo, kako ste zavili naokoli na vrh.
Lepa tura v tem vročem času.

Na 3. in 9. sliki pa ni Savinjeka.

Tam, kjer je žica, se da tudi splezati navzdol. Seveda, zelo previdno, ker je spolzko z drobirjem.
garmont18. 08. 2018 20:35:51
Zanimivo je tudi, kako se vsi lotevajo “luske”. Sam prečim z sedla skoraj vodoravno čez steno do mesta, kjer se nato povzpnem navzgor do nje...in skozi.
dprapr18. 08. 2018 21:02:21
Ja, pod tistim stolpom nad lusko je pa spodaj pod njim prečka v desno.
Zgoraj ste izpustili najlepši del grebena. Po grebenu je najlepše do predvrha na 20. sliki.
Kakorkoli, varijant je veliko. Ravno to je čar brezpotij. Verjamem, da ste uživali.
alyas20. 08. 2018 08:36:13
če prvi z leve ni Savinjek ?!, bom seveda popravil opis pod sliko; a glede na karto Grintovcev in položaj nad Zabrložnico in Matkov.okna, kjer sem hodil nekaj let nazaj, ... bi to moral biti. (podrobnosti morda na ZS).
Kar pa se ture in pristopov teh dveh gora tiče, pa je res izjemno zanimiva, vendar povprečnim ljubiteljem gora priporočam, da se jo prvič opravi z nekom, ki je gori že bil nasmeh
Savinjek na zemljevidu1
geppo20. 08. 2018 09:11:23
Neuradno je poimenovan Rdeči Turn. Verjetno po rdečkasti SZ previsni steni.
dprapr29. 08. 2018 14:30:59
Včeraj sva z Vinkom pohajkovala v Matkovem kraljestvu.
Mikal me je še en del grebena pred sedlom nad Matkovo krnico, t.i. Iglice (Na vrh Krnice), ki se ga sam nisem nikoli lotil. Prle je namreč o njem pisal v samih superlativih. Veliko od tega drži, vse pa tudi ne. Žal mi ne bo mogel oporekati, ker ga ni več med nami.

Začela sva nad Lesnikovimi šrangami, se povzpela na Jerebičje in po spustu nadaljevala proti Matkovi kopi. Skozi okna, pred Matkovim zobom navzgor in na koncu po krasni zajedasti grapi na vrh.
Tu pa se je komaj začelo mukotrpno delo na grebenu.
Včeraj je brat, ki ga težko spravim v te konce, doživel pravo ekskluzivnost Matkove kope. Je rekel, da je mislil, da bova turo zaključila na tem vrhu.zmeden
Tu se je prav začela.mežikanje Po ostrem grebenu sva nadaljevala proti Krnički gori, se večkrat zelo strmo spuščala čez borovce na levo stran in končno prišla pod Iglice. Seveda nisva nobene izpustila, čeprav je možen obvoz po avstrijski strani.
Prva je postregla z lepim plezanjem, druga je bila miniaturna mešanica Rušice in Briceljka, proti tretji sem pa pozabil slikati, tako je bilo "zanimivo". Še lep spust s tretje in že sva hitela po sladkem grebenu na Krničko goro. Tu pa je EMŠO rekel, dovolj je za vaju za danes.

Včasih je dobro poslušati notranji glas in turo končati takrat, ko je najlepše. Mrzla gora, ne boj se, še pridem na obisk.

Po grebenu in preko Matkove krnice sva sestopila v dolino.
Dan za dušo!
Masaker v spodnjem delu.34
Greben Iglic. Morda še kdaj...35
palček plezalček29. 08. 2018 16:26:21
Vse boš obdelal, prehodil in preplezal. nasmeh A je sploh še kak kamen v savinjskih koncih, ki ga nisi izkusil? jezik
geppo29. 08. 2018 17:34:14
Kašno varianto bo še vedno našelcool
dprapr29. 08. 2018 18:38:38
Zlatko, zagotovo. Še nekaj tvojih in Milanovih varijant je na voljo.
Kako je že rekel Igor, da bi potreboval 300 let, da bi vsaj nekaj obhodil?
Naj mi ne zamerita s Prletom, da ju omenjam. Ampak na oba se pogosto spominjam, posebej na Prleta. Škoda, da ga nisem imel možnost spoznati. Sem prepozno začel "grebenčkati".
Prle ta severni greben do Mrzle gore imenuje velegreben Grintovcev. Bi se kar strinjal z njim. Blizu mu je samo SZ greben Kočne.
lijaneja29. 08. 2018 20:33:40
Že vem, kje bo Dragova domača hišna številka, ko bo v penziji. Matkov kot.nasmeh
cenc30. 08. 2018 15:40:37
Bolj bo to Dragov drugi vrtiček, saj tudi njega obdeluje tako skrbno kot domačega.
Greben pa tudi po mojem mnenju zasluži naziv velegreben, na katerem pa precej moči potrebuješ tudi v rokah, da se prebiješ čez vso tisto ruševje na poti.
Zopet eno lepo in nepozabno doživetje.
Gorska planika30. 08. 2018 16:34:41
Drago in Vinko, krasna tura! Čestitke in naj bo raziskovalni duh vedno z vama! nasmeh
karibu19. 10. 2018 21:18:43
Me pokliče včeraj kolega Janez, če grem zraven na Matkovo kopo. Pa sem se na hitro zmenil za dopust in smo šli. Midva in 5 deklet nasmeh
Parkiramo pod Matkovo domačijo in se zaženemo po pastirski na Matkovo sedlo, spotoma poberemo še Matkov grintovec in se mimo zoba vzpnemo na Matkovo kopo.
Sestop na drugo stran in po pastirski nazaj do Matkovega sedla in za konec še obisk Jerebičja. Nadaljujemo naravnost navzdol in po cesti do Matka in do avta.
Janez hvala ti za vodenje, dekletom pa hvala za družbo cool
Lep pozdrav in srečno pot!
jutro v Matkovem kotu1
lovska preža 5*38
pujski pri kmetiji Matk39
dprapr24. 11. 2018 13:49:53
Po "dolgem času" sem se včeraj spet potikal v teh koncih. Uspešno sem zbežal iz mrke doline v prelestni Matkov svet.
Preko Matkove krnice sem se povzpel na kopo, ki pa mi je na vrhu malce zagodla z meglo. Pri sestopu pa se je megla spustila nazaj v dolino in se tam ustalila. Ker nisem želel prehitro v mračno dolino, sem prečil proti Veliki zelenici in Jevševcu in se pod Grintovcem po zgornji poti počasi vračal preko Matka v dolino. Prehod v zadnjo grapo pred Matkom je sedaj res otežen zaradi podrtih dreves.

Iz krnice proti Ojstrici.1
Prehod čez grape.2
Zgornji skok kopen.3
Meglice se dvigajo.4
Greben proti Iglicam in Krnički gori.5
Matk je že v megli.6
Na povezovalni poti do Jevševca tudi kopni deli. Sem se parkrat kar vsedel na soncu.7
Več snega je v senčnih predelih.8
Domačin.9
Najbolj strm prehod na zgornji poti že kopen.10
Še malo pa bom v megli.11
In v podrtiji.12
geppo24. 11. 2018 15:26:30
Ti brez Matkove v snegu res ne moreš izdržat nobeno letovelik nasmehcool
dprapr24. 11. 2018 16:48:00
Zlatko, to je bil snegec.
V snegu pa kdaj drugič.nasmeh