Korada-Sabotin

SuzanaM9. 11. 2014 17:17:17
Do izhodišča v Plavah sem se 25.10.2014 pripeljala z vlakom. Vsem, ki bi do Nove Gorice prišli z avtom, priporočam vstop na železniški postaji v Solkanu. Parkirišče, kjer se pot zaključi, je nedaleč stran.

Z železniške postaje v Plavah se je potrebno vrniti po cesti v smeri prihoda, saj je cerkev, kjer je začetek poti, približno 10 minut hoje pred postajo. Pod drugim podhodom sem prečila železniško progo in se mimo hiš povzpela na cesto, ki gre po drugi strani proge. Od cerkve naprej sem sledila planinskim oznakam. Pot je večinoma dobro označena in kar razgibana, 700 višinskih metrov pa naj bi po oznakah premagala v 2 urah. S fotografskimi postanki sem od cerkve v Plavah do cerkvice na Koradi potrebovala 2,5 uri. Na vrhu sem kljub ledenemu vetru, ki je v sunkih pihal za odnest, še dobro uro fotografirala in se nato podala proti Sabotinu, do katerega naj bi me ločile 3,5 ure hoje. Ampak jaz sem verjetno padla v kakšno časovno luknjo, saj sem za to pot ob fotografiranju potrebovala kar 5 ur. Na vrhu Sabotina le krajši postanek, nato pa še 1 urni spust do Solkana, kamor sem prispela ob sončnem zahodu. Po časovnicah naj bi za pot potrebovala 6,5 – 7 ur, moja je s fotografskimi postanki trajala več kot 10. Še sedaj mi ni jasno, kam je zbežal čas, ampak na tako lep dan se mi res ni mudilo domov. Po dolgotrajnem deževju in megli se je bilo prav prijetno predajati soncu in se prezračiti v mrzlem severnem vetru, ki je neusmiljeno pihal čez cel Sabotinski greben. Zaradi obilnega deževja je bilo na poti tudi nekaj blata, predvsem na kolovozu od Vrhovelj do lovske koče . Večino sem ga lahko obšla med drevesi, na enem odseku pa ni šlo brez ugrezanja do gležnjev. Več v opisih pod fotografijami.
Korada-Sabotin z vlakom čez Solkanski most 1
Korada-Sabotin nadaljevnaje po makadamski cesti13
Korada-Sabotin 14
Korada-Sabotin podrto drevo - kar naravnost skozi veje, malo bolj proti desni15
Korada-Sabotin s ceste zavije pot mimo hudournika v gozd - pozorno, da ne spregledamo odcepa 16
Korada-Sabotin zopet na kolovozu17
Korada-Sabotin 26
Korada-Sabotin nad hišami naravnost v hrib-razpotje ni označeno27
Korada-Sabotin vse do ceste, ki se vidi na levi28
Korada-Sabotin na cesti trenutek zadrege, še slabše pa v obratni smeri za vse, ki so na tej poti prvič29
Korada-Sabotin nekaj deset metrov v desno je novo razpotje30
Korada-Sabotin oznake so na drevesu31
Korada-Sabotin še eno razpotje32
Korada-Sabotin da je Korada levo, je tako vsem jasno33
Korada-Sabotin po stezi levo najprej do cerkvice Sv. Genderce, po cesti pa proti koči na Koradi - obe poti sta pravi34
Korada-Sabotin pogled nazaj, v ozadju cerkvica Sv. Jakoba35
Korada-Sabotin 52
Korada-Sabotin info tabla Poti miru53
Korada-Sabotin 54
Korada-Sabotin levo Korada, desno Lig-po slemenski cesti se lahko pripeljemo vse do Matajurja55
Korada-Sabotin pogled nazaj čez pašnik, kjer je vedno potekala pl. pot, sedaj pa je prehod zagrajen56
Korada-Sabotin pogled nazaj proti vrhu Korade 57
Korada-Sabotin pot se zopet priključi na cesto (od tu je tudi dobro izhodišče za Korado, če se pripeljemo z avtom)58
Korada-Sabotin nad Plavami59
Korada-Sabotin slabo označeno razpotje - zaradi blata je bolje it kar po cesti60
Korada-Sabotin kdor ne pozna poti, bi težko videl markacijo v grmovju ob cesti61
Korada-Sabotin pot po kolovzu gre po osojni strani pobočja, zato je tu blato večkrat problem62
Korada-Sabotin znova na cesti - v obratni smeri je pot dobro onačena63
Korada-Sabotin pogled proti spomeniku v Gonjačah in vse do morja v daljavi64
Korada-Sabotin tabla iz 1. svet. vojne pod cesto65
Korada-Sabotin 66
Korada-Sabotin 67
Korada-Sabotin sedaj pa naravnost po glavni cesti čez Vrhovlje (pogled nazaj v smeri prihoda), cesta ki se spušča, pelje v Plave68
Korada-Sabotin Vrhovlje prehodimo po glavni cesti (pogled nazaj) - odpcep za Sabotin po pl. poti mimo lovske koče ni označen (po cesti je pot daljša)  69
Korada-Sabotin zavijemo tik pred tablo Vrhovlje po ožji cesti do hiše in nadaljujemo po kolovozu  70
Korada-Sabotin nadaljujemo desno mimo manjše njive (pot levo pripelje na travnik)71
Korada-Sabotin pred sabo že vidim greben Sabotina72
Korada-Sabotin po kolovozu samo blato, večinoma sem se mu lahko ognila više med drevesi, na enem odseku pa ni šlo drugače kot po živem blatu, ki se je udiralo čez gležnje73
Korada-Sabotin razpotje, kjer table napačno usmerijo čez travnik, namesto po cesti74
Korada-Sabotin tabla bi morala usmerjati levo po cesti 75
Korada-Sabotin še ene table v istem križišču76
Korada-Sabotin še en pogled na križišče z druge strani - naravnost Korada, od kjer sem prišla, desno Sabotin77
Korada-Sabotin naprej po makadamski cesti do lovske koče 78
Korada-Sabotin 92
Korada-Sabotin Vodice93
Korada-Sabotin zaradi obilice dežja je ruj predčasno porjavel 94
Korada-Sabotin končno pri nekdanji karavli (sedaj pl. koči in okrepčevalnici z muzejem) na Sabotinu95
Korada-Sabotin 96
Korada-Sabotin naprej po grebenu proti cerkvici Sv. Valentina104
Korada-Sabotin pogled nazaj proti vrhu105
Korada-Sabotin 106
Korada-Sabotin naravnost Škabrijel, levo spodaj HE Solkan, desno cerkvica Sv. Valentina107
Korada-Sabotin ostanki cerkvice Sv. Valentina108
Korada-Sabotin Oslavje v rdečem115
Korada-Sabotin še 1 x čez Sočo do parkirišča116
dejanch9. 11. 2014 20:55:05
Super pot, super fotografije. Bo treba ponovit..
SuzanaM12. 11. 2014 19:27:40
Hvala. Pot je res lepa, a žal na nekaj mestih ni najbolje označena. Že na postaji v Plavah bi lahko bila kakšna oznaka. Meni je prvič v pravo smer pomagal prijazen domačin, ki sem ga zjutraj srečala na cesti. Tudi na Vrhovljah so me domačini usmerili na pravo pot proti Sabotinu, saj razpotje ni bilo označeno. Najlepši mi je del poti čez greben Sabotina, ki se bo mogoče komu zdel brez konca, mene pa vedno navduši.
urbanr11. 12. 2014 09:26:11
Zelo lepa tura, sam sem jo prepešačil predvčerajšnjim, s hitrejšo hojo v cca 5.5 urah. Je pa res da se človek prvič zlahka izgubi (vsaj sam sem se nekajkrat) v predelu iz Korade proti Sabotinu. Se pa nisem poslužil vlaka in je bil štart in cilj v N.Gorici, tako da je celotna tura znesla cca 7h45min. Bomo ponovili! nasmeh
SuzanaM25. 12. 2014 12:02:16
Prvi dan zime sem ponovila pohod iz Plav do Solkana čez Korado in Sabotin. Pred dvema mesecema me je s Korade do Sabotina spremljal močan severni veter, ki je neusmiljeno bril čez Sabotinski greben. V nedeljo, 21.12.2014 pa je bilo ob komaj čutni sapici prav pomladno toplo. Še na grebenu, kjer vedno vleče, je vladalo zatišje. Blata tudi tokrat v izobilju, predvsem na odseku od Vrhovelj do ceste za lovsko kočo. Blato je na tem delu poti očitno stalnica, saj so med drevjem nad kolovozom speljane kar dobro vidne stezice. V zadnjem delu kolovoza, tik preden se ta priključi na makadamsko cesto proti lovski koči, zavije obhodna stezica desno od kolovoza v gozd in se nato po opuščenem kolovozu spusti do ceste za Sabotin. Do križišča, kjer zavije cesta proti lovski koči, je le nekaj korakov.
Kogar spravlja blato ob živce, se mu lahko v celoti ogne tako, da z Vrhovelj nadaljuje po cesti v smeri Dobrovega in nato po ovinku ali dveh zavije na cesto proti Sabotinu. Za koliko se pot naokrog podaljša, težko ocenim. Tu sem se vedno preganjala le s kolesom ali avtom, tako da nimam pravega občutka. Mogoče za 10 minut ali manj, saj lahko po cesti hodimo veliko hitreje kot po blatnem kolovozu. Moteči so le avtomobili, ki švigajo po cesti. Bom preverila naslednjič.

Na pot pa vsekakor z vlakom, saj se tako ne podvaja in nas v opisani smeri spremlja sonce od sončnega vzhoda do sončnega zahoda.
čez Solkanski most1
Matajur in Krn18
Krn in Sp. Bohinjske gore20
vrh Triglava21
na poti proti Sabotinu pogled čez megleno furlansko nižino z Dolomiti na obrobju22
pogled nazaj proti Koradi23
ob poti je bilo trobentic kot pomladi25
tudi jagode so cvetele26
pridih jeseni27
ostanek poletja28
na Vrhovljah sem se povzpela do cerkvice Device Marije pri Kapeli29
nasproti info točke zavije pot proti lovski koči (mimo hiš), kdor ne želi po blatu, pa kar po cesti v smeri Dobrovega30
takoj za hišami se prične kolovoz, na prvem razpotju desno, pot levo pa pripelje na travnik31
takoj po razpotju je markacija na kamnu, ki pa jo z lahkoto spregledamo 32
pot še bolj zrita kot pred 2 mesecema33
zame nočna mora, za kros motoriste pa čisti užitek34
Vesel božič!35
najhujšemu blatu sem se ognila po stezici, ki se nadaljuje s spustom po opuščenem kolovozu (pogled nazaj)36
nadaljujemo levo po cesti za Sabotin37
naprej v smeri lovske koče (levo-makadam). desno Sabotin po cesti (asfalt)38
po 2 minutah hoje v križišču, kjer se z leve priključi pot s Korade. Nadaljujemo naravnost po cesti,čeprav kažejo oznake desno čez travnik39
tudi tokrat so me razveselili oslički na pašniku ob poti40
pri cerkvici Sv. Valentina62
za morjem luči se svetlika pravo morje63
SuzanaM27. 12. 2014 09:52:49
Med včerajšnjo potjo na Kolovrat sem izmerila dolžino ceste od info točke na Vrhovljah do odcepa za lovsko kočo na Sabotinu in je 1,7 km.
Vrhovlje-križišče za Sabotin – 0,9 km
Križišče za Sabotin – križišče za lovsko kočo – 0,8 km.
Tako pot po cesti vsaj časovno ni daljša od tiste po kolovozu, za katero sem potrebovala dobrih 20 min.
Vrhovlje z razglednega stolpa v Gonjačah1
Korada3
Spelcarocket22. 02. 2021 14:41:32
Pozdravljeni! v planu je prehoditi opisano pot pa me zanima kaj priporočate, kje začeti. Do izhodišča kar z vlakom. Ali v Solkanu ali Plavah? Po slikah sledeč bo pot sicer prekrasna ne glede ne smer nasmeh
mirank22. 02. 2021 17:35:20
Natančno to smo prehodili par let nazaj; začeli smo v Plavah. Je pa prav vseglih kje začneš, bolj je odvisno od voznega reda, če hočeš imet mir in da ne gledaš na uro parkiraš v Solkanu na obračališču, z vlakom se odpelješ v Plave in potem lepo pot pod noge.

Stane722. 02. 2021 20:28:46
Razmislite o varianti Kanal-Korada-Sabotin. Meni je lepša kot iz Plav pa samo malenkost daljša.
Spelcarocket27. 02. 2021 18:04:57
Lepa hvala za nasvet. Res sem se odpravila iz Kanala po spominski poti Valentina Staniča preko Korade na Sabotin in do Solkana. Moram reči, da ponekod je malo slabo označeno in prva tretjina poti iz Kanala do zaselka Ravna ima veliko oviratlonov in nepočiščenega drevja po stezi. Iz Korade dalje sem velikokrat sledila kar oznakam juliane trail Šmartno, kadar so se mi markacije skrile. Drugače pa lepa pot, ki nudi čudovite razglede. S postanki vred slabih 9 ur in cca 25km, z bonusom prve porjavitve toplega sonca po obrazu nasmehjezik
štart1
sv Valentin17
s sočo se poslovive19
Majdag27. 02. 2021 19:27:40

Vročine še ni bilo, kajne? Na sliki 5, zopet oznake za J.T. Kje vse vodi ta pot, težka bo..nasmeh