Zelenica

ljubitelj gora23. 12. 2020 22:59:38
Mi smo se srečal na vrhu Begunjščice.
ločanka24. 12. 2020 13:05:56
pikica1, kako prideš do tako bližnjega srečanjanasmeh?
Tadej29. 12. 2020 13:54:01
Torek, 29.12.2020 ob 6:30 uri
‼Splošna nevarnost proženja snežnih plazov na območju Zelenice je VELIKA, 4. stopnje po petstopenjski evropski lestvici ‼
Pod okoli 1200 mnv je nevarnost proženja snežnih plazov ZNATNA.
Velja za celotno območje Občine Tržič.
Preko včerajšnjega dne in današnje noči je na 1500 m padlo do 70 cm snega. Sneženje je spremljal močan južni veter, ki je sneg prenašal in gradil zamete ter klože. Na delih je veter spihal sneg do ledene ploskve. V zavetrnih legah je ogromno napihanega snega.
Sneg se že počasi seseda in zelo počasi preobraža. Razmere se z višino hitro spreminjajo. Že včeraj zvečer so se na območju Zelenice prožili spontani plazovi suhega nesprijetega snega. Ker je sneg padel na poledenelo podlago je tam zelo slabo sprijet. Dodatno obremenitev snežne odeje pa bo predstavljal nov sneg, ki bo padel danes preko dneva. Pričakujemo lahko, da bo na 1500 m padlo še do okoli 25 cm snega. Ta sneg bo še dodatno poslabšal lavinske razmere. Hoja pod pobočji z naklonom nad 30° je v teh razmerah zelo tvegana ‼‼
Pričakujemo, da bo konstantna plazovna nevarnost trajala do 31.12.2020.
Danes bo oblačno s padavinami. Na 1500 m bo okoli -4°C in pihal bo veter J do JZ smeri do 40 km/h. Meja sneženja bo na okoli 800 m. Jutri bo oblačno. Pričakujemo lahko krajše snežne plohe, veter se bo nekoliko umiril. Ponovno poslabšanje pa lahko pričakujemo okoli novega leta. Več pa v naslednjih dneh.
Na Ljubelju smo že včeraj zvečer postavili opozorilno tablo ter ograjo (slika spodaj).
‼Prosimo, da upoštevate opozorila, le tako se lahko izognemo nesreči. Posredovanje gorskih reševalcev, policistov gorske enote in ostalih, je v takih razmerah zelo tvegano in kdaj tudi nemogoče, zato jim skupaj omogočimo mirne praznike s svojimi najbližjimi s tem, da ostanemo v dolini in počakamo na bolj varne razmere.
Tudi kolegi iz Lawinenwarndienst Kärnten so za to območje napovedali VELIKO nevarnost proženja snežnih plazov
Sneg bo ostal, zato bodimo odgovorni do sebe in drugih.
Koča na Zelenici je in bo ostala zaprta do izboljšanja razmer.
Srečno, SVSP Zelenica - Tržič

pikica130. 12. 2020 16:10:33
@ločanka joj nisem prej opazila tvojega vprašanja zadrega Taščico sem oktobra našla na tleh na dvorišču pred hišo, negibno. Sem mislila da je mrtva. Ko sem jo pobrala je malo premaknila nožice, brž jo nesem not in jo dam na deko in jo pustim pri miru. Čez čas je prišla k sebi, mogoče nekaj minut. Pobrala se je toliko, da je čepela in ni več ležala kot da je mrtva. Potem je bila tako, kar kakšno uro. Kasneje se je pa kar razživela nasmeh še oglasila se je parkrat. Postrežem ji z malo kaše, mletih orehov in drobno nariban loj in tudi vodo ji dam. Ničesar se ni dotaknila pa tudi po prostoru ni nič frfotala samo počivala je. Drugi dan je bila pa že bolj živahna, se je oglašala jedla in pila nasmeh Takrat sem jo tudi prijela in jo slikala, nič se ni bala. Sedela je na mizici na hodniku in se spreletavala do rož v bližini in nazaj na mizo. Ker se mi je zdelo,da lahko leti sem ji odprla vrata. Čez par minut odleti na balkonsko ograjo in se tam dolgo zadrži. Potem odleti v krošnje dreves na vrtu nasmeh Na balkonu ji pustim hrano, če bi se slučajno vrnila, pa se je nasmeh Sedaj hodi posedat na ograjo in jesti hrano ki jo čaka. Vedno ko se pojavi se oglasi "cicici" Ptičica se je verjetno zaletela v kakšno okno pri hiši in je zato ležala na tleh. Dobro da se domači mačkon ženi in je bolj malo doma, drugače bi jo on zrihtal po svoje eek
ločanka30. 12. 2020 16:49:54
Joj, kakšna zgodba! Me je ganila do solz. Že Fran Erjavec je v svoji knjigi o živalih pisal, kako so celo zimo preživeli skupaj v izbi s taščico in babiconasmeh.
Mačkoni pa vem, da so jim nevarni, ker se rade zadržujejo pri tleh.
j.30. 12. 2020 17:16:05
Sledi današnjih turnih zimskih radosti na Zelenici, kot jih je zabeležila kamera eek
pikica130. 12. 2020 17:26:24
@ločanka tudi jaz sem se počutila fejst fajn, ko sem videla, da se bo porihtala nasmeh
j.1. 01. 2021 15:25:21
@rekar1. 01. 2021 17:46:31
Nekateri ste pa res preveč korajžni, izivate usodo, zgleda, da v begunskem plazu še ni dovl žrtev snežnih plazov.
Tadej22. 01. 2021 08:52:13
Petek, 22.1.2021 ob 5:30 uri
‼Splošna nevarnost proženja snežnih plazov na območju Občine Tržič je ZNATNA, 3. stopnje po petstopenjski evropski lestvici. Nad 1700 metri je že VELIKA.
Preko noči je na 1500 metrih padlo do 20 cm snega. Sneg je vlažen. Sneženje je spremljal močan JZ veter, ki ga je prenašal v zavetrne lege in gradil nove klože in zamete. Na 2000 metri je snega več, lahko tudi že 40 cm. Že včeraj je bila meja sneženja na okoli 1400m in podobno bo danes. Preko dneva lahko na 1700 metrih pade še do 30 cm snega. Nižje, pod 1400 metri bo sneženje spremljal dež. Snežna odeja se je pod gozdno mejo močno ojužila. Predvsem so tukaj nevarna vsa strma travnata pobočja. Višje, nad 1700 metri je v Občina Tržič nevarnost proženja snežnih plazov že VELIKA.
Danes bodo padavine najobilnejše, v nižje ležečih območjih bo deževalo, nad okoli 1400 metri pa močno snežilo. Proti večeru se bo meja sneženja spuščala. Nevarnost proženja snežnih plazov bo zaradi novozapadlega snega in nestabilnosti snežne odeje tudi pod 1400 metri lahko VELIKA! Jugozahodni veter se bo do večera nekoliko umiril, a nad 1700 metri bodo občasni sunki vetra lahko še dosegali 50 km/h ali več. Včeraj, ob 8. uri je bil na Zg. Plotu zabeležen sunek vetra kar 90 km/h.
‼Nevarnost proženja snežnih plazov se bo tudi pod 1700 metri v naslednjih dveh dneh zelo povečala, zato vam odsvetujemo hojo v gore. Naj bo ta konec tedna namenjen družini doma. Snega je ogromno in bo tudi ostal.
Naslednje poročilo bomo izdali danes zvečer ali jutri zjutraj.
Dom na Zelenici je zaprt.
Servisna cesta do Doma na Zelenici je zaprta.

Tadej23. 01. 2021 09:34:06
Sobota, 23.1.2021 ob 7:00 uri
‼Splošna nevarnost proženja snežnih plazov na območju Občine Tržič je VELIKA, 4. stopnje po petstopenjski evropski lestvici. ‼
Včeraj je do višine nekje 1400 metrov padal dež. Snežno odejo je močno ojužil. Med 1400 metri in 1700 metri je padal moker sneg, nad 1800 metri pa je padal suh sneg (z višino se je vlaga v snegu zmanjševala). Sneženje, predvsem v višjih nadmorskih višinah je nov/suh sneg prenašal in gradil opasti, zamete ter klože. Na vseh pobočjih, nad naklonino 25°, ne glede na lego, nad 1200 metri je nevarnost proženja snežnih plazov v Občina Tržič VELIKA. Odjuga je močno vplivala na staro snežno podlago. Sneg je na 1500 metri moker vse do višine snega 1 meter od tal in to je bil eden od pogojev za proženje velikih plazov mokrega snega že včeraj. Enake razmere bodo tudi danes, zato ostanite doma. Višje, nad 1700 metri je že včeraj preko dneva padlo do 60 cm novega snega, na 1500 metri pa do 35 cm.
Danes se bo meja sneženja nižala. Na 1500 metri pade lahko še do 30 cm snega, višje tudi več. Na 2000 metri bo danes dopoldne pihal še južni veter do 40 km/h, popoldne pa se bo veter nekoliko umiril in zvečer bo začel pihati iz severnih smeri. Temperatura zraka na 1000 metri bo okoli 1°C, na 1500 pa okoli -1 °C. Snežilo bo.
‼Nevarnost proženja snežnih plazov v Občini Tržič je VELIKA in bo tudi v naslednjih dneh. Obisk gora vam odsvetujemo. Območje Zelenice je zaradi velike možnosti prožitve večjih plazov ZAPRTO. Zaprta je tudi pot/cesta do Koče na starem Ljubelju.
Prosimo upoštevajte postavljene opozorilne znake.
Posebna previdnost velja tudi za poledenele planinske poti na nižje ležečih območjih. Danes lahko manjši vodotoki narastejo.
Dom na Zelenici je zaprt.
Servisna cesta do Doma na Zelenici je zaprta
Koča na starem Ljubelju je zaprta.
Naslednji lokalni bilten bomo izdali jutri zjutraj.

Tadej8. 02. 2021 08:52:38
Ponedeljek, 8.2.2021 ob 6:30 uri
!Splošna nevarnost proženja snežnih plazov nad gozdno mejo v Občini Tržič je VELIKA, 4. stopnje po petstopenjski evropski lestvici. Pod 1600 metri je ZNATNA
Včeraj preko dneva je bila meja sneženja na okoli 2000 metrov. Do te nadmorske višine je padal dež. Od sredine dneva naprej se je meja sneženja začela spuščati. Nad okoli 1800 metri je do danes lahko padlo do 40 cm snega. Z nadmorsko višino se spreminja tudi količina novozapadlega snega. Od včeraj pa do danes je na okoli 1500 metrov padlo 70 mm padavin v obliki dežja. Temperatura zraka se ni spustila pod ledišče. Sneg je namočen. Tudi danes bo nad 1600 metri VELIKA nevarnost proženja snežnih plazov, nižje pa 3. stopnje.! Snežna odeja je zelo nestabilna na travnatih pobočjih in tudi drugje, predvsem nad 1800 metri, kjer je padal nov sneg. Danes preko dneva še pričakujemo spontano plazenje plazov mokrega snega. Snežni plazovi lahko dosežejo dno dolin, zato vam odsvetujemo hojo po dolinah oz. ob vznožjih pobočij z naklonino nad 30°‼.
Danes bo v tržiških gorah oblačno. Nekoliko se bo ohladilo. Meja sneženja se bo spustila na okoli 800 metrov. Prek dneva bo nekaj snežnih padavin, vendar le teh ne bo veliko. Temperatura zraka na 1500 metri bo okoli -2°C, pihal pa bo zmeren JZ veter. Jutri bo podobno vreme. V sredo pa lahko pričakujemo nekaj več padavin, tudi v obliki snega. Temperatura zraka se bo od sredine tedna močno spustila.
Za doseganje vrhov v visokogorju in nekje tudi v sredogorju ni primeren čas. Počakajmo, da se snežna odeja stabilizira in pomrzne. Ob koncu tedna bodo razmere tudi za plezanje bolj primerne.
Servisna cesta je ZAPRTA!
Dom na Zelenici je ZAPRT!

Zelenica. Vir: http://www.zelenica.info1
Tadej22. 02. 2021 11:08:28
Ponedeljek, 22.2.2021 ob 8:00 uri
‼Splošna nevarnost proženja snežnih plazov nad gozdno mejo na prisojnih pobočjih v Občini Tržič je VELIKA, 4. stopnje po petstopenjski evropski lestvici, drugod 3. stopnje.
Ozračje se močno ogreva, kar vpliva tudi na snežno odejo v visokogorju in sredogorju. V zadnjih dveh dneh smo lahko opazili nekaj plazov mokrega sprijetega snega na prisojnih legah. Ta naravni pojav bo v prihodnjih dneh še izrazitejši, saj se bo ozračje še bolj ogrelo. Sončno obsevanje prisojnih pobočij bo močno vplivalo na snežno odejo sredi dneva in popoldne, ko je sonce najmočnejše, lahko pričakujemo velike plazove mokrega snega. Na dovolj strmi travnati podlagi pa se lahko sprožijo talni plazovi. Še enkrat vas opozarjamo, da plazovi lahko dosežejo svoje maksimalne dosege, zato je hoja ali zadrževanje pod temi pobočji tvegana. Na osojnih legah se snežna odeja preobraža. Določena pobočja so stabilna, v nekaterih grapah pa je še vedno nepredelan sneg. Tudi na delih pod opastmi je sneg še razmeroma rahel. Preobrazba bo v naslednjih dneh izrazitejša zaradi toplega zraka v višinah. Grebeni so spihani in poledeneli. Tudi osojna pobočja so razmeroma trda, vendar ne vsa. Zaradi sončnega obsevanja je lahko tudi nevarnost rušenja opasti, ki so na grebenih ponekod zelo velike. Bodite previdni!
Danes bo v tržiških gorah lepo vreme. Temperatura zraka na 1500 metrih bo okoli 5°C, na 2000 metrih pa okoli 6°C. Na 2000 metrih bo pihal JZ do Z veter do 50 km/h. Jutri bo še nekoliko topleje.
‼Snežni plazovi so naravni pojav brez voznega reda. Zelo težko jih je točno napovedati, nekoliko lažje predvideti. V naslednjih dneh poskrbimo, da jim njihove poti ne prekrižamo! Imajo moč in ne izbirajo. Tukaj velja pravilo močnejšega!
Servisna cesta do Doma na Zelenici je ZAPRTA
Dom na Zelenici je ZAPRT

Vir: https://www.facebook.com/SVSPZelenicaTrzic
Vir: http://www.zelenica.info1
silvo195226. 02. 2021 16:09:23
Trenutne snežne razmere so odlične, spodaj na Ljubelju bo sicer kmalu vidno kamenje, a višje je še dovolj snega za sankanje in smučanje. V Suhem ruševju je nekaj melišča pod grebenom Palec - Na možeh že brez snega. V dolini in pod Vrtačo še dovolj za brezskrbno smučarsko vijuganje. Več na: https://www.gore-ljudje.si/Kategorije/Novosti/suho-ru%c5%a1evje
2021.02.25.02 Ljubeljščica1
2021.02.25.82 senca14
2021.02.25.85 popoldanski pogled na Košuto15
lynx26. 02. 2021 17:19:11
Kako je pa Šentanc izgledal? Predvidevam, da je že vse splazeno ...
silvo195226. 02. 2021 19:22:52
Zjutraj nisem opazil nikogar na Šentanskem plazu, prav tako ne popoldan. Izgledalo je pomrzjeno, kako je v globino pa bi se videlo pri prerezu. Po Centralnem plazu so se zjutraj vzpenjali.
sla26. 02. 2021 20:03:26
Po Šentancu in Osredni grapi so/smo se vzpenjali in smučali. Po pripovedovanju je v Šentancu skorja, Osrednja grapa pa je trda grifig (dobro za smučat), ni ledeno.
Tadej15. 03. 2021 08:25:12
Nedelja, 14.3.2021 ob 19:00 uri
❗Splošna nevarnost proženja snežnih plazov v Občini Tržič nad 1600 metri je ZNATNA, 3. stopnje po petstopenjski evropski lestvici, pod 1600 metri je ZMERNA.
Danes čez dan je na okoli 1600 metrih padlo do 20 cm snega, višje v visokogorju pa je lokalno novega snega nekoliko več. Sneženje je spremljal zmeren do okrepljen veter iz severnih smeri, ki je pihal s sunki do 50 km/h. ❗Veter je sneg prenašal in gradil zamete ter klože. Predvsem je veliko napihanega snega v grapah in zavetrnih legah, kjer so se naredile mehke klože. Sneg je na delih padel na trdo poledenelo podlago in se z njo ni sprijel. Tukaj je nastala kritična plast. Na teh delih lahko že z majhno dodatno obremenitvijo sprožimo kložasti snežni plaz.
Nižje je snega nekoliko manj. Ob začetku sneženja je padal moker sneg, ki se je nekoliko bolje sprijel s staro snežno površino. Tudi tukaj je začel proti jutru pihati severni veter, ki je kasneje prenašal sneg v zavetrne lege.
V naslednjih dneh bodo v tržiških gorah nizke temperature. Sneg se bo zaradi tega počasneje preobražal in sesedal. Stopnja nevarnosti proženja snežnih plazov nad 1600 metri bo tudi jutri, v ponedeljek ostala ZNATNA, 3. stopnje po petstopenjski evropski lestvici.
Jutri, v ponedeljek bo temperatura zraka na 1500 metri okoli -4°C, pihal pa bo S do SZ veter do 20 km/h. Na 2000 metrih bo okoli -8°C, pihal pa bo veter iz S do SZ smeri do 30 km/h. V naslednjih dneh bo nekaj oblačnosti, pričakujemo pa lahko krajše snežne plohe, vendar bo količina padavin majhna.
☝‼V naslednjih dneh bo potrebno biti zelo pazljiv pri hoji v visokogorju, saj je veter naredil veliko klož. Na delih je zelo težko prepoznati te skrite pasti, ki so (pre)večkrat usodne za človeka‼
Servisna cesta do Doma na Zelenici je ZAPRTA!

Slika spletne kamere na Zelenici. Vir: http://www.zelenica.info1
Tadej13. 04. 2021 08:09:10
Torek, 13.4.2021 ob 6:30 uri
‼Splošna nevarnost proženja snežnih plazov v Občini Tržič nad 1500 metri je ZNATNA, 3. stopnje po petstopenjski evropski lestvici.
Temperature so se včeraj proti večeru hitro spuščale zaradi vdora hladne zračne mase nad naše kraje. Hitro je dež prehajal v sneg. V 12. urah je na okoli 1500 metrov padlo do 25 cm snega, nižje nekoliko manj. Sneg se je deloma sprijel z mokro staro snežno podlago. Tudi veter je včeraj okoli 18. ure hitro obrnil smer in piha iz S do SV smeri. Trenutno piha s sunki do 25 km/h na 1700 metrov nadmorske višine. Ta veter prenaša sneg in gradi zamete in klože, zato na delih, predvsem v visokogorju, lahko že z dodatno manjšo obremenitvijo sprožite snežni plaz. Stara snežna podlaga bo ostala zelo vlažna. Temperatura starega snega pod tem novim snegom se ni kaj dosti spremenila in tako bo ostalo tudi v prihodnjih dneh, ne glede na napovedane nižje temperature zraka. Na dovolj strmih pobočjih lahko pričakujemo spontano plazenje. Spontano plazenje pričakujemo tudi na vseh južnih pobočjih, kjer je travnata podlaga. Bodite previdni pri prečkanju teh pobočij tudi na nižji nadmorski višini.
❗Danes bo v tržiških gorah oblačno. Čez dan bo sneženje ponehalo. Zapade lahko še od 5 do 10 cm snega. Temperatura zraka bo danes na okoli 1500 metrov okoli -5°C, pihal pa bo močan veter iz S do SV smeri, ki bo še prenašal sneg in gradil klože in zamete. Tudi v prihodnjih dveh dneh bodo temperature pod lediščem, zato se bo sneg počasi preobražal.
Zima se je vrnila. Če se boste podajali v gore ne pozabite na obvezno opremo in izbirajte cilje sebi primerne. Visokogorje ni poligon za učenje!
SREČNO, SVSP Zelenica – Tržič, ZVSP

Vir: http://www.zelenica.info1
Tadej3. 05. 2021 08:33:36
Ponedeljek, 3.5.2021 ob 6:30 uri
☝Včeraj po poldnevu so je temperatura zraka hitro spuščala. Nad 1500 metri je dež hitro prehajal v sneg. Na okoli 1500 metrov je preko noči padlo do 45 cm snega❄. Višje, na okoli 2000 metri pa je snega več. Nevarnost proženja snežnih plazov je zato nad 1500 metri 3. stopnje, nižje, kjer je snega manj pa 2. stopnje. Sneg je padel na mokro snežno podlago. Na delih se je dobro sprijel s staro snežno površino. Ker je sneženje spremljal veter je gradil klože in zamete. Na dovolj strmih travnatih podlagah, predvsem na južnih pobočjih lahko pričakujemo spontano plazenje. Tudi drugod, na osojnih legah z višjo nadmorsko višino, na dovolj strmih pobočjih je pričakovati spontano plazenje. Na delih z napihanim snegom lahko že z manjšo dodatno obremenitvijo sprožimo snežni plaz.
Ker se bodo temperature v naslednjih dneh tudi v visokogorju dvignile, se bo sneg hitro preobražal in topil, s tem pa bo tudi nevarnost proženja plazov precejšna.❗ Tisti, ki se nameravate podati v visokogorje pa bodite skrajno previdni.
Danes dopoldan bo v tržiških gorah še oblačno. Sneženje bo postopoma ponehalo. Temperatura zraka na 1500 metrih bo okoli 4°C, na 2000 pa okoli -2°C. Zapihal bo veter iz južnih smeri. Jutri bo v visokogorju deloma jasno z nekoliko višjimi temperaturami.
❗V visokogorju je veliko novega snega, bodite previdni❗