Slovenski slapovi vodotokov

velkavrh25. 09. 2015 16:36:20
Začenjam novo temo z naslovom Slovenski slapovi vodotokov.Obiskoval bom slapove na rekah in potokih, znane in neznane, z imeni in brez imen, v vseh letnih časih.

Ta naslov so mi že svetovali in sem se končno odločil.

Na ta deževen petek sem se odpeljal v Kamniško Bistrico in posnel prvi slap-Orglice. Ta začetni jesenski čas in seveda spomladi je največji. Vodnatost me ni razočarala. Pot je dobro označena . Ker je vode veliko je bilo treba kar veliko spretnosti, da nisem v čevlje zajel vode ali, da se nisem podričal v strugo vodotoka.
Slovenski slapovi vodotokov  Smer na vhodu z asfalta je jasna.1
Slovenski slapovi vodotokov  Ti kažipoti nas bodo privedli do slapa.2
Slovenski slapovi vodotokov  Smo pred slapom, vendar ga še ne vidimo. potrebno je malo poplezati,kar ta čas ravno ni najbolj prijetno, ker drsi.3
Slovenski slapovi vodotokov  Prijetni tolmunčki,slapa še ne vidimo.4
Slovenski slapovi vodotokov  Potrebno je nekako priti na desni breg prek mokrih skal in kar velike vode,da ga končno zagledamo v vsej svoji veličini.5
Slovenski slapovi vodotokov  V vročem poletju ga skoraj ni.6
Slovenski slapovi vodotokov  Tu v bližini na desni strani vodi neoznačena pot na planino Korošico prek Šraj peska in Naj štanta. Trikrat sem že poizkušal-nikoli nisem uspel.7
Slovenski slapovi vodotokov  8
Slovenski slapovi vodotokov  Na poti sem srečal vse sorte -od zelene bratovščine-bila sta kar dva-brez plena.9
Slovenski slapovi vodotokov  Do planšarja z Velike planine, ki se mi bo postavil pri prenosu slikce narobe.10
Slovenski slapovi vodotokov  Najdejo se tudi gobice-jurčkov res nisem videl.11
Slovenski slapovi vodotokov  Močeradov je tudi vse polno.12
velkavrh29. 09. 2015 16:01:59
Danes pa sem naredil izlet v sotesko Luknjo in si ogledal slapove pritoka Črnega potoka.Ta pritok priteče v Črni potok nekaj pred gradom Kamen.Ravno pred zoženim delom soteske, kjer je prehod celo varovan z jeklenicami si je potoček levo ob koncu soteske priboril prehod med skalami in ustvaril niz lepih majhnih in malo večji slap. Samemu potočku ne vem imena, niti ne vem kako se ti slapovi imenujejo. Če si jih hočemo dobro ogledati se moramo podati v strugo in ob strugi malo poplezati in s svojo vodnatostjo nas ne bodo razočarali.
Odcep proti soteski Luknja.1
Tu so vsi posnetki tega lepega kotička v soteski Dragi. Naj slikce govorijo same .S poti se tu spustimo v strugo.2
To je celoten niz slapov. S poti niso dobro vidni,treba se je podati v strugo in malo poplezati ob strugi.6
lino29. 09. 2015 20:34:58
Velkavrh; odprl si zelo zanimivo in s slikami podprto temo, ki nam je večini nepoznana ali slabo poznana. Super! Bodi previden, kajti pri slapovih so prisotni dejavniki kot je vlaga, pršenje kapljic vode, spolzke skale in nenadelane poti ali brezpotja. Pri nepazljivosti pa lahko pride do zelo hudih poškodb. Srečno!
velkavrh30. 09. 2015 12:11:45
Že letos sem na svojih gorskih turah videl kup slapov, vendar jim nisem posvečal posebne pozornosti razen na hrvaški turi-Pot sedmih slapov, niti jih nisem prav posebno snemal.
Letos sem bil dvakrat na Visokih Turah-ta slapova smo videli na turi na Sauleck.1
Ta je bil tik pod kočo.2
Na turi na Vernar , ko gremo proti planini Konščici pod potjo dela potoček prav ljubke majhne slapiče.3
Dvakrat sem bil to sezono na Visokih Turah-to sta bila najlepša slapov na tritisočaka Scharech in Baumbachspitze.4
Vsekakor si je treba ogledati slapove ob rečici Bela-to je bila tura na Kresišče.6
Ob soteski te reke je speljana drzna  ferata-adrenalinsko.9
Na koncu doline Voje si lahko ogledamo slap Mostnice.10
Že drugič v treh letih sem šel na Pot sedmih slapov na Hrvaško-lepi so.11
Zelo blizu so nam Korošaški slapovi-v bližini Kamnika.13
velkavrh17. 10. 2015 17:18:54
Danes sem pa obiskal slapove na Jezerskem.Najprej sem si seveda ogledal kar je ostalo od nekdaj največjega slapa v Sloveniji-slap Čedca je to. Od blizu si ga nisem mogel ogledati, ker je dostop zaradi aktivnega podora prepovedan. Presenetilo pa me je, ker ima tako malo vode.Tu sem bil že velikokrat-tudi pred podorom. Nadalje sem si tokrat prvič ogledal Ankova slapova. Seveda ne morem mimo slapov , ki jih delajo pritoki rečice Reke. Dva sta ogromna. Prvi večji se vali prek strmega brega in že v zgornjem delu dela slapove, ki so le deloma vidni in je dostop do njih skoraj nemogoč. Morda bi se dalo bližje do njih priplezati po njegovem desnem bregu-seveda v suhem-ne vem.Tudi drugi je veličasten.Do teh slapov pridemo po cesti , ki zavije z glavne pri gostilni Kanonir na Spodnjem Jezerskem na levo. Lepa makadamska cesta pelje v Jekarico-izhodišče za Bašeljsko sedlo in naprej za Storžič. Kmalu naletimo na zaporo ceste . Od zapore hodimo ob strugi rečice Reke-pritok reke Kokre- in kmalu zagledamo na desnem bregu prvi slap-ta je mnajši. Drugi je kmalu za njim -ta prvi večji.Drugi večji je kakih petnajst minut za prvim večjim.Trenutno se z z vseh bregov zliva voda iz neštetih izvirov in pada prek skal in priteka v rečico iz grap in tako ustvarja deželo bistre vode.
Smo že na izhodišču.1
Hudournik, ki priteče ob velikih vodah od slapa so ukrotili.Staro zaščito je podrlo.2
Voda , ki priteče od slapa kmalu med tem peskom ponikne.3
Slap Čedca -bližje se ne sme, oziroma kar je od njega ostalo. 4
Nad slapom , pa to mogočno skalovje.5
Jezerska slatina-ponudba vode kar ob glavni cesti.Baje tu že kako leto. Sploh nisem vedel.6
Kapelica pri Ankovem. Ne vem točno pri kateri hiši še reče-Anko.Pri kapelici levo je zapuščena hiša-se nekaj obnavlja.Za njo je čudovita še ohranjena domačija-nima zgleda stalnega prebivalca. Na desni pa je tudi zapuščena domačija.7
Mimo te desne zapuščene domačije -nekoč mogočnega grunta, pridemo do farme konj. Ne vem katere pasme so-so pa lepi-različnih barv.8
Od Ankota nas smerokaz usmeri na Ankova slapova in izvir Jezerske slatine. Višje gor je križišče -leva pot nas bo pripeljala k izviru.9
Desna pa po strmem bregu, dvakrat moramo preskočiti celo potoček, k prvemu Ankovemu slapu.To je šele predslap.10
To je prvi  Ankov slap.11
To je pa drugi Ankov slap.12
Trenutno sta prav mogočna .13
Nato se zapeljem do gostilne Kanonir na Spodnjem Jezerskem in proti Jekaric .Pritoki rečice Reke tvorijo lepe slapove. Izvirajo na Medvedjeku. Ti slapovi so na desni strani ceste.Prvi je ta.14
Voda polzi po mahu , po skalah -lepo.15
To je pa drugi,precej večji slap. Še višje zgoraj je niz manjših slapov, ki pa se skoraj ne vidijo.16
Skrivajo se.17
To je pa že tretji oziroma drugi večji slap.18
Obstajata še dva umetna slapova , ki pa jih je ustvaril človek s pregradami za divjo rečico.19
Rečica si je izdolbla prehode prek skalovja in dela brzice, manjša korita in prijetne tolmunčke.20
Tadej13. 01. 2016 08:19:30
Dodajam slap, ki je desni pritok Jerečice v Koritih in ponor, ki je desni pritok Save Bohinjke v bližini Soteske. Imen vodotokov žal ne poznam...
Lp, Tadej
Ponor, desni pritok Save Bohinjke11
Ponor, desni pritok Save Bohinjke12
velkavrh2. 04. 2016 20:45:48
Danes sem obiskal Bistriški vintgar in tu dela potok Bistrica male slapove, kaskade in tu sta tudi dva večja slapova . Eden je slap Šum.
Od spodaj ga ni moč slikati .Le od strani in od zgoraj.3
Igra vode je v tej soteski res navdušujoča.5
darinka430. 04. 2016 00:26:30
Ogledali smo si slap Kozjak
velkavrh8. 06. 2016 17:36:46
Danes smo obiskali Martuljške slapove .Do vrhnjega slapa zaradi slabih vrmenskih razmer nismo šli. Čakamo na poletje.
To so umetne pregrade -umetni slapovi.1
Takole gre potka.4
Igra vode.5
Preko mostička.6
Pot je dobro varovana .7
Prišli smo do prvega slapu.9
Lepo je.12
velkavrh8. 10. 2016 16:41:01
Danes pa sem končno obiskal Zgornji Martuljkin slap. Če se ga hočeš od blizu ogledati pa je treba malo polezati po jeklenicah.
Križišče za smer Zgornjega slapu.1
Pogledi na sklop teh štirih slapov pa so res enkratni.21
Vreme se kvari-odhajamo.22
velkavrh18. 11. 2016 07:31:54
Včeraj pa smo obiskali Skutnik(Monte Guarda-1721m). Vrh se nahaja severno od reke Učje na meji z Italijo. Učja je reka , ki se izliva v Sočo. V Učjo priteče precej vodnjat Globoški potok in tvori par velikih čudovitih slapov. Da bi jih videli moramo iti iz vasi Žage po neoznačini mulatjeri, ki vodi naprej na Skutnik.Da bi si ogledali slapove od spodaj in sploh videli spodnji slap moramo na pašniku ob poti z dvema objektoma zaviti na levo-je označeno- v kanjon.Pot naprej vodi spet na mulatjero za goro. Zgornje slapove pa bomo od blizu videli, ko gremo po tej mulatjeri.Res so veličastni in vredni ogleda.
Slišimo šumenje vode in res zagledamo slapove.1
Tu čez se preliva zadnji slap, ki je viden iz soteske.3
Mimo tega slapa moramo celo prečiti vodo.5
Višje se vidi še cel niz slapov, ki padajo v tolmune in se iz tolmunov prek skal prelivajo naprej.7
To pa je spodnji slap viden samo iz soteske.Zgoraj na slikci se vidijo še drugi slapovi.8
Mogočen je -ravno spodnji naj bi bil najvišji.9
To je ta pašnik, kjer levo zavijemo v sotesko.11
velkavrh18. 05. 2017 14:15:27
Tokrat sem prvič obiskal Stegovniški slap. Do njega pridemo prek Tržiča in Dolžanove soteske in Jelendola. V Jelendolu zavijemo desno proti planini Spodnja Dolga njiva. V Medvodju parkiramo na označenem parkirišču . Tu nas smerokaz usmeri na desno gozdno cesto mimo lepo urejenega travnatega nogometnega igrišča s pokritim piknik placom z mizami in klopmi. Nadalje nas malo slabša cesta pripelje do slapa, ki ga opazimo že od daleč.Pozimi je ta slap priljubljeno ledno plezališče.
Medvodje -opuščena zapuščina barona Borna, ki žalostno propada.1
Tudi zapuščeni karavli se ne godi nič bolje. Tudi gorela je kako leto nazaj.2
Smerokaz v Medvodju.4
Z gozdne ceste se spustimo pod slap.5
Izvirček na desni strani.8
Tu z desne je opuščena elektrarna , ki je delovala v času barona Borna.10
velkavrh18. 06. 2017 05:24:31
Končno sem včeraj po parih desetletjih videl ponovno naš, bom rekel skoraj najlepši slap-Rinko.Pred davnimi desetletji so nas v osnovni šoli peljali na izlet v Logarsko dolino na ogled slapu.Takrat še ni bilo tiste prijetne koče na izhodišču . V 20. minutah smo po lepo urejeni poti pri slapu. Kar nenadoma ga zagledaš . S tistega praga polzi, pada po navpičnih skalah dol. Res je veličasten. Desni od njega je razgledišče.Skratka enostavno te navduši. Nato pa gremo po krasno urejeni poti-lesene stopnice , mostiček,jeklenice še na Dom na Okrešlju.
Tu je izhodišče-prijetna točka.1
Po lepo urejeni potki do njega.2
Pa smo pri njem.3
Na desni zagledamo razgledišče slapu, na levi pa mogočni slap Rinka.4
Razgledišče.5
Pogled na slap na sto in en način.7
Pod sam slap in na razgledišče pa nisem šel.10
tinky18. 06. 2017 14:03:29
Brane, Orlovo gnezdo ,je to razgledišče.lp.
velkavrh3. 08. 2017 20:50:17
Danes pa sem si ponovno ogledal slap Mostnice. Tudi suša mu ni vzela nič moči.
velkavrh17. 08. 2017 19:56:06
Po dolgem času sem si od blizu ogledal spodnji slap Peričnik.Res je mogočen.
Pogled slapa od zadaj.5
velkavrh1. 09. 2017 08:50:32
Kamor grem gledam kje je kakšen slap. Tokrat sem ga našel v Avstriji in to ob Hajnževem potoku.
Ta potok je precej vodnat in tvori kar nekaj skočnikov in brzic.1
Pred slapom, spustiti se je treba pot po k potoku.2
Slap.4
velkavrh4. 09. 2017 21:04:27
Danes sem se potepal po Bohinju.Obiskal sem slapova potoka Ribnice,ki izvira pod planino Konjščico in se nekako prebije skozi skalnati svet v Srednjo vas v Bohinju.Do njuju pridemo po potki, ki na koncu vasi zavije v sotesko potoka Ribnice. Kmalu na začetku poti si na desni strani ogledamo še slapova desnega pritoka Ribnice- Ptonca.Spodnji slap je visok 7.metrov. Lepši je drugi-10 meterski.Nato gremo po potki visoko nad sotesko do domovanja zelenih škratov-to so izviri Studenci, kjer ima Srednja vas zajetje vode.Nato pridemo do prvega slapa-10.meterskega Nezemljana.Malo naprej je še drugi slap-15.meterski Marlon B.Zelo izvirno ime ima.

Ampak za danes mi ni bilo še dovolj vode. Zapeljal sem se v vas Žvan in se preko rovta Repar podal še k rečici Bistrici. Spust k izviru Bistrice je malo zoprn.Danes je bil zelo blaten. Naenkrat pa zaslišimo močno bučanje vode in zagledamo izvir Bistrice. Zaradi elektrarne nižje so zgradili jez in zdaj čez njega pada voda-res veličastno. Levo vidimo še slap Male Bistrice. Toliko vode ne vidiš zlepa. Baje pa sta oba slapova ob večjem deževju še veličastnejša.
Kažipot v Srednji vasi v Bohinju.1
Tu se na deni zavije v sotesko potočka Ptonca.2
Prav kmalu ju zagledamo.3
Prvi polzi po gladkih skalah dol.4
To pa je večji slap.5
Višje je še nekaj manjših slapov, vendar je naprej težko zlesti.6
Tako so ukrotili divjo Ribnico.7
Tu smo še visoko nad sotesko, ki se potem naenkrat zgubi in smo že v zeleni deželi.8
Nezemljana že zagledamo skozi vejevje.9
Do njega pridemo prek domovanja zelenih škratov. Pod nogami nam buči voda-srhljivo in obenem nenavadno.10
Zelena pravljica.11
Rovt Repar.28
Lepešega razgleda si res ne moremo želeti.29
ločanka4. 09. 2017 21:10:26
ja Branko, a si sploh kaj doma?
velkavrh21. 09. 2017 19:42:14
Danes pa sem bil na Štajerskem. Obiskali smo sotesko-strugo Belega potoka. To je pri Frankolovem.Tam je čudovit 9.meterski Lindeški slap.
velkavrh3. 10. 2017 15:51:55
Danes pa sem si končno ogledal Tominčev slap v Podljubelju.Usmeriti se moramo proti kampu in pred kampom zaviti na desno po trenutno zelo blatni cesti.Trenutno je makadamska cesta v zelo slabem stanju zaradi spravila lesa. Vozilo sem pustil pri zapuščeni hiši na desni strani ceste, kjer je trenutno ogromno hlodovine. Od tu imamo le kakih deset minut peš in smo pred križiščem , kjer gre cesta naprej levo, mi pa zavijemo na slabše vidno stezico na desno in po parih metrih že zagledamo slap.Ograje , ki je bila tu nekoč ni več.Struga Belega potoka je to .18 metrov visok slap pada v tolmin spodaj v dveh pramenih. Ob velikih vodah utegni biti res mogočen.